Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag har inte sett något budgetförslag, så jag skall inte diskutera den. Men har du en länk är jag naturligtvis tacksam. Maichai är lika välkommen med information eller en länk. Sedan är som du säger generationsskiftet i armén viktigt. Att Takki satte in sina släktingar och hantlangare på höga poster, var en mycket stor anledning till militärkuppen.

Dom är ju redan borta mer eller mindre efter militärkuppen, hundratals officerare inom militären och polisen som fick kicken efter kuppen eller flyttade till inaktiva tjänster.

Jag har ingen länk, Maichai kan nog förklara mer vad budgeten handlar om.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I Silom är det väl 3 kvadrakilometer... Möjligt att dom där 2 kvmkilometrarna du lagt på är från parken, men det lär inte påverka många arbetstillfällen.. Rätt ska va rätt har jag lärt mig här på forumet. :D

Rätt skall vara rätt...Gå in och titta på en karta som finns på nyhetsuppdateringen hos Nation, så kan du se hur mycket mark som ockuperas. Det är definitivt inte bara Silom som berörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är ju redan borta mer eller mindre efter militärkuppen, hundratals officerare inom militären och polisen som fick kicken efter kuppen eller flyttade till inaktiva tjänster.

Jag har ingen länk, Maichai kan nog förklara mer vad budgeten handlar om.

Och du tror inte Takki har nya på sin lönelista? Läckorna från armén till de röda? Det finns quislingar inom armén som väntar på sin chans med en röd regering under Takkis direkta ekker indirekta ledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller tydligen på med en monolog här, men min fru tittar på UDD och där säger dom att militären slår till om en timma.folk har vita masker för ansiktet mot tårgasattacker

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och lyssnar på PTV och det är hela hela tiden samma sak.

Vi & dem.

Vi är goda - de vill oss illa.

Vi är offer - de är onda.

Ska vi försvara oss? - ska vi slåss? (Jaaaa - skriker alla unisont)

Regeringen vill mörda oss - mörda "amnaat"! Etc etc etc.

Det tar aldrig slut... 24h per dag.. dag ut och dag in..

Vilken möjlighet har folk att vara öppna för resonemang?

Vilken möjlighet har folk att ifrågasätta?

Att lyssna på den andra sidan?

Vilken möjlighet har folk att ställa sig frågan "Hur gör vi det bra för alla"?

Det är omöjligt att lösa det här om inte folk vill ha dialog.

Men hur ska de kunna vilja ha dialog om de 24h om dagen matas med propaganda och stridsrop.

Emellanåt dansar de och sjunger. Och gör egna sånger.

Alldeles nyss sjöng de en fin propagandalåt som hette "Nom Surin rak saao sua daeng".

När man tittar på skådespelet så blir man mest bara ledsen och medkännande med dem.

De här människorna är så övertygade, och tror på sin sak och vill bara sig själva och de sina så väl.

Varför kan de bara inte få lite rättvisa, tänker man?

Och så kommer man att tänka på att deras motståndare säkert känner precis likadant.

Och då kännas allt bara så fel igen.

Varför kan inte de röda i publiken få känna hur fel det känns? Eller de gula i sin publik?

Och de röda fortsätter att dansa och sjunga.

Och skriker - vi har tomma händer - kom och mörda oss - ni som ska vara våra företrädare - ni som ska vara våra beskyddare!

Medans texterna på de vanliga tv-kanalerna fortsätter rulla fram.

"Varning till er gamla, kvinnor och barn som vill ha fred - snälla lämna demonstrationsplatserna innan det är för sent!"

Och samtidigt som UDDs granater fortsätter falla lite här och var.

Det är en skitig, skitig värld.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller tydligen på med en monolog här, men min fru tittar på UDD och där säger dom att militären slår till om en timma.folk har vita masker för ansiktet mot tårgasattacker

Såg det.. dom lär ut olika tricks mot tårgasen med.. att man ska smörja tandkräm under ögonen och pudra sig så mycket som möjligt.

Och säger åt folk att inte bli hysteriska och springa planlöst när militären kommer utan ta det lugnt och sansat för annars kan det bli katastrof.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar på UDDthailand och folk tar på sig masker mot tårgas. Hör du inget sånt. UDD Facebook varnar också för anfall

Link to comment
Dela på andra sajter

Ansiktsmasker (bakteriella skydd) sätts på och man ger diverse instruktioner. Men man säger nästan varje dag numera

att det bara är timmar kvar, eller att nu har militären kommit till den och den bron och är bara minuter kvar etc etc.

Om regeringen är lite smart låter man tiden gå. Folk slutar tro på vargen efter ett tag och det blir mycket

lättare att hantera en liten grupp med mycket mindre risk för våldsamheter.

Nu ber man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ansiktsmasker (bakteriella skydd) sätts på och man ger diverse instruktioner. Men man säger nästan varje dag numera

att det bara är timmar kvar, eller att nu har militären kommit till den och den bron och är bara minuter kvar etc etc.

Om regeringen är lite smart låter man tiden gå. Folk slutar tro på vargen efter ett tag och det blir mycket

lättare att hantera en liten grupp med mycket mindre risk för våldsamheter.

Nu ber man.

Jag tror också bara man stressar de röda, men min fru tror det är allvar i natt, så hon vill inte gå och lägga sig

Link to comment
Dela på andra sajter

UDDs ledare är oroliga att PAD ska organisera motrallys och att det ska bli bråk.

Så man ber Premiärminister Abhisit gör något. Är det en ändring i tonläge som gör att man kallar honom premiärminister?

"Weng Tojirakarn, a red shirt leader, demanded Mr Abhisit do something to prevent the yellow shirts from rallying and to speed up legal

proceedings against PAD leaders for the group’s seizure of Government House and Suvarnabhumi airport about two years ago.“Prime Minister Abhisit would be partly to blame if he lets the yellow shirts stage their rally soon,’’ Dr Weng said.

Dr Weng said the premier was responsible for stirring up political chaos in the country after he refused the red shirts’ proposal

that the government dissolve the House within 30 days.

He said the red shirts genuinely wanted to hold further talks to resolve the political crisis.

“Since he [Mr Abhisit] doesn’t care about our proposal, we’ll fight until we win,’’ he said."

http://www.bangkokpost.com/news/local/175919/pad-backs-off-from-a-rival-rally-to-reds

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

ja vilket påstående.. vem vill störta monarkin? B)

Jotack! Jag gör det gärna. I Sverige! Men jag kan inte tänka mig att de röda i Thailand vill göra det. Dom älskar sin kung vad jag vet.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jotack! Jag gör det gärna. I Sverige! Men jag kan inte tänka mig att de röda i Thailand vill göra det. Dom älskar sin kung vad jag vet.

Du är kanske för feg för att ha någon synpunkt om kungen i Thailand? B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Du är kanske för feg för att ha någon synpunkt om kungen i Thailand? B)

Vad trevligt att du visar sådant intresse för mina åsikter. Jag har mina synpunkter, men det är ett annat ämne.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad trevligt att du visar sådant intresse för mina åsikter. Jag har mina synpunkter, men det är ett annat ämne.

Med tanke på din avatar och din lilla hälsningsfras, "Låt Sveriges största bidragstagare, Kungen, skaffa sig ett jobb. Leve Republiken Sverige! "

Så är det väl inte helt otänkbart att du skulle vilja låta Thailands kung gå samma väg? Men du har tydligen andra uppfattningar om honom. B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di asiatiska kungahusen är inte alls lika drabbade av inavel som di europeiska och många kan faktiskt både läsa och skriva.

Hovleverantören Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di asiatiska kungahusen är inte alls lika drabbade av inavel som di europeiska och många kan faktiskt både läsa och skriva.

Hovleverantören Arne

Jaha... nu fjäskar hovleverantören också för det Thailändska kungahuset, när han innerst inne inget heller vill än att upplösa hela rasket.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja kung är lite väl intetsägande, tycker vi borde ha en kejsare istället i Sverige.

Hovslagaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja kung är lite väl intetsägande, tycker vi borde ha en kejsare istället i Sverige.

Hovslagaren Arne

Ja det förstår jag skulle intressera dig. B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hade man ente tatt hänsyn till"Ghummibol" hade helvetet brakat loss för längesen.- :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Suu Kyi i Burma uttalade sig igår kritiskt mot Thailands regering, och framförallt mot generalerna.

Idag uttalar sig en thailändsk senator, )utsedd,dvs ej vald senator) om detta.

Han begär att det utreds vem som betalt henne för detta negativa uttalande

om Thailand.

Efter militärkuppen 2006 ändrades Grundlagen av Generalerna 2007.

Nu väljs hälften av senatens medlemmar i allmänna val, och hälften utses.

Enligt den tidigare gällande grundlagen från 1997, valdes alla senatorerna.

Man kan ju fråga sig varför regeringen Abhisit inte föreslår ändring av denna paragraf i Grundlagen?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ingen BTS idag!

Motorcykel-taxi killarna borta, endast en av 7 pa plats i min del av soi:en - de andra sades vara vid Rachaprasong.

Tecken pa att ngt snart sker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Du har säkert bekanta i BKK precis som jag. Jag försvarar inte de gulas ockupation av regeringsbyggnaden eller flygplatsen, men det störde inte det dagliga livet i Bangkok speciellt mycket. Inte alls som ockupation av minst 5 km mark i centrala Bangkok, som gjort mer än 50 000 arbetslösa. Därför upplever mina vänner en helt annan frustration nu. Dessutom förekom det inte granatattackera lite varstans i Bangkok som det gör nu.

Bodde du i Bangkok eller Thailand under hosten 2008?

Att PAD's demonstrationer inte paverkade staden sarskillt mycket var nog bland det mest verklighetsfranvanda pastaendet jag sett postat i denna traden - och det sager inte sa lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...