Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Glasklar logik.

Några alternativ på hur du kommer fram till din slutsats i ett inlägg och en diskussion som inte berör IL utan handlade om NB och hans beskrivning av Chamlong.

1. Jag ifrågasätter något NB säger. Då är jag per definition pro IL för det finns inget däremellan.

2. Jag ifrågasätter helgonförklaringen av Chamlong som numera tillhör PAD och jag är därmed pro IL.

3. Jag skriver ett inlägg som inte riktar sig till IL, inte innehåller något öknamn och helt saknar referens till kommunist, stalinist eller Mona Sahlin och är därmed pro IL.

4. Jag skriver ett inlägg som behandlar thailändsk politisk historia och ger min åsikt. Du kopplar inte sammanhanget och inser inte att bland annat vad jag gör är att totalsåga personen som fick Thaksin till makten utan tror utifrån valfri punkt 1-3 ovan att jag är pro IL.

Sen föreslår jag att du och B-tung ställer i ett hörn och lottar om huruvida jag är tokfascist eller tok-kommunist efter som ni onekligen har olika synpunkter på det hela.

Och du får gärna lyfta fram ett exempel på att jag på något vis hävdat mig vara oberoende - kan du inte göra det så blir det ju bara ett i raden av dina floskler du spottar ur dig utan faktisk backning.

Kan vara ett intressant försök till förståelse av sina medmänniskor, låt lotten ávgöra ;)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

IL,

det blir mycket svårt att besvara dig när du lägger din text i citatet. Bara ett tips.

http://www.maipenrai.se/forum/t/9376-detta-hander-just-nu/page__view__findpost__p__260204

Så din hustru, som inte röstar i Thailand och inte har gjort det har berättat för dig att "alla" partier delar ut pengar vid valen och det finns ingen som helst koll på hur man väl röstar.

Hur vet hon det, då hon inte röstar? Tar hon emot pengarna men bara skiter i att rösta?

Eller det är något hon talat om för sin politiskt intresserade make, som jag antar är emot röstköp, för att undvika en debatt?

Det är inte alls lika naturligt som att solen går upp att "alla" partier i Thailand delar ut pengar till potentiella väljare. Vi är ganska många här på MPR som inte har sett det. Visst har jag sett flagranta röstköp där partirepresentanten delat ut pengar när väljaren kommer tillbaka med ett mobiltelefonfoto med en röst på "rätt" parti, eller när Phuu yai baan samlar in fullmakter och röstar åt hela byn, eller när familjen pressar de i Bangkok jobbande barnen att sända fullmakter så att de kan få 200 battingar extra för deras röster.

Men aldrig har jag upplevt det som du beskriver lika naturligt som att solen går upp på morgonen. Fast det fanns ju en tid när världens främsta vetenskapsmän hävdade att jorden var platt så man ska kanske inte ta gift på att det inte existerar...

Hej

Hon vet naturligtvis vad hon talar om eftersom hon är uppväxt på landet i Isaan och har upplevt många val där, alla släktingar och grannar tar emot pengar inklusive och hennes föräldrar (nu är mamma död) tog också emot alla partiers pengar och dom berättade för henne hur dom röstade, och dom röstade inte ens alltid samma parti, så att alla röstar som bychefen vill är nog en myt, och något som dåliga förlorare i Bangkok tar till när Eliten och Generalerna förlorar valen.

Att ni är många på MPR som aldrig har sett några pengar delas ut vid valen kan ju bero på att ni vistas i Bangkok eller turistorterna och inte ute i byarna hos vanligt folk med undernärda barn som gladeligen tar emot dom baht som erbjuds.

Till er som tror att man bara tar emot pengar ifrån en person (parti) har jag en fråga, hur kommer det sig då att en del människor blir ruinerade när dom inte blir valda till ex. vis bychef, alla kandidater delar ut pengar men bara en vinner och dom andra har förlorat pengarna?

Det borde vara svårt att ruinera sig om dom som redan hade tagit emot pengar av en annan person nekade att ta emot något av dom andra kandidaterna?

Men jag utesluter inte att detta med pengar i samband med valen är en tradition i Isaan och att det kan se annorlunda ut i t.ex södra Thailand, jag kan bara uttala mig säkert om Petchabun provins och större delen av Isaan.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror att alla haller med om att de samst stallda ska fa det battre. :great:

Daremot tvivlar jag pa om de har kompetens for vad som ar bast for de sjalva, tyvarr. :(

Du ar ingen hjalp for dem heller tyvarr. :sFduh: Ditt budskap ar att sprida hat sa fort du och dina gelikar ser en chans att tanda en brasa.Tror de far lara sig den harda vagen som alla andra gjort, tyvarr.

Med hopp om en battre framtid for de fattiga i Thailand

Kenthamon :wai:

Hej

Det som skiljer oss åt på forumet är väl egentligen vem som är bäst lämpade att ge dom fattiga en bättre framtid och om man ska tillåta små men starka grupper att använda militären för att ta makten i ett land.

Och här har ju en grupp tagit ställning för Generalerna, Bangkok eliten, PAD och dom Kungliga rådgivarnas tillsatta och utvalda parti Demokraterna rakt av och tycker att det är en demokratisk process som har lett till att Apishit har makten, en del tycker att kuppen var fel men att det är bättre att Apishit regerar än Thaksin och då väljer dom att stödja honom även om dom upplever att han delvis eller helt saknar legitimitet och kom till makten på ett tveksamt sätt.

Och en grupp där jag själv ingår som tycker att militärkuppen och dom Kungliga rådgivarnas påverkan på politiken ska ogiltig förklaras och att dom borde straffas för kuppen, och att den civila konstitutionen ska gälla och det parti och PM som folk har valt ska regera mandat tiden ut tills nästa val. Och om folk inte är nöjda med sin PM,s arbete så väljer dom en annan. Här ingår ju även folk som ogillar Thaksin men som tycker att Generalerna och dom rikas vetorätt i valen är felaktigt och att dom är ett hot mot en riktig demokrati.

Konstigare än så här är det väl egentligen inte, och det är väl ungefär så här som grupperna är indelade i Thailand också.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hon vet naturligtvis vad hon talar om eftersom hon är uppväxt på landet i Isaan och har upplevt många val där, alla släktingar och grannar tar emot pengar inklusive och hennes föräldrar (nu är mamma död) tog också emot alla partiers pengar och dom berättade för henne hur dom röstade, och dom röstade inte ens alltid samma parti, så att alla röstar som bychefen vill är nog en myt, och något som dåliga förlorare i Bangkok tar till när Eliten och Generalerna förlorar valen.

Att ni är många på MPR som aldrig har sett några pengar delas ut vid valen kan ju bero på att ni vistas i Bangkok eller turistorterna och inte ute i byarna hos vanligt folk med undernärda barn som gladeligen tar emot dom baht som erbjuds.

Till er som tror att man bara tar emot pengar ifrån en person (parti) har jag en fråga, hur kommer det sig då att en del människor blir ruinerade när dom inte blir valda till ex. vis bychef, alla kandidater delar ut pengar men bara en vinner och dom andra har förlorat pengarna?

Det borde vara svårt att ruinera sig om dom som redan hade tagit emot pengar av en annan person nekade att ta emot något av dom andra kandidaterna?

Men jag utesluter inte att detta med pengar i samband med valen är en tradition i Isaan och att det kan se annorlunda ut i t.ex södra Thailand, jag kan bara uttala mig säkert om Petchabun provins och större delen av Isaan.

Mvh Isan Lover

De 4 nationella valen jag har bevakat har jag gjort med utgångspunkt från Chiang Mai, Khon Kaen, Udon Thani och Phang Nga. Alltså inte bara innifrån de städerna utan ute i byarna som omger dom. Jag pratar utmärkt thai så det är inte några problem och den som jag haft med mig 2 gånger uppe i Issan pratar även Lao.

Tro mig jag har besökt stora delar av Thailand, till skillnad från dig som verkar ta intrycken från din lilla by och applicera det på hela Thailand. Ingen annanstans än hos dig verkar det gå till såsom du beskriver utan mer som jag och till exempel Atom beskriver det.

Ju mer du snor in dig i den här historien, desto mer osannolik blir den. Som Atom skrev, politiker i Thailand är inte så dumma att de inte ser till att få valuta för sina spenderade pengar. Kriminella i sitt beteeende, ja men inte så korkade att de betalar ut pengar till vem som helst och hoppas på det bästa.

Det var liksom ingen slump att Yongyuth fastnade på film medan han delade ut pengar till ett antal bychefer för att de skulle säkerställa valsegern åt hans parti.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var liksom ingen slump att Yongyuth fastnade på film medan han delade ut pengar till ett antal bychefer för att de skulle säkerställa valsegern åt hans parti.

Hej

Och det var nog ingen slump utan noga planerat av hans politiska fiender, och att Demokraterna och Högsta domstolen fastnade på film men frikändes ändå i dom senaste Video clips skandalerna är nog ingen slump heller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/2010/12/15/national/Honesty-a-strongest-attribute-of-PM-Abac-Poll-30144471.html

Tydligen blir Abhisit bara populärare och populärare. Hans ärlighet värderas högt men även hans kamp mot svågerpolitik.

Detta är något som borde oroa PTP, deras galjonsfigusr rykte har svärtats rejält under året som gått och frågan är hur de ska kunna hinna reparera det till valet nästa år. Kanske med en extra stor dos penninggåvor att dela ut vid valen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som skiljer oss åt på forumet är väl egentligen vem som är bäst lämpade att ge dom fattiga en bättre framtid och om man ska tillåta små men starka grupper att använda militären för att ta makten i ett land.

Och här har ju en grupp tagit ställning för Generalerna, Bangkok eliten, PAD och dom Kungliga rådgivarnas tillsatta och utvalda parti Demokraterna rakt av och tycker att det är en demokratisk process som har lett till att Apishit har makten, en del tycker att kuppen var fel men att det är bättre att Apishit regerar än Thaksin och då väljer dom att stödja honom även om dom upplever att han delvis eller helt saknar legitimitet och kom till makten på ett tveksamt sätt.

Och en grupp där jag själv ingår som tycker att militärkuppen och dom Kungliga rådgivarnas påverkan på politiken ska ogiltig förklaras och att dom borde straffas för kuppen, och att den civila konstitutionen ska gälla och det parti och PM som folk har valt ska regera mandat tiden ut tills nästa val. Och om folk inte är nöjda med sin PM,s arbete så väljer dom en annan. Här ingår ju även folk som ogillar Thaksin men som tycker att Generalerna och dom rikas vetorätt i valen är felaktigt och att dom är ett hot mot en riktig demokrati.

Konstigare än så här är det väl egentligen inte, och det är väl ungefär så här som grupperna är indelade i Thailand också.

Mvh Isan Lover

Nu beskrev du de absoluta ytterändarna av åsiktsskalan som om de är de enda alternativ som finns

Möjligtvis kan du tala för dig själv vad du valt och kanske någon mer hamnar i samma härad som dig själv

Den andra ytterligheten har många med mig försökt få dig att förstå att ännu ingen på MPR visat att han tillhör och står för mer än i din förvridna filtrerade hjärna.

Tror du verkligen att genom att sitta och ljuga om detta tillräckligt mycket att det skall bli så ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och det var nog ingen slump utan noga planerat av hans politiska fiender, och att Demokraterna och Högsta domstolen fastnade på film men frikändes ändå i dom senaste Video clips skandalerna är nog ingen slump heller.

Mvh Isan Lover

Att inte PTP/UDD såg till att upplösa Demokraterna eftersom du ju vet att "alla"partier i strid med vallagarna köper röster är inte det märkligt, de satt ju iallafall vid makten under nära 7 år och eftersom du menar att detta är lika naturligt som att solen går upp för thailändarna så borde det ju finnas 100-tals filmklipp som bevis? Det satt ju på makten över domstolarna under den tiden.

Eller så är det kanske så att röstköp är väl utbrett i vissa regioner och bland vissa politiska grupperinger...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som skiljer oss åt på forumet är väl egentligen vem som är bäst lämpade att ge dom fattiga en bättre framtid och om man ska tillåta små men starka grupper att använda militären för att ta makten i ett land.

Och här har ju en grupp tagit ställning för Generalerna, Bangkok eliten, PAD och dom Kungliga rådgivarnas tillsatta och utvalda parti Demokraterna rakt av och tycker att det är en demokratisk process som har lett till att Apishit har makten, en del tycker att kuppen var fel men att det är bättre att Apishit regerar än Thaksin och då väljer dom att stödja honom även om dom upplever att han delvis eller helt saknar legitimitet och kom till makten på ett tveksamt sätt.

Och en grupp där jag själv ingår som tycker att militärkuppen och dom Kungliga rådgivarnas påverkan på politiken ska ogiltig förklaras och att dom borde straffas för kuppen, och att den civila konstitutionen ska gälla och det parti och PM som folk har valt ska regera mandat tiden ut tills nästa val. Och om folk inte är nöjda med sin PM,s arbete så väljer dom en annan. Här ingår ju även folk som ogillar Thaksin men som tycker att Generalerna och dom rikas vetorätt i valen är felaktigt och att dom är ett hot mot en riktig demokrati.

Konstigare än så här är det väl egentligen inte, och det är väl ungefär så här som grupperna är indelade i Thailand också.

Mvh Isan Lover

Kul att läsa när enögda försöker beskriva dubbelseende! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaipolitik när den är som bäst. Thaksin har sagt att han är övertygad att PT kommer vinna stort nästa val och de inte kommer köpa röster som de andra partierna.

Får se hur om han kan hålla det löftet det här löftet.

Detta är självklart skrivet i en artikel i the nation...

Thaksin rallies Pheu Thai MPs via phone in

By The Nation

Published on December 15, 2010

Fugitive former prime minister Thaksin Shinawatra yesterday called during the Pheu Thai party meeting to boost the moral of the MPs after Sunday's disappointing by-election outcome, party officials said.

Thaksin told the MPs that he was confident Pheu Thai would win more than half the House seats at the next general election. He said he anticipated a snap election to take place early next year and challenged the coalition government to not be a sore loser.

He also urged his supporters to focus on mapping out a campaign strategy instead of blaming each other for the disappointing outcome. Thaksin said he was proud of every vote that was cast for Pheu Thai, because the opposition party did not rely on vote buying. He attributed the ruling coalition's victory to money politics.

Thaksin also congratulated Pheu Thai for its victory in Khon Kaen, saying he expected the by-election to serve as a lesson in the next poll. He also told the MPs to keep in touch with their constituents.

http://www.nationmul...n-30144462.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänvisning till delvist cencurerade thailändska tidningar, tyder inte på någon större lydhörhet att försöka spegla den rådande situationen.

Men annars fortgår ju tråden i samma anda. Keep up the bad work. :great:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej fast hon har studerat på universitet och är bildad eller kanske tack vare det så är hennes förtroende för Thailändska politiker noll, och hon blev väldigt förvånad den gång som TRT tog makten och det helt plötsligt började byggas vägar och byarna fick pengar och sjukvårdsreformen genomfördes något sånt trodde hon aldrig att hon skulle få uppleva, så då väcktes för första gången ett visst intresse men hon anade redan då att dom rika skulle sätta stopp för det här på något sätt, och hon fick rätt.

Vi röstar inte på samma parti i Sverige men på samma block.

Mvh Isan Lover

Finns ju bara ett block i Sverige nuförtiden eftersom det rödgröna har upphört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänvisning till delvist cencurerade thailändska tidningar, tyder inte på någon större lydhörhet att försöka spegla den rådande situationen.

Men annars fortgår ju tråden i samma anda. Keep up the bad work. :great:

Istället för att bidra till "the bad work" kanske du kunde ge oss några objektiva alternativa källor? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hon vet naturligtvis vad hon talar om eftersom hon är uppväxt på landet i Isaan och har upplevt många val där, alla släktingar och grannar tar emot pengar inklusive och hennes föräldrar (nu är mamma död) tog också emot alla partiers pengar och dom berättade för henne hur dom röstade, och dom röstade inte ens alltid samma parti, så att alla röstar som bychefen vill är nog en myt, och något som dåliga förlorare i Bangkok tar till när Eliten och Generalerna förlorar valen.

Att ni är många på MPR som aldrig har sett några pengar delas ut vid valen kan ju bero på att ni vistas i Bangkok eller turistorterna och inte ute i byarna hos vanligt folk med undernärda barn som gladeligen tar emot dom baht som erbjuds.

Till er som tror att man bara tar emot pengar ifrån en person (parti) har jag en fråga, hur kommer det sig då att en del människor blir ruinerade när dom inte blir valda till ex. vis bychef, alla kandidater delar ut pengar men bara en vinner och dom andra har förlorat pengarna?

Det borde vara svårt att ruinera sig om dom som redan hade tagit emot pengar av en annan person nekade att ta emot något av dom andra kandidaterna?

Men jag utesluter inte att detta med pengar i samband med valen är en tradition i Isaan och att det kan se annorlunda ut i t.ex södra Thailand, jag kan bara uttala mig säkert om Petchabun provins och större delen av Isaan.

Mvh Isan Lover

Fråga Herr Chang

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaipolitik när den är som bäst. Thaksin har sagt att han är övertygad att PT kommer vinna stort nästa val och de inte kommer köpa röster som de andra partierna.

Får se hur om han kan hålla det löftet det här löftet.

Detta är självklart skrivet i en artikel i the nation...

http://www.nationmul...n-30144462.html

Han kan inte vara nykter den gode doktorn, vi har precis läst här på MPR att alla partier delar ut pengar utan motkrav i iprincip alla byar runt om i Thailand. Även TRT/PPP/PTP gör det enligt Issan expertisen här på MPR.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen om jag avbryter något, men läste just i Expressen deras artikel om hur prisläget är i Thailand och jag höll på att skratta ihjäl mig.

Snacka om att skriva det mest uppenbara och självklara, man behöver inte veta ett jota om ett jota för att kunna få ihop dessa rader, kära nå´n.

Jämfört med för fem år sedan har Thailand blivit dyrare för svenskar, men det beror snarare på kursförändringar än på faktiska prisökningar. 2005 fick man 5:30 baht för en krona, i dag runt 4:30.

Bor du på lyxhotell är restaurangerna där ofta dyrare än motsvarande restauranger ute på stan i till exempel Bangkok, oavsett om du väljer alkohol. Och priserna varierar med hotellet, ju lyxigare och dyrare hotell, desto dyrare restaurang.

Ska du handla kläder och skor som ska passa till en normalbyggd svensk bör du söka dig till de stora internationella varuhusen, som ofta har fler storlekar i lager. I Bangkok, testa Siam Paragon- och Emporium-varuhusen. I Phuket, testa köpcentret Jungceylon i Patong-området.

Valutaväxling gör du smidigast på små växlingskontor runt om i Bangkok eller på bank. Hotellen har nästan alltid mycket sämre växlingskurs. Ett smidigt alternativ är att ta ut pengar ur bankomat med ett svenskt kontokort. Bankomater finns överallt.

Taxi är väldigt billigt i Thailand.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kan inte vara nykter den gode doktorn, vi har precis läst här på MPR att alla partier delar ut pengar utan motkrav i iprincip alla byar runt om i Thailand. Även TRT/PPP/PTP gör det enligt Issan expertisen här på MPR.

Njae.. istället så är det nog så att doktorn är en man med hjärtat på rätt ställe, som bara tänker på de minst bemedlade.

Det faktum att han startar lotterier i alla fattiga länder beror ju på att han vill att de ska vinna pengar och ta sig ur sin fattigdom.

Ju fler lotterier - ju färre fattiga. Enkelt och bra. :)

Att han sedan har en massa löst drällande skumma individer som drar nytta av hans godhet i egna syften, och köper röster för egen vinning, kan nog inte han hjälpa.

Det hade säkert Gandhi, Martin Luther King och Nelson med. :)

(Ville i all välvilja bara bespara IL lite eventuell skrivkramp. Han behöver nog spara sin fingerfärdighet till kommande klädklättring i byn)

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för att bidra till "the bad work" kanske du kunde ge oss några objektiva alternativa källor? :)

Har inga objektiva källor att hänvisa till. Bara en egen åsikt, och den har jag ältat tillräckligt. Men som sagt var jag gillar att gå in och läsa inläggen i denna tråd :great:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tack vare WikiLeak's kommer allt mer fram om det smutsiga spelet bakom kulisserna före militärkuppen och dom följande åren fram tills nu, och det verkar som om högerfalangen på forumet kommer att bli besvikna av det som avslöjas, i dom dokument som rör Thailand avslöjas dom alla med Eliten, Generalerna och dom Kungliga rådgivarna i spetsen, PAD,s roll och deras arbete med att få Apishit till makten, hoppas att folk på forumet tar sig tid att läsa det här för nu vet vi vad som har hänt och vem (vilka) som ligger bakom, och aldrig mer behöver man höra att vi bara "tror" och "spekulerar" om att dessa är inblandade och styr det som sker i landet för nu vet alla som vill veta sanningen.

Ett stort tack till WikiLeak's som har gjort detta möjligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack vare WikiLeak's kommer allt mer fram om det smutsiga spelet bakom kulisserna före militärkuppen och dom följande åren fram tills nu, och det verkar som om högerfalangen på forumet kommer att bli besvikna av det som avslöjas, i dom dokument som rör Thailand avslöjas dom alla med Eliten, Generalerna och dom Kungliga rådgivarna i spetsen, PAD,s roll och deras arbete med att få Apishit till makten, hoppas att folk på forumet tar sig tid att läsa det här för nu vet vi vad som har hänt och vem (vilka) som ligger bakom, och aldrig mer behöver man höra att vi bara "tror" och "spekulerar" om att dessa är inblandade och styr det som sker i landet för nu vet alla som vill veta sanningen.

Ett stort tack till WikiLeak's som har gjort detta möjligt.

Mvh Isan Lover

Nu kanske jag har missat något väsentligt men vad har kommit fram mer än att Samak trodde att Drottningen hade varit inblandad? Har du någon länk till de fullständiga dokumenten`?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Some of Singapore's top Foreign Affairs Ministry officials made devastating assessments of Malaysia and its leaders to senior US officials in 2008 and 2009, according to leaked US State Department cables that the WikiLeaks website made available to Australian papers.

Även Thailand fick sig en släng av sleven.

Moreover, the trio said, Thailand is dogged by corruption and a ''very erratic'' crown prince,

Japan is a ''big fat loser'' and India is ''stupid."

http://www.asiasentinel.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2870&Itemid=181

Så kan det gå när man talar från hjärtat. . . he he

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Some of Singapore's top Foreign Affairs Ministry officials made devastating assessments of Malaysia and its leaders to senior US officials in 2008 and 2009, according to leaked US State Department cables that the WikiLeaks website made available to Australian papers.

Även Thailand fick sig en släng av sleven.

Moreover, the trio said, Thailand is dogged by corruption and a ''very erratic'' crown prince,

Japan is a ''big fat loser'' and India is ''stupid."

http://www.asiasenti...2870&Itemid=181

Så kan det gå när man talar från hjärtat. . . he he

SN

Och Norge är den sista Sovietstaten.

Än så länge har jag inte sett ett enda "avslöjande" som förvånar mig. En ambassadörs roll är att företräda sitt land och samla in information, en ambassadör är dock ingen spion så informationen han skickar hem är givetvis mestadels på skvallernivå, inte så annorlunda från när man skvallrar om kunder och chefen i fikarummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Some of Singapore's top Foreign Affairs Ministry officials made devastating assessments of Malaysia and its leaders to senior US officials in 2008 and 2009, according to leaked US State Department cables that the WikiLeaks website made available to Australian papers.

Även Thailand fick sig en släng av sleven.

Moreover, the trio said, Thailand is dogged by corruption and a ''very erratic'' crown prince,

Japan is a ''big fat loser'' and India is ''stupid."

http://www.asiasenti...2870&Itemid=181

Så kan det gå när man talar från hjärtat. . . he he

SN

Och det värsta är väl att ingen kan påstå att det inte stämmer det som sägs heller oftast. :whistle:

Sanningen svider ibland.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack vare WikiLeak's kommer allt mer fram om det smutsiga spelet bakom kulisserna före militärkuppen och dom följande åren fram tills nu, och det verkar som om högerfalangen på forumet kommer att bli besvikna av det som avslöjas, i dom dokument som rör Thailand avslöjas dom alla med Eliten, Generalerna och dom Kungliga rådgivarna i spetsen, PAD,s roll och deras arbete med att få Apishit till makten, hoppas att folk på forumet tar sig tid att läsa det här för nu vet vi vad som har hänt och vem (vilka) som ligger bakom, och aldrig mer behöver man höra att vi bara "tror" och "spekulerar" om att dessa är inblandade och styr det som sker i landet för nu vet alla som vill veta sanningen.

Ett stort tack till WikiLeak's som har gjort detta möjligt.

Mvh Isan Lover

Jag undrar, precis som wille, vad det är för WikiLeak´s dokument du kommit över. Om du tyckte att det var ett scoop att kronprinsen gillar Thaksin och drottningen föredrar Abhisit så blir jag allvarligt orolig över hur lite information som når ut till den Isaanska landsbyggden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror snarare att det, som vanligt, handlar om att IL inte är läskunnig och kom över en text som det stog "kronprins", "Prem" och "Abhisit är ganska duktig - vi får se hur han sköter sig" i.

Därmed gjorde IL tolkningen att Prem och gänget bestämmer och att Abhisit är deras frontfigur - precis som IL sagt eftersom han alltid vetat "sanningen".

Trist. Det hade varit roligt om han hade ett riktigt köttben att få gnaga länge på för en gångs skull. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...