swedenfarang Inlagd Augusti 3, 2008 Dela Inlagd Augusti 3, 2008 Tjena! Senaste resan till Thailand så blev vi strandsatta nästan ett dygn i Moskva pga att Aeroflot inte hade "no aircraft". Betalade med Mastercard och där ingår det som bekant en reseförsäkring som ska täcka förseningar. Folksam (Mastercard) kräver dock ett förseningsintyg från Aeroflot men jag har försökt upprätta en kontakt med Aeroflot utan resultat. Så intyget får man nog drömma om. Någon som har tips på hur man kan ta detta vidare? Hur är de på lokalkontoret i Stockholm? Eller tror ni det duger med foton på "departure" där det står att planet är försenat till nästa dag..? hmm... MVH Swedenfarang Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cosmo Inlagd Augusti 3, 2008 Dela Inlagd Augusti 3, 2008 Råkade ut för samma sak förra året. Och då upptäkte jag en sak i det "finstilta". Det är förseningar från där resan startar du får ersättning för, inte hur sen du är vid ankomsten till Sverige. Så om du startar resan på tid från t.ex. Bangkok och blir försenad i Moskva så får du ingen ersättning. Vi var också ett dygn sena hem till Stockholm, men fick bara ersättning för den tid vi var försenade från där resan startade. Detta var Europeiska reseförsäkringar, där dom flesta kortföretag har sina reseförsäkringar. Lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.