Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Är man sansad om man stöder en korrupt Pm som bara tänker på sig själv och sina närmaste :diablo: Försök att tänka på thailands bästa och inte bara förhärliga den mest korrupte PM Thailand någonsin haft.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det kommer nog inte.. annat än länkar till rena UDD-fästen. Eller utdrag ur enskilda vinklade trådar.

På Thaivisa t.ex.. där överlägset flest sitter och debatterar dessa saker.. förekommer en debatt helt i paritet med debatten i den här tråden.

Med en majoritet sansade individer och en minoritet extrema Che-lovers med mer eller mindre självkonstruerad verklighetsuppfattning.

"självkonstruerad verklighetsuppfattning":lol:

Det vore onekligen bekvämt om någon på "huvudkontoret" kunde tillhandahålla en konstruktion hur var och en skall uppfatta verkligheten.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är man sansad om man stöder en korrupt Pm som bara tänker på sig själv och sina närmaste :diablo: Försök att tänka på thailands bästa och inte bara förhärliga den mest korrupte PM Thailand någonsin haft.

Hej

Som jag har sagt många gånger tidigare så är jag för demokrati, och det Thailändska folket valde Thaksin som PM och inte bara en gång, själv har jag ju ingen rösträtt i Thailand men jag respekterar medborgarnas val.

Om tycker dom att det är den lämpligaste personen att leda deras land så finner jag mig i det, och jag tycker att det är självklart att han skulle ha suttit kvar tills folket hade tyckt annorlunda i ett val.

För mig är demokrati det bästa sättet att styra ett land på även om det inte alltid blir det parti som man själv stöder som vinner valet, t.ex som i Sveriges senaste val, jag gillar inte moderaterna och deras politik som jag tycker gynnar fel grupper i samhället men jag respekterar folkets val och får ladda om till nästa val.

Konstigare är det inte i Thailand heller, den som vinner ska regera mandat tiden ut utan inblandning ifrån dåliga förlorare och rika minoritetsgrupper som ropar på militär kupp, eller kommer till makten via korrumperade domstolar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som jag har sagt många gånger tidigare så är jag för demokrati, och det Thailändska folket valde Thaksin som PM och inte bara en gång, själv har jag ju ingen rösträtt i Thailand men jag respekterar medborgarnas val.

Om tycker dom att det är den lämpligaste personen att leda deras land så finner jag mig i det, och jag tycker att det är självklart att han skulle ha suttit kvar tills folket hade tyckt annorlunda i ett val.

För mig är demokrati det bästa sättet att styra ett land på även om det inte alltid blir det parti som man själv stöder som vinner valet, t.ex som i Sveriges senaste val, jag gillar inte moderaterna och deras politik som jag tycker gynnar fel grupper i samhället men jag respekterar folkets val och får ladda om till nästa val.

Konstigare är det inte i Thailand heller, den som vinner ska regera mandat tiden ut utan inblandning ifrån dåliga förlorare och rika minoritetsgrupper som ropar på militär kupp, eller kommer till makten via korrumperade domstolar.

Mvh isan lover

Men du respekterar inte folkets val om den du favorerar inte vinner

Du respekterar inte att nuvarande sittande koalitionsregering fick makten genom val i Thailand och du respekterar inte att nuvarande sittande koalitionsregering i Sverige kom dit genom demokratiska val

Som vanligt är det bara "demokrati" om det är på dina egna personliga villkor och "diktatur" och "skrämmande" om det inte är det.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om någon annan än Thaksin vinner nästa val så kommer du att acceptera det?F-n trot.Så du accepterar att borgarna vann detta val och att ditt parti(V)nästan åkte ut?Facinerande.Då kanske du slutar klippa och klistra för att få aa få ihop ett konspiratoriskt inlägg om de DU inte behagar gilla?Mvh Måne som tycker du pratar skit

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du respekterar inte folkets val om den du favorerar inte vinner

Du respekterar inte att nuvarande sittande koalitionsregering fick makten genom val i Thailand och du respekterar inte att nuvarande sittande koalitionsregering i Sverige kom dit genom demokratiska val

Som vanligt är det bara "demokrati" om det är på dina egna personliga villkor och "diktatur" och "skrämmande" om det inte är det.

Hej

Enligt min syn på demokrati skulle den situation som du hänvisar "som att nuvarande sittande koalitionsregering fick makten genom val i Thailand" aldrig ha varit möjligt utan militär och korrumperade domstolars inblandning.

Det är nog mer synen på om deras inblandning var laglig och demokratisk som skiljer oss åt än synen på vad Demokrati egentligen är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt min syn på demokrati skulle den situation som du hänvisar "som att nuvarande sittande koalitionsregering fick makten genom val i Thailand" aldrig ha varit möjligt utan militär och korrumperade domstolars inblandning.

Det är nog mer synen på om deras inblandning var laglig och demokratisk som skiljer oss åt än synen på vad Demokrati egentligen är.

Mvh Isan Lover

Så demokrati eller inte beror på hur dina egna spekulationer om hur det "kunde" ha varit ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som jag har sagt många gånger tidigare så är jag för demokrati, och det Thailändska folket valde Thaksin som PM och inte bara en gång, själv har jag ju ingen rösträtt i Thailand men jag respekterar medborgarnas val.

Om tycker dom att det är den lämpligaste personen att leda deras land så finner jag mig i det, och jag tycker att det är självklart att han skulle ha suttit kvar tills folket hade tyckt annorlunda i ett val.

För mig är demokrati det bästa sättet att styra ett land på även om det inte alltid blir det parti som man själv stöder som vinner valet, t.ex som i Sveriges senaste val, jag gillar inte moderaterna och deras politik som jag tycker gynnar fel grupper i samhället men jag respekterar folkets val och får ladda om till nästa val.

Konstigare är det inte i Thailand heller, den som vinner ska regera mandat tiden ut utan inblandning ifrån dåliga förlorare och rika minoritetsgrupper som ropar på militär kupp, eller kommer till makten via korrumperade domstolar.

Mvh isan lover

Och det Thailändska folket har valt den regering som sitter!

Men bara för att DU inte gillar den så försöker du om och om igen ljuga ihop att den inte är folkvald!

Du gillar inte Sveriges regering heller (knappt någon regering som du gillar för det finns knappt några röda kvar) så skulle vara intressant att höra om du tycker att Sveriges regering kommit till på ett tillräckligt demokratiskt vis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så demokrati eller inte beror på hur dina egna spekulationer om hur det "kunde" ha varit ?

Hej

Det handlar inte om spekulationer utan verkligheten, men dessa frågor har varit uppe så många gånger på forumet att budskapet borde ha nått fram om intresse att ta till sig det fanns, dom flesta tycker nog att militärkuppen och dom ej valbara makthavarna i landet har en spelat roll i att landet nu har Apishits regering vid makten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"självkonstruerad verklighetsuppfattning":lol:

Det vore onekligen bekvämt om någon på "huvudkontoret" kunde tillhandahålla en konstruktion hur var och en skall uppfatta verkligheten.

Definitivt. Detta med att bolla saker är ju faktiskt rätt jobbigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är man sansad om man stöder och förhärligar korrumperade dommare och ett farsartat och ruttet rättssystem och blundar för verkligheten?

Mvh Isan Lover

Det där var ju ett jättebra exempel på hur ett sansat svar inte ser ut. :)

Det finns nämligen, i vanlig ordning, ingen som gör det du påstår.

Du kommer bara med ett gäng osansade slutsatser, och påståenden, uppdiktade i affekt.

Varför inte fråga om man är sansad om man gillar att stycka UDD-anhängare och ge till krokodilerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det handlar inte om spekulationer utan verkligheten, men dessa frågor har varit uppe så många gånger på forumet att budskapet borde ha nått fram om intresse att ta till sig det fanns, dom flesta tycker nog att militärkuppen och dom ej valbara makthavarna i landet har en spelat roll i att landet nu har Apishits regering vid makten.

Mvh Isan Lover

Som många här brukar säga till dig: Det gäller ju att kunna "ta till sig" det som händer men du visar gång på gång att du saknar all förmåga att "ta till dig" sådant som inte passar dina egna åsikter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bill och Bull

Från Wikipedia

Bill och Bull är tvillingkatterna i böckerna om Pelle Svanslös av Gösta Knutsson. De är osjälvständiga eftersägare och medhjälpare till Elaka Måns. Måns själv är aktivt beräknande och förutseende i sina elakheter. Bill och Bull saknar förmåga att ifrågasätta ledarfiguren Måns. Hos dem kommer därför ondskan till uttryck i deras glada villighet att medverka i elakheterna. Eftersom de nästan aldrig gör någonting rätt, d.v.s. som Måns har tänkt sig det, misslyckas dock de flesta av Måns planer. Bill och Bull är klumpiga och enfaldiga, vilket bidrar till att ge de lätt sadistiskt färgade upptågen i Pelle Svanslös-böckerna ett drag av tragisk komedi. De är ovanligt korkade och skvallrar om Måns planer!

Bill och Bull har utöver detta en trogen vana att upprepa vad den andra av dem (eller andra, som Måns) säger, dock i något förändrad formulering.

Mvh

Jens

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Bill och Bull

Från Wikipedia

Bill och Bull är tvillingkatterna i böckerna om Pelle Svanslös av Gösta Knutsson. De är osjälvständiga eftersägare och medhjälpare till Elaka Måns. Måns själv är aktivt beräknande och förutseende i sina elakheter. Bill och Bull saknar förmåga att ifrågasätta ledarfiguren Måns. Hos dem kommer därför ondskan till uttryck i deras glada villighet att medverka i elakheterna. Eftersom de nästan aldrig gör någonting rätt, d.v.s. som Måns har tänkt sig det, misslyckas dock de flesta av Måns planer. Bill och Bull är klumpiga och enfaldiga, vilket bidrar till att ge de lätt sadistiskt färgade upptågen i Pelle Svanslös-böckerna ett drag av tragisk komedi. De är ovanligt korkade och skvallrar om Måns planer!

Bill och Bull har utöver detta en trogen vana att upprepa vad den andra av dem (eller andra, som Måns) säger, dock i något förändrad formulering.

Mvh

Jens

Så den stora fråga är då.. är du bill eller bull?

;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som många här brukar säga till dig: Det gäller ju att kunna "ta till sig" det som händer men du visar gång på gång att du saknar all förmåga att "ta till dig" sådant som inte passar dina egna åsikter

Hej

Där är du fel ute, man kan och bör ta till sig och försöka förstå det det som sker, men det finns inget som säger att man alltid måste gilla det man tar till sig.

Och jag kompromissar inte med vad som är demokrati och demokratiskt, enligt mig ingår varken militär eller andra ej valbara i den processen, att andra har en annan uppfattning får stå för dom.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Där är du fel ute, man kan och bör ta till sig och försöka förstå det det som sker, men det finns inget som säger att man alltid måste gilla det man tar till sig.

Och jag kompromissar inte med vad som är demokrati och demokratiskt, enligt mig ingår varken militär eller andra ej valbara i den processen, att andra har en annan uppfattning får stå för dom.

Mvh Isan lover

Det är just det som är ditt problem. Du anser enbart att din "uppfattning" är den rätta men eftersom det är just en "uppfattning" kan det per definition inte vara en sanning

Speciellt inte eftersom olika personer har olika uppfattning om samma saker som du

Alternativet är ju isåfall att du vet "sanningen" och alla andra "ljuger" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Så den stora fråga är då.. är du bill eller bull?

;)

Inte va dum nu. Skäms på dig. :rtfm:

Det vet väl alla att Bill och Bull är Bossej och Serath. Måns är naturligtvis IL. :ironi:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte bestämma mig for om det är bundransvärd envishet eller arrogant galenskap som gor att folk (mig själv inkluderad) fortfarande på allvar forsoker få IL att tänka om - 10,000 inlägg senare. Kvaliteten på argumenten har ju ibland varit mkt hog men nar det inte funka verkar det som enda alternativet är kvantitet. Ett skyttegravskrig av den hogre skolan. Dock verkar det som envishetens okronte konung är och forblir IL som inte har gett med sig en mm trots att motståndarlaget har ett oändligt antal byten och oftast fräscha spelare på plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte bestämma mig for om det är bundransvärd envishet eller arrogant galenskap som gor att folk (mig själv inkluderad) fortfarande på allvar forsoker få IL att tänka om - 10,000 inlägg senare. Kvaliteten på argumenten har ju ibland varit mkt hog men nar det inte funka verkar det som enda alternativet är kvantitet. Ett skyttegravskrig av den hogre skolan. Dock verkar det som envishetens okronte konung är och forblir IL som inte har gett med sig en mm trots att motståndarlaget har ett oändligt antal byten och oftast fräscha spelare på plan.

:)

Beundransvärd galenskap!

Själv har jag också slut på fräsch ammo och lobbar oftare närmaste hundbajs jag hittar.

Slut på karma annars hade du fått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

`` .. Dock verkar det som envishetens okronte konung är och forblir IL som inte har gett med sig en mm trots att motståndarlaget har ett oändligt antal byten och oftast fräscha spelare på plan.

HaHa Wille Tack för Dagens garv!

``Fräscha spelare``

De senaste som argumenterar mot IsaanLover är:

Kenthamon, Tallviking, Måne, BaaBoo, och noBuzz!

Dessa herrar har väl kämpat länge om högerytterplatsen i reservlaget.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

I Aljazeera kan man läsa om deras syn på den uteblivna dommen mot det Demokratiska partiet.

Man tror att beslutet kommer att leda till utbredd kritik för att domstolen har använt "double standard" eftersom liknande fall som gällt oppositionen har behandlats annorlunda.

Mvh Isan lover

Asia-Pacific

Thai PM survives court case

Prime Minister Abhisit's job is safe after court dismisses allegations that his party misused election funding.

"The Election Commission had accused the Democrats of spending some of a $907,000 government fund without proper approval during the 2005 election campaign. Abhisit served as the party's deputy leader when the alleged incident took place."

"The dismissal of the case was likely to meet widespread criticism that the court applied double standards. Previous verdicts have run against the Democrats' political opponents."

"Thailand's political scene has been polarised since 2006, when Thaksin Shinawatra, the former prime minister, was ousted by a military coup."

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2010/11/201011298230409478.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

HaHa Wille Tack för Dagens garv!

``Fräscha spelare``

De senaste som argumenterar mot IsaanLover är:

Kenthamon, Tallviking, Måne, BaaBoo, och noBuzz!

Dessa herrar har väl kämpat länge om högerytterplatsen i reservlaget.

Hej

Ja då är allt Wille själv och några till i A-laget betydligt svårare att ha som motståndare, gänget på högerkanten i reservlaget brukar ju oftast göra självmål. :ironi:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa Wille Tack för Dagens garv!

``Fräscha spelare``

De senaste som argumenterar mot IsaanLover är:

Kenthamon, Tallviking, Måne, BaaBoo, och noBuzz!

Dessa herrar har väl kämpat länge om högerytterplatsen i reservlaget.

Nu är du problem med minnet tror jag.

Varken Måne eller Kenthamon har argumentera speciellt länge i jämförelse med vissa fossiler (inräknat mig själv).

Och ultra-höger-ytterplatsen sitter ju du och IL säkert på så den kommer man aldrig åt.

Satsar hellre på målvaktspositionen eftersom man där iaf får något att göra eftersom våra kära ultra-högeryttrar försöker göra självmål hela tiden.

Edit: 5555.. såg just att IL och jag postade samtidigt.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...