Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Är den största rasten IL eller vad håller han på med när han inte kan säga rätt namne på PM. För Thailand. Vart tog tråden vägen om rasim i Sverige.

MVH

Sakeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://www.nationmultimedia.com/2010/11/24/national/Five-arrested-over-bomb-and-grenade-attacks-in-Ban-30143034.html

Nu börjar snaran runt bombmakare och granatkastare dras ihop-hoppas bara bevisen är bindande och vattentäta!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/2010/11/24/national/Five-arrested-over-bomb-and-grenade-attacks-in-Ban-30143034.html

Nu börjar snaran runt bombmakare och granatkastare dras ihop-hoppas bara bevisen är bindande och vattentäta!

Vad får dig att tro att det skulle vara nödvändigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att det skulle vara nödvändigt?

Nu tillhör ju MC den grupp i diskussionen som tycker att sådant som bevis är viktigt för förtroendet för rättstat och eventuella utslags legitimitet.

För den andra gruppen, som gärna sväljer allehanda obelagda påståenden, är dessa petitesser inte lika nödvändiga - det är ju känt sedan länge.

Därmed inte heller konstigt om dessa ställer sig undrande till bevisbarhets nödvändighet.

Du kanske kan förklara för dem när du fått ditt svar av MC? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att det skulle vara nödvändigt?

Till skillnad från dig så anser jag att bevis ska prövas i en domstol där deras hållbarhet ska avgöras innan ett eventuellt straff utdöms. Men alla har vi olika syn på vad som är ett rättssamhälle.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Till skillnad från dig så anser jag att bevis ska prövas i en domstol där deras hållbarhet ska avgöras innan ett eventuellt straff utdöms. Men alla har vi olika syn på vad som är ett rättssamhälle.

Hej

Att bevis ska prövas i en domstol tror jag alla håller med om, men hur trovärdigt blir deras arbete när domstolen själv är delaktig i brottslighet och korruption, och dessutom utför beställningsjobb åt sittande regeringar (oavsett färg), och som dessutom låter sig påverkas av Generalerna och Prem?

Enligt mig är domstolarna i Thailand lika trovärdiga som sina dito i Burma och Zimbabwe, och dom verkar jobba på samma sätt och med samma uppdragsgivare som domstolarna i Chile och Argentina under deras mörka tid.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att bevis ska prövas i en domstol tror jag alla håller med om, men hur trovärdigt blir deras arbete när domstolen själv är delaktig i brottslighet och korruption, och dessutom utför beställningsjobb åt sittande regeringar (oavsett färg), och som dessutom låter sig påverkas av Generalerna och Prem?

Enligt mig är domstolarna i Thailand lika trovärdiga som sina dito i Burma och Zimbabwe, och dom verkar jobba på samma sätt och med samma uppdragsgivare som domstolarna i Chile och Argentina under deras mörka tid.

Mvh Isan Lover

Anser du dom vara trovärdiga under Thaksins tid vid makten ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Anser du dom vara trovärdiga under Thaksins tid vid makten ?

Hej

Absolut inte, det har dom aldrig varit, detta problem har alltid funnits, dom har alltid lojalt agerat för makthavarna oavsett om dessa har varit militära, civila eller kungahuset närstående och belönats för detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Absolut inte, det har dom aldrig varit, detta problem har alltid funnits, dom har alltid lojalt agerat för makthavarna oavsett om dessa har varit militära, civila eller kungahuset närstående och belönats för detta.

Mvh Isan Lover

Så under Thaksins och hans marionetters tid som makthavare. Var domstolarna då trogna makthavarna eller militären/kungahuset ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så under Thaksins och hans marionetters tid som makthavare. Var domstolarna då trogna makthavarna eller militären/kungahuset ?

Hej

Han gjorde misstaget att tro att regeringen styrde landet och försökte samtidigt minska dom ej valbara makthavarnas inflytande både i politiken och domstolarna, och fick betala dyrt för detta.

Men jag tycker att han gjorde rätt som ifrågasatte deras odemokratiska inflytande, dom ligger ju bakom en stor del av Thailands problem, och landet kommer aldrig att bli demokratiskt så länge dessa minoriteter tillåts styra bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han gjorde misstaget att tro att regeringen styrde landet och försökte samtidigt minska dom ej valbara makthavarnas inflytande både i politiken och domstolarna, och fick betala dyrt för detta.

Men jag tycker att han gjorde rätt som ifrågasatte deras odemokratiska inflytande, dom ligger ju bakom en stor del av Thailands problem, och landet kommer aldrig att bli demokratiskt så länge dessa minoriteter tillåts styra bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

Det var ju han som ville styra landet,och demokratiskt,pyttsan,egoistiskt heter det.Och girigare makthavare än Thaksin(obs.stavningen)får vär värlsdhistorien leta länge för att finna.Och minska makten till andra jodå,han ville ju lagändra så han kunde bedriva sin egopolitik så det passade hans släkt och framförallt sig själv.Så han passar nog bäst utanför thailands gränser/för thailands bästa)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I dagens Bangkok Post kan man läsa en mycket bra artikel om militärens roll i politiken efter kuppen 2006 till nutid.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/208191/a-creeping-military-regime-gets-creepier-every-day

Mvh Isan Lover

Mycket bra debattinlägg. Är det militären eller Abhisit som har makten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han gjorde misstaget att tro att regeringen styrde landet och försökte samtidigt minska dom ej valbara makthavarnas inflytande både i politiken och domstolarna, och fick betala dyrt för detta.

Men jag tycker att han gjorde rätt som ifrågasatte deras odemokratiska inflytande, dom ligger ju bakom en stor del av Thailands problem, och landet kommer aldrig att bli demokratiskt så länge dessa minoriteter tillåts styra bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

Och svaret på frågan jag ställde var ... ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan kan du nog inte ställa till IL, i IL´s värld så är Abhisit ena dagen militärens marionett och nästa dag har han beordrat "massmord"!

Frågan är nog om inte du springer militärens ärenden mer än Abhisit. Får du betalt eller är det något du gör på volontärbasis. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är nog om inte du springer militärens ärenden mer än Abhisit. Får du betalt eller är det något du gör på volontärbasis. ;)

Nja personligen så totalvägrade jag militärplikten så någon militärmänniska har jag aldrig varit!

Men jag har ofta misstänkt att IL kanske får något av Thaksin för sitt enorma stöd och reklam för honom (vilket jag faktiskt tror att Thaksin skulle kunna betala diverse personer för att propagera för honom, inte svårt när man är miljardär iofs)!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Han gjorde misstaget att tro att regeringen styrde landet och försökte samtidigt minska dom ej valbara makthavarnas inflytande både i politiken och domstolarna, och fick betala dyrt för detta.

Men jag tycker att han gjorde rätt som ifrågasatte deras odemokratiska inflytande, dom ligger ju bakom en stor del av Thailands problem, och landet kommer aldrig att bli demokratiskt så länge dessa minoriteter tillåts styra bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

Njaa... han gjorde misstaget att tro att han kunde styra landet på samma korrupta sätt som sina företag. Det gick inte folk på i längden. Hans sätt är slående likt Berlusconi

Jo han försökte minska andras inflytande i både politik och näringsliv men bara för att själv kunna öka sitt eget inflytande.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa... han gjorde misstaget att tro att han kunde styra landet på samma korrupta sätt som sina företag. Det gick inte folk på i längden. Hans sätt är slående likt Berlusconi

Jo han försökte minska andras inflytande i både politik och näringsliv men bara för att själv kunna öka sitt eget inflytande.

I-L vad e nu detta -´jesus´ korrupt ???

I din by där alla hjälper alla och arbetar för grannsämjan

samt bjuder på mat och dryck-utan tanke på ersättning

Detta kan väl inte vara sant eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mycket bra debattinlägg. Är det militären eller Abhisit som har makten?

Hej

För oss som såg SVT,s program om konflikten är det väl frågan om militären någonsin har släppt makten, antingen har man ju haft den direkt eller så har man haft den genom att styra premiärministern, och underkastar sig denne inte militären och har deras stöd blir han inte gammal på posten.

För mig framstår Apishit mer och mer som en kuliss för militären som verkar styra och bestämma det mesta, så just nu gör han verkligen skäl för namnet marionett, men samtidigt är jag lika övertygad om att han skulle få gå samma väg som Thaksin om han försökte styra landet själv, det skulle adeln och militären aldrig acceptera, så hans val är nog att fortsätta vara militärens civila ansikte eller försvinna ifrån posten som PM.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I-L vad e nu detta -´jesus´ korrupt ???

I din by där alla hjälper alla och arbetar för grannsämjan

samt bjuder på mat och dryck-utan tanke på ersättning

Detta kan väl inte vara sant eller ?

Hej

Detta var andersbangkok,s åsikt och inlägg, så det får stå för honom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Detta var andersbangkok,s åsikt och inlägg, så det får stå för honom.

Mvh Isan Lover

Det gör jag så gärna eftersom jag, av egen erfarenhet, vet att det är korrekt.

Han har sannerligen förtjänat öknamnet Thaksvin.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det gör jag så gärna eftersom jag, av egen erfarenhet, vet att det är korrekt.

Han har sannerligen förtjänat öknamnet Thaksvin.

Hej

Jag själv föredrar folkvalda ledare, även om dessa också har sina fläckar, men dom kan man ju byta ut i nästa val om folket inte är nöjda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om de röda kokar ihop krafter till nya gatuprotester, "Red Sunday Group" verkar vara de senaste inkarnationen.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/208409/red-shirt-warns-of-coup-in-december

Fast frågan är om finansieringen är löst, ser inget i skälen där Dr T´s personliga vinning är involverad och då är det nog svårt att få honom att finansiera det. De två senaste kuppförsöken har kostat honom en hel del, både ekonomiskt och i loose face. Har han råd med mer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det verkar som om de röda kokar ihop krafter till nya gatuprotester, "Red Sunday Group" verkar vara de senaste inkarnationen.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/208409/red-shirt-warns-of-coup-in-december

Fast frågan är om finansieringen är löst, ser inget i skälen där Dr T´s personliga vinning är involverad och då är det nog svårt att få honom att finansiera det. De två senaste kuppförsöken har kostat honom en hel del, både ekonomiskt och i loose face. Har han råd med mer?

Hej

Folks längtan efter frihet och demokrati handlar inte om Thaksin, utan den har funnits där i hundra år och i 90 av dessa år har Thaksin inte varit med, Thaksin är bara en rik person som vill ha ett modernare Thailand utan kunglig och militär makt, och som stöttar demokratirörelsen ekonomiskt.

Det är helt normalt att förtryckta och kuvade människor vill ha sin rätt att få vara med och påverka sin situation via fria val, och att man ska ha rätt att uttrycka sig fritt både i ord och text.

Nej lås in adelsmännen, generalerna och dom korrumperade dommarna istället och ge makten till det Thailändska folket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...