Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag tycker det låter skrämmande. Finns stor risk att konflikten trappas upp ytterligare och i värsta fall blir resultatet ett inbördeskrig.

Inget positivt med det enligt mig.

Precis, Vid en massaker så har vi inbördeskrig.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Seh deang säger ju att hans killar har åkt hem och de röda ledarna säger att det inte finns några vapen, så nån massaker kan det ju inte bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vissa källor som säger en del just nu, tro på vad ni vill men de brukar vara ganska trovärdiga och deras uppgifter har stämt hittills.

De röda har fått ett ultimatum av militären, X antal timmar på sig att skicka ut kvinnor, barn och gamla samt de som vill lämna demostrationsområdet. De kommer inte att straffas. Däremot så kommer de rödas alla ledare att gripas och ställas inför rätta, de som redan är ute mot borgen för förra årets upplopp kommer inte att ges borgen igen.

Ser militären att några som vill lämna området kvarhålls mot sin vilja så kommer de rödas ledare att hållas ansvariga för det. De kommer att meddelas om detta genom högtalare och sms. Ger inte de röda upp då kommer martial law att införas om militärens specialstyrkor kommer att agera.

När de röda är skingrade och deras ledare bakom lås och bom hos militären, där det inte finns borgensmöjlighet, kommer Abhisit att utlysa nyval inom en 6 månaders period. Abhisit kommer även att ställa sin plats som partiordförande i Demokraterna till förfogande. Konstitutionen kommer att justeras innan valet, med eller utan PTP´s medverkan, och den nya konstitutionen ligger sedan till grund för nyvalet.

Har som sagt inga länkar eller annat, det är en källa med god insikt i vad som pågår. Det finns givetvis andra scenarior också, så ta detta för vad det är.

Alltid kul med rykten!

Blir väl en "uppesittarkväll" igen...

Tror jag struntar i Bkk-träffen i morgon om det inte är avslutat då.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vissa källor som säger en del just nu, tro på vad ni vill men de brukar vara ganska trovärdiga och deras uppgifter har stämt hittills.

De röda har fått ett ultimatum av militären, X antal timmar på sig att skicka ut kvinnor, barn och gamla samt de som vill lämna demostrationsområdet. De kommer inte att straffas. Däremot så kommer de rödas alla ledare att gripas och ställas inför rätta, de som redan är ute mot borgen för förra årets upplopp kommer inte att ges borgen igen.

Ser militären att några som vill lämna området kvarhålls mot sin vilja så kommer de rödas ledare att hållas ansvariga för det. De kommer att meddelas om detta genom högtalare och sms. Ger inte de röda upp då kommer martial law att införas om militärens specialstyrkor kommer att agera.

När de röda är skingrade och deras ledare bakom lås och bom hos militären, där det inte finns borgensmöjlighet, kommer Abhisit att utlysa nyval inom en 6 månaders period. Abhisit kommer även att ställa sin plats som partiordförande i Demokraterna till förfogande. Konstitutionen kommer att justeras innan valet, med eller utan PTP´s medverkan, och den nya konstitutionen ligger sedan till grund för nyvalet.

Har som sagt inga länkar eller annat, det är en källa med god insikt i vad som pågår. Det finns givetvis andra scenarior också, så ta detta för vad det är.

Kanske från samma källor som Lintner? Något verkar vara på gång iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Kanske från samma källor som Lintner? Något verkar vara på gång iaf.

Dom kanske ska angripa multifärgskjortorna. :) De bryter ju mot samma regler som rödskjortorna och borde utsättas för samma behandling om lagen nu vore lika för alla. :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande och läskigt.Jag ska ner om 11 dagar undrar om det blir av...?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske ska angripa multifärgskjortorna. :) De bryter ju mot samma regler som rödskjortorna och borde utsättas för samma behandling om lagen nu vore lika för alla. :)

Dom går åtminstone hem efter sina demonstrationer. Dom är inte beväpnande och förskansade i centrum sedan flera veckor. En viss skillnad är det väl ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om mitt inlägg var för svårt skrivet. Jag ska försöka anpassa nivån med tanke på dig nästa gång.

Be om ursäkt samtidigt som du delar ut minuskarma. Du får nog försöka anpassa nivån lite till :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Be om ursäkt samtidigt som du delar ut minuskarma. Du får nog försöka anpassa nivån lite till smile.gif

Om du inte redan sett det har jag ändrat på mitt inlägg. Jag blev sur på tonen i ditt inlägg varför jag skrev något olämpligt.

Tog bort min förolämpning och beslutade att ge dig minuskarma istället, då jag anser att ditt inlägg inte hade en civilicerad ton.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Josefine Hökerberg, AB: Den 19 september 2006 genomförde armén (med kungliga hovets stöd) en statskupp där premiärminister Thaksin Shinawatras regering ersattes av en militärjunta som upplöste parlamentet och Thailands författningsdomstol.

Efter en folkomröstning organiserade man nya val 2007, där Thaksins anhängare segrade och bildade en koalitionsregering.

Men det skedde en ny kupp, nu med hjälp av domstol. Efter omfattande demonstrationer från Folkalliansen för demokrati tvingade den nytillsatta författningsdomstolen regeringen att avgå i september 2008. Efter avsättning av ytterligare en ny Thaksin-vänlig regering fick Thaksin-motståndare (med kungliga hovets och militärens stöd) bilda regering.

Den regeringen sitter nu.

Helt otroligt att sitta och skriva sånt dravel i AB

Den sista meningen Hur tror du att du vet bättre?

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja upp till bevis Läs Dn´s ledare idag Fast det är en borglig blaska så är ledaren bra Att AB o Expressen är skvallerblaskor vet även jag så isak tror jag mera på dig Men lite bevisning skadar värl inte?

Mvh Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån kommer det där intrycket att de flesta av UDDs sympatisörer är hela, balanserade och nyanserade individer? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja upp till bevis Läs Dn´s ledare idag Fast det är en borglig blaska så är ledaren bra Att AB o Expressen är skvallerblaskor vet även jag så isak tror jag mera på dig Men lite bevisning skadar värl inte?

Mvh Offe

1: Inget parti fick ensam majoritet i valet 2007, men som största parti kunde Thaksins parti forma en koalitionsregering.

2: Någon ny kupp med hjälp av en domstol har jag aldrig hört talas om, men däremot tvingades PM Samak avgå efter att ha fått betalt för sina famösa kockshower. Kan tyckas konstigt, men enligt både den nhya och gamla konstitution är det förbjudet att ha inkomster vid sidan av sitt jobb. Han försökte dessutom dölja detta.

3: Ny PM blev Thaksins svåger Somchai. Det vaf under hans regim de gula ockuperade goverments house och så småningom flygplatsen eftersom de ansåg att regering enbart arbetade fär att rentvå Thaksin. Naturligtvs fel och olagligt att göra på detta sättet. Dessutom onödigt eftersom valkommission hade överlämnat till domstol bevis på valfusk från ledande politker i partiet. Bl a fanns det filmer på hur en funktinär i partiet överlämnade pdengar till byhövdingar för att köpa röster till hans dotter.

Det kom ockås en dom på att partiet och vissa parlamentsledamöter blev bannade. Övriga gick över till ett nybildat parti PTP och det hölls fyllnadsval för bannade politiker.

4: Nu visade det sig att de tidigare koalitionspartnerna inte längre ville stödja Thaksins folk, utan hoppade över till demokraterna, som kunde bilda regering.

Det skall också tilläggas att Thaksins parti under minst 6 månader visste att de med all sannolikhet skulle bli bannade. De hade gott om tid att upplösa parlamentet och utlysa nyval om de önskat det.

Jag kan ha missat något, men ungefär så här är det

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte redan sett det har jag ändrat på mitt inlägg. Jag blev sur på tonen i ditt inlägg varför jag skrev något olämpligt.

Tog bort min förolämpning och beslutade att ge dig minuskarma istället, då jag anser att ditt inlägg inte hade en civilicerad ton.

Kul förresten att du använder dina moderator-rättigheter till att leta rätt på och förfölja dom som ger dig minuskarma.

Ähum... tillåt mig påpeka att vem som helst kan inspektera karmaloggen, se rubrik "Karma Loggen" längst ner på sidan. Länken leder hit:

http://www.maipenrai.se/forum/reputationhistory/

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån kommer det där intrycket att de flesta av UDDs sympatisörer är hela, balanserade och nyanserade individer? rolleyes.gif

Nu får du väl ändå skärpa dig lite.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån kommer det där intrycket att de flesta av UDDs sympatisörer är hela, balanserade och nyanserade individer? rolleyes.gif

rolleyes.gifsmile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte redan sett det har jag ändrat på mitt inlägg. Jag blev sur på tonen i ditt inlägg varför jag skrev något olämpligt.

Tog bort min förolämpning och beslutade att ge dig minuskarma istället, då jag anser att ditt inlägg inte hade en civilicerad ton.

Kul förresten att du använder dina moderator-rättigheter till att leta rätt på och förfölja dom som ger dig minuskarma.

Jag kan inte hjälpa om du blir sur över min ton. Jag försöker bara svara på det som jag anser vara konstigt. Jag tycker fortfarande att du har fel och att regeringen Abhisit tillåter demonstrationer. Vi kommer nog inte längre i den diskussionen.

Karmaloggan hittar du precis som alla andra här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån kommer det där intrycket att de flesta av UDDs sympatisörer är hela, balanserade och nyanserade individer? rolleyes.gif

Nja, det står nog ganska lika i den inofficiella tävligen tror jag. Under normala omständigheter hade vi nog sopat lite mer i den här tråden. Men eftersom det går ganska hett till offline så är det väl förståligt att man säger både det ena och det andra här också. Men visst är det lite trist att man inte kan ha vettiga diskussioner på en mer sansad nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDD ändrar sina krav och ger regeringen 30 dagar att utlysa nyval.

Jag tycker att det är ytterst gentilt och kan inte annat än att fundera över vad som hänt om man gjort detta förut, och regeringen accepterat det.

Tex om man gjort det under de tv-sända samtalen mellan regeringen och UDD.

Då hade vi haft nyval utlyst på måndag. :)

Jag tror också att regeringen skulle acceptera 6 månader som förlikning nu.

Men eftersom UDD inte kan förlikas så lär det ta längre än så. Om någonsin.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/23/politics/Red-shirts-leader-offers-new-condition-30127831.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag kan inte hjälpa om du blir sur över min ton. Jag försöker bara svara på det som jag anser vara konstigt. Jag tycker fortfarande att du har fel och att regeringen Abhisit tillåter demonstrationer. Vi kommer nog inte längre i den diskussionen.

Det känns som att diskusionen har strandat.

Dock tror jag att de flesta blir sura om man får som argument när man inte håller med någon får:

Är det verkligen så svårt att inse?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

UDD ändrar sina krav och ger regeringen 30 dagar att utlysa nyval.

Jag tycker att det är ytterst gentilt och kan inte annat än att fundera över vad som hänt om man gjort detta förut, och regeringen accepterat det.

Tex om man gjort det under de tv-sända samtalen mellan regeringen och UDD.

Då hade vi haft nyval utlyst på måndag. :)

Jag tror också att regeringen skulle acceptera 6 månader som förlikning nu.

Men eftersom UDD inte kan förlikas så lär det ta längre än så. Om någonsin.

http://www.nationmul...n-30127831.html

Vad jag inte riktigt förstått är varför parlamentet måste upplösas först och sedan ha en handlingsförlamad administrationsministär som bara har att förbereda nästa val

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...