Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Du kan få låna min hjälm, skottsäkra väst och gasmask om du vill...

Det var hyggligt av dig. Jag återkommer om jag ändrar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite uppdateringar från Thaivisa,

De röda söker hjälp från EU. Vill att de ska skicka observatörer för att hindra nya våldsamheter.

Pojaman och Thaksins tre barn lämnade idag Thailand för Hongkong.

Shoppingabstinens kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag vore en lysande ide att observatörer från EU kommer till Thailand.

Samt mycket förståndigt att viktiga personer lämnar Thailand så att inte ett gisslandrama uppstår.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite uppdateringar från Thaivisa,

De röda söker hjälp från EU. Vill att de ska skicka observatörer för att hindra nya våldsamheter.

Pojaman och Thaksins tre barn lämnade idag Thailand för Hongkong.

Shoppingabstinens kanske?

Dottern har kanske blivit omplacerad till McDonalds i Hong Kong nu när hon inte kan jobba på donken i Siam Center på grund av de rödas ockupation?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Om man nu inte kan klara sig själv med den lön man har, varför ska man då ha massa barn då?

Mycket intressant fråga ThaiKocken.

Tycker denna fråga borde ha en egen tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite uppdateringar från Thaivisa,

De röda söker hjälp från EU. Vill att de ska skicka observatörer för att hindra nya våldsamheter.

Pojaman och Thaksins tre barn lämnade idag Thailand för Hongkong.

Shoppingabstinens kanske?

Då betyder det att det inte blir några FN soldater i Bangkok?

Fan, jag som precis hade börjat leta upp min blåa basker för att anmäla mig frivilligt till FN insatsen THAIBAA 01...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

För några dagar sedan var det en riskanalytiker som fick utstå mycket kritik eftersom hon varnade för att våldet kunde blossa upp varsomhelst i Bkk. Iom gårdagens händelser får hon väl anses ha rätt.

Själv så har jag varit i Bkk i tre dagar. Hade tänkt besöka det röda fortet eftersom jag känner flera personer där men den senaste veckans händelser har fått mig att tänka om, tyvärr.

riskanalytikern

– Nyligen dödades 25 demonstranter i strider med säkerhetsstyrkorna.

Ganska grovt faktafel, Eller tycker du inte det?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

– Nyligen dödades 25 demonstranter i strider med säkerhetsstyrkorna.

Ganska grovt faktafel, Eller tycker du inte det?

Har sett värre. Men nu var det ju hennes analys om hur våldet kan sprida sig som var intressant eftersom hon fick rätt på den punkten, tyvärr. Det är det som är det viktiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Majoriteten av befolkningen på landsbyggden i de områdan jag bott , Isaan och Chiang Mai , är inte högutbildade, och inte förmögna. Snarare motsatsen.

Enligt min åsikt kan vi därför inte begära av dem dem att ha samma normer som oss svenskar när det gäller hur man beskyddar sina barn.

Jag ser mycket ofta hur de visar kärlek och känslor för barnen, betydligt oftare än vad jag sett i Sverige, så jag tror inte vi ska ifrågasätta att även dessa människor vill sina barns bästa.

De fattigaste arbetarna på landsbyggden har i stort sett alltid sina småbarn med sig oavsett vad de gör.

Jag har också blivit upprörd när en gammal motorcykel med ett ungt par samt deras tre barn, komma körand i skymningen utan belysning, och ingen har hjälm.

En del åker ut på arbete i majs eller sockerrörsodlingarna på en vecka och har barnen med sig 24 tim per dygn.

De sover över i enkla bambuhyddor där , och barnen leker ganska fritt omkring , där det finns skorpioner, ormar,

myggor som kan sprida febersjukdommar, stora tusenfotingar etc.

Finns det en stor vattenpöl, eller ett stort dike vill barnen förståss leka där, och det får dom ofta.

Dom fångar och leker med , grodor, småfisk, krabbor, skalbaggar, sköldpaddor etc.

Det finns inga dagis för dessa barn, och föräldrarna har en lön på 150-180 Baht /dag, så de skulle inte haft råd att betala om det fanns.

Det händer svåra olyckor med dessa barn då och då, och då stöttar alla dom drabbade familjerna, och livet går vidare.

Om dessa föräldrar åker till Bangkok för att demonstrera för något de tror kan ge dem ett bättre liv i framtiden,

tar dom naturligtvis barnen med sig.

För mig är det obegripligt hur någon kan anklaga dem för att ha barnen som mänskliga sköldar.

Enligt min åsikt är det upp till de mera välutbildade makthavarna att inte använda våld mot dessa människor.

Svar till Baa inlägg 2375 Jag är inte och har aldrig varit politiker, eller medlem i något politiskt partri.

Din huvudfråga tycker jag att jag svarade på i mitt inlägg igår, se ovan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Storbritannien varnar nu för resor till HELA Thailand

http://www.dn.se/nyh...ngkok-1.1084785

Hej

Jag tror också att oron kommer att sprida sig speciellt till dom norra och nordöstra delarna av landet.

Där blir det nog inte lätt att representera myndigheterna, och allt som kan kopplas till regeringen ligger nog illa till.

Så att som Apishit tro att landets problem löses om bara han kan få militären att ingripa i Bangkok är nog en illusion.

Landets problem sträcker sig långt utanför dom inringade demonstranterna i Bangkok.

Och han bör söka andra lösningar än militära snarast, för militären och regeringen verkar inte heller ha samsyn se länk nedan.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/36656/commander-seen-stalling-as-pm-turns-up-the-pressure

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nation:

PM : I will step down if national stability at stake

PM Abhisit Vejjajiva told BBC in an interview that he would step down if he believed he were an obstacle to his country's stability.

However the country's problems were not purely political and involved nation security and what he called "terrorist" problems.

Abhisit said the country needed more than a short-term solution.

He also said there were no plans to impose martial law to end weeks of protests to campaign for immediate elections, according to the interview released by the BBC before broadcast.

Asked if he would step down if he believed he were an obstacle to Thailand's recovery and stability, "Of course. I've never put my interests above the country's."

But he said: "We are in agreement at the moment that the problems we are seeing is not a purely political problem. There are security problems involved, there are terrorist problems involved.

"We need to tackle all those issues at the same time. When we talk about the stability everyone wants to achieve, not a short-term stability waiting for the problem, the same problem to be repeated again and again," he added.

"Martial law would be declared by the armed forces, it's not within my power to do so. At the moment they have no intention of doing so," he said.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nation:

PM : I will step down if national stability at stake

PM Abhisit Vejjajiva told BBC in an interview that he would step down if he believed he were an obstacle to his country's stability.

Asked if he would step down if he believed he were an obstacle to Thailand's recovery and stability, "Of course. I've never put my interests above the country's."

"Martial law would be declared by the armed forces, it's not within my power to do so. At the moment they have no intention of doing so," he said.

Att Premiärminister Abhisit skulle välja att ”hoppa av” sin premiärministerpost

lär föga hjälpa situationen i Thailand. Det lär väl bara resultera i att

vice sheriffen ”Suthep Thaugsuban” flyttas upp ett pinnhål och att han då får ta över rodret från Abhisit.

Det skulle troligen bli som att gå från en malande magkatarr till en fullt utvecklad kolera.

- Nej, i mina ögon är det inte Abhisit som är huvudproblemet.

Snarare är väl problemet istället att det finns flera krafter som inte vill att det utlyses ett snart nyval

där folket via röstsedeln får bestämma vem de vill skall styra skutan ett tag framåt.

Abhisit kanske är en del av den bromsklossen, men han är långt ifrån ensam.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att Premiärminister Abhisit skulle välja att ”hoppa av” sin premiärministerpost

lär föga hjälpa situationen i Thailand. Det lär väl bara resultera i att

vice sheriffen ”Suthep Thaugsuban” flyttas upp ett pinnhål och att han då får ta över rodret från Abhisit.

Det skulle troligen bli som att gå från en malande magkatarr till en fullt utvecklad kolera.

- Nej, i mina ögon är det inte Abhisit som är huvudproblemet.

Snarare är väl problemet istället att det finns flera krafter som inte vill att det utlyses ett snart nyval

där folket via röstsedeln får bestämma vem de vill skall styra skutan ett tag framåt.

Abhisit kanske är en del av den bromsklossen, men han är långt ifrån ensam.

Hej

Du har säkert helt rätt i att Apishit är långt ifrån ensam bromskloss till ett nyval, men eftersom han är denna samlings ansikte utåt så blir det ju han som

personifierar motståndet mot nyval i landet.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Storbritannien varnar nu för resor till HELA Thailand

http://www.dn.se/nyh...ngkok-1.1084785

Grattis Thailand! :bag:

Nu slår Thaksins lego- demonstranter mot de fattigas jobb!! :crazy:

Dags att avbryta och åka hem!! :wai::wai::wai:

De har visat vad dom vill!

Nu förlorar Thailands folk på denna demostration! :diablo::suicide::kort:

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Grattis Thailand! icon_baggirl.gif

Nu slår Thaksins lego- demonstranter mot de fattigas jobb!! crazy.gif

Dags att avbryta och åka hem!! jap.gifjap.gifjap.gif

De har visat vad dom vill!

Nu förlorar Thailands folk på denna demostration! diablo.gifsuicide.gif1zgarz5.gif

Pigge01

Dom kan förlora kortsiktigt på denna demonstration, men långsiktigt vinner hela landet på att införa demokrati.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Då betyder det att det inte blir några FN soldater i Bangkok?

Fan, jag som precis hade börjat leta upp min blåa basker för att anmäla mig frivilligt till FN insatsen THAIBAA 01...

Samma tanke här! Tyvärr lär nog Eu vänligt avböja då detta sannerligen är ett lands interna angelägenheter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kan förlora kortsiktigt på denna demonstration, men långsiktigt vinner hela landet på att införa demokrati.

Det är allas förhoppning demokrati!!!

Med denna odemokratiska demostration går det alldrig! :kort:

Bara att inse historian i Thailand! :rtfm:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dom kan förlora kortsiktigt på denna demonstration, men långsiktigt vinner hela landet på att införa demokrati.

Pelle! Det är just sådana argument som man kan använda. "Några döda får man ta för SAKENS skull" "Man kan förlora kortsiktigt..."

Vi är nog alla överens om att landet behöver en förbättrad demokrati. det är metoden att nå dit som vi träter om här (det är i alla fall min uppfattning efter att ha deltagit i debatten här)

Att en minoritet lamslår landets huvudstad genom demonstrationer och våldshandlingar, sätter upp egna fordonskontroller och i allmänhet djävlas med allmänheten, det är inte att föra demokratin framåt (min åsikt)

Det kanske kan komma något gott ur detta på väldigt lång sikt men som vi har debatterat här så länge och mycket; det är fundamentalt andra saker som krävs för att förbättra demokratin. Korruptionen, militärens inflytande mm.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Lite teckningar från tidningen "The Nation" som beskriver läget i Thailand.

Mycket skit att ta i tu med.

post-5068-127253530771_thumb.jpg

Svarta faran som gnager söner freden.

post-5068-127253532921_thumb.jpg

Ban Ki Moon pratar demonstranterna till sömns.

post-5068-127253534755_thumb.jpg

post-5068-127253530771_thumb.jpg

post-5068-127253532921_thumb.jpg

post-5068-127253534755_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.c...feature=channel

http://www.youtube.c...feature=channel

Intervju med Abishit

Det är tre Youtube Klipp börjar med den som är 7.48 vidare till 8.12 och slutar med den 9.39

Det mest intressanta kommer i sista delen av intervjun del 9.39

Nästan hela intervjun finns på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=wXH_kGWUl5U

Med tanke på den hetta han får utstå från intervjuaren, som inte bara är dum utan också enbart direkt

konfrontativt intresserad och mest intresserad av att förolämpa honom, så klarar han sig väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...