Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Nu är det ju faktiskt Serath som ska ha beröm för att han hittade beskrivningen, jag bara lade in hela texten eftersom den överensstämmer med mycket av det som jag anser.

Ja och det komiska i det är att väldigt mycket av det som skrivs i artikeln talar emot hans egna åsikter på många punkter

Frågan är om han ens insåg det eller hade läst hela artikeln och förstått den innan han länkade in den.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Magnus-Chumphae

Kevin Rafferty,s artikel som Serath länkade till är utmärkt jag tror hans bedömning av situationen i Thailand är bättre än de flesta andras.

Jag tror även hans bedömning av vem som borde göra vad är den absolut bästa, om Kung Bhumipol offentligt utser Crown Princess Sirindhorn till sin efterträder vid hans bortgång samt ger henne exklusivt mandat att tala för honom. Kan hon rekomendera att nyval utlyses vid en lämplig tidpunkt någon gång under året.

Ett sådant agerande skulle troligen vara bra för såväl Thailand som dess Monarki då en tvist om vem som är tronföljare eller att kronprinsen tillträder skulle vara mycket olyckligt för såväl Thailand som dess monarki, om Kronprinsen blir tronföljare skulle nog stödet för de grupper som talar om införandet av en president öka, vilket i mitt tycke skulle vara sorgligt för landet och även snabbt öka risken för inbördeskrig.

Det nyvalda parlamentet bör då som första fråga ta upp frågan om en återgång till konstitutionen från 1997.

Jag tror att det är nödvändigt att städa mycket hårt i ledningen av den offentliga förvaltningen i Thailand samt även rensa i deras domstolsväsende så att mycket av korruption kan städas bort.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju faktiskt Serath som ska ha beröm för att han hittade beskrivningen, jag bara lade in hela texten eftersom den överensstämmer med mycket av det som jag anser.

Absolut. Beröm till Serath! great.gif

Tallviking,

Serath kan ju faktiskt ha ändrat inställning i vissa saker efter att ha läst artikeln och fått sakerna utlagda av en utomstående.

Det är ju lätt att det går prestige i ens egna inställning och att man fastnar i vissa tänk, utan att reflektera så mycket.

Förrän man får saker presenterade för sig i andra sammanhang.

Antar att det är detta som skett i Seraths fall.

Bra, tycker jag. great.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Undrar just hur länge ”Army commander-in-chief” Anupong Paojinda

ska få fortsätta att förhala Abhisits order om ett militärt ingripande mot de röda demonstranterna?

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/175661/udd-army-chief-ordered-to-disperse-reds

Om det nu drar ut på tiden,

kommer då Anupong att få sparken, eller

kommer Anupong att säga upp sig för att slippa att hålla i den heta potatisen?

Vi får väl se framöver hur det utvecklar sig,

post-5068-127211160659_thumb.jpg

post-5068-127211160659_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och det komiska i det är att väldigt mycket av det som skrivs i artikeln talar emot hans egna åsikter på många punkter

Frågan är om han ens insåg det eller hade läst hela artikeln och förstått den innan han länkade in den.

Tallviking nu får du ge dig, Nu ifrågasätter du att jag posta artikeln utan att ha läst den. Eller utan att ha förstått den.

Du fortsätter med dina lumpna tricks och lågvatten märkta posts.

Tycker det är jävligt synd att den inte kan tryckas i Thailand, Men tyvärr så hade 90% censurerats bort samt journalisten och chefsredaktören antagligen blivit avrättade. Men det är ju helt ok enligt dig med tanke på alla diskussioner vi har haft på forumet.

Skönt att se nån journalist skjuta båda sidor i sank, Händer inte på detta forumet och lär inte hända i Thailand.

Dock så länkar jag mer än gärna materiel som jag kanske inte hundra % inte håller med om, utan finner själva artikeln objektiv men mycket stenhård beskrivning dock läsvärd. Dock lär vi ju aldrig se liknande postad av dig tallviking nån som skulle kritisera din ståndpunkt lär du väl aldrig vilja posta.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. Beröm till Serath! great.gif

Tallviking,

Serath kan ju faktiskt ha ändrat inställning i vissa saker efter att ha läst artikeln och fått sakerna utlagda av en utomstående.

Det är ju lätt att det går prestige i ens egna inställning och att man fastnar i vissa tänk, utan att reflektera så mycket.

Förrän man får saker presenterade för sig i andra sammanhang.

Antar att det är detta som skett i Seraths fall.

Bra, tycker jag. great.gif

Ändrat åsikt om vad?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. Beröm till Serath! great.gif

Tallviking,

Serath kan ju faktiskt ha ändrat inställning i vissa saker efter att ha läst artikeln och fått sakerna utlagda av en utomstående.

Det är ju lätt att det går prestige i ens egna inställning och att man fastnar i vissa tänk, utan att reflektera så mycket.

Förrän man får saker presenterade för sig i andra sammanhang.

Antar att det är detta som skett i Seraths fall.

Bra, tycker jag. great.gif

Håller med också

Jag hittade inget i den artikeln jag inte tyckte stämde med verkligheten

Mycket klarsynt man som skrev den artikeln

Synd att det inte finns fler sådana inne i centrala Bangkok dock för då skulle den här situationen i princip aldrig ens behöva uppstå och definitivt inte kunna ens fortsätta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Slut med silkesvantarna från Abhisit?

http://www.bangkokpost.com/news/politics/36527/red-shirts-soften-their-demands

Hopes for an agreement to end weeks of protests, which have been punctuated by deadly street clashes, evaporated as Prime Minister Abhisit Vejjajiva ruled out the offer by the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) to disperse its protest if polls were called in 30 days.

"No, I reject it. Because they use violence and intimidation I cannot accept this," Abhisit said.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking nu får du ge dig, Nu ifrågasätter du att jag posta artikeln utan att ha läst den. Eller utan att ha förstått den.

Du fortsätter med dina lumpna tricks och lågvatten märkta posts.

Tycker det är jävligt synd att den inte kan tryckas i Thailand, Men tyvärr så hade 90% censurerats bort samt journalisten och chefsredaktören antagligen blivit avrättade. Men det är ju helt ok enligt dig med tanke på alla diskussioner vi har haft på forumet.

Skönt att se nån journalist skjuta båda sidor i sank, Händer inte på detta forumet och lär inte hända i Thailand.

Dock så länkar jag mer än gärna materiel som jag kanske inte hundra % inte håller med om, utan finner själva artikeln objektiv men mycket stenhård beskrivning dock läsvärd. Dock lär vi ju aldrig se liknande postad av dig tallviking nån som skulle kritisera din ståndpunkt lär du väl aldrig vilja posta.

Intressant hur du sitter och påstår vad alla tycker utan förankring i fakta hela tiden men blir skitsur om någon kritiserar dina uppfattningar

Hur får du till det beteenden som försvarbart från din sida ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Slut med silkesvantarna från Abhisit?

http://www.bangkokpost.com/news/

Hopes for an agreement to end weeks of protests, which have been punctuated by deadly street clashes, evaporated as Prime Minister Abhisit Vejjajiva ruled out the offer by the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) to disperse its protest if polls were called in 30 days.

"No, I reject it. Because they use violence and intimidation I cannot accept this," Abhisit said.

MVH Tommy

Finns även på AB nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7014394.ab

Diggar Nattawut Saikua:s svar: När han vägrar att kompromissa är det lönlöst för oss att fortsätta med en fredlig dialog

Hur får man till hot, våld, attacker, ockupationer, belägringar och mord till att vara "fredlig dialog" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns även på AB nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7014394.ab

Diggar Nattawut Saikua:s svar: När han vägrar att kompromissa är det lönlöst för oss att fortsätta med en fredlig dialog

Hur får man till hot, våld, attacker, ockupationer, belägringar och mord till att vara "fredlig dialog" ?

Mycket enkelt!

Man tar på sig sina röda glasögon som filtrerar bort obekväm fakta.

Tror det finns några på forumet som kan berätta var man hittar dessa glasögon :ironi:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrat åsikt om vad?

Tja... eftersom artikeln, typ till 100%, uttrycker samma sak som MC, jag, Anderbangkok, Oldwolf, Tallviking och säkert några till har

förmedlat så är det kanske inte så konstigt om vi trodde att du "bytt fot".

Men det spelar ingen roll om du håller med om 100%, eller 90%. Jag är glad att du håller med det mesta som sägs i artikeln.

För jag tycker också att den är en "bra artikel" och "objektiv" , så som du själv tyckte. :)

Så, bra länk. Tack för den. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... eftersom artikeln, typ till 100%, uttrycker samma sak som MC, jag, Anderbangkok, Oldwolf, Tallviking och säkert några till har

förmedlat så är det kanske inte så konstigt om vi trodde att du "bytt fot".

Men det spelar ingen roll om du håller med om 100%, eller 90%. Jag är glad att du håller med det mesta som sägs i artikeln.

För jag tycker också att den är en "bra artikel" och "objektiv" , så som du själv tyckte. :)

Så, bra länk. Tack för den. great.gif

Det är kanske snarare Tallviking som har ändrat åsikt. Han jämförde ju de gulas ockupationer och denonstrationer vid och i regeringsbyggnader och flygplatser med fackliga demonstrationståg och därför borde ingen av de gula gripas av polis. Artikelförfattaren beskriver det lite annorlunda...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske snarare Tallviking som har ändrat åsikt. Han jämförde ju de gulas ockupationer och denonstrationer vid och i regeringsbyggnader och flygplatser med fackliga demonstrationståg och därför borde ingen av de gula gripas av polis. Artikelförfattaren beskriver det lite annorlunda...

Ytterligare en som har röda glasögonen på ser jag. !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske snarare Tallviking som har ändrat åsikt. Han jämförde ju de gulas ockupationer och denonstrationer vid och i regeringsbyggnader och flygplatser med fackliga demonstrationståg och därför borde ingen av de gula gripas av polis. Artikelförfattaren beskriver det lite annorlunda...

Eftersom vi andra alltid länkar till referenser, eller lägger in citat, för att stödja sådant vi påstår så kanske du med kan göra det?

Eller räcker det, även fortsättningsvis, med att bara hitta på saker? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Se ner på? Det är inte första gången agitation har fått personer att göra saker dom sedan insett var fel;

Hitler; Tyskland,

Ledarna i ex-Jugoslavien

Rwanda

Aparheidregimen i Sydafrika

Stalin

mfl, mfl.

Jag påstår inte alls att dom är mutade och korkade. Det är dina ord. Däremot finns det det väl ett STORT antal exempel där det konstaterats att personer fått pengar för att deltaga. Det är väl fint av de röda att dom ersätter folk för utebliven inkomst när de reser till Bangkok och demonstrerar. Det hade kanske inte blivit så många om de inte kompenserats ekonomiskt.

Om denna artikel stämmer http://www.plushasia.com/article/1353 så har Thaksin fortfarande en del pengar att fördela till de fattiga så de kan deltaga ytterligare en tid i demonstrationerna. det är väl fint??

Mja, Ni låter ju som en skiva som hakat upp sig.

Inlägget ovan håller ju samma låga klass på nomenklaturretoriken som Ert tidigare.

Ni antar att de röda redan ångrar sitt ställningstagande att demonstrera eller att kommer att göra det så fort de blir upplysta om att Dr T är en ny Hitler, Stalin, folkmördare, rasist eller etniskt rensare.

Försöker Ni övertyga Er själv med denna högljudda rappekalja?

MVH/BanArne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en som har röda glasögonen på ser jag. !

På vilket sätt ser du detta? Jag tycker att artikeln är mycket bra. Att jag var emot de gulas ockupation av regeringsbyggnader och flygplatser, är det det som gör mig röd i dina ögon? Då finns det många fler röda än vad Thaksin någonsin skulle våga drömma om... ta av dina gula glasögon så kanske du ser bättre...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi andra alltid länkar till referenser, eller lägger in citat, för att stödja sådant vi påstår så kanske du med kan göra det?

Eller räcker det, även fortsättningsvis, med att bara hitta på saker? :)

Har redan länkat till det en gång. Tror det var i denna tråd dessutom annars finns Tallvikings post kvar i tråden om de gula skulle ställas inför rätta. Kan länka till den igen men det blir när jag kommit fram i Sverige och sitter vid en dator

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt ser du detta? Jag tycker att artikeln är mycket bra. Att jag var emot de gulas ockupation av regeringsbyggnader och flygplatser, är det det som gör mig röd i dina ögon? Då finns det många fler röda än vad Thaksin någonsin skulle våga drömma om... ta av dina gula glasögon så kanske du ser bättre...

Jag är emot att du påstår saker baserat på dina egna tolkningar av vad andra säger och inte på det som personer i verkligheten säger

Där har du ditt eget inbyggda filter

Jag är kraftigt emot demonstrationer och våldshandlingar som är olagliga oavsett vilken färg dom har för att dom just är olagliga

Att man sedan diskuterar om varför den eller den sidan demonstrerar och hur man bör försöka lösa de bakomliggande problemen är en annan sak som du verkar ha blandat ihop med åsikterna om legalitet av demonstrationen i sig eller inte

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är emot att du påstår saker baserat på dina egna tolkningar av vad andra säger och inte på det som personer i verkligheten säger

Där har du ditt eget inbyggda filter

Jag är kraftigt emot demonstrationer och våldshandlingar som är olagliga oavsett vilken färg dom har för att dom just är olagliga

Att man sedan diskuterar om varför den eller den sidan demonstrerar och hur man bör försöka lösa de bakomliggande problemen är en annan sak som du verkar ha blandat ihop med åsikterna om legalitet av demonstrationen i sig eller inte

Vad tycker Ni månne om militärkupper?

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker Ni månne om militärkupper?

MVH/BanArne

Beror på vem som tycker det är bra eller dåligt så det går att vända kappan efter vinden.

Flöjeln Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att se nån journalist skjuta båda sidor i sank, Händer inte på detta forumet och lär inte hända i Thailand.

Kan du förtydliga det är du snäll? Vilka sidor skjuter han i sank? Gula och röda?

En majoritet av forummedlemmarna har kritiserat både PAD och UDD för deras odemokratiska metoder.

Men du menar kanske några andra sidor? Vilka då i sådana fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan scenariot tänkas se ut vid ett s k inbördeskrig?

Blir det fattiga rödskjortor med bambukäppar mot militären med sina vapen, eller har rödskjortorna också bössor som smäller och dundrar?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du förtydliga det är du snäll? Vilka sidor skjuter han i sank? Gula och röda?

En majoritet av forummedlemmarna har kritiserat både PAD och UDD för deras odemokratiska metoder.

Men du menar kanske några andra sidor? Vilka då i sådana fall?

Här kommer Tallvikings citat igen som jag postade i post #164 i denna tråd

Tallviking angående "Kommer Polisen åtala PAD för terorism? " efter flygplatsockupationerna Inlagd 03 December 2008 - 13:43 Skall Thailändska folket då även stämma gamla regeringen då som också funnits olaglig som var orsaken till PAD:s protester ? Logiken haltar en hel de Inlagd 03 December 2008 - 19:04 Så när LO eller något annat fack strejkar för högre lön eller bättre ersättningar vilket drabbar en massa företag och människor och åsamkar en massa kostnader för alla möjliga, skall man åtala dom också Som sagt. Logiken haltar

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...