Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Nej, jag försvarar inte stängning av 2500 internetsidor. Försvarar du de röda ledarnas hets om våld?

Nej Jag försvarar ingen hets och inget våld mot någon, men jag försvarar de rödas demonstration för nyval snarast,

så länge de demonstrerar fredligt, vilket jag tycker de gjorde i en månad, fram till dess soldaterna försökte upplösa dem den 10 april.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Nej Jag försvarar ingen hets och inget våld mot någon, men jag försvarar de rödas demonstration för nyval snarast,

så länge de demonstrerar fredligt, vilket jag tycker de gjorde i en månad, fram till dess soldaterna försökte upplösa dem den 10 april.

Ser vi samma sak?

http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__view__findpost__p__171447

Kolla och kommentera gärna detta.

Jag har noterat att du, IL och några till nogsamt undvikit att överhuvudtaget låtsas om dessa artiklar.

vad finns det att säga om dem kopplat till de rödas "fredliga" demonstrationer????

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Jag försvarar ingen hets och inget våld mot någon, men jag försvarar de rödas demonstration för nyval snarast,

så länge de demonstrerar fredligt, vilket jag tycker de gjorde i en månad, fram till dess soldaterna försökte upplösa dem den 10 april.

Ibland undrar jag om du är halvblind? Vem bröt sig in i parlamentet? Vem bröt sig in hos valkommissionen? Vem bröt sig in i Thaicom? Är det fredliga demonstrationer? Vem bestämde sig för att ockupera centrala Bangkok och göra mer än 50 000 arbetslösa? Vem försökte bryta sig in i en militärförläggning den 10 april? Fredliga demonstrationer var det första veckan!

Link to comment
Dela på andra sajter

I väntan på att de röda ska nyktra till och försåt att de är grundlurade av en klick elitister som styrs och agerar för Thaksins pengar...den tomten.

Mja, lite av nomenkalturisternas manta: di mutade och korkade bönderna förstår inte sitt eget bästa.

Verkar som om forumet befolkas mer och mer av detta elitistiska klientel som verkar se ner på vissa befolkningsgrupper i Thailand.

MVH/BanArne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Jag försvarar ingen hets och inget våld mot någon, men jag försvarar de rödas demonstration för nyval snarast,

så länge de demonstrerar fredligt, vilket jag tycker de gjorde i en månad, fram till dess soldaterna försökte upplösa dem den 10 april.

Att demonstrera fredligt är att:

- Kasta granater på olika byggnader och motståndares kontor runt om Bangkok.

- Storma parlamentet, klättra över grindar och tvinga sig in.

- Samla blod och hälla på motståndares bostäder.

- Stå på scen och mana folk till uppror.

- Förvanska motståndares tal i syfte att lura människor till hat mot militär och ordningsmakt.

- Visa tal på internet och i TV där man manar folk att hänga, eller halshugga, premiärminstern m.fl.

Allt detta hände INNAN regeringen bestämde sig för att rensa.

Och regeringen bestämde sig för att rensa just p.g.a detta.

Jo - du försvarar visst hets och våld. Genom att inte acceptera att det finns våldselement i UDDs led.

Trots filmer. Trots bilder. Trots allt material som finns tillgängligt.

Hur länge ska du hålla på med ditt trumpetande innan du inser att det finns viktigare skäl att mana till lugn - än skäl till att fortsätta demonstrera?

Link to comment
Dela på andra sajter

The real solution for Thailand

it is time to reconsider fresh elections and perhaps a reversion to the 1997 Constitution, the so-called People's Constitution, which was cast aside following the coup in 2006 which ended Thaksin's second elective tenure. The crucial question is not when elections can be held, disputed as it is between Mr Abhisit and the red shirts. The question is whether the elites behind Mr Abhisit, as well as the red shirts, will accept without qualification the outcome, which would most likely bring a government friendly to the exiled Thaksin (as it always has).

This is Thailand's biggest challenge. For a long time the so-called 'prai', or commoners, that the red shirts and Thaksin represented, were kept in their place in a rigid hierarchy where the king was at the apex. Close to this seat of power was a coterie of the aristocratic, bureaucratic and military elites. The Thaksin years began to change all that. Now the red shirts are bent on deepening the change, besides recognition of their newfound political influence, if not power. A rallying song sung in the Red Zone goes, 'We are human beings, not water buffaloes.'

http://www.asianewsnet.net/home/news.php?id=11542

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

The real solution for Thailand

it is time to reconsider fresh elections and perhaps a reversion to the 1997 Constitution, the so-called People's Constitution, which was cast aside following the coup in 2006 which ended Thaksin's second elective tenure. The crucial question is not when elections can be held, disputed as it is between Mr Abhisit and the red shirts. The question is whether the elites behind Mr Abhisit, as well as the red shirts, will accept without qualification the outcome, which would most likely bring a government friendly to the exiled Thaksin (as it always has).

This is Thailand's biggest challenge. For a long time the so-called 'prai', or commoners, that the red shirts and Thaksin represented, were kept in their place in a rigid hierarchy where the king was at the apex. Close to this seat of power was a coterie of the aristocratic, bureaucratic and military elites. The Thaksin years began to change all that. Now the red shirts are bent on deepening the change, besides recognition of their newfound political influence, if not power. A rallying song sung in the Red Zone goes, 'We are human beings, not water buffaloes.'

http://www.asianewsn...ws.php?id=11542

Samma visa... igen och igen och igen... börjar det inte bli enformigt?

Har du läst kommentarerna under?

T.ex denna:

"Whoever wrote this editorial : If you do not know and understand what is going on in Thailand, I strongly suggest you keep your opinion to yourself. What you write makes people know how shallow your knowledge is."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om min informatär viskade en del saker som stämmer.

http://www.bangkokpost.com/news/local/175653/cres-will-disperse-reds-at-right-time

What the Cres is trying now is to separate terrorists from the red-shirts. We will not use force against the demonstrators, but this does not mean that we would not disperse the rally”, he said.

Med andra ord så kommer demonstranterna att få lämna området och de som är kvar kommer att anses vara terrorister och behandlas därefter. Inte konstigt att ledarna nu försöker rädda sitt eget skinn...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Mja, lite av nomenkalturisternas manta: di mutade och korkade bönderna förstår inte sitt eget bästa.

Verkar som om forumet befolkas mer och mer av detta elitistiska klientel som verkar se ner på vissa befolkningsgrupper i Thailand.

MVH/BanArne

Se ner på? Det är inte första gången agitation har fått personer att göra saker dom sedan insett var fel;

Hitler; Tyskland,

Ledarna i ex-Jugoslavien

Rwanda

Aparheidregimen i Sydafrika

Stalin

mfl, mfl.

Jag påstår inte alls att dom är mutade och korkade. Det är dina ord. Däremot finns det det väl ett STORT antal exempel där det konstaterats att personer fått pengar för att deltaga. Det är väl fint av de röda att dom ersätter folk för utebliven inkomst när de reser till Bangkok och demonstrerar. Det hade kanske inte blivit så många om de inte kompenserats ekonomiskt.

Om denna artikel stämmer http://www.plushasia.com/article/1353 så har Thaksin fortfarande en del pengar att fördela till de fattiga så de kan deltaga ytterligare en tid i demonstrationerna. det är väl fint??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Va i är goa mot varandra och vad duktiga Ni är på att kasta beröm över edra motståndare, en stillsam fråg, fast det kanske inte är relevant längre i tråden som väl heter DETTA HÄNDER JUST NU...

Ligger det någon sanning i påståendet om skärmytsligen denna morgon?

Ursäkta om det verkar OT.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag ser att du har lässvårigheter. Har följt din och Atoms diskussion. Jag har inte räknat exakt hur många gånger Atom skrivit att han inte är mot att de röda demonstrerar! Vill du inte fatta eller..??

Tack för ditt mogna och konstruktiva inlägg!

Nu vill jag inte gå in på vem som har lässvårigheter m.m., men jag bara undrar var jag har sagt att Atom är mot att de röda demonstrerar?

Jag vet att jag har hävdat att Atom anser de rödas demonstration vara olaglig om han är emot dem eller inte är en annan diskussion.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, lite av nomenkalturisternas manta: di mutade och korkade bönderna förstår inte sitt eget bästa.

Verkar som om forumet befolkas mer och mer av detta elitistiska klientel som verkar se ner på vissa befolkningsgrupper i Thailand.

MVH/BanArne

Vadå elitistiskt. Fattar inte ett dugg. Att min syn på världen begränsas av min stora näsa, som oftast hamnar i blöt, kan jag f.n. inte göra något åt.

Bifogar idolbild att printa ut och sätta på rockslaget.

MHV Maksin

post-6170-127210494525_thumb.png

post-6170-127210494525_thumb.png

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra artikel, Angriper båda sidor stenhårt inkl kungshuset.

Bra lösning på problemen i Thailand, Dock lär det aldrig hända för "Eliten" släpper aldrig makten. Och mycket känslig artikel som aldrig kommer tryckas i Thailand kan jag tänka mig

The ailing king and his courtiers have also compromised themselves first by being seen to back the coup ousting Thaksin, and then by association with the yellow shirts. Although talk of succession is still taboo and punishable with stiff jail terms,

There is only one slender hope of halting Thailand's journey to failed state — that King Bhumipol should try to save his kingdom and country by declaring that Abhisit has agreed that fresh elections will be held. Not now, because that would be giving in to mob rule and encourage the mobs to try to run the election, but before the end of the year and name the date. He should promise a grand council of state, excluding prominent royal courtiers, to oversee the fairness of the election and accept its result. The council would also consider changes to ensure a smooth succession of a constitutional monarchy along British lines where the court will not interfere in politics. If the king is too sick, then his daughter, Crown Princess Sirindhorn, should make the announcement with full plenipotentiary powers.

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/eo20100423a1.html

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tack för ditt mogna och konstruktiva inlägg!

Nu vill jag inte gå in på vem som har lässvårigheter m.m., men jag bara undrar var jag har sagt att Atom är mot att de röda demonstrerar?

Jag vet att jag har hävdat att Atom anser de rödas demonstration vara olaglig om han är emot dem eller inte är en annan diskussion.

Jag för din värdering! Nu hade jag inte alls för avsikt att vara konstruktiv i mitt inlägg. Jag blev trött på käbblet. Att du såg det som konstruktivt tyder på att jag hade fog för mitt inlägg :-):dance1:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

jag tar och lägger in hela texten från din länk, Kevin Rafferty säger många hårda sanningar om Thailand som är värda att beakta. För alla här på MPR också.

King Bhumipol's last play

By KEVIN RAFFERTY

Special to The Japan Times

HONG KONG — It is not easy to see any way out from the present impasse in Thailand, which has seen successive governments at the mercy of mob rule while the security forces have failed to do their duty.

Much of the international press and media has romanticized the events in Bangkok as some kind of grassroots democracy at work, in which the poor rural masses have come to Bangkok to confront the cruel ruling classes. This is utter nonsense. Thailand is being torn apart by gangs of hoodlums masquerading as democrats and pretending they are embarked on the pure quest for fresh elections. Mobs of "red shirts," proclaiming allegiance to exiled former Prime Minister Thaksin Shinawatra, are in command of a glitzy hotel and shopping district close to Bangkok's main financial area.

Certainly, the enthusiasm and dedication of some of the red shirts has surprised neutral observers, as has fraternization between red shirts and local Bangkok people and ordinary soldiers and Buddhist monks. But 30,000 demonstrating red shirts are fewer than 0.05 percent of Thailand's population, hardly a resounding expression of democratic will.

There is big money backing the red shirts, with large numbers of demonstrators being paid 1,000 baht a day, five times the agricultural wage, and their leaders having recourse to the comforts of five-star hotels. The red shirts have also shown good planning and organization and the support of modern weaponry. Some Red leaders have said they are going to wage "war" against the government.

At least nine of the 24 dead in the April 10 violence when the military halfheartedly tried to retake command of Bangkok were killed by high-velocity bullets, some at close range. Prime Minister Abhisit Vejjajiva has called the shooters "terrorists" but his official investigation has so far failed to reveal whether they were rogue soldiers or hardcore red shirts or just freelance killers hired by someone to spark violence.

If it is war against the government, this is not democracy. It means that the only democracy the demonstrators will accept is theirs. A BBC correspondent in Bangkok claimed that Thaksin had "empowered the poor." Other Western commentators have painted Thaksin as some democratic hero turfed out of office by military thugs acting on behalf of Thailand's elite vested interests.

William Pesek of Bloomberg astutely noted that Thaksin's "economic policies, dubbed 'Thaksinomics,' were never more than Tammany Hall-like doling out of cash for support." Thaksin certainly had some good ideas, like providing money for poor farmers and trying to establish cheap health coverage, but they were mostly borrowed from previous leaders and spoiled by corruption and the bigger pursuit of vote-buying.

Thaksin, who comes from the rich Chinese business elite, cleverly played on his military connections to gain a telecom monopoly and become rich. In power he manipulated the organs of state for his benefit. Ironically, given the Red demand for immediate elections, Thaksin virtually ignored Parliament except as his private rubber stamp.

Any civilized government would find it impossible to accept what the red shirts are doing. The mobs move in convoys, randomly blocking all traffic, and storm Parliament, threatening to lynch the prime minister, then go to his house and throw excrement and threaten to kill him. When authorities move in to disperse them, they fire rocket grenades and snipers use laser guidance to pick off officers.

There is no easy way out for Thailand because almost every potential leader has been compromised. Thai politicians have long been thought to be as corrupt as those anywhere in the world. But hitherto the conservative bureaucracy and business elite could be relied upon to see that the country ran relatively smoothly, with backstop from the military if necessary and a cautionary word from King Bhumipol Adulyadej if things really got out of hand.

But when it came to the crunch, the military failed. They ousted Thaksin when he was at the United Nations in September 2006, and then showed that they lacked the imagination and intelligence to run the complex, developing country that Thailand has become. They further disgraced themselves by failing to take action against the previous royalist "yellow shirt" demonstrators even when they took over Bangkok's international airport.

The ailing king and his courtiers have also compromised themselves first by being seen to back the coup ousting Thaksin, and then by association with the yellow shirts. Although talk of succession is still taboo and punishable with stiff jail terms, in the last week posters have appeared in Bangkok calling for Thaksin to be Thailand's president. He has disavowed them, but it looks as if someone is testing the waters.

There is only one slender hope of halting Thailand's journey to failed state — that King Bhumipol should try to save his kingdom and country by declaring that Abhisit has agreed that fresh elections will be held. Not now, because that would be giving in to mob rule and encourage the mobs to try to run the election, but before the end of the year and name the date. He should promise a grand council of state, excluding prominent royal courtiers, to oversee the fairness of the election and accept its result. The council would also consider changes to ensure a smooth succession of a constitutional monarchy along British lines where the court will not interfere in politics. If the king is too sick, then his daughter, Crown Princess Sirindhorn, should make the announcement with full plenipotentiary powers.

The red shirts might be unhappy, but there is still enough popular reverence for the king that there would probably be widespread acceptance and relief that breathing space had been achieved. Then Abhisit would have six months to prove that he really is the most intelligent, thoughtful and least corrupt of the candidates and capable of the social reforms that can bring the country together.

Kevin Rafferty is a former editor in chief of Thailand's Business Day newspaper.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Se ner på? Det är inte första gången agitation har fått personer att göra saker dom sedan insett var fel;

Hitler; Tyskland,

Ledarna i ex-Jugoslavien

Rwanda

Aparheidregimen i Sydafrika

Stalin

mfl, mfl.

Jag påstår inte alls att dom är mutade och korkade. Det är dina ord. Däremot finns det det väl ett STORT antal exempel där det konstaterats att personer fått pengar för att deltaga. Det är väl fint av de röda att dom ersätter folk för utebliven inkomst när de reser till Bangkok och demonstrerar. Det hade kanske inte blivit så många om de inte kompenserats ekonomiskt.

Om denna artikel stämmer http://www.plushasia.com/article/1353 så har Thaksin fortfarande en del pengar att fördela till de fattiga så de kan deltaga ytterligare en tid i demonstrationerna. det är väl fint??

Intressant att du tar elitist- och diktaturstyren med som exempel. :)

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Bra artikel, Angriper båda sidor stenhårt inkl kungshuset.

Bra lösning på problemen i Thailand, Dock lär det aldrig hända för "Eliten" släpper aldrig makten. Och mycket känslig artikel som aldrig kommer tryckas i Thailand kan jag tänka mig

The ailing king and his courtiers have also compromised themselves first by being seen to back the coup ousting Thaksin, and then by association with the yellow shirts. Although talk of succession is still taboo and punishable with stiff jail terms,

There is only one slender hope of halting Thailand's journey to failed state — that King Bhumipol should try to save his kingdom and country by declaring that Abhisit has agreed that fresh elections will be held. Not now, because that would be giving in to mob rule and encourage the mobs to try to run the election, but before the end of the year and name the date. He should promise a grand council of state, excluding prominent royal courtiers, to oversee the fairness of the election and accept its result. The council would also consider changes to ensure a smooth succession of a constitutional monarchy along British lines where the court will not interfere in politics. If the king is too sick, then his daughter, Crown Princess Sirindhorn, should make the announcement with full plenipotentiary powers.

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/eo20100423a1.html

Håller med dig! Det fanns en hel del riktigt bra där.

Se "Much of the international press and media has romanticized the events in Bangkok as some kind of grassroots democracy at work, in which the poor rural masses have come to Bangkok to confront the cruel ruling classes. This is utter nonsense. Thailand is being torn apart by gangs of hoodlums masquerading as democrats and pretending they are embarked on the pure quest for fresh elections. Mobs of "red shirts," proclaiming allegiance to exiled former Prime Minister Thaksin Shinawatra, are in command of a glitzy hotel and shopping district close to Bangkok's main financial area."

Det var precis det Jan Nordlander (tidigare ambassadör i Thailand) skrev i sin artikel i Dalademokraten.

Håller helt med dig om det du refererade till också.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med skribenten men dessvärre så kommer de röda bara att se detta som att Kungen tar ställning för Abhisit.

Vilket riskerar att utvidga splittringen ännu mer.

Och om vi ser detta som ett förspel inför vad som komma skall (en eventuell sammandrabbning mellan royalister och

anti-royalister efter kungens frånfälle) så ökar ett sådant utspel från kungen antalet anhängare på anti-royalist sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Intressant att du tar elitist- och diktaturstyren med som exempel. :)

Man skulle kunna börja en historiediskussion kring när och hur Hitler kom till makten, huruvida Stalin företrädde elitism eller om Rwanda-katastrofen är elitistisk eller diktatorisk; men det ska jag inte göra.

Jag vill med exemplen visa att med rätt argumentation och agitation så kan man påverka människor oerhört mycket. Jag anser att de röda gjort just detta.

Det finns nu mängder av exempel där det konstaterats att de röda fabricerat bevis, förfalskat tal, agiterat för mord, ljugit mm. mm.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai: Det var nog den bästa beskrivning jag har läst om problemen i dagens Thailand över huvud taget !!

Klockren beskrivning :clapping:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Man skulle kunna börja en historiediskussion kring när och hur Hitler kom till makten, huruvida Stalin företrädde elitism eller om Rwanda-katastrofen är elitistisk eller diktatorisk; men det ska jag inte göra.

Jag vill med exemplen visa att med rätt argumentation och agitation så kan man påverka människor oerhört mycket. Jag anser att de röda gjort just detta.

Det finns nu mängder av exempel där det konstaterats att de röda fabricerat bevis, förfalskat tal, agiterat för mord, ljugit mm. mm.

Det förekommer säkert på båda sidor. Om så är fallet borde med din argumentation även Abhisits posse inkl militären censureras och förbjudas yttra sig i media.

Jag är för yttrandefrihet i motsats mot hur det var i Nazitysklan, Sovjet, appartheidepoken i Sydafrika m.fl. m.fl. och är i dagens Thailand.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai: Det var nog den bästa beskrivning jag har läst om problemen i dagens Thailand över huvud taget !!

Klockren beskrivning :clapping:

Nu är det ju faktiskt Serath som ska ha beröm för att han hittade beskrivningen, jag bara lade in hela texten eftersom den överensstämmer med mycket av det som jag anser.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förekommer säkert på båda sidor. Om så är fallet borde med din argumentation även Abhisits posse inkl militären censureras och förbjudas yttra sig i media.

Jag är för yttrandefrihet i motsats mot hur det var i Nazitysklan, Sovjet, appartheidepoken i Sydafrika m.fl. m.fl. och är i dagens Thailand.

Vänligen visa detta.

Det vimlar säkert av gröna små gubbar på månen. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...