Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Posten Berit

Efter att ha läst 5% av inläggen så får jag nog hålla med..kommer inte ihåg vem som sade det, men...

Vissa länder behöver en diktator för att landet ska fungera. :diablo:

Det verkar som andelen fascister på MPR är högre än i Sverige i övrigt. Undrar vad det beror på? Eller gör dom bara mer väsen av sig?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Eftersom alla verkar vara så rädda för de rödas bambukäppar så har dom erbjudit sig att byta dom mot armens gevär.

Det är redan gjort till del. Vapnen har sannolikt också prövats (med känt resultat) mot såväl civila som militärer den 10 april.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,Serath enligt min tjej som kommer ifrån Korat är dom väldigt trötta på dom röda nu. Dom hadde möte i byn mot dom röda som förstörde för deras ekonomi på grund av vad som händer i Bangkok. Men det är väl så man hjälper dom fattiga enligt dig och IL och bossej. :suicide:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det verkar som andelen fascister på MPR är högre än i Sverige i övrigt. Undrar vad det beror på? Eller gör dom bara mer väsen av sig?

Ja, andelen fascister är högre på MPR än i övriga Sverige...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,Serath enligt min tjej som kommer ifrån Korat är dom väldigt trötta på dom röda nu. Dom hadde möte i byn mot dom röda som förstörde för deras ekonomi på grund av vad som händer i Bangkok. Men det är väl så man hjälper dom fattiga enligt dig och IL och bossej. :suicide:

MVH

Sakaeo

Finns säkert många som är trötta på dom röda, Precis om folk var trötta på dom gula under deras demonstrationer.

Får man fråga hur ekonomin har kraschat i Korat pga demonstrationerna?

Demonstrationerna hjälper dock ingen för tillfället, tvärtom som du säger negativ ekonomiskt sätt för hela landet men särskilt dom som jobbar i city och runt demonstrations området.

Att dom röda skulle åka hem lär inte lösa nånting, kommer bara vara nya demonstrationer längre fram och kanske än värre. Dom politiska problem som militär kuppen förde med sig har Thailand bara skrapat på ytan av. Kommer bli långt värre i framtiden om man inte tar tag i problemen en gång för alla.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert många som är trötta på dom röda, Precis om folk var trötta på dom gula under deras demonstrationer.

Får man fråga hur ekonomin har kraschat i Korat pga demonstrationerna?

Demonstrationerna hjälper dock ingen för tillfället, tvärtom som du säger negativ ekonomiskt sätt för hela landet men särskilt dom som jobbar i city och runt demonstrations området.

Att dom röda skulle åka hem lär inte lösa nånting, kommer bara vara nya demonstrationer längre fram och kanske än värre. Dom politiska problem som militär kuppen förde med sig har Thailand bara skrapat på ytan av. Kommer bli långt värre i framtiden om man inte tar tag i problemen en gång för alla.

Du har säkert bekanta i BKK precis som jag. Jag försvarar inte de gulas ockupation av regeringsbyggnaden eller flygplatsen, men det störde inte det dagliga livet i Bangkok speciellt mycket. Inte alls som ockupation av minst 5 km mark i centrala Bangkok, som gjort mer än 50 000 arbetslösa. Därför upplever mina vänner en helt annan frustration nu. Dessutom förekom det inte granatattackera lite varstans i Bangkok som det gör nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har säkert bekanta i BKK precis som jag. Jag försvarar inte de gulas ockupation av regeringsbyggnaden eller flygplatsen, men det störde inte det dagliga livet i Bangkok speciellt mycket. Inte alls som ockupation av minst 5 km mark i centrala Bangkok, som gjort mer än 50 000 arbetslösa. Därför upplever mina vänner en helt annan frustration nu. Dessutom förekom det inte granatattackera lite varstans i Bangkok som det gör nu.

Jo vanliga thailändare känner nog av mer än ockupationen av flygplatsen då vart det ju utlänningar som blev värst drabbade istället.

Kan tänka mig i den situation att man inte kan gå till jobbet och måste ha pengar till mat för dagen, Deras frustration växer ju för var dag.

Frågan är vad man ska göra, Lösningen är ju bra mycket mer komplicerad än att dom röda bara åker hem.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Serath eftersom bönderna åker ner på natten till Bangkok för att sälja sina varor på marknaderna. Nu vågar dom inte åka på grund av konflikten. Även om det är korsigtigt eller långsiktigt så är det förödande för deras ekonomi. Men det skiter du väl i bara dom röda vinner på andras bekostnad.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vanliga thailändare känner nog av mer än ockupationen av flygplatsen då vart det ju utlänningar som blev värst drabbade istället.

Kan tänka mig i den situation att man inte kan gå till jobbet och måste ha pengar till mat för dagen, Deras frustration växer ju för var dag.

Frågan är vad man ska göra, Lösningen är ju bra mycket mer komplicerad än att dom röda bara åker hem.

Ja frågan är om de nu själva måste försörja sig när de åkt hem? Blir säkert problem för en del. B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vanliga thailändare känner nog av mer än ockupationen av flygplatsen då vart det ju utlänningar som blev värst drabbade istället.

Kan tänka mig i den situation att man inte kan gå till jobbet och måste ha pengar till mat för dagen, Deras frustration växer ju för var dag.

Frågan är vad man ska göra, Lösningen är ju bra mycket mer komplicerad än att dom röda bara åker hem.

Det stora problemet är ett sms från Takki i förhandlingarna. Man hade i det läget kunnat lösa det hela utan att någon förlorat ansiktet. Likså hade man kanske idag haft en ny konstitution om inte Takki sagt till PTP att hoppa av dom förhandlingarna med. Men jag håller med dig om att situationen idag har blivit komplicerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Serath eftersom bönderna åker ner på natten till Bangkok för att sälja sina varor på marknaderna. Nu vågar dom inte åka på grund av konflikten. Även om det är korsigtigt eller långsiktigt så är det förödande för deras ekonomi. Men det skiter du väl i bara dom röda vinner på andras bekostnad.

Sakaeo

Röda vinner?

Handlar inte om att röda ska vinna, Handlar om att demokratin ska segra i Thailand. Sen vilket parti eller koalition styr efter ett fritt val har av mindre betydelse för mig.

Med en demokratisk regering så kommer dom fattiga att på sikt vinna.

Sen måste jag tillägga, Thailand är långt från att bli ett demokratiskt land (Ett Nyval är bara första steget) med mycket svårigheter att överkomma i framtiden.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Röda vinner?

Handlar inte om att röda ska vinna, Handlar om att demokratin ska segra i Thailand. Sen vilket parti eller koalition styr efter ett fritt val har av mindre betydelse för mig.

Med en demokratisk regering så kommer dom fattiga att på sikt vinna.

Skulle ett val vara mindre fritt om det hölls om t ex 6-9 månader än inom 3 månader?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ett val vara mindre fritt om det hölls om t ex 6-9 månader än inom 3 månader?

Har själv sagt 90+90 dagar i röstningstråden.

Problemet är inte 30, 90, 120, 180 dagar.

Det handlar om ett par saker i nära framtid

Juli skall budgeten läggas, Militären utlovade storbudget. Mutor mao...

Septembar skall nya militära utnämningar ske, Anupong skall gå i pension bla, Och den ersättare som det talas om är Prayudh skall ersätta honom. En ny regering hade troligtvis satt käppar i hjulen för många av dom lovade utnämningarna. mao... mutorna...

Dom röda vill förhindra dessa 2 saker, men som sagt var bara min åsikt.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv sagt 90+90 dagar i röstningstråden.

Problemet är inte 30, 90, 120, 180 dagar.

Det handlar om ett par saker i nära framtid

Juli skall budgeten läggas, Militären utlovade storbudget. Mutor mao...

Septembar skall nya militära utnämningar ske, Anupong skall gå i pension bla, Och den ersättare som det talas om är Prayudh skall ersätta honom. En ny regering hade troligtvis satt käppar i hjulen för många av dom lovade utnämningarna. mao... mutorna...

Dom röda vill förhindra dessa 2 saker.

Ta bort ordet mutor, så kan vi fortsätta diskutera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta bort ordet mutor, så kan vi fortsätta diskutera.

Thai kulturen är sådan, Ett ryggdunkar land där man inte gör nått utan egen vinning.

Vi kallar det mutor, Dom kallar det ja vettifan men inte mutor.

Och roten till allt ont i Thailand är mutorna. Och väldigt få inom Militären, Politiken eller Polisen har rena kalsonger ;)

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai kulturen är sådan, Ett ryggdunkar land där man inte gör nått utan egen vinning.

Vi kallar det mutor, Dom kallar det ja vettifan men inte mutor.

Du menar alltså om man kan hålla valet innan budgeten skall läggas i juli, så blir det andra som blir mutade? Ett ryggdunkar land där man inte gör nått utan egen vinning! Hur skall de fattiga kunna få nått då?

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHAHA.. lästen din länk först nu. Den var ju helt underbar. Bättre än Grönköpings veckoblad. Pluskarma för lite lättsamt läsande.

Här kommer en till från samma sida http://www.notthenation.com/pages/news/getnews.php?id=894

haha

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar alltså om man kan hålla valet innan budgeten skall läggas i juli, så blir det andra som blir mutade? Ett ryggdunkar land där man inte gör nått utan egen vinning! Hur skall de fattiga kunna få nått då?

Behöver inte hålla valet innan, Utan upplösa parlamentet innan. Därför har ju UDD erbjudit 30+60 dagar (alltså 30 dagar för att upplösa parlamentet och 60 dagar efter det för nyval.)

Fråga Maichai om detaljer med budgeten som planeras att läggas i juli, Mega budget till militären för sina "tjänster utförde under militär kuppen"

Dom fattiga?

Dom får givetvis ingenting.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Du har säkert bekanta i BKK precis som jag. Jag försvarar inte de gulas ockupation av regeringsbyggnaden eller flygplatsen, men det störde inte det dagliga livet i Bangkok speciellt mycket. Inte alls som ockupation av minst 5 km mark i centrala Bangkok, som gjort mer än 50 000 arbetslösa. Därför upplever mina vänner en helt annan frustration nu. Dessutom förekom det inte granatattackera lite varstans i Bangkok som det gör nu.

I Silom är det väl 3 kvadrakilometer... Möjligt att dom där 2 kvmkilometrarna du lagt på är från parken, men det lär inte påverka många arbetstillfällen.. Rätt ska va rätt har jag lärt mig här på forumet. :D

Ja snart lär dom arbetslösa ha rätt till billig sjukvård i alla fall. Det blir värre för dom om de gula skulle vinna. Då kan dom bli både fattiga o sjuka.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Maichai om detaljer med budgeten som planeras att läggas i juli, Mega budget till militären för sina "tjänster utförde under militär kuppen"

Dom fattiga?

Dom får givetvis ingenting.

Jag har inte sett något budgetförslag, så jag skall inte diskutera den. Men har du en länk är jag naturligtvis tacksam. Maichai är lika välkommen med information eller en länk. Sedan är som du säger generationsskiftet i armén viktigt. Att Takki satte in sina släktingar och hantlangare på höga poster, var en mycket stor anledning till militärkuppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Silom är det väl 3 kvadrakilometer... Möjligt att dom där 2 kvmkilometrarna du lagt på är från parken, men det lär inte påverka många arbetstillfällen.. Rätt ska va rätt har jag lärt mig här på forumet. :D

Ja snart lär dom arbetslösa ha rätt till billig sjukvård i alla fall. Det blir värre för dom om de gula skulle vinna. Då kan dom bli både fattiga o sjuka.

Jag tror du måste förklara det här lite närmare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag tror du måste förklara det här lite närmare!

Silom kanske kan förklara. Han verkar ha förstått nånting eftersom ha offrade sin dos av minuskarma på mig. :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...