Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Att jämföra en kampanj mot knarkindustrin som det handlade om när Thaksin var PM, med att slå ned på oppositionen med militär för att förhindra ett nyval tycker jag

inte är jämförbart och om det här går riktigt illa så kan antalet döda bli mycket större än dom var inom knarkindustrin, och pågå i många år.

Sedan får man ju ändå hoppas på det bästa och under har ju inträffat förr, men bara att en människa är beredd att ta såna risker som det är i det här fallet visar ju

att den människan är livsfarlig i en sån position, man kan aldrig acceptera att en PM är beredd att beordra militären att mörda sina egna medborgare för att behålla sin

makt, speciellt inte om det t.o.m är tveksamt om han ens skulle få kalla sig PM utan aristokraternas och militärens agerande, för vald är han ju inte.

Och till dom som kallar fattiga röda för terrorister så tänk efter hur ofta är det egentligen som en "terrorist organisation" har haft som mål att få till ett

demokratiskt val om man tittar bakåt i historien?

Brukar inte folk som vill ha fria rättvisa val i ett land kallas något annat?

Mvh Isan Lover

Boss

Det skall bli val i Thailand. Har du missat det? Om du röda inte hade fått ett sms från the Boss kanske det skett inom 6 månader. Men det måste ske tidigare, så the Boss kan tillsätta sina lakejer på viktiga poster innan armén skall få ny chef. Han vill väl ha dit sin svåger igen, elller någon anna släkting.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

På vilket sätt motsäger jag mig själv? Jag tillhör varken gul eller röd men om mitt moderlands ledare går ut med sån "information".. hur skulle du tolka det? att han ljuger och skjuter sig själv i foten eller vadå?

Om mitt land styrdes av en ickelegitim regering som via en kupp tagit makten och sedan stoppat den fria pressen för att därefter upplysa undantagstillstånd för att hålla demonstrationerna i schack, så skulle jag vara kritisk till allt jag hörde från ledaren av den regeringen.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

du utmålade Abhisit som en blodtörstig massmördare och jag påpekade att Thaksin leder i antal lik ännu så länge. 25 mot 2275.

Visst en del av de som mördades på Thaksin order var säkert skyldiga precis som en del av de som strök med den 10 april inte hade rent mjöl i påsen.

Men Abhisit kan ju göra som är populärt här på MPR, motivera sina handlingar med att andra gjort fel förut så då måste han också få lov till det, du vet de gula ockuperade flygplatsen då får de röda ockupera centrala Bangkok, Chavalit var korrupt som PM så då får också Thaksin vara det, osv,osv.

I värsta fall, om Abhisit blir riktigt desperat, kan han ju hävda att han försöker upprätthålla den lag som gäller i Thailand där mord, hot, ockupationer, allmänfarlig verksamhet, granatkastning på allmän plats etc etc är olagligt :whistle:

Inte ens Thaksin skulle med den vildaste fantasi kunna skyla alla döda i knarkkriget inom lagen eftersom han bröt mot den och gav polisen Carte Blance.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om mitt land styrdes av en ickelegitim regering som via en kupp tagit makten och sedan stoppat den fria pressen för att därefter upplysa undantagstillstånd för att hålla demonstrationerna i schack, så skulle jag vara kritisk till allt jag hörde från ledaren av den regeringen.

Problemet är ju att det är inte fastslagit utan din åsikt att det är så. Och då faller liksom resonemanget

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vart vill du att jag ska börja? för mig är det våld att slå sönder bilar.. att hälla blod på byggnader är kanske inte fysiskt våld men för mig så är det värsta dem har gjort dvs physiskt våld.. är inte det tillräcklig med våld så vet inte jag vad gränsen för våld går för dig. Visst det har inte bevisat vad de röda har gjort än men det kommer dont worry..samma gäller för dem gula och militär etc det är 2010 idag man kommer inte undan som man gjorde förr.. det är inte för intet att man hade filmövervakning från luften..

Tror du att Abhisit kommer att ställas till svars för sina handlingar? Snart kommer han sitta i Dubai med Thaksin.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Va nu inte så jävla dum. Hela jävla världen har sett bilderna där beväpnade element befunnit sig bland de röda, och tror väl inte att de använt vapnen för att jaga kloakråttor i Bkk!

Förhoppningsvis offentliggör man en eventuell video (BTS' security cameras confirm M79 grenades fired from Lumpini Park: deputy BKK governor) som bevisar antingen det ena eller det andra.

Att bilder visar militär, polis, röda etc. med vapen innebär inte med automatik att de verkligen använt desamma.

Å andra sidan har vi sett både bilder och videoklipp på internet som med all tydlighet (önskvärd eller inte) verkligen visar när dessa vapen använts med otäcka resultat (den 10:e april).

På vilket sätt motsäger jag mig själv? Jag tillhör varken gul eller röd men om mitt moderlands ledare går ut med sån "information".. hur skulle du tolka det? att han ljuger och skjuter sig själv i foten eller vadå?

Tyvärr lär nog en stor del av mediarapporteringen i Thailand dessa dagar vara vinklad på ett sådant sätt att producenterna, och de bakomliggande kontrollerande krafterna, för fram sin egen syn på aktuella händelser. Tror båda sidor, och dess sympatisörer, både här på MPR och på andra ställen är överens om detta. Eventuell tidigare naivitet har ersätts med cynism och misstro i båda läger.

Speciellt eftersom det kommer från en "blodtörstig mördare" som vissa här på MPR kallar honom

Dom enda blodtörstiga jag sett i den här konflikten är på de rödas sida

Varken politiker vid makten, polis eller militär har visat någon form av blodtörstighet i denna konflikt vad jag har lyckats snappa upp !

Tack och lov har politiker, polis och militär visat stor återhållsamhet så långt precis som du säger. Dock verkar det tyvärr finnas gott om blodtörstiga människor i övrigt, både bland både gula och röda ledare, vilka inte verkar dra sig för att sätta sina medmänniskors liv på spel. Om dessa i slutändan har reell makt nog att förvärra situationen återstår att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och imorgon blir Abbhisit en Mördare.

Så visst är han blodtörstig, Maktgalen och kompromisslös.

Hur menar du nu?

Bara för att Abhisit inte ger efter för de rödas hot och krav så blir han en mördare?

Vad blir de som hotat?

Tänk efter lite...

Hur hade världen sett ut om alla som hotade med våld fick som de ville?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om mitt land styrdes av en ickelegitim regering som via en kupp tagit makten och sedan stoppat den fria pressen för att därefter upplysa undantagstillstånd för att hålla demonstrationerna i schack, så skulle jag vara kritisk till allt jag hörde från ledaren av den regeringen.

Absolut ska man det håller jag med dig om, men dem senaste har varit mer eller mindre skurkar om man ska hårda det utan att namedroppa... För mig iaf känns det som regeringen idag faktisk tänker på sin befolkning med relativ mindre egna agendor.. sen visst legitim eller inte det kommer ju bli val sen om det är 6 månader eller 9 månader känns för mig mindre relevant.. Det som är mest akut just nu är att försöka ena landet.. ett land där man inte tolera våld!! Vi har stått ut i mer än en månad, det ända dem röda ha åstadkommit är ännu mer splittningar i landet. Just därför oavsett färg måste vi åtminstonde ha förtroende till den sittande regering att dem skall lösa detta och utlysa nyval som jag tror både röda, gula, svarta va fan det nu finns för färger vill ha.. Eller har du bättre förslag?

Om man nu är anti-abhisit regering borde man då inte glädjas åt att han gör sådana utalande?

Handen på hjärtat hur många tror på det han säger stämmer att M79 mot silom sköts ifrån området där de röda befinner sig? Vad tror du Lao Kao? Ljuger han? Tala han sanning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är lillgrabben. tjejen jobba som nany åt Thaksin förut... tycker du han är lik Thaksin? ;)

Frågan var ju inte ställd till mig...

Men både jag och frugan undrade om det där var ett foto på Thaksin som 2-åring :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att Abhisit kommer att ställas till svars för sina handlingar? Snart kommer han sitta i Dubai med Thaksin.

Varför skulle han sitta i Dubai? Hade Thaksin varit man nog, borde han väl inte sitta där utan komma hem och börja om? Visa att han är den sanna ledaren som skall förändra för dem fattiga.. eller just det "kom inte hem tomhänta som han uttryckte sig" Ne tyvärr DR.T dem röda kommer inte komma hem med dina frysta cash:P

Angående Abhisit:

Nej, det tror jag inte. Jag tror snarare att han kommer att hyllas för att han inte tog något parti(röd/gul) utan han med kraft agerat endast när han har fog för det, dvs nu pga de röda har gått över gränsen. Alltså trotsat lagen!

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det börjar likna en viss låda här! Viss vill hävda att deras sida ej är skyldig till något!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Och imorgon blir Abbhisit en Mördare.

Så visst är han blodtörstig, Maktgalen och kompromisslös.

Patetisk retorik helt utan förankring i någon som helst verklighet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

..

Dock på detta forumet så hejar nästan alla på militären att slakta dom röda.

Det där är ett infantilt inlägg som är så urdumt att det saknar motstycke.

Man måste vara osedvanligt taskigt vaggad om man kommer med sådana påståenden. Vem och var har någon skrivit att man hejar på militären att slakta dom röda?

det där är typiskt den retorik sådan som du använder när man inser att slaget börjar bli förlorat.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Varför skulle han sitta i Dubai? Hade Thaksin varit man nog, borde han väl inte sitta där utan komma hem och börja om? Visa att han är den sanna ledaren som skall förändra för dem fattiga.. eller just det "kom inte hem tomhänta som han uttryckte sig" Ne tyvärr DR.T dem röda kommer inte komma hem med dina frysta cash:P

Angående Abhisit:

Nej, det tror jag inte. Jag tror snarare att han kommer att hyllas för att han inte tog något parti(röd/gul) utan han med kraft agerat endast när han har fog för det, dvs nu pga de röda har gått över gränsen. Alltså trotsat lagen!

Inte tog något parti? Hur kommer det sig att han tillåter multifärgarna ha pro-regeringsdemosntrationer dagligen mitt under undantagstillståndet?

Min gissning är att han kommer vara på landsflykt eller avrättad inom kort om han fortsätter i samma stil som han gjort hittills. Han får ju leva isolerad redan som det är i sitt eget land. Jag skulle säga att när en ledare får leva på det sättet är det dags att byta ut denne.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hos en stor del av medborgarna i ett land är tveksamt om det demokratiska landets styre verkligen speglar folkets vilja pga diverse tvivelaktiga omständigheter så bör nyval alltid hållas.

I Thailand är detta villkor med råge uppfyllt seda länge och ett nyval borde ha hållts för länge sen.

Med ett nyval för dryga året sedan hade det stora inbördes hatet i Thailand inte haft dom enormt sorgliga proportioner det har idag. Ett hat som tyvärr kommer att påverka relationerna mellan olika landsändars och samhällsklassers befolkningar i säkert ett par generationer framåt. Ska det vara så himla svårt att förstå att det är denna snabbt växande spricka i befolkningen som är landets enskilt största problem och att helandet av den borde vara det enda på politikernas bord i nuläget?

Och enar ett land gör man knappast genom att besluta om att skjuta på varandra.

Får bara huvudvärk av allt trist personligt vendettakäbbel om Thaksin, war on drugs, Abhisit, skjutvinklar hit och dit, vem började, rödas retorik, regeringens censur bla bla bla. här i tråden. Alla vill skriva alla på näsan in i minsta detalj så hemskt gärna att jag är övertygad om att fullt inbördeskrig redan hade rått om mprtrusten här i tråden fått råda.

Det fattar väl alla att det i en så löst sammansatt rörelse som dom röda, eller dom gula, eller dom ofärgade, där folk kan komma och gå som dom vill och det enda som kännetecknar tillhörigheten är färgen på skjortan, förekommer alla sorters människor med vitt skilda agendor och mål. En del är där för pengarnas skull andra av övertygelse, en del har en fredlig agenda andra är där för att få krigiska adrenalinkickar, en del deltar för att kunna göra politisk karriär och komma åt korruptionsintäkter andra för att dom känner sig överkörda och bara vill ha simpel rättvisa. Både dom röda och dom gula är ju rörelser fyllda av en massa individer och inte, som en del här tycks ha fått för sig, agerar som en person, en vilja. Snarare är nog alla sidor att beteckna som dom 1000 viljornas sida.

- Dom röda gjorde si och så, nej dom gula var värre, militären började, nej dom röda började, det är deras fel, nej det är dom andras fel bla bla bla sida upp och sida ner här i tråden medan sprickan i befolkningen och bland medlemmarna här på mpr bara växer sig större och större. Snart är det inbördeskrig i allas vårt andra hemland samt kanske fullt slagsmål på våra forumträffar och ändå vill ingen ge sig och lyssna.

Nej, agera Abhisit, nollställ, håll nyval och börja om med att styra landet med ett stöd och en legitimitet som inte kan ifrågasättas, alternativt gratulera dom som får det stödet och gå i opposition. Räta ut frågetecknen, ena landet igen, nyval nu!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Absolut ska man det håller jag med dig om, men dem senaste har varit mer eller mindre skurkar om man ska hårda det utan att namedroppa... För mig iaf känns det som regeringen idag faktisk tänker på sin befolkning med relativ mindre egna agendor.. sen visst legitim eller inte det kommer ju bli val sen om det är 6 månader eller 9 månader känns för mig mindre relevant.. Det som är mest akut just nu är att försöka ena landet.. ett land där man inte tolera våld!! Vi har stått ut i mer än en månad, det ända dem röda ha åstadkommit är ännu mer splittningar i landet. Just därför oavsett färg måste vi åtminstonde ha förtroende till den sittande regering att dem skall lösa detta och utlysa nyval som jag tror både röda, gula, svarta va fan det nu finns för färger vill ha.. Eller har du bättre förslag?

Om man nu är anti-abhisit regering borde man då inte glädjas åt att han gör sådana utalande?

Handen på hjärtat hur många tror på det han säger stämmer att M79 mot silom sköts ifrån området där de röda befinner sig? Vad tror du Lao Kao? Ljuger han? Tala han sanning?

Jag håller med dig.. Nyval är det som krävs.. minst! Och det så fort som möjligt, annars kommer det spåra ur ordentligt.

Jag vet inte varifrån M79-granaterna kom ifrån. Jag vet bara att Abhisit uttalade sig väldigt snabbt om att dom kom från parken. Men vad vet jag. Jag vet även att polisen har arresterad beväpnade gulskjortor åkandes i en pick-up. Så det verkar finnas jävla massa vapen på vift kors o tvärs. Vem som höll i granatkastaren vet jag inte heller.

Det jag vet är att Abhisit hävdar att ledarna för rödskjortor är terrorister. Lyssna på ledaren i denna klipp som skriker i högtalaren och säg därefter att han uppviglar till upplopp/mord !!!

Ändrades av Surin P3

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte tog något parti? Hur kommer det sig att han tillåter multifärgarna ha pro-regeringsdemosntrationer dagligen mitt under undantagstillståndet?

Min gissning är att han kommer vara på landsflykt eller avrättad inom kort om han fortsätter i samma stil som han gjort hittills. Han får ju leva isolerad redan som det är i sitt eget land. Jag skulle säga att när en ledare får leva på det sättet är det dags att byta ut denne.

Så undantillståndet gäller bara röda? Nej, har han tilllåtit dem röda så måste man ju tillåta dem gula.. ganska logiskt eller hur? Men självklart ifall dem gula tar till våld som dem röda har gjort så måste han agera efter denna.. också ganska logiskt.. Ang din gissning hmm ja vad ska man säga alla har rätt till tycka som dem vill, men om du fråga mig vem som skall avrättas så står inte Dr. T i högt i kurs hos mig men jag vill inte sjunka till den nivå att en människa skall avrättas utan jag tror på fängelse straff.. är den bästa bestraffning system i har idag..även om den har sina brister..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag vet är att Abhisit hävdar att ledarna för rödskjortor är terrorister. Lyssna på ledaren i denna klipp som skriker i högtalaren och säg därefter att han uppviglar till upplopp/mord !!!

Jag kan inte på rak arm säga att Abhisit inte har hävdat att ledarna är terrorister, det finns ju trots allt flera ledare för dem röda.. men vem är den verkliga? Bara den fråga i sig blir man förvirrad av. Hur som helst så har några vad jag har hört och sett att dem förespråkar våld och där kan man ju inte klandrar Abhisit för att han uttalar sig på detta sätt, men som sagt har han verkligen dragit alla över en kam? I så fall bifoga gärna information, vore kul att läsa/skriva ifall det verkligen stämmer att "alla röda ledare är terrorister"

Sen om man nu ska vara långsökt så kan det ju vara medvetet att han sa som han gjorde under kaoset.. men troligvis så stämmer det att han verkligen kände så! Förresten kan du identifera vem som prata i mickrofonen? Vore kul att veta vem ledaren är som säger så för där har vi en potentiell peacemaker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag kan inte på rak arm säga att Abhisit inte har hävdat att ledarna är terrorister, det finns ju trots allt flera ledare för dem röda.. men vem är den verkliga? Bara den fråga i sig blir man förvirrad av. Hur som helst så har några vad jag har hört och sett att dem förespråkar våld och där kan man ju inte klandrar Abhisit för att han uttalar sig på detta sätt, men som sagt har han verkligen dragit alla över en kam? I så fall bifoga gärna information, vore kul att läsa/skriva ifall det verkligen stämmer att "alla röda ledare är terrorister"

Sen om man nu ska vara långsökt så kan det ju vara medvetet att han sa som han gjorde under kaoset.. men troligvis så stämmer det att han verkligen kände så! Förresten kan du identifera vem som prata i mickrofonen? Vore kul att veta vem ledaren är som säger så för där har vi en potentiell peacemaker..

Jag kan inte säga vem som sitter bakom micken. Kan ju vara manipulerat hela videon. Kanske har dom lagt på ljudet i efterhand. Det är bra att utöva lite kritiskt tänkande. Det gäller även för Abhisits uttalanden. Varför tro blint på en man som har allt att förlora och är så nära att göra det?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte säga vem som sitter bakom micken. Kan ju vara manipulerat hela videon. Kanske har dom lagt på ljudet i efterhand. Det är bra att utöva lite kritiskt tänkande. Det gäller även för Abhisits uttalanden. Varför tro blint på en man som har allt att förlora och är så nära att göra det?

Ja, håller med dig ang kritiskt tänkande, men man måste ha tro och hopp om en förändring också.. annars kan man lika gärna skita i allt och tänka mitt eller ditt. Varför jag har hopp för Abhisit är just för att han har hela tiden varit saklig även om han må vara gul.. Det är inte ofta man ser det i Thailand, Oxford har nog påverkat honom en del när det gäller den biten. Ska inte sitta här och måla upp honom som en frälsare för så väl känner jag inte till honom.

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hatar egentligen att behöva citera mig själv men jag vill ju inte att Bossej ska missa mitt svar till honom och hans påstående om att Vietnam var mycket mer demokratiskt och mindre korrupt än Thailand.

Visserligen är det fakta men det kommer ju inte från en thailändska regeringen eller lokal thailändsk media så uppgifterna bör ju stämma eller hur Bossej?

Till MaiChai Tack för ditt svar angående Vietnam.

Visst stämmer dina faktauppgifter, och jag har aldrig tyckt eller påstått att Vietnam är demokratiskt.

I tidigare inlägg angående inbördeskrig i världen svarade jag på ett inlägg som sa att de fattiga, som strider

med bambukäppar nästan aldrig vinner mot den militära övermakten.

Då gick mina tankar till Vietman där de fattigas uppror mot överklassen och generalerna också startades

med hjälp av enkla vapen och gerillaverksahet.

Senare fick de Vietnamesiska generalerna hjälp av USA med att försöka stoppa upproret

med hjälp av bombplan, men det lyckades inte trots att man bombade sönder stora delar av landet,

och dödade milliontals civila med bomber och napalm.

Utifrån detta svarade jag `men i vietnam gick det väl ganska bra till slut`

Då syftade jag på att de fattiga från norr faktiskt vann kriget mot övermakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Speedy democratic elections could rescue Thailand from mob politics and civil war

The present Prime Minister, Abhisit Vejjajiva, has qualities of a promising leader — charm, education and cosmopolitanism (he was born and educated in Britain). But from the beginning he has been undermined by a simple and devastating fact — that his party has lost every election under his leadership and achieved power only as a consequence of military force.

Mr Abhisit must accept the Red Shirts’ proposal of new elections in three months, a wholly reasonable proposal that he rejected out of hand in a nationwide broadcast yesterday. He must acknowledge that he has become part of the problem, and step down immediately — not for exile, as the Red Shirts demand, but for an honest fight at the ballot box.

More importantly, all sides must resolve that this will mark the end of Thailand’s era of mob politics. Reds and Yellows must make a covenant to respect the outcome of the election and never again to resort to illegal means of protest. Above all, the army must stay in its barracks, and reflect on the way that, in attempting to heal Thailand four years ago, it succeeded only in opening deeper, and now festering, wounds.

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/leading_article/article7107872.ece

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu inte GILLAR deras sätt så hoppas jag ändå att du inte sätter dina egna barn "i vadderade glasskåp" och överbeskyddar dem. Finns det bara svart coh vitt för dig?

Och visst har vi förhoppningsvis i många fall olika värderingar än vad både Thailändare som åsidosätter säkerheten för sina barn (också i trafiken), kulturer som låter könsstympa sina barn, m.fl. m.fl.

Menar du verkligen att vi ska hålla våra civiliserade värderingar för oss själva och inte reagera? (och agera med vår sämsta svenska sida med 'sköt dig själv och skit i andra')

Thailand har i mycket ett underbart vänligt och hjälpsamt folk, men i mycket är det dock ett U-land och det behövs nog en opinion utifrån civiliserade värderingar och att vi vågar säga ifrån och riskera att thailändaren kanske ”tappar ansiktet”.

Man må tycka vad man vill om hur demonstrationsrätten sköts, men när de åsidosätter barns säkerhet måste vi våga reagera.

Nu kan vi bara hoppas att det inte blir ett stort blodbad när militären sätts in mot rödskjortorna -som tagit av sig de röda skjortorna för vanliga kläder för att inte märkas. Vilket i sig kan innebära att "civilbefolkningne" drabbas. Må Buddah skydda dem.

Och på vilket sätt tycker du att präktiga Svenne Svensson ska "lära" ett Buddistiskt land att barn är något man skall beskydda mer än en vuxen?

Våra värderingar är inte värda ett sk-t mer än deras, men om man sakta och inte påtvingande försöker få till ett annat tänk så kanske det så sakteliga ger resultat.

Du nämner själv trafiken, vet Du hur SVÅRT det är att överhuvudtaget hitta en affär som säljer hjälmar i barnstorlek?

För jäkligt, javistt, men att över en natt basunera ut hur i Dina värderingar idi*tiskt dessa dryga 60 miljoner människor beter sig, då är det nog lika bra att slänga visumet och stanna i Sverige och leva i sitt vadderade glasskåp där man inte ens behöver tänka själv utan bara göra som farbror staten bestämt.

Sorry för detta OT, men det är bara så jä-la tröttsamt att konstatera att "vi alltid vet bäst", vi är dock gäster i detta land och skall nog även agera så.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

För er som är intresserade så talar abhisit på tv "NBT TV" just nu, antagligen repris men intressant iaf han nämner att m79 som träffade silom sköts ifrån där dem röda befinner sig..

Jag kan ha missat något, men Suthep påstod för några dagar sedan att de hade bevis om detta från en

säkerhetskamra.

Har detta bevis visats för någon oberoende journalist etc?

Eller är det politisk propaganda med hjälp av NBT igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Sant, visst det skulle kunna vara en förklädd gul shirt eller en svartklädd ala sah daeng vad vet jag.. men att abhisit själv går ut och säger det så måste jag ändå tror på detta för jag menar han kan väl inte va så dum och hitta på nåt sånt eller?

Nej, har inte hittat på detta, men Suthep har berättat för honom, och honom bör man inte lita på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...