Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

När man läser på http://www.thailandshistoria.se/, kapitel 25 (permiärministerkandidaterna) och framåt så berättas om tiden, och spelet, kring koalitionsbildandet 2008.

Läser man denna så slås man av avsaknad om information om militärens roll vid påverkan av newins grupp.

Tvärt emot vad som ofta sagts här så verkar det som att Newins beslut föregicks av uppvaktning av demokrater som bad Newin om stöd.

Och att det svängde fram och tillbaka innan man väl tog beslutet inom BJT.

Märkligt vad mycket olika information som verkar flyta omkring.

F.ö måste man ju säga att thailandshistoria.se är en fantastisk resurs för oss som är intresserade av detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om moderatorerna borjar censurera åsikter blir det inte per definition fascistiskt då? Vissa vill att vi skall censurera den roda sidan, andra vill at vi skall censurera den gula, osv. Man skulle kunna onska att istället for att vilja tysta sina meningsmotståndare genom censur kunde båda sidor skippa en del av de regelrätta personangreppen och faktiskt bemota den andra sidans argument istället.

B-tung,

Du dyker upp i denna tråd varje eller varanna helg med ett inlägg som mestadels handlar om att fordomma det som vissa skriver. Det är självklart ok men det vore också intressant om du lite mer utforligt kunde kommentera varfor du upplever Thailand som tex. en diktatur osv.

pga av att vissa av er som anser att vara elit av att utdöma vad som är rätt och fel angående thailändarnas situation och anser att den sittande regeringen alltid har rätt därav gör er som ett diktaturens rättta ansikte look a like.

Bra svar eller inte är upp till dig "din sura djurgårdare" det sista var menat i en kamratlig men vänlig anda

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser på http://www.thailandshistoria.se/, kapitel 25 (permiärministerkandidaterna) och framåt så berättas om tiden, och spelet, kring koalitionsbildandet 2008.

Läser man denna så slås man av avsaknad om information om militärens roll vid påverkan av newins grupp.

Tvärt emot vad som ofta sagts här så verkar det som att Newins beslut föregicks av uppvaktning av demokrater som bad Newin om stöd.

Och att det svängde fram och tillbaka innan man väl tog beslutet inom BJT.

Märkligt vad mycket olika information som verkar flyta omkring.

F.ö måste man ju säga att thailandshistoria.se är en fantastisk resurs för oss som är intresserade av detta.

Vad som händer bakom kulisserna är vanskligt att spekulera i. Thailandshistoria.se är ju lättläst och tar upp en massa händelser men är väl samtidigt inte så djuplodande. All hedern till killen bakom sajten iaf. Själv så har jag i stort sett slutat läsa vad som står i tidningarna utan håller mig till ett fåtal bloggar istället. Mest givande är det att läsa böcker skrivna av experter på området. Vore ju fint om det kunde trycka upp böcker direkt efter kalabaliken i Bangkok i våras men så fungerar det ju tyvärr inte. Tar tid innan man sammlat ihop och analyserat information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och... eftersom du nu utmålade mig som "lika selektiv" som IL så får jag fortsätta be om stöd för detta.

Vad har jag missat? Eller, rättare sagt, vad menar du att jag selektivt har utelämnat? :)

Med tanke på att du inte tog upp det faktum att han hade en aktiv roll i en militärkupp mot en parlamentarisk regering klingade lite vinklat med tanke på att du utnämde honom demokratisk frihetskämpe. Du glomde också nämna hans parlamentariska myglande for att få Thaksin till makten till slut.

men, jag är lite vinklad då jag for något år sedan målade ut honom som roten till allt ont i nutida thailändsk politik...

pga av att vissa av er som anser att vara elit av att utdöma vad som är rätt och fel angående thailändarnas situation och anser att den sittande regeringen alltid har rätt därav gör er som ett diktaturens rättta ansikte look a like.

Bra svar eller inte är upp till dig "din sura djurgårdare" det sista var menat i en kamratlig men vänlig anda

Ja vad kan man säga - åsikter är som arslen. Jag tror alla bara forsoker tolka den verklighet de upplever. Om det är via Bangkok Post, forskningsrapporter, livet i byn eller genom att susa runt på barer i Pattaya präglar självklart tolkningarna. Men jag tror framforallt folk ser vad de vill se efter ett tag.

Vill man ge den nya regeringen en chans går det lätt att hitta tydliga och bra demokratiska framsteg de bidragit med. Pa samma sätt kan man enkelt se hur de varit med och bidragit till en demokratisk kräftgång de senaste åren om det är det man tittar efter. Återigen, jag tror det mkt handlar om vilket perspektiv man anlägger.

Jag kan själv anse att demokraterna har noll demokratiskt och principiellt mandat i dagens läge. Däremot har de just nu ett fortroendemandat från min sida då de genomfört en rad åtgärder så syftat till att förbättra det sociala skyddsnätet, utbildning och en del andra viktiga frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga man då måste ställa Wille, och nu Maichai, eftersom ni inte ser varken Chamlong eller nuvarande UDD som demokratirörelser:

- Anser ni att Thailand någonsin haft en demokratirörelse? Vem och vilka i sådana fall?

Ja, Thailand har haft många olika demokratirörelser. Den starkaste ocm mest militanta förmodligen under 70-talet. Men dess ledare har i princip alla gett upp på grund av sin egen girighet efter makt, pengar och inflytande. Se på de gamla kommunisterna från 1970-talet, de gick till val stödjande ett parti ledda av mannen som var mycket delaktig i slakten av dem eller deras vänner både 1976 och 1992, Samak Sundaraveij. I ett part lett av en de facto ledare som både är högerextrem, demokratiförnekare och människorättsbrottsling.

Som om VPK skulle välja Kapten Mesterton till sin partiledare ett par år efter Ådalen...

Nej, de har förlorat all sin trovärdighet. Men det är inget unikt för de gamla kommunisterna, de flesta av de olika demokratirörelser som kommit fram har slukats av existerande partier eller helt enklet köpts över och därmed offrat sina ideal för pengar.

Både Abhisit och Natthawut Saikua kämpade tillsammans mot militären 1992, då höll den onämnbare som bäst på att säkra licenser för Thaicom och därmed monopolisera mobilmarknaden i Thailand under många år framöver. Naturligtvis stod han inte mot militärerna 1992, han stod och öste pengar över juntan istället.

Demokratirörelsen i Thailand måste komma inifrån partierna, externa rörelser är för svaga eller antingen för lättköpta för att det ska fungera.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Wow.

Thailändare-politiker som delar ut pengar (köper röster) utan att bry sig om att få något tillbaka (röster)

Tror du verkligen på det?

Vad händer om en röd politiker ger pengar till en thai som sedan röstar gult eller blått

Med det våld som de röda och Takkis arme visade i Bangkok så blir det säkert misshandel eller en kula i pannan

Hej

Det händer ingenting om du tar emot pengar av partierna, det fungerar precis på samma sätt som när en bychef väljs,

man satsar pengar på att vinna ett val och förlorar man så torskar man på satsade pengar.

Men tilläggas bör att det som delas ut vid samtliga val i byarna är småsmulor och det rör sig bara om hundratals baht ca150-500 baht.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det händer ingenting om du tar emot pengar av partierna, det fungerar precis på samma sätt som när en bychef väljs,

man satsar pengar på att vinna ett val och förlorar man så torskar man på satsade pengar.

Men tilläggas bör att det som delas ut vid samtliga val i byarna är småsmulor och det rör sig bara om hundratals baht ca150-500 baht.

Mvh Isan Lover

Det är alltså OK med röstköp i din by??

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är alltså OK med röstköp i din by??

Hej

Frågan ifrån MaiChai var hur det fungerade och inte om jag tyckte att det var ok, och precis som jag misstänkte så är det inte bara i vårt område som det fungerar så här, läs Khemmarat,s inlägg nedan.

Jag kan hjälpa dej med namn på en by "Ban Kean Kleang" 10 km norrut från Khemmarat svärfar och svärmor fick vid förra valet 200 Baht vardera från två olika partier inalles 800 Baht och dom röstade självklart inte på båda partierna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Frågan ifrån MaiChai var hur det fungerade och inte om jag tyckte att det var ok, och precis som jag misstänkte så är det inte bara i vårt område som det fungerar så här, läs Khemmarat,s inlägg nedan.

Jag kan hjälpa dej med namn på en by "Ban Kean Kleang" 10 km norrut från Khemmarat svärfar och svärmor fick vid förra valet 200 Baht vardera från två olika partier inalles 800 Baht och dom röstade självklart inte på båda partierna.

Mvh Isan Lover

Men min fråga till dig var om du tycker att det är OK med röstköp i din by.Om det är OK enligt din ideolgi eller har ni andra värderingar på "hemmaplan".Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men min fråga till dig var om du tycker att det är OK med röstköp i din by.Om det är OK enligt din ideolgi eller har ni andra värderingar på "hemmaplan".Mvh Måne

Hej

Enligt mig är det inte ok och det bästa vore om det inte förekom, men det påverkar inte valresultaten i landet som många västerlänningar tycks tro eftersom alla gör likadant och folk ändå röstar ändå som dom vill, kanske kan man jämföra det med dom pengar som Svenska partier satsar på reklam och information i samband med valen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det inte ok och det bästa vore om det inte förekom, men det påverkar inte valresultaten i landet som många västerlänningar tycks tro eftersom alla gör likadant och folk ändå röstar ändå som dom vill, kanske kan man jämföra det med dom pengar som Svenska partier satsar på reklam och information i samband med valen.

Mvh Isan Lover

Så alla skriverier om valfusk och röstköp i västerländsk press, oberoende institut och andra organ som beskriver förutsättningarna för fria val i Thailand har alltså fel enligt dig och du vet hur det i verkligheten ligger till !!??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Militären verkar inte vara så oskyldiga som dom har påstått, en undersökning gjord av DSI pekar ut militären som skyldiga till dödsfall vid templet, dessa har även Apishit tidigare pekat ut dom röda för, och detta kommer säkert att leda till nya krav på Apishits avgång.

Exclusive: Probe reveals Thai troops' role in civilian deaths

By Jason Szep and Ambika Ahuja

Bangkok | Fri Dec 10, 2010 5:48am EST

Bangkok (Reuters) - The Thai military played a larger role in the killing of civilians during political unrest in Bangkok this year than officials have acknowledged, leaked state documents seen by Reuters show.

A preliminary state probe into political violence in April and May concluded Thai special forces positioned on an elevated railway track fired into the grounds of a Buddhist temple where several thousand protesters had taken refuge on May 19.

Three of six people shot dead at the temple were likely killed by troops, the investigation found, directly contradicting statements by the Thai military, which has denied soldiers were responsible for the killings at the temple

The findings by Thailand's Department of Special Investigation (DSI) are likely to embolden the "red shirt" anti-government protest movement challenging the legitimacy of Prime Minister Abhisit Vejjajiva, who in June blamed armed elements among the protesters for the temple deaths.

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6B90OR20101210?pageNumber=1

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militären verkar inte vara så oskyldiga som dom har påstått, en undersökning gjord av DSI pekar ut militären som skyldiga till dödsfall vid templet, dessa har även Apishit tidigare pekat ut dom röda för, och detta kommer säkert att leda till nya krav på Apishits avgång.

Exclusive: Probe reveals Thai troops' role in civilian deaths

By Jason Szep and Ambika Ahuja

Bangkok | Fri Dec 10, 2010 5:48am EST

Bangkok (Reuters) - The Thai military played a larger role in the killing of civilians during political unrest in Bangkok this year than officials have acknowledged, leaked state documents seen by Reuters show.

A preliminary state probe into political violence in April and May concluded Thai special forces positioned on an elevated railway track fired into the grounds of a Buddhist temple where several thousand protesters had taken refuge on May 19.

Three of six people shot dead at the temple were likely killed by troops, the investigation found, directly contradicting statements by the Thai military, which has denied soldiers were responsible for the killings at the temple

The findings by Thailand's Department of Special Investigation (DSI) are likely to embolden the "red shirt" anti-government protest movement challenging the legitimacy of Prime Minister Abhisit Vejjajiva, who in June blamed armed elements among the protesters for the temple deaths.

http://www.reuters.c...10?pageNumber=1

Mvh Isan Lover

Hade Abhisit och militären inte råd att muta DSI som vanligt eller ? :whistle:

Att personer på ena sidan i en konflikt blir träffade, i en hätsk strid, av kulor skjutna från andra sidan kan väl knappast ses som en nyhet ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så alla skriverier om valfusk och röstköp i västerländsk press, oberoende institut och andra organ som beskriver förutsättningarna för fria val i Thailand har alltså fel enligt dig och du vet hur det i verkligheten ligger till !!??

Hej

Nej dom har helt rätt i att små pengar delas ut i samband med valen av dom partier och personer som ställer upp och detta är olagligt, men det är lite märkligt att det nästan uteslutande drabbar dom partier som Generalerna och dom Kungliga rådgivarna är emot, eftersom alla partier begår samma brott.

Utesluter du helt möjligheten till att vissa grupper i samhället försöker manipulera valresultaten genom att hänvisa till röstköp?.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej dom har helt rätt i att små pengar delas ut i samband med valen av dom partier och personer som ställer upp och detta är olagligt, men det är lite märkligt att det nästan uteslutande drabbar dom partier som Generalerna och dom Kungliga rådgivarna är emot, eftersom alla partier begår samma brott.

Utesluter du helt möjligheten till att vissa grupper i samhället försöker manipulera valresultaten genom att hänvisa till röstköp?.

Mvh Isan Lover

Jag utesluter ingenting vad det gäller riggning av val i Thailand eftersom mer eller mindre allt förekommer i det landet av odemokratiska metoder från alla sidor

Det jag reagerar mot är dina påståenden att utdelning av pengar inte styr hur folk röstar utan att dom tar emot pengar från flera och sedan fritt väljer själva vem dom skall rösta på

Inget parti är så dumma så dom bara "delar ut" pengar utan minsta försäkran om att det leder till röst på deras parti

Det jag själv sett av detta i flera byar i norr är att man köper personers röster genom fullmakter så att den som betalar får en fullmakt att rösta i den betalades namn på valdagen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej dom har helt rätt i att små pengar delas ut i samband med valen av dom partier och personer som ställer upp och detta är olagligt, men det är lite märkligt att det nästan uteslutande drabbar dom partier som Generalerna och dom Kungliga rådgivarna är emot, eftersom alla partier begår samma brott.

Utesluter du helt möjligheten till att vissa grupper i samhället försöker manipulera valresultaten genom att hänvisa till röstköp?.

Mvh Isan Lover

I Thailand ar det personval som galler. I stort satt alla anmalningar om valfusk kommer fran forloraren i en valkrets.

Sa aven om domstolen inte skulle vara rattvis och domma efter samma norm for de olika partierna borde det rimligtvis finnas ungefar lika manga anmalningar om valfusk riktade mot demokraterna som mot PT(PPP) eftersom de ar ungefar lika stora.

Gor det verkligen det?

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej dom har helt rätt i att små pengar delas ut i samband med valen av dom partier och personer som ställer upp och detta är olagligt, men det är lite märkligt att det nästan uteslutande drabbar dom partier som Generalerna och dom Kungliga rådgivarna är emot, eftersom alla partier begår samma brott.

Utesluter du helt möjligheten till att vissa grupper i samhället försöker manipulera valresultaten genom att hänvisa till röstköp?.

Mvh Isan Lover

Kan då inte du föregå med gott exempel och tala om för dina svärföräldrar att detta är inte juste(du kanske kan ge de pengarna istället)Och småpengar?Hur många byar x personer är det som får denna "gåva" många bäckar små.Det bor skapligt mycket folk i Issan.Mvh Måne som tycker du har double standard

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att du inte tog upp det faktum att han hade en aktiv roll i en militärkupp mot en parlamentarisk regering klingade lite vinklat med tanke på att du utnämde honom demokratisk frihetskämpe. Du glomde också nämna hans parlamentariska myglande for att få Thaksin till makten till slut.

men, jag är lite vinklad då jag for något år sedan målade ut honom som roten till allt ont i nutida thailändsk politik...

...

Återigen, jag tror det mkt handlar om vilket perspektiv man anlägger.

Tja anledningen till att jag inte tog upp hans roll i politiken innan 1992 var att det inte hade bäring för det jag försökte förmedla.

Nämligen att folk uppfattas olika beroende på perspektiv och att vi inte kan vår historia. Precis som du nu själv är inne på.

Jag tror också, att du högg på hur jag beskrev Chamlong, får tillskrivas din negativa fokusering på honom. Mer än en "selektiv" bild presenterad av mig.

Jag hade nämligen inget intresse av att försköna Chamlong. Mitt inlägg var ingen biografi över Chamlong och jag skrev inledande att jag läste om händelserna 1992.

Och det var alltså avgränsningen. Syftet var istället just att visa på de olika uppfattningarna beroende på historiskt perspektiv.

Månne ville du gärna att jag skulle försköna honom? Du var ju attans snabb på att utmåla Chamlong som "min" frihetskämpe.

Eller så var du kanske rädd att jag må blivit ett dumhetens offer (eftersom du förväntar dig mer av mig...) som tog en elakings sida och ville rädda

tillbaka mig till de upplysta. :)

Är det det senare så blir jag naturligtvis glad och kanske t.o.m beredd att sätta ett av dina foton bland familjeporträtten.. :)

Nu är vi i alla fall överens om att det är perspektiven som avgör allt. Back to square one. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Efter läckan med dom statliga dokumenten reagerar äntligen omvärlden på vad som egentligen hände vid demonstrationerna i Bangkok då journalister, sjuksköterskor och folk som gömde sig i ett tempel besköts, 30 diplomatiska representanter och 6 ambassadörer uttryckte sin besvikelse över att inga framsteg har gjorts i undersökningarna om döda och skadade i samband med militärens raid mot dom röda demonstranterna.

Och TRC (Truth for Reconciliation Commission) tycker inte att militären har varit samarbetsvilliga, och att bevis material som indikerar att beskjutningarna kommer ifrån armen har försvunnit, och många vågar inte vittna av rädsla för reressalier.

Mvh Isan Lover

Diplomats demand answersPublished: 11/12/2010 at 12:00 AM

Newspaper section: News

International governments have expressed their disappointment with a lack of progress in investigations into deaths and injuries during the military's crackdown on red shirt protesters.

They warned that Thailand's failure to establish the truth would hurt its long-term credibility and international relations.

About 30 diplomatic representatives including six ambassadors expressed their frustrations at a meeting on Thursday with key members of the government-appointed Truth for Reconciliation Commission (TRC), sources from the meeting told the Bangkok Post.

Their key concern was that culprits may be let off the hook.

Seeking the truth has been a difficult task for the TRC, which has no authority to subpoena witnesses.

Somchai Hom-laor, a TRC member, said the army had made it clear it would not reveal details about its operations - even though it had previously promised the panel it would provide its detailed plan. "But the army recently told us they had no such plan. They said they just handled situations on a daily basis," Mr Somchai said.

The TRC investigation has found that several pieces of forensic evidence, such as bullet shells, have disappeared, he said. Some bullet shells indicate they were from weapons possessed by state agencies, he said.

A source quoted Mr Somchai as saying many witnesses had refused to give information to the TRC because they feared repercussions.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/210754/

Link to comment
Dela på andra sajter

Abhisit stämde Jatuporn för att han påstått att Abhisit skickade militär att skjuta ihjäl demonstranter under våren 2009.

Dessa påståenden kom på UDDs scen i Maj förra året under Jatuporns agiterande i samband med kravallerna i Bangkok.

Polisanmälan, med stämning, om detta gjordes av Abhisit i Maj 2009.

Först nu, 1,5 år senare sätter domstolen ett datum för när vittnen ska höras.

Och man sätter detta datum till i Juli - 2012 !!!! :)

Mer än tre år efter händelserna utspelade sig.

Rättvisans kvarnar maler långsamt i Thailand.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/211114/jatuporn-case-trial-set-for-july-6-2012

Link to comment
Dela på andra sajter

Abhisit stämde Jatuporn för att han påstått att Abhisit skickade militär att skjuta ihjäl demonstranter under våren 2009.

Dessa påståenden kom på UDDs scen i Maj förra året under Jatuporns agiterande i samband med kravallerna i Bangkok.

Polisanmälan, med stämning, om detta gjordes av Abhisit i Maj 2009.

Först nu, 1,5 år senare sätter domstolen ett datum för när vittnen ska höras.

Och man sätter detta datum till i Juli - 2012 !!!! :)

Mer än tre år efter händelserna utspelade sig.

Rättvisans kvarnar maler långsamt i Thailand.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/211114/jatuporn-case-trial-set-for-july-6-2012

Skulle han nu dömas i första instans så finns det två till + två appellationsdomstolar! Räkna med minst ett år per distans.

Slutgiltig dom nån gång 2017-19!

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle han nu dömas i första instans så finns det två till + två appellationsdomstolar! Räkna med minst ett år per distans.

Slutgiltig dom nån gång 2017-19!

Poffa

Under förutsättning att inga förhandlingar skjuts upp, ja. 2020 kanske är mer troligt.

Om sådär 3-4 regeringsskiften alltså. Tills dess är stämningen makulerad, riven och glömd.

Jatuporn kan alltså fortsätta med sina agitationer i lugn och ro.

Och mana folk till att klättra upp på barrikader som sköldar mot polisen och militärens kulor.

För att sedan fly fältet med svansen mellan benen när det hettar till.

Precis som i våras.

Jaja.. i alla fall lite bättre än att shoppa i Paris och sörpla rödtjut mellan rapporterna om antal döda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev att du var selektiv i din historiebeskrivning.

Men det grejade du inte att ta trots att du själv beskriver det som:

Tja anledningen till att jag inte tog upp hans roll i politiken innan 1992 var att det inte hade bäring för det jag försökte förmedla.

Jag tror kort och gott du kastade dig ut och refererade till Chamlong som frihetskämpa i din iver att gora en annan poäng. Förmodligen ett simpelt misstag eftersom jag inte tror att du faktiskt anser Chamlong vara en så värst reko kille. Dock så påminner du mest om Singha nu när det kommer spaltmeter av (bort) förklaringar om varför du gjorde som du gjorde.

Du valde att utelämna viktiga delar av Chamlongs bakgrund, det är selektivt. Du kallade honom demokratikämpe, det är en förolämpning mot riktiga demokratikämpar.

Och visst ville jag rädda dig - särskillt då jag trodde att du fått totalt hjärnsläpp när jag läste det lilla hyllningseposet till Chamlong av alla politiker.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev att du var selektiv i din historiebeskrivning.

Men det grejade du inte att ta trots att du själv beskriver det som:

Jag tror kort och gott du kastade dig ut och refererade till Chamlong som frihetskämpa i din iver att gora en annan poäng. Förmodligen ett simpelt misstag eftersom jag inte tror att du faktiskt anser Chamlong vara en så värst reko kille. Dock så påminner du mest om Singha nu när det kommer spaltmeter av (bort) förklaringar om varför du gjorde som du gjorde.

Du valde att utelämna viktiga delar av Chamlongs bakgrund, det är selektivt. Du kallade honom demokratikämpe, det är en förolämpning mot riktiga demokratikämpar.

Och visst ville jag rädda dig - särskillt då jag trodde att du fått totalt hjärnsläpp när jag läste det lilla hyllningseposet till Chamlong av alla politiker.

Tja, att jag skriver mycket kan absolut ha med att göra att jag kände mig felaktigt påhoppad och kallad "på gränsen till dumdristig" för något jag inte håller med om, eller avsåg.

Men men.. det är väl viktigare vad du tror, än vad jag avsåg. Och då du verkar ha paxat piedestalen så jag låter jag den vara din. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och.. som ett sista tillägg till mina spaltmetrar till svar till Wille... vi behandlade herr Chamlong lite i våras.

http://www.maipenrai.se/forum/t/9472-om-pad-och-npp/

Antar att jag måste blivit super-pro "min" käre herr Chamlong sedan dess eftersom jag nu författat ett "hyllningsepos".

Där ser man vad man upptäcker om sig själv genom debatten med andra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...