Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Nu är det ändå mer problem på Bangkoks gator, för nu har dom multifärgade börjat attackera dom röda.

Så nu står militären i mitten av dessa två grupper, jag misstänkte tidigt att även denna grupp var ute efter bråk även om dom inte var varken gula eller röda.

Snart får väl kungen byta färg igen.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/22/politics/Multicoloured-group-confronts-protesters-30127659.html

Mvh Isan Lover

Hur svårt det än kan vara att förstå det så är detta vanligt folk som är trötta på de röda. De röda är inte välkomna i Bangkok. Det är vad dom förstår och känner. Dags att åka hem?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Hej

Tack för videon.

Det verkar vara en blodtörstig grupp det där, hade talkörer med döda dom , döda dom som uppmaning till militären avseende dom röda och dom bombarderade dom röda med

flaskor och glas, och dom svarade med samma mynt.

En sån här grupp förvärrar ju läget dramatiskt, och nu blir det nog ännu värre, dom verkar dessutom väldigt pigga på bråk.

Mvh Isan Lover

Tänk att inse att de röda inte är älskade, tvärtom; verkligen INTE önskade!

När vanligt folk blir så förbannade; är det inte dags att inse att de röda verkligen valde fel strategi? De röda trodde att dom skulle vinna folkets hjärta men se vad fel dom hade!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga multifärgade! Det är folk som bor i grannskapet och är skitförbannade för att det inte går att sova på nätterna. För att berusade röda vakter letar igenom deras bilar och bagage, helt enkelt gör deras vardag till ett helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det senaste är enligt SVT text att dom röda har sagt ja till fortsatta samtal via en tredje part och är öppna för en kompromiss med upplösning inom 3 månader.

Det tolkar jag inte som oresonligt utan som en bra öppning för en komptomiss lösning, istället för blodbad.

Tråkigt om du tolkar en invit om fortsatta samtal som ovilja till en fredlig lösning, enligt mig låter det precis tvärtom.

Mvh Isan Lover

Ibland kallas det för att ge med sig "under galgen" De röda har hur många gånger som helst, det tror jag inte vi behöver käbbla om, sagt att dom inte vill ha diskussioner. Abhisit (kolla stavningen IL). Nu, när dom inser att folket är emot dem, dom kommer tappa än mer förtroende hos folket, ja då "åhhh nu vill vi förhandla"

Jag tror dom känner att detta gick fel. Inga poäng från Bangkok-borna. Den gamla kommunistledaren och den skumma sångaren har lurat dem!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kallas det för att ge med sig "under galgen" De röda har hur många gånger som helst, det tror jag inte vi behöver käbbla om, sagt att dom inte vill ha diskussioner. Abhisit (kolla stavningen IL). Nu, när dom inser att folket är emot dem, dom kommer tappa än mer förtroende hos folket, ja då "åhhh nu vill vi förhandla"

Jag tror dom känner att detta gick fel. Inga poäng från Bangkok-borna. Den gamla kommunistledaren och den skumma sångaren har lurat dem!

Det har kommit olika signaler hela dagen. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

För en som gillar fredliga lösningar är t.o.m en kompromiss med "djävulen" bättre än fler döda och ett ännu mer splittrat Thailand.

Fred och kompromisser är alltid bättre än våld och fortsatta konflikter, det borde mänskligheten ha lärt sig av tidigare historiska misstag,

våld löser inga problem, det skapar mer problem och fördjupar motsättningarna.

Mvh Isan Lover

Jo för en som gilla fredliga lösningar. Nu har de röda många gånger visat att dom inte har några som helst planer på en fredlig lösning. Dom vill ha konfrontation. Ingen som följt detta kan väl, utan att skämmas eller må illa, säga att de röda förespråkat fredlig lösning. et finns hur många exempel som helst som påvisar motsatsen.

Jag hålle rmed de som skrivit att de röda skulle ha varit förhandlingsvilliga från början. Nu när "sk..ten träffar fläkten" ja då är det dags att visa förhandlingsvilja.

Sent skall syndaren vakna!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det har kommit oliFka signaler hela dageDet har kommit olika signaler hela dagen. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

0

  • add.pngn. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

Fuck you are thatn ok!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har kommit oliFka signaler hela dageDet har kommit olika signaler hela dagen. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

0

  • add.pngn. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

Fuck you are thatn ok!

Det var mig en vänlig fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om man försöker citera dig, andersbangkok, ser det ut så här:

Det var vtråkigt! Jag blev så upprörd att jag av bara farten föll tillbaka i gamla vanor. tack för påminnelsen! Ska bättra mig (igen :-) )

mvh

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man försöker citera dig, andersbangkok, ser det ut så här:

mvh

Det tillhör allmän kännedom, på forum, att man bör göra mer än att bara citera - om man har något att säga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

citat: andersbangkok

slut citat

Misstänkte det.

Synd att du medverkar till att göra det meningslöst att citera dig :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det har kommit oliFka signaler hela dageDet har kommit olika signaler hela dagen. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

0

  • add.pngn. Ena stunden förhandlingar, nästa stund inte. Undrar om de röda ledarna är överens?

Fuck you are thatn ok!

Kan du skriva så det går att förstå? Är det bra eller dåligt? Vem skall "fuck" vem och varför?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

TV3 Text idag!

Mvh

Kimmo

post-3089-127188720964_thumb.gif

post-3089-127188720964_thumb.gif

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

citat: andersbangkok

slut citat

Misstänkte det.

Synd att du medverkar till att göra det meningslöst att citera dig :-)

För att hjälpa dig uppnå detta ska jag ge dig ett tips; det går att kopiera text med dagens datorer. Hur detta görs beror lite (mycket lite faktiskt) på OS (=operativsystem) Jag kan skriva en enkel handledning om så önskas :na:

Nej jag får skylla på den långa resan till Sverige.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Sverige ambassadör i Thailand mellan 2000-2004, Jan Nordlander, har skrivit en enligt mitt förmenande mycket värdefull artikel i Dalademokraten.

http://www.dalademokraten.se/sida/id/117158/

Titeln; Aristokrater och rövarkapitalister beskriver en spännande vinkel på problematiken.

Några utdrag;

"Man kan knappast säga att de fattiga bönderna, särskilt i nordöst, är diskriminerade, men de har länge varit eftersatta och ignorerade. Samtliga politiska partier är mer eller mindre korrupta, personanknutna och saknar egentlig ideologi."

"Den pågående krisen är förenklat uttryckt en maktkamp mellan aristokrater och rövarkapitalister, men i motsats till vad många tycks mena, inte en fråga om att slå vakt om demokratin."

"Thaksin hjälper inte risbönderna för deras vackra ögons skull, utan för att utnyttja dem som valboskap. En återkomst till makten för Thaksin eller hans anhängare skulle, särskilt efter den åldrande och sjuke kungens bortgång, leda till framväxten av en s.k. formell demokrati av Singaporiansk modell, auktoritärt styrd av nyrika kapitalister. Thaksin saknar, dessvärre, demokratisk instinkt. Hans mål är egen makt och tillväxt."

En riktigt bra artikel skriven av en person med mycket djup kunskap om Thailand.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just vaknat och mina tankar för stunden är:

Om det som hände igår kväll och inatt i Bangkok, med de färglösa mot de röda. Om vad som hände i Khonkaen igår med militärtåget...

Det spelar väl egentligen ingen roll om alla de färglösa, skulle råka var gultröjor som tagit på sig vanliga tröjor.

Jag tror ändå inom en kort framtid att de (om inte redan) är många, många fler än de röda.

Alltså i majoritet.

Dvs. en minoritetsgrupp, de röda, håller en hel stad gisslan, eller t.o.m. ett helt land gisslan.

Sorgligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok,

jo men så tillhör ju ambassadör Nordlander "eliten" så hans åsikter och erfarenheter räknas inte...

Spontanat känns det som om de flesta länder genom sina ambassader har noggrann koll vem som ligger bakom de röda och varför, Det är bara de röda som inte vet varför.

SurinP3,

det är kanske tur för de röda att militären är på plats för att skydda dem?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige ambassadör i Thailand mellan 2000-2004, Jan Nordlander, har skrivit en enligt mitt förmenande mycket värdefull artikel i Dalademokraten.

http://www.dalademokraten.se/sida/id/117158/

Titeln; Aristokrater och rövarkapitalister beskriver en spännande vinkel på problematiken.

Några utdrag;

"Man kan knappast säga att de fattiga bönderna, särskilt i nordöst, är diskriminerade, men de har länge varit eftersatta och ignorerade. Samtliga politiska partier är mer eller mindre korrupta, personanknutna och saknar egentlig ideologi."

"Den pågående krisen är förenklat uttryckt en maktkamp mellan aristokrater och rövarkapitalister, men i motsats till vad många tycks mena, inte en fråga om att slå vakt om demokratin."

"Thaksin hjälper inte risbönderna för deras vackra ögons skull, utan för att utnyttja dem som valboskap. En återkomst till makten för Thaksin eller hans anhängare skulle, särskilt efter den åldrande och sjuke kungens bortgång, leda till framväxten av en s.k. formell demokrati av Singaporiansk modell, auktoritärt styrd av nyrika kapitalister. Thaksin saknar, dessvärre, demokratisk instinkt. Hans mål är egen makt och tillväxt."

En riktigt bra artikel skriven av en person med mycket djup kunskap om Thailand.

Tack för den länken. Skönt med en svensk artikeln som inte är förblindad av enkelhetens skimmer. Utan tvekan det allra bästa jag läst i en svensk blaska hittills :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

En mkt valskriven kronika som nog tyvar kan bli verklighet inom kort.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/36415/the-real-enemy-within

Jag tyckte det här stycket var bra,

Instead of focusing on Thaksin Shinawatra's ruthless violations of human rights and pro-industry policies that destroy the environment, apart from extensive corruption, the yellow-shirt leaders shrewdly whipped up ultra-royal nationalism to demonise Thaksin because rural poverty and social injustice does not click with the Bangkok middle class. But royalism does.

For the red shirts, instead of focusing on the country's structural reform through extensive decentralisation and the need for rational discussions on the monarchy as part of a more open society, the movement operates merely as Thak-sin's mouthpiece and simplistically blames all ills in the country on just one institution through conspiracy theories, half-truths, lies and insults to inflame hatred among their supporters. This has deepened the belief that the reds are out to destroy the monarchy, and therefore deserve to be crushed.

Men jag tycker inte hon går riktigt på djupet och krönikan slutar där den började bli bra.

How many more coffins do we need to see to make us weep together as one? How many more people must die for us to realise that the real demons are not the reds or the yellows out there. It is the fiery anger and hatred we keep nurturing in our hearts.

Hon ger liksom inget svar till varför så många är arga vilket i mitt tycke är den riktningen som diskussion bör ta. För det är ju inte så att de rödas ilska är helt omotiverad även om man kan ha synpunkter på hur de lever ut sin upprördhet. Man kan inte trycka ner dem i lådan igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är ytterligare en bra artikel skriven av en tidigare PM Anand Panyarachun, som också vill se ett slut på konflikten, detta för att splittringen i landet inte ska

bli oreparebar.

Han tycker helt riktigt att båda parter ska ta sitt ansvar för att få till fred.

Och Somchai utesluter inte fortsatta samtal med commisionen som mellanhand.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/22/politics/Anand-to-govt-Act-quickly-or-risk-social-diaster-30127662.html

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Synd att de röda ledarna inte tänkte så från början bara för då kunde ett antal personer levat idag !

Men det kanske är tanken att röda kläder gör att blodet på deras händer inte syns så mycket

Hej

Dom sköt nog inte sig själva i ett kollektivt självmord, det var nog någon annan som bestämde att dom skulle dö, och framtida utredningar kommer nog att visa vems fel

det var.

Men det är aldrig för sent att diskutera fredliga lösningar, även om det hade varit bättre om båda parter hade närmat sig varandra tidigare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur svårt det än kan vara att förstå det så är detta vanligt folk som är trötta på de röda. De röda är inte välkomna i Bangkok. Det är vad dom förstår och känner. Dags att åka hem?

Hej

Så enligt dig är det ok för "vanligt" folk som består till huvudsak av gula att bryta landets lagar och överfalla enligt ditt resonemang "ovanliga" fattiga fredliga

demonstranter samtidigt som regeringen har utlyst undantagstillstånd, en märklig tolkning av lagen tycker jag, men som tur var tolkade militären lagen annorlunda än dig

och ingrep och stoppade dom.

Enligt mig finns det inga vanliga eller ovanliga människor oavsett färg, dom är alla vanliga människor och ska ha samma rättigheter och skyldigheter inför lagen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom sköt nog inte sig själva i ett kollektivt självmord, det var nog någon annan som bestämde att dom skulle dö, och framtida utredningar kommer nog att visa vems fel

det var.

Men det är aldrig för sent att diskutera fredliga lösningar, även om det hade varit bättre om båda parter hade närmat sig varandra tidigare.

Mvh Isan Lover

Om inblandade parter, precis som du, fortsätter att skylla ifrån sig istället för att titta på eget agerande.. så fortsätter tragedierna.

Diskussioner och debatter blir meningslösa om man inte ser sin egna roll i dem.

Skygglapparna skulle naturligtvis ha tagits av för länge sedan men den stora frågan är fortfarande hur länge de ska behållas på.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sverige ambassadör i Thailand mellan 2000-2004, Jan Nordlander, har skrivit en enligt mitt förmenande mycket värdefull artikel i Dalademokraten.

http://www.dalademokraten.se/sida/id/117158/

Titeln; Aristokrater och rövarkapitalister beskriver en spännande vinkel på problematiken.

Några utdrag;

"Man kan knappast säga att de fattiga bönderna, särskilt i nordöst, är diskriminerade, men de har länge varit eftersatta och ignorerade. Samtliga politiska partier är mer eller mindre korrupta, personanknutna och saknar egentlig ideologi."

"Den pågående krisen är förenklat uttryckt en maktkamp mellan aristokrater och rövarkapitalister, men i motsats till vad många tycks mena, inte en fråga om att slå vakt om demokratin."

"Thaksin hjälper inte risbönderna för deras vackra ögons skull, utan för att utnyttja dem som valboskap. En återkomst till makten för Thaksin eller hans anhängare skulle, särskilt efter den åldrande och sjuke kungens bortgång, leda till framväxten av en s.k. formell demokrati av Singaporiansk modell, auktoritärt styrd av nyrika kapitalister. Thaksin saknar, dessvärre, demokratisk instinkt. Hans mål är egen makt och tillväxt."

En riktigt bra artikel skriven av en person med mycket djup kunskap om Thailand.

Hej

Jag håller med om vissa delar i det han skriver, men han verkar tillbringa för mycket tid hos sina vänner i socialgrupp ett för att förstå situationen för landets

fattiga, och det är beklagligt när en ambassadör låter sig färgas och inte lyckas hålla sig objektiv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...