Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Marsupilami

Precis bara mörda Barn, Kvinnor och oskyldiga. Vare sig dom är på lekplatsen, Dagis eller skolan. Han som håller i vapnet är alltid den skyldige.

Däremot är det okej om "barnet" lemlästar eller dödar en familjefar med sin slangbella. :crazy:

Familjefadern som är på jobbet.

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Efter regeringens upptrappning av tolkningen av Majestätslagen och deras hot om

Kommande arresteringar av de personer som påstås hysa fientligheter mot kungahuset

så har nu dessa hotelser resulterat i att alla skyndar sig att bekänna färg (alltså rätt färg).

Tidningen Thai Rath som under en månads tid har varit ganska tuffa i sina satiriska karikatyrer

har nu för att visa var de står snabbt valt att lägga ut ett stort idolporträtt på Drottningen och Kungen från deras giftemål.

Jag håller med Wille:

Det här blir nog en riktigt vidrig högmåls-gegga som regeringen håller på att koka ihop.

http://www.thairath.co.th/

Men de fortsätter dock att publicera de giftiga karikatyrerna

som beskriver Abhisits propagandistiska ledaregenskaper.

post-5068-127239813657_thumb.jpg

post-5068-127239813657_thumb.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Australian Soldier Says Impossible To Blame Red Shirts For M79 In Silom

Oj intressant youtube film. Och frågan nu är, Varför har inte bevisen mot rödskjortorna släppts, Varför har inte rapportern om Silom händelsen släppts?

http://www.youtube.c...h?v=kdQSodVIZro

Hoppsan hejsan.. det var absolut ett intressant vittne. Övertygad med.

Bra film och tack för länken. great.gif

Det ska bli intressant att höra regeringens svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Precis bara mörda Barn, Kvinnor och oskyldiga. Vare sig dom är på lekplatsen, Dagis eller skolan. Han som håller i vapnet är alltid den skyldige.

Jo det är precis så dom argumenterar, dom som skickar fram barn och kvinnor och därefter ställer sig bakom och skjuter på motståndaren. Det har gjorts förr i världen och det kanske händer igen (nu är jag på området spekulation. Hoppas verkligen INTE det händer men bara det faktum att de röda har sett till att barnen finns främst, det bådar inte gott)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Newin vows to protect the monarchy

"Law-enforcement officials must speedily tackle any offences against the monarchy, and if this fails I am ready to stand side by side with the people to protect His Majesty the King, the country's most revered figure," he said.

Even though Newin has been banned from politics for five years, he continues to play an active role in the party and the government. He also chairs many committees to organise events and ceremonies in praise of the monarchy and gave birth to the blue-shirt movement to protect the Royal Family.

Red shirts behind activities deemed harmful to the monarchy will be brought to justice, because a case, backed by evidence, has been built against them, Newin said.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/28/politics/Newin-vows-to-protect-the-monarchy-30128124.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Patetiska människor! Detta nu och tidigare "vi skickar fram kvinnor" Dom har nog varit och lärt sig av Hamas och PLO.

Vilken tragik om nu militären bestämmer att rensa...då har de röda barnblod på sina händer och samvete (om dom nu har något)

Vad är det för fel på Hamas och PLO? Det är väl israelerna som är bovarna.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

The Centre for the Resolution of the Emergency Situation,

in preparation for dispersing the anti-government protesters from the Rajprasong area,

yesterday said security forces could fire live bullets if they felt threatened at close range.

"If an attacker comes within 100 metres, officials will fire tear gas first,

but if he comes closer, within 30 metres, guns may be fired," said spokesman Sansern Kaewkamnerd”.

Man kan ju undra om detta går att tolka som så att militären själv kan närma sig en röd demonstrant

och när avståndet har blivit 3o meter eller mindre mellan honom och demonstranten

så får soldaten öppna eld om han känner sig rädd?

Det gäller med andra ord för den röde att backa undan om det kommer en soldat emot honom,

annars kan han bli skjuten om avståndet blir så pass litet som 30 meter.

Lite knepigt mått då de rödas bambupinnar bara är ca 2 meter långa.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/28/politics/CRES-okays-live-rounds-against-protesters-30128123.html

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Precis bara mörda Barn, Kvinnor och oskyldiga. Vare sig dom är på lekplatsen, Dagis eller skolan. Han som håller i vapnet är alltid den skyldige.

Jo det är precis så dom argumenterar, dom som skickar fram barn och kvinnor och därefter ställer sig bakom och skjuter på motståndaren. Det har gjorts förr i världen och det kanske händer igen (nu är jag på området spekulation. Hoppas verkligen INTE det händer men bara det faktum att de röda har sett till att barnen finns främst, det bådar inte gott)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade precis med min tjejj i Bangkok, hon berättade att drottningen och sonen till henne hade snott 600 milj bath från Thaksin!! Vilken soppa!! Och nu har svenska ambasaden stängt till 17 maj så allt pappersarbete är lagt på is! :huh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vad är det för fel på Hamas och PLO? Det är väl israelerna som är bovarna.

Fel forum för den diskussionen. Exemplet avsåg att Hamas och PLO använt barn, kvinnor och sjukhus som sköldar när man skjutit mot israeler. Jag har inget alls för israelerna men det handlade inte mitt påstående om. Blev det tydligare?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Patetiska människor! Detta nu och tidigare "vi skickar fram kvinnor". Dom har nog varit och lärt sig av Hamas och PLO.

Vilken tragik om nu militären bestämmer att rensa...då har de röda barnblod på sina händer och samvete (om dom nu har något).

Eftersom du nu tar upp två terroriststämplade organisationer kanske du skulle ta reda på var Hamas och PLO lärde sig terrorism innan du fortsätter ditt resonemang... Föreslår att du läser avsnittet "Den Sionistiska Rörelsen" i följande länk Wiki - Israels Historia.

Du har tydligt visat din ståndpunkt i den rådande Thailändska politiska krisen i inlägg efter inlägg och i ärlighetens namn så börjar jag fundera på om din högsta önskan inte är att de röda skickar ut varenda barn, kvinna och gamling så att endast män finns kvar. Män som gärna då kan skjutas av till sista person för att skapa lugn och ro i den Thailändska värld som du tycks eftersträva.

Skulle militären känna att det kliar ordentligt i fingrarna och fundera på "att rensa" får man hoppas att det finns personer i deras led, och på ledande poster, som har samvete nog att bestämma sig för att skjuta ihjäl andra personer inte är en bra lösning. Personer som, oavsett existerande terroristlagar, motsättningar etc., trots allt är landsmän som militären i första hand skall skydda.

I ett tidigare inlägg skrev jag hypotetiskt om dig som person, din bakgrund och familj för att försöka få fram lite mer nyanserade inlägg från dig men det tycks mig som att du rullar fram i ett höghastighetståg utan vare sig fönster, för utsikt eller intag av andra/nya intryck, eller möjlighet till att göra avstickare på annat spår.

Jag tror det Thailändska folket ska vara jävligt glada att du inte innehar en ledande position i landet. Ursäkta svordomar men nån gång får det fan räcka. Menar jag att de röda är oskyldiga och guds bästa barn? Nej. Men dom har inte ensamma lagt grunden till rådande konflikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel forum för den diskussionen. Exemplet avsåg att Hamas och PLO använt barn, kvinnor och sjukhus som sköldar när man skjutit mot israeler. Jag har inget alls för israelerna men det handlade inte mitt påstående om. Blev det tydligare?

Blanda då inte in Israel politiken i denna tråd igen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hoppsan hejsan.. det var absolut ett intressant vittne. Övertygad med.

Bra film och tack för länken. great.gif

Det ska bli intressant att höra regeringens svar.

Pluskarma för att du även lyssnar på andra sidan :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hoppsan hejsan.. det var absolut ett intressant vittne. Övertygad med.

Bra film och tack för länken. great.gif

Det ska bli intressant att höra regeringens svar.

fast i sak har han fel. Hur många av er har åkt till Saladaeng station? Jag har bott i området i flera år. Det går alldeles utmärkt att se stationsbyggnaden från korsningen Silom Road-Rama IV om man står vid statyn. Det har jag gjort själv! Inga problem alls. Det finns visst "Line Of Sight" Fan... Silom road går snett in just från Rama IV. Skytrain går ovanpå Silom Road. Vadå hus i vägen?

Kolla på maps.google.com så ser ni själva.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Blanda då inte in Israel politiken i denna tråd igen.

Jag nämnde aldrig Israel. jag nämnde Hamas och PLO och jag kan försäkra dig att dom inte är Israel. Du nämnde Israel. Ska försöka hålla mig på en nivå så även du hänger med.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kanns desperat och endast en variant av the Finland plot!

Trist att regeringen valjer att kliva ned i Lese Majestet-geggan och slumma runt..

Jag håller med dig. Det där ser ut som en dåres försvarstal...ta till kupp mot monarkin. Känns löst i köttet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Eftersom du nu tar upp två terroriststämplade organisationer kanske du skulle ta reda på var Hamas och PLO lärde sig terrorism innan du fortsätter ditt resonemang... Föreslår att du läser avsnittet "Den Sionistiska Rörelsen" i följande länk Wiki - Israels Historia.

Som du kanske noterade när du rusade fram som ett höghastighetståg så skrev jag att jag inte har något för israeler. Det står sist i det inlägget. Jag menade det. det faktum att man använder det lägtsa av alla tänkbara grepp; att sätta barn främst mot motståndaren, det kan i alla fall aldrig jag acceptera. Jag kan inte tänka mig att du heller gör det men när du babblar om var dom lärt sig så börjar jag undra vad som är centralt i diskussionen för dig? var någon lärt sig eller det faktum att flera bilder visar rödklädda barn längst fram.

Du har tydligt visat din ståndpunkt i den rådande Thailändska politiska krisen i inlägg efter inlägg och i ärlighetens namn så börjar jag fundera på om din högsta önskan inte är att de röda skickar ut varenda barn, kvinna och gamling så att endast män finns kvar. Män som gärna då kan skjutas av till sista person för att skapa lugn och ro i den Thailändska värld som du tycks eftersträva.

Jösses! Undrar om du tagit lite för många öl?? Inte ens värt att kommenterar vidare.

Skulle militären känna att det kliar ordentligt i fingrarna och fundera på "att rensa" får man hoppas att det finns personer i deras led, och på ledande poster, som har samvete nog att bestämma sig för att skjuta ihjäl andra personer inte är en bra lösning. Personer som, oavsett existerande terroristlagar, motsättningar etc., trots allt är landsmän som militären i första hand skall skydda.

Här tycker vi lika! Eftersom du säger dig ha läst mina inlägg så har du säkert sätt att jag flera gånger skrivit att militären INTE skall blanda sig i inrikesfrågor utan endast användas för att skydda landet mot yttre fiender. Du kanske inte hann stanna vid stationen med ditt höghastighetståg?

I ett tidigare inlägg skrev jag hypotetiskt om dig som person, din bakgrund och familj för att försöka få fram lite mer nyanserade inlägg från dig men det tycks mig som att du rullar fram i ett höghastighetståg utan vare sig fönster, för utsikt eller intag av andra/nya intryck, eller möjlighet till att göra avstickare på annat spår.

Njaaa... du verkar köra på helt i blindo.

Jag tror det Thailändska folket ska vara jävligt glada att du inte innehar en ledande position i landet. Ursäkta svordomar men nån gång får det fan räcka. Menar jag att de röda är oskyldiga och guds bästa barn? Nej. Men dom har inte ensamma lagt grunden till rådande konflikt.

Nej det Thailändska folket ser nog gärna ( i alla fall en minoritet) Weng, Arisman, Thaksin mfl som sina ledare. Dock finns det en stor del av folket som motsätter sig det. Har du noterat detta?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här tycker vi lika! Eftersom du säger dig ha läst mina inlägg så har du säkert sätt att jag flera gånger skrivit att militären INTE skall blanda sig i inrikesfrågor utan endast användas för att skydda landet mot yttre fiender. Du kanske inte hann stanna vid stationen med ditt höghastighetståg?

Hade Thailand haft en polis värt namnet hade jag hållit med dig. Nu har man väl en av världens mest korrumperade och minst kompetenta poliskårer, tyvärr. I de flesta länder tror jag konstitutionen säger att armén skall vara till för att bekämpa både yttre och inre hot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kanske noterade när du rusade fram som ett höghastighetståg så skrev jag att jag inte har något för israeler. Det står sist i det inlägget. Jag menade det. det faktum att man använder det lägtsa av alla tänkbara grepp; att sätta barn främst mot motståndaren, det kan i alla fall aldrig jag acceptera. Jag kan inte tänka mig att du heller gör det men när du babblar om var dom lärt sig så börjar jag undra vad som är centralt i diskussionen för dig? var någon lärt sig eller det faktum att flera bilder visar rödklädda barn längst fram.

Jösses! Undrar om du tagit lite för många öl?? Inte ens värt att kommenterar vidare.

Här tycker vi lika! Eftersom du säger dig ha läst mina inlägg så har du säkert sätt att jag flera gånger skrivit att militären INTE skall blanda sig i inrikesfrågor utan endast användas för att skydda landet mot yttre fiender. Du kanske inte hann stanna vid stationen med ditt höghastighetståg?

Njaaa... du verkar köra på helt i blindo.

Nej det Thailändska folket ser nog gärna ( i alla fall en minoritet) Weng, Arisman, Thaksin mfl som sina ledare. Dock finns det en stor del av folket som motsätter sig det. Har du noterat detta?

Det är inte bara Andersbkk som är som ett skenande tåg utan möjlighet att kunna bromsa när det gäller sina åsikter.Dom finns i båda lägren här på forumet.Tack för ett mycket bra inlägg Erka

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Här tycker vi lika! Eftersom du säger dig ha läst mina inlägg så har du säkert sätt att jag flera gånger skrivit att militären INTE skall blanda sig i inrikesfrågor utan endast användas för att skydda landet mot yttre fiender. Du kanske inte hann stanna vid stationen med ditt höghastighetståg?

Hade Thailand haft en polis värt namnet hade jag hållit med dig. Nu har man väl en av världens mest korrumperade och minst kompetenta poliskårer, tyvärr. I de flesta länder tror jag konstitutionen säger att armén skall vara till för att bekämpa både yttre och inre hot.

Jo tyvärr är det så att polisen är fantastiskt korrupt men...som princip skall man inget land ha militär för att upprätthålla ordningen. Det måste gå en skarp skiljelinje mellan yttre och inre fiender. Det är just denna blandning av uppgifter som gör att länder som Thailand mfl. hamnar i dessa pseudo-demokratier.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tyvärr är det så att polisen är fantastiskt korrupt men...som princip skall man inget land ha militär för att upprätthålla ordningen. Det måste gå en skarp skiljelinje mellan yttre och inre fiender. Det är just denna blandning av uppgifter som gör att länder som Thailand mfl. hamnar i dessa pseudo-demokratier.

I Försvarsmaktens uppdrag ingår att hävda Sveriges nationella integritet och att stödja det svenska samhället vid större kriser! Jag tror du hittar detta hos de flesta demokratier. Det är många länder där militären kallats in mot upproriska element, t ex UK och USA.

Det viktigaste är att militären inte handlar självständigt, utan på uppdrag av den sittande regeringen. Där kan man ju också ha sina tvivel när det gäller Thailand, även om man just nu verkar tala samma språk.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Försvarsmaktens uppdrag ingår att hävda Sveriges nationella integritet och att stödja det svenska samhället vid större kriser! Jag tror du hittar detta hos de flesta demokratier. Det är många länder där militären kallats in mot upproriska element, t ex UK och USA.

Det viktigaste är att militären inte handlar självständigt, utan på uppdrag av den sittande regeringen. Där kan man ju också ha sina tvivel när det gäller Thailand, även om man just nu verkar tala samma språk.

Militären kan inte sättas in i sverige mot den egna befolkningen. Utan enbart vid humanitär kris vid en katastrof.

Försvarsmakten stödjer det övriga samhället vid katastrofer, till exempel vid stormar eller översvämningar (Bistå samhället i händelse av kris).

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kanske noterade när du rusade fram som ett höghastighetståg så skrev jag att jag inte har något för israeler. Det står sist i det inlägget. Jag menade det. det faktum att man använder det lägtsa av alla tänkbara grepp; att sätta barn främst mot motståndaren, det kan i alla fall aldrig jag acceptera. Jag kan inte tänka mig att du heller gör det men när du babblar om var dom lärt sig så börjar jag undra vad som är centralt i diskussionen för dig? var någon lärt sig eller det faktum att flera bilder visar rödklädda barn längst fram.

Då du nämnde palestinska terroristgrupper ville jag bara påtala den historiska bakgrunden och att aktioner tydligt orsakar reaktioner. Sen tror jag varken palestinier eller thailändare med glädje placerar sina barn i främsta led. Jag anser att det visar på stark desperation, man inser att man inte med kraft kan stå upp emot "förtryckaren" och tar då andra medel till buds, medel som vi i vårt relativt trygga samhälle inte ens ser som en tänkbar möjlighet.

Jösses! Undrar om du tagit lite för många öl?? Inte ens värt att kommenterar vidare.

Här tycker vi lika! Eftersom du säger dig ha läst mina inlägg så har du säkert sätt att jag flera gånger skrivit att militären INTE skall blanda sig i inrikesfrågor utan endast användas för att skydda landet mot yttre fiender. Du kanske inte hann stanna vid stationen med ditt höghastighetståg?

Jag dricker inte alkohol. Dock gick jag tillbaks lite i tråden och konstaterar att vi är överens gällande militärens eventuella inblandning. Noterat och härmed korrigerat från min sida.

Njaaa... du verkar köra på helt i blindo.

Njaaa... jag föredrar att ta in vad båda sidor i konflikten förmedlar.

Nej det Thailändska folket ser nog gärna ( i alla fall en minoritet) Weng, Arisman, Thaksin mfl som sina ledare. Dock finns det en stor del av folket som motsätter sig det. Har du noterat detta?

Visst har jag noterat detta. Å andra sidan har jag dock även sett att Thaksin med anhang vunnit tidigare genomförda val, dvs vid dessa tidpunkter var en majoritet (betalade eller inte för sin tjänst) för honom som sin ledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...