Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Ja visst är det märkligt att folket har tröttnat på de rödas occupation av silom. Nästan obegripligt. Förstår de inte sitt eget bästa? :crazy:

Dom röda ockuperar inte Silom, Där huserar dom Gula.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta samtidigt som de förmodligen tror att allt snart skall vara glömt och förlåtet.

Fram med den gamla beprövade försäljningsmanualen av det leende landet,

dvs ge TAT order om att lägga ett antal hundra miljoner på TV-reklam hos CNN.

Leta sedan fram några nya skönheter, le in i kameran och upprepa mantrat

– ”Welcome, Thailand is amazing!”, "”Welcome, Thailand is amazing!"

Frågan är väl om dessa beprövade slogans kommer att hjälpa, nästa gång?

Till viss del har oroligheterna påverkat turismen skulle jag tro, men inte hindrar det de ständigt återkommande turisterna. Möjligtvis de som står i valet och kvalet och inte har tidigare erfarenheter av Thailand.

Båtarna fortsätter att gå till Phi-phi som om inget händer eller har hänt.

Svenne Svensk, Ola Norman och Karl Tysk fortsätter att sitta med sina ölflaskor i barerna I Bangkok, Pattaya och på Phuket som om inget har hänt. Några av dem är också omedvetna av det som pågår, de flesta med största säkerhet ointresserade så länge det inte påverkar deras semesterplaner nämnvärt.

Tjejerna fortsätter att dansa och le.

Marknaderna är fulla av folk som har olika saker till salu och med de som kommer för att handla.

Riset fortsätter att växa och frodas.

På de flesta ställena är det ju inga större oroligheter även om det kan vara det på några platser.

Går man bara på vad som förmedlas via olika media så skulle ju ingen med normal självbevarelsedrift åka dit.

Men det är inte bara Thailand som är "amazing."

Det finns gott om turister som också får anses vara "amazing" som trots oroligheterna ändå väljer att åka dit.

I dagsläget skulle jag inte heller avstå från en resa p.g.a. det som pågår men jag skulle inte dras till oroligheterna utan se till att hålla mig därifrån i möjligaste mån. Så tror jag att de flesta resonerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda ockuperar inte Silom, Där huserar dom Gula.

Om inte militären stoppat de röd, hade de ockuperat Silom också. Dessutom tycks du inte fatta att folket i området, plus folk som inte har jobb för att deeras arbetsplatser tvingats stänga, som visiteras av fulla röda vakter när de skall till sina hem eller jobb, är förbannade. 63000 jobb berörs av den röda mobben. Det är inte dom "gula". Det är lokalbefolkningen. Men det kan du inte se genom dina röda glasögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand - en marknadsdemokrati.

Hallå, hallå - kom och tjacka,

Gula, röda t-shirts och tjäna en hacka.

Bara att deala,

var du ska sitta och vila,

dom bjuder t.o.m på gratis macka.

Vill du va smart - köp en banderoll,

för en tia extra får du egen paroll.

Riktig demokrati,

ska göra dig fri,

Så länge du älskar din Bummiboll.

Och hettar det till och du ska ut och röja,

köp en billig svartfärgad slöja.

Skiter sig allt,

folk skriker -halt,

behöver du ju bara köpa ny tröja.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar dom gula demonstrations ledarna har på eget bevåg beslutat att demonstrera utan någon som helst tillstånd "uppifrån"?

Vilka gula demonstrantledare ?

Du kan inte ens befinna dig i samma solsystem som vi andra känns det som eftersom du totalt är ute i flaxar i rymden utan minsta koppling till verkligheter eller sanningar

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Var f-n har du fått det där från ?

"Abhisit beordrar ut sina gula demonstranter" huh.gif??

Nu får du väl ändå försöka hålla dig till någon form av sanning i alla fall

Det tror jag inte tjänar Seraths syften; att hålla sig till sanningen. Jag har flera vänner som deltagit i motdemonstrationerna. Dom är INTE gulskjortor. Har skrivit om det flera gånger men det är som att hälla vatten på en gås; det rinner bara av. För mig är detta meningslösa diskussioner, bara pajkastning

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man tar sig för pannan! Dom är nu mer än desperata, de röda. FN fungerar inte så.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka gula demonstrantledare ?

Du kan inte ens befinna dig i samma solsystem som vi andra känns det som eftersom du totalt är ute i flaxar i rymden utan minsta koppling till verkligheter eller sanningar

Postar igen, Samma terrorist ledare betalda av Abbhisit som är ut på gatorna precis som dom var ute på gatorna 2008

In fact, it is no secret that leaders of the multicoloured group used to be members of the PAD movement, which brought down the red-influenced governments of late Samak Sundaravej and Somchai Wongsawat in 2008 before putting Abhisit at the helm.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/22/politics/The-political-battle-becoming-dirtier-by-the-day-30127632.html

Vad är det inte du förstår?

Klart det finns icke gula bland dom ofärgade, Men demonstrationerna är ledde av och initierade av Gula.

Kom ner på jorden nu, Du lever i villfarelsen att allt är en slump. Sluta vara så naiv.

Allting som händer i Thailand händer av en orsak, Gäller både dom rödas och Gula/Ofärgades demonstrationer.

Alltid nån bakom som håller i trådarna. Eller är du blind?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tar sig för pannan! Dom är nu mer än desperata, de röda. FN fungerar inte så.

Jag håller med dig till 100%! Men hur kunde man låta honom gå dit utan att arrestera honom. Fast man kanske visste att de röda skulle göra en ny groda och det var lika bra att låta dom göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka gula demonstrantledare ?

Du kan inte ens befinna dig i samma solsystem som vi andra känns det som eftersom du totalt är ute i flaxar i rymden utan minsta koppling till verkligheter eller sanningar

Tallviking, du måste inse att vissa här använder sig av diverse kända argumentationsformer för att förvilla er. Det är lönlöst att argumentera emot. Jag tror inte Serath tror på sina utsvävningar själv, utan skriver dom för att provocera fram något smaskigt självmål.

De här formerna av argumentationsteknik är utredda redan och jag tror dom ingår i bruksanvisningarna till vissa partidoktriner.

Argumentationsfel

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sökArgumentationsfel är irrelevanta argument vid saklig debatt eller felaktighet i ett logiskt resonemang. Vid saklig debatt leder argumentationsfel ofta till felaktiga slutsatser. Vissa former av argumentationsfel är retoriskt effektiva och kan nyttjas medvetet för att lura en motståndare.

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tja vad skall man säga om detta?

Folk i Bangkok skall alltså vara tacksamma för att lag Thaksin med svans bara kastar sten inte spränger bomber.

De kanske borde skicka en blomma till Takki och Takka honom för detta, och blir det mer våld så vet mister IL sedan länge att alla andra förutom de röda är skyldiga till detta, amen.

Hej

Ja att våldet ökar om delar av befolkningen förtrycks genom att landets militär anväder våld är nog ingen djärv gissning om man tittar sig om i världen historiskt.

Jag kan på rak arm inte komma på något bra exempel på ett land där militären har lyckats kuva delar av sin befolkning genom att använda våld, åtminstone inte varaktigt.

Men jag kan komma på ganska många där våld har skapat splittring och våldsamheter i upptill hundra år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja att våldet ökar om delar av befolkningen förtrycks genom att landets militär anväder våld är nog ingen djärv gissning om man tittar sig om i världen historiskt.

Jag kan på rak arm inte komma på något bra exempel på ett land där militären har lyckats kuva delar av sin befolkning genom att använda våld, åtminstone inte varaktigt.

Men jag kan komma på ganska många där våld har skapat splittring och våldsamheter i upptill hundra år.

Mvh Isan Lover

Som jag ser det är det snart bara militären kvar som kan skydda de röda!

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Postar igen, Samma terrorist ledare betalda av Abbhisit som är ut på gatorna precis som dom var ute på gatorna 2008

In fact, it is no secret that leaders of the multicoloured group used to be members of the PAD movement, which brought down the red-influenced governments of late Samak Sundaravej and Somchai Wongsawat in 2008 before putting Abhisit at the helm.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/22/politics/The-political-battle-becoming-dirtier-by-the-day-30127632.html

Vad är det inte du förstår?

Klart det finns icke gula bland dom ofärgade, Men demonstrationerna är ledde av och initierade av Gula.

Kom ner på jorden nu, Du lever i villfarelsen att allt är en slump. Sluta vara så naiv.

Allting som händer i Thailand händer av en orsak, Gäller både dom rödas och Gula/Ofärgades demonstrationer.

Alltid nån bakom som håller i trådarna. Eller är du blind?

Hej

Det spelar nog ingen roll hur tydligt du utrycker dig eller vika fakta du bifogar, det passar nog inte in i en del människors bild av det som sker,

dom gula är snälla och vill väl (fast numera är dom ibland rosa) och dom röda är elaka och vill allt ont, så är det.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Thailand kommer ej att få det lugnt förrän de börjar med att fixa rättssystemet, och lagför alla för samtliga olagligheter från och med senaste militärkuppen samt för den korruption som förekommit så väl före militärkuppen som efter den.

Då skall givetvis samtliga åtalseftergifter mot militärer, poliser och andra inblandade i militärkuppen upphävs. Samt att militärer, poliser, domare samt parlamentsledamöter och regeringstjänstemän som bistått kuppmakare får adekvata straff och tvingas lämna alla maktpositioner de tidigare innehaft.

Nu kommer många att säga att det är utopier vilket det säkert är men jag tror tyvärr att det är vad som krävs för att få lugn. Det är lika naivt att tro att den ena parten i denna konflikt inte kommer att åberopa tidigare händelser och underlåtenhet att bestraffa tidigare olagligheter som försvar för sitt agerande.

Därav finns det idag en konflikt som vissa individer nyttjar för sin egen vinnings skull och dessa individer finns i alla läger de flesta finns hos den grupp som råkar ha makten, så det var tidigare de röda och nu de gula.

mvh

M-C

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det spelar nog ingen roll hur tydligt du utrycker dig eller vika fakta du bifogar, det passar nog inte in i en del människors bild av det som sker,

dom gula är snälla och vill väl (fast numera är dom ibland rosa) och dom röda är elaka och vill allt ont, så är det.

Mvh Isan lover

Jasså? Vilka fakta bifogas som visar att de gula är elaka eller de röda snälla?

Som en liten upplysning kan jag nämna att blandfärgade innehåller både f.d gula och f.d Thaksin anhängare.

Är det konstigt? Du vet vad "f.d" och "used to be" betyder antar jag? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare hade Thailand ett renommé av att vara ett

exotiskt land med civiliserade människor,

men numera är nog det internationella intrycken att det snarare är frågan om ett

excentriskt land med ganska ociviliserade människor.

Skulle tro att länder som Vietnamn som relativt nyligen har påbörjat sin satsning

på internationell turism ler i mjugg åt att deras största konkurrent

upprepat skjuter sig själv i foten.

Detta samtidigt som de förmodligen tror att allt snart skall vara glömt och förlåtet.

Fram med den gamla beprövade försäljningsmanualen av det leende landet,

dvs ge TAT order om att lägga ett antal hundra miljoner på TV-reklam hos CNN.

Leta sedan fram några nya skönheter, le in i kameran och upprepa mantrat

– ”Welcome, Thailand is amazing!”, "”Welcome, Thailand is amazing!"

Frågan är väl om dessa beprövade slogans kommer att hjälpa, nästa gång?

Japp!

Vad är exotiskt med de Thailändska turistdestinationerna?

Ingenting tycker jag, skulle isåfall vara bartjejerna, annars är det precis som kanarieöarna var för 10-20 år sedan, bara en massa lurendrejare som försöker allt för att sno åt sig så mycket av 2-veckorsturisternas stålar som möjligt...

Det "riktiga" Thailand som många talar sig varma för, syns nu på nyheterna, och kring Silom, en massa oppurtunister som säljer sig till högstbjudande, för en snabb slant.

Fina stränder e ju alltid trevligt, men de finns på en massa andra platser...

Thailand skall vara tacksamt för att turismen inte är den största inkomstkällan för landet.

MVH Tommy

PS; Med Turistdestinationer menar jag de största, Phuket, Pattaya, Hua hin, Koh chang med omnejd. Klart att Bangkok får lite turister också, men kanske inte så mycket charterfamiljer. DS

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking, du måste inse att vissa här använder sig av diverse kända argumentationsformer för att förvilla er. Det är lönlöst att argumentera emot. Jag tror inte Serath tror på sina utsvävningar själv, utan skriver dom för att provocera fram något smaskigt självmål.

De här formerna av argumentationsteknik är utredda redan och jag tror dom ingår i bruksanvisningarna till vissa partidoktriner.

Argumentationsfel

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sökArgumentationsfel är irrelevanta argument vid saklig debatt eller felaktighet i ett logiskt resonemang. Vid saklig debatt leder argumentationsfel ofta till felaktiga slutsatser. Vissa former av argumentationsfel är retoriskt effektiva och kan nyttjas medvetet för att lura en motståndare.

JohanB

Jag tror tyvärr att det är så illa att han tror på sig själv och dina förklaringar förstår han inte alls. Hur tydliga dom än är.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Thailand - en marknadsdemokrati.

Hallå, hallå - kom och tjacka,

Gula, röda t-shirts och tjäna en hacka.

Bara att deala,

var du ska sitta och vila,

dom bjuder t.o.m på gratis macka.

Vill du va smart - köp en banderoll,

för en tia extra får du egen paroll.

Riktig demokrati,

ska göra dig fri,

Så länge du älskar din Bummiboll.

Och hettar det till och du ska ut och röja,

köp en billig svartfärgad slöja.

Skiter sig allt,

folk skriker -halt,

behöver du ju bara köpa ny tröja.

Buzzman's epistlar

Tjena, jag diggar din lilla nutidsdikt om Thailand.

Prosan var både fyndig och välrimmad som ett mumsigt valfläsk. :great:

Det blev plus för den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzman's epistlar

Tjena, jag diggar din lilla nutidsdikt om Thailand.

Prosan var både fyndig och välrimmad som ett mumsigt valfläsk. great.gif

Det blev plus för den.

Tack och bock. jap.gif

Det var bara tur att jag fick till det. smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Vad är exotiskt med de Thailändska turistdestinationerna?

Ingenting tycker jag, skulle isåfall vara bartjejerna, annars är det precis som kanarieöarna var för 10-20 år sedan, bara en massa lurendrejare som försöker allt för att sno åt sig så mycket av 2-veckorsturisternas stålar som möjligt...

Det "riktiga" Thailand som många talar sig varma för, syns nu på nyheterna, och kring Silom, en massa oppurtunister som säljer sig till högstbjudande, för en snabb slant.

Fina stränder e ju alltid trevligt, men de finns på en massa andra platser...

Thailand skall vara tacksamt för att turismen inte är den största inkomstkällan för landet.

MVH Tommy

PS; Med Turistdestinationer menar jag de största, Phuket, Pattaya, Hua hin, Koh chang med omnejd. Klart att Bangkok får lite turister också, men kanske inte så mycket charterfamiljer. DS

Vet inte hur berest du är, men att jämföra kanarieöarna mot similian, phi phi etc är väl lite och ta i eller? Men det klart du kanske föredrar billiga tjejer över shysst bad, bra mat och annolunda kultur jämfört mot den västerländska.

PS: vart hittar du så mycket finare vatten? Det är inte många vanliga destinationer i världen som kan erbjuda som Thailand faktiskt gör för en någonlunda billig slant! Snälla säg inte maldiverna, karibien det är inte bättre där..

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

http://www.bangkokpost.com/news/thaksin-judgement-update/175468/b100mln-paid-for-pro-govt-protests

Vilken lögn! Jag vet att i alla fall de personer jag känner som deltog; de har baske mig inte fått några pengar!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tack och bock. jap.gif

Det var bara tur att jag fick till det. smile.gif

Men det fick du till riktigt bra! Blev + från mig!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur berest du är, men att jämföra kanarieöarna mot similian, phi phi etc är väl lite och ta i eller? Men det klart du kanske föredrar billiga tjejer över shysst bad, bra mat och annolunda kultur jämfört mot den västerländska.

PS: vart hittar du så mycket finare vatten? Det är inte många vanliga destinationer i världen som kan erbjuda som Thailand faktiskt gör för en någonlunda billig slant! Snälla säg: inte maldiverna, karibien det är inte bättre där..

Kul att du missförstod mitt inlägg, jag skrev:

Med Turistdestinationer menar jag de största, Phuket, Pattaya, Hua hin, Koh chang med omnejd. Klart att Bangkok får lite turister också, men kanske inte så mycket charterfamiljer

Hur många chartersvenskar kommer till Similan?

Har inte vart på Phiphi eller Similan sedan i Julas, men Phi Phi har tappat mycket attraktion sedan ombyggnaden efter Tsunamin.

Similan är fint men ett väldigt ovanligt turistmål för medelturisten, eller?

Karibien är stort och svårt att att beskriva som 1 ställe, kolla bara på Haiti/Dominikanska republiken, det är ändå samma ö, skillnad som natt och dag!

Maldiverna skulle jag inte betala många kronor för att få besöka igen (har varit där 2 gånger på 2 år), och fått betalt för det, ett överreklamerat trist örike med stora självförvållade miljöproblem...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla säg inte maldiverna, karibien det är inte bättre där..

Oj... det var ungefär lika stor skillnad på Maldiverna och Thailand som det var på Thailand och Hammarbyhamnen... nja.. nästan iaf.

Avseende dykmiljö.

Det jag dykt på i Karibien (Florida, Bahamas, Mexico och Beque & Mystiqe i Grenadinerna) har däremot varit fullt jämförbart med Thailand.

Dom 3 gånger jag varit på Maldiverna och dykt är mina 3 absoluta topresor dykmässigt. Slog barriärrevet och röda havet med hästlängder.

Och naturligtvis Thailand och Malaysia.

Tyckte jag iaf.

En palm är en palm dock och det finns fina beacher lite varstans. Men även beacherna på Maldiverna var överlägsna de bästa jag sett på Phuket och Phi Phi.

PS. Jag kan ju bara haft exeptionell tur de 3 tillfällen jag var där.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Till viss del har oroligheterna påverkat turismen skulle jag tro, men inte hindrar det de ständigt återkommande turisterna. Möjligtvis de som står i valet och kvalet och inte har tidigare erfarenheter av Thailand.

Jag var i Taiwan tidigare i veckan och alla taiwaneser som flog till Bangkok var tvungna att skriva under ett "avtal" där de frånsade sig rätten till ersättning från stat och flygbolag for att få åka med, jag var rätt ensam på flyget till Bkk. Sydkorea, Japan, Kina, Hong Kong, Singapore är detsamma; nästan totalt avbokat och det är dessa turister som Thailand verkligen tjänar pengar på. De spenderar mer på en vecka än en genomsnittsskandinav gor på en månad.

Visst, turisters minne är bara ett år sägs det, men om Thailand envisas med att påminna världen varje år om sina problem så går det ju till slut åt skogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...