Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag tror att du skulle nog också försöka försvara dig med alla medel om du visste att du blev attackerad av ett gäng som för några dagar sedan dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan.

Vad menar du nu?? Det är ju polis och militär som måste försvara sig. Methi Amornwuthikul har idag erkänt att UDD´s ledare beordrade beskjutningen den 10/4 som orsakade alla dödsoffer och skadade.

Dom röda terroristerna kan väl dra iväg ut på nåt risfält och svina istället för att terrorisera Bkk:s oskyldiga invånare.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Många av dom som skriver där finns på plats och är bättre informerade än nollan på AB, som inte ens vet var Khosan road ligger. Flera bor med utsikt över området där de röda befinner sig

Precis. Dom skulle vi ha en direkt chattlinje med. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Enligt Nattawut skulle 40 diplomater besöka UDDs rally idag kl 16. En timme sedan alltså.

Någon som har information om detta?

Har svårt att tro att det skulle vara Europeiska diplomater.

Har man samlat ihop Niquaraguas och Kambodjas ambassadpersonal och lovt bjuda på fri fredagsskumpa månne?

Din kommentar visar verkligen vilka förutfattade meningar du har. Det är representater från 40 länder.

Här får du lite mer info som du begärde:

http://www.bangkokpo...isit-rally-site

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

After meeting with peace envoys from Australia, Argentina, Peru, Denmark and Belgium, the UDD has agreed to a new demand of 1 month till dissolution, 3 months till elections, no army crackdown and an independent and transparent investigation into deaths.

Detta är vad jag hittat. det är Veera som sagt detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Din kommentar visar verkligen vilka förutfattade meningar du har. Det är representater från 40 länder.

Här får du lite mer info som du begärde:

http://www.bangkokpo...isit-rally-site

Nu är kl 1500 svensk tid; dvs. 2000 Thai tid. De 40 skulle varit där kl 1600 Thai tid.

Kan du på något sätt beskriva vilka som var där? Finns det någon bild på någon web site (kanske någon av de rödas sidor)?

Om inte så kanske vi kan anta att detta, igen, var ett moln liknande det nu berömda askmolnet över Europa.

Ser fram mot att bli upplyst!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag har förstått var det dom 5 jag räknade upp, men jag är inte helt säker, eftersom jag bara sett citat om det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du skulle nog också försöka försvara dig med alla medel om du visste att du blev attackerad av ett gäng som för några dagar sedan dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan.

Ingen vet ännu med säkerhet vad som hände men att militären "dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan"

är med 99.9% säkerhet lika felaktigt som att skriva att de roda "dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan."

Mojligtvis kan man säga att militären är "skyldig till att över 20 personer dodades och skickade 800 till sjukan" genom

att de forsokte skingra demonstrationen. Men det är isåfall lika rimligt att skriva att de roda är "skyldiga till att över 20

personer dodades och skickade 800 till sjukan" for i vilket land tillåts det att ockupera stora delar av ett lands huvudstad

i en månad och dessutom uppmuntra till våld och forstorelse från scenen?

Jag forstår inte varfor så många på forumet, på båda sidor, kan vara så oerhort enogda. Båda sidor har ju sådana

uppenbara brister att det borde vara helt omojligt att vara särskilt entusiastisk over endera. Jag tycker forvisso att

Demokraterna är mindre dåliga än alla Thaksins kreationer men jag tycker långt ifrån att de är bra och även om jag mest

skrivit negativt om Thaksin & Co. så har även Demokraterna och framforallt de gula också fått sin beskärda del av kritik.

Ett rott parti utan stod från Thaksin och hans croonies och med Abhisit som ledare skulle jag, om jag var Thailändare,

rosta på 8 dagar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hittat ett riktigt sanningsvittne om gårdagens händelser:

THE NATION: Seh Dang: "Govt 'men in black' bombed Silom last nite. Unsung warriors who helped Reds have all gone home" via@jin_nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu är kl 1500 svensk tid; dvs. 2000 Thai tid. De 40 skulle varit där kl 1600 Thai tid.

Kan du på något sätt beskriva vilka som var där? Finns det någon bild på någon web site (kanske någon av de rödas sidor)?

Om inte så kanske vi kan anta att detta, igen, var ett moln liknande det nu berömda askmolnet över Europa.

Ser fram mot att bli upplyst!

Svar på dina frågor:

1. Nej

2. Förmodligen.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Svar på dina frågor:

1. Nej

2. Förmodligen.

Ok. Då kan vi alla väl, intill dess motsatsen bevisats, att de röda igen kom med felaktig information.

Därmed kan alltså den notisen i BKK Post strykas som argument här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ingen vet ännu med säkerhet vad som hände men att militären "dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan"

är med 99.9% säkerhet lika felaktigt som att skriva att de roda "dödade över 20 personer och skickade 800 till sjukan."

Mojligtvis kan man säga att militären är "skyldig till att över 20 personer dodades och skickade 800 till sjukan" genom

att de forsokte skingra demonstrationen. Men det är isåfall lika rimligt att skriva att de roda är "skyldiga till att över 20

personer dodades och skickade 800 till sjukan" for i vilket land tillåts det att ockupera stora delar av ett lands huvudstad

i en månad och dessutom uppmuntra till våld och forstorelse från scenen?

Jag forstår inte varfor så många på forumet, på båda sidor, kan vara så oerhort enogda. Båda sidor har ju sådana

uppenbara brister att det borde vara helt omojligt att vara särskilt entusiastisk over endera. Jag tycker forvisso att

Demokraterna är mindre dåliga än alla Thaksins kreationer men jag tycker långt ifrån att de är bra och även om jag mest

skrivit negativt om Thaksin & Co. så har även Demokraterna och framforallt de gula också fått sin beskärda del av kritik.

Ett rott parti utan stod från Thaksin och hans croonies och med Abhisit som ledare skulle jag, om jag var Thailändare,

rosta på 8 dagar i veckan.

Men snälla människa! Denna sidortråd handlade om varför de röda har barrikerat sig och hotar med att sätta eld på däck. Jag hävdar att vem som helst med lite överlevnadsinstikt skulle försöka försvara sig mot en attack, med tanke på vad som hände den 10. april, även om det inte är till 99.9% utrett exakt vem som dödade vilken individ. Alla är är väl överrens om att det är överhängade risk att råka illa ut vid en konfrontation. Det har till och med armechefan själv sagt. Jag vet inte vad det är du surrar om i ditt inlägg egentligen...

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Men snälla människa! Denna sidortråd handlade om varför de röda har barrikerat sig och hotar med att sätta eld på däck. Jag hävdar att vem som helst med lite överlevnadsinstikt skulle försöka försvara sig mot en attack, med tanke på vad som hände den 10. april, även om det inte är till 99.9% utrett exakt vem som dödade vilken individ. Alla är är väl överrens om att det är överhängade risk att råka illa ut vid en konfrontation. Det har till och med armechefan själv sagt. Jag vet inte vad det är du surrar om i ditt inlägg egentligen...

Ett alternativ kan vara att de röda fredligt lämnar området. Detta skulle dra ner risken för aggression avsevärt. Jag uppfattar att du helt ignorerat det alternativet. Varför det?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ok. Då kan vi alla väl, intill dess motsatsen bevisats, att de röda igen kom med felaktig information.

Därmed kan alltså den notisen i BKK Post strykas som argument här.

Hahahaha Kul! Med den logiken kan vi stänga hela tråden.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ett alternativ kan vara att de röda fredligt lämnar området. Detta skulle dra ner risken för aggression avsevärt. Jag uppfattar att du helt ignorerat det alternativet. Varför det?

Dom har lovat att göra det. Har du missat det?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna sidortråd handlade om varför de röda har barrikerat sig och hotar med att sätta eld på däck. Jag hävdar att vem som helst med lite överlevnadsinstikt skulle försöka försvara sig mot någon som attackerar en även om det inte är till 99.9% utrett exakt vem som dödade vilken individ. Alla är är väl överrens om att det är överhängade risk att råka illa ut vid en konfrontation.

Vem som helst med lite överlevnadsinstinkt gör nog klokt i att åka hem till sina familjer istället för att stanna och försvara sig med att elda bildäck.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dom har lovat att göra det. Har du missat det?

Ja det har jag missat om du inte menar att dom gör det OM regeringen omgående utlyser nyval och Abhisit lämnar landet. Menar du det ser jag det som löjligt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittar inga källor som säger hur många diplomater som verkligen kom. Jag gissar att det var de fem jag räknade upp förut. kan vara möjligt att EU representerades av Danmark. och Belgien. Man ville kanske inte göra detta till ett stort PR-nummer för dom röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla människa! Denna sidortråd handlade om varför de röda har barrikerat sig och hotar med att sätta eld på däck. Jag hävdar att vem som helst med lite överlevnadsinstikt skulle försöka försvara sig mot en attack, med tanke på vad som hände den 10. april, även om det inte är till 99.9% utrett exakt vem som dödade vilken individ. Alla är är väl överrens om att det är överhängade risk att råka illa ut vid en konfrontation. Det har till och med armechefan själv sagt. Jag vet inte vad det är du surrar om i ditt inlägg egentligen...

Vad jag vände mig emot var att du forsokte få det att låta som att de roda demonstranterna, inkl deras arme av legoknektar,

var någon typ av frihetskämpar som hänsynslost mejats ned av en blodtorstig arme. Jag är helt säker på att den absoluta

majoriteten av de rodas anhängare bara vill ha ett bättre liv men det vore oerhort naivt att tro att det inte bland

demonstranterna finns en betydande andel yrkesdemonstranter som skiter fullständigt i 30-bahtsreformer men som är riktigt

sugna på en schysst lägenhet i Dubai.

Vad som hände är knappt utrett alls men som jag skrev, militärer dodade med 99.9% säkerhet inte 20 människor. De dodade

dock med 99.9% säkerhet ett antal människor och det är givetvis jävligt allvarligt. Ännu allvarligare, enligt min uppfattning, är

dock att människor också dodades av legoknektar på uppdrag av landets forrymde brottslige fd ledare.

Att de roda forsoker skydda sig forstår jag for det kan gå riktigt illa även om jag tror att vi sett det värsta nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuttawut talar visst just nu, låter lite som han försöker övertyga sina anhängare om att ta några steg tillbaka.

THE NATION: Now Nuttawut: "Our red victory is to end killings and save lives."

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Här ser det ut som att gårdagens attak kom från ett tak?

Det måste vara fel. Abhisit sa ju att granaterna kom från de rödas område 500 meter bort. Untitled-1.gif

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara fel. Abhisit sa ju att granaterna kom från de rödas område 500 meter bort. Untitled-1.gif

Jag kan inte se någon granat på bilderna. Den är tagen efter attacken, men eftersom det small på taket har militären gevären riktade däråt eftersom de inte kan vara säkra på vad som hänt

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är från thaivisa, så ta det för vad det är:

Something is happening down the red stage. They are talking like it is over. Maybe some splits in the reds between stopping and going on. Confusing now Guess we will find out soon

Sounds like reds are asking government for talks

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vände mig emot var att du forsokte få det att låta som att de roda demonstranterna, inkl deras arme av legoknektar,

var någon typ av frihetskämpar som hänsynslost mejats ned av en blodtorstig arme. Jag är helt säker på att den absoluta

majoriteten av de rodas anhängare bara vill ha ett bättre liv men det vore oerhort naivt att tro att det inte bland

demonstranterna finns en betydande andel yrkesdemonstranter som skiter fullständigt i 30-bahtsreformer men som är riktigt

sugna på en schysst lägenhet i Dubai.

Vad som hände är knappt utrett alls men som jag skrev, militärer dodade med 99.9% säkerhet inte 20 människor. De dodade

dock med 99.9% säkerhet ett antal människor och det är givetvis jävligt allvarligt. Ännu allvarligare, enligt min uppfattning, är

dock att människor också dodades av legoknektar på uppdrag av landets forrymde brottslige fd ledare.

Att de roda forsoker skydda sig forstår jag for det kan gå riktigt illa även om jag tror att vi sett det värsta nu.

Kom in i matchen överallt på vår jord tar mob,hulliganer,vettlösa idi*ter tillfället i akt

att ha sitt eget lilla Party!

Min uppfattning är att detta förstör naturligtvis för oppositionen men det är väl för fan

inget försvar att döda 20 personer!

Och nu om Du säger att han är en förrymd brottsling på grunder av en korrupt och ditsatt

regering av köpta röster vet jag inte vad Du talar om ,dessa grunder som Du utalar är dom

bättre än det sittande korrupta statsskiktet?

Samt så tror jag att detta vi sett är bara toppen av ett isberg!!

Los militär gör vad dom vill om dom vill"as Always"!

MVH SV :wai: AMPEN

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom in i matchen överallt på vår jord tar mob,hulliganer,vettlösa idi*ter tillfället i akt

att ha sitt eget lilla Party!

Min uppfattning är att detta förstör naturligtvis för oppositionen men det är väl för fan

inget försvar att döda 20 personer!

Och nu om Du säger att han är en förrymd brottsling på grunder av en korrupt och ditsatt

regering av köpta röster vet jag inte vad Du talar om ,dessa grunder som Du utalar är dom

bättre än det sittande korrupta statsskiktet?

Samt så tror jag att detta vi sett är bara toppen av ett isberg!!

Los militär gör vad dom vill om dom vill"as Always"!

MVH SV jap.gif AMPEN

Svampen,

Jag har inget intresse av att forsvara thailands militär, dess kungahus eller regering av den enkla anledningen att jag inte gillar

någon av nämnda institutioner. Jag forsoker bara få en något mer sansad debatt. Militären dodade med all säkerhet inte 20

människor, de dodade X antal människor och Thaksins legoknektar dodade Y antal människor. Om X>Y eller tvärtom tycker jag är

tämligen ointressant, det är lika forkastligt i vilket fall. Sittande regering är full av diverse småskurkar och mutkolvar men att

Thaksin är Thailands i särklass storsta ekonomiska brottsling i historien finns det ingen utländsk expert som betvivlar.

Än en gång; ett rott alternativ utan Thaksin och hans croonies och med Abhisit som ledare och jag springer soierna upp och ned

som obetald valarbetare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...