Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Så du menar alltså att de då runt 60-åriga herrarna fortfarande på något sätt styr från sina gravar ?

Är allt i din hjärna styrt av dina konspiratoriska tankar ?

Är du inte insatt i ämnet?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är du inte insatt i ämnet?

Jag försöker följa trådens rubrik och diskutera dagens händelser men du fastnar i gammal retorik och anpassar dig inte till dagens situation

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, Han vart också delaktig på låg nivå. Och ljög ju så det stank med såna dumma uttalanden.

Men det vet du väl mer om?

Eftersom du alltid är insatt, Vem är den verkligt skyldige för massakern 1976?

Vilka var det som finansierade Red Gaur's och Village Scout's?

...ändå så valde Thaksin just honom att leda PPP, de fattigas parti. Ironiskt att mannen som ledde en mobb 1976 som jagade och dödade kommunister senare kom att bli ledare för deras barn...

Kungen sponsrade village scouts, red gaurs var vietnamveteraner och anti-kommunister.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker följa trådens rubrik och diskutera dagens händelser men du fastnar i gammal retorik och anpassar dig inte till dagens situation

Dagens händelser är bara fortsättning på gårdagens händelser i Thailand.

Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp.

Jaja du förstår nog en vacker dag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid svårt att veta vad som är sant just nu. Tidigare när det var lugnt var det även svårt att veta vad som är sant.

Alla nämner att Thailand är korupt.

Hoppas att regeringen som stulit makten tar sitt förnuft till fånga och avgår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens händelser är bara fortsättning på gårdagens händelser i Thailand.

Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp, Folk missnöjda, Militär kupp.

Jaja du förstår nog en vacker dag.

Pöbel dödar oskyldiga och militärer/poliser. Dom tar i med hårdhandskarna.

Allt går att se från olika håll

Objektivitet och insikt är inte din starka sida ser jag

Utveckling vet du väl inte ens hur det stavas

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Pöbel dödar oskyldiga och militärer/poliser. Dom tar i med hårdhandskarna.

Allt går att se från olika håll

Objektivitet och insikt är inte din starka sida ser jag

Utveckling vet du väl inte ens hur det stavas

Utveckling?

Du menar att du kallar Militär kupper för utveckling?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckling?

Du menar att du kallar Militär kupper för utveckling?

Nej. varför skulle jag mena det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

AFTONBLADET Explosioner i Bangkok – 75 skadade

Tre personer uppges döda

En granatattack mot demonstranter har inträffat vid en Sky Train-station i Bangkok.

Minst 75 personer uppges ha skadats, varav flera utlänningar. Tre personer ska ha dödats.

Det finns inga uppgifter om skadade svenskar.

I området finns en större grupp demonstranter, så kallade rödskjortor, och regeringstrupper.

Explosionerna ska ha inträffat vid Sky Train-stationen Sala Deng när de två grupperna drabbade samman.

Bland de skadade finns flera utlänningar, enligt ett sjukhus i närheten.

Ett vittne uppger för Aftonbladet att människor flydde från stationen i panik.

Granatattack

En thailändsk militärtalesman uppger att sammanlagt fem granater av typen M-79 har avfyrats in i folkmassan.

Enligt Reuters är så många som 75 skadade, och minst tre personer ska ha avlidit.

M-79 är ett amerikanskt granatgevär som först började användas under Vietnamkriget.

Området där granatattacken inträffade är fullt med banker, hotell, och kontorslokaler.

Inga uppgifter om skadade svenskar

Finlands ambassad har flyttat sin verksamhet eftersom byggnaden ligger mitt i demonstrationsområdet.

Den svenska ambassaden ligger i en annan del av Bangkok.

Enligt UD finns inga uppgifter om skadade eller dödade svenskar.

– Svenska ambassaden har besökt sjukhus i området och de kunde säga med säkerhet att ingen svensk avlidit och inget tyder på att någon svensk skadats, säger Sofia Karlberg på UD:s presstjänst.

Anders Munck

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Urgent: The Third Hand Mycket läsvärd blogg

The Third Hand has come out this evening with a vengeance bombing innocent people on the Sky Train at Sala Daeng station.

The objective is clear - incite violence and bring the nation closer and closer to chaos and anarchy to serve the interests of a few twisted people driven by greed and a hunger for power. For them any innocent bystander becoming victim is just collateral damage.

To underline what I am saying - the fact that something like this was going to happen was mentioned in intelligence scatter yesterday evening. Sources close to the police also told me that the military had ordered top floors of many buildings in Silom to be cleared.

If you look at it this way it"s all quite a scary proposition.

http://blog.nationmultimedia.com/maxheadroom/2010/04/22/entry-1

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Urgent: The Third Hand Mycket läsvärd blogg

The Third Hand has come out this evening with a vengeance bombing innocent people on the Sky Train at Sala Daeng station.

The objective is clear - incite violence and bring the nation closer and closer to chaos and anarchy to serve the interests of a few twisted people driven by greed and a hunger for power. For them any innocent bystander becoming victim is just collateral damage.

To underline what I am saying - the fact that something like this was going to happen was mentioned in intelligence scatter yesterday evening. Sources close to the police also told me that the military had ordered top floors of many buildings in Silom to be cleared.

If you look at it this way it"s all quite a scary proposition.

http://blog.nationmu...0/04/22/entry-1

Du kanske skulle läsa kommentarerna under det blogginlägget. Dom sågar det med fotknölarna som rena fantasier.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle läsa kommentarerna under det blogginlägget. Dom sågar det med fotknölarna som rena fantasier.

ok vilka inlägg sågar det?, copy/paste hit alla inläggen som sågar det med fotknölarna.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle läsa kommentarerna under det blogginlägget. Dom sågar det med fotknölarna som rena fantasier.

Seh Daeng?

Link to comment
Dela på andra sajter

Urgent: The Third Hand Mycket läsvärd blogg

The Third Hand has come out this evening with a vengeance bombing innocent people on the Sky Train at Sala Daeng station.

The objective is clear - incite violence and bring the nation closer and closer to chaos and anarchy to serve the interests of a few twisted people driven by greed and a hunger for power. For them any innocent bystander becoming victim is just collateral damage.

To underline what I am saying - the fact that something like this was going to happen was mentioned in intelligence scatter yesterday evening. Sources close to the police also told me that the military had ordered top floors of many buildings in Silom to be cleared.

If you look at it this way it"s all quite a scary proposition.

http://blog.nationmu...0/04/22/entry-1

Det var väl ingen "källa" med insikt, utan en blogg:

Max Headroom - cyber space myth, vigilante of the digital underground and self proclaimed insider in the information business.

Mitt svar föut till Serath fösvann i pajkastningen, så jag upprepar:

Jag är fortfarande av teorin att det var militären lite längre bort som var målet, men skyttarna/skytten missbedömde avståndet och missade. M79 är inget precitionsvapen.

För att inte mynningssmällarna skulle uppfattas, så var dom tvungna att skjuta från långt håll inifrån Lumpini Park och använde troligen fyrverkerier som "maskeringsljud".

Syftet skulle i så fall vara att provocera militären till att skjuta skarpt, som när dom besköts med granater förra lördagen.

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma människor sitter vid makten 34 år senare !!

Eller ??

Denna video visade för några minuter sedan av en pro red på thaivisa:huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Trodde aldrig att man skulle "onska" att Seh Daeng har blandat sig in igen. Konsekvenserna om det inte ar Seh Daeng ar pa tok for skrammande for att vilja fundera over. Om det skulle vara annu en fristaende militargren sa star nog ett mer regelratt inbordeskrig snart for dorren.

Nu maste de splittra upp grupperna. Civildomstolens injunction (vad heter det pa svenska?)framstar ju i lite annan dager nu. Demonstranter/okanda skjuter raketgevar men ni far ej anvanda skarp ammunition.

Hej

BBC spekulerade i om det inte är andra än röda och gula (numera rosa) som ligger bakom, enligt dom kan det finnas andra grupper som vill ha igång bråk och som tror sig

tjäna på det.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad tror ni, är det en isolerad händelse eller finns det stora risker att eländet sprider sig till andra platser i natt?

I vilket fall känns det bäst att ta det lugna och stanna på gott avstånd från centrala BKK.

Hej

Jag tror som jag sagt tidigare att regeringen leker med elden, och att en tid för nyval skulle ha utlysts för länge sedan.

Visst kommer oron att sprida sig om regeringen är passiv och litar på att våld ska lösa alla problem.

Våld föder våld så enlelt är det, och inser man det så är det bara att lösa konflikten så fort som möjligt, och det gäller båda parter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror som jag sagt tidigare att regeringen leker med elden, och att en tid för nyval skulle ha utlysts för länge sedan.

Visst kommer oron att sprida sig om regeringen är passiv och litar på att våld ska lösa alla problem.

Våld föder våld så enlelt är det, och inser man det så är det bara att lösa konflikten så fort som möjligt, och det gäller båda parter.

Mvh Isan Lover

Det finns en stående inbjudan till de röda att återuppta förhandlingarna:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

...ändå så valde Thaksin just honom att leda PPP, de fattigas parti. Ironiskt att mannen som ledde en mobb 1976 som jagade och dödade kommunister senare kom att bli ledare för deras barn...

Kungen sponsrade village scouts, red gaurs var vietnamveteraner och anti-kommunister.

Hej

Han valdes först efter att militären och aristokratin hade förbjudit TRT och 150 personer att jobba politiskt så han var långt ifrån första valet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte någon som har någon lägesrapport att delge oss. Har inte sett någon uppdatering på länge.

Ser det ut som om de skingras eller är det som tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte någon som har någon lägesrapport att delge oss. Har inte sett någon uppdatering på länge.

Ser det ut som om de skingras eller är det som tidigare?

Min källor är tysta just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kommer oron att sprida sig om regeringen är passiv och litar på att våld ska lösa alla problem.

Inte ens den rödaste av alla kan väl påstå att regeringen är passiv. De har vid ett flertal tillfällen inbjudit till förhandlingar och anser inte alls att våld är någon lösning.

Trodde de det hade de kväst motståndet för länge sedan.

Våld föder våld så enlelt är det, och inser man det så är det bara att lösa konflikten så fort som möjligt, och det gäller båda parter.

Det har ju visat sig att det inte är så lätt att få till stånd en lösning när ena parten inte ens försöker att visa sig resonabla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han valdes först efter att militären och aristokratin hade förbjudit TRT och 150 personer att jobba politiskt så han var långt ifrån första valet.

Mvh Isan Lover

Nu är du tillbaka på ruta ett igen. Ska du upprepa allt en gång till föreslår jag att du startar en blogg eller en Facebook-grupp istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Police release Silom suspects

Police have released the five suspects in the five bombings at Silom intersection on Thursday night.

One of the suspects, Jaturon Noppakit, 36, was a red-shirt supporter of the anti-government United Front for Democracy against Dictatorship (UDD).

Mr Jaturon said he was travelling from Wong Wian Yai to join the red-shirt protesters in Silom but insisted he was not involved with the bomb attacks.

The other four were supporters of the multi-coloured group who opposed the red-shirt's movement. They had digital cameras and video cameras containing footages of the soldiers working at Silom intersection.

One of them - Kitti Keycharoen - was arrested after he took off his shirt and shouted angrily after his friend was wounded from one of the blasts.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Precis, Han vart också delaktig på låg nivå. Och ljög ju så det stank med såna dumma uttalanden.

Men det vet du väl mer om?

Eftersom du alltid är insatt, Vem är den verkligt skyldige för massakern 1976?

Vilka var det som finansierade Red Gaur's och Village Scout's?

Håller vi på med "rita, gissa, spring"? Fan! Prata ur skägget människa! Om du vet/tror så säg det istället för att käbbla som en 4-åring! Ställ inte en massa meningslösa frågor som du redan tycker du har svaret på!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...