Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Ähum, kan du då visa mig var Interpol säger att domen är politiskt motiverad och att de därför inte griper Thaksin?

Naturligtvis kan du inte det, du är ju bara en bitter risbondewannabee...

Hej

Skulle Interpool efterlysa en PM som har vunnit tre raka val och som är den förste i landet att regera hela mandattiden ut, och som fick över 60% av landets röster i ett val, och som halverade fattigdomen, införde allmänn sjukvård, införde möjligheten för fattiga att låna pengar och bekämpade korruptionen m.m

Skulle dom Generaler och Kungliga rådgivare som utförde militärkuppen mot landets demokratiskt valde PM tillsammans med sin tillsatte marionett Apishit lyckas få honom efterlyst när det egentligen är dom själva som skulle efterlysas och låsas in, det är ju dom som har begått det grövsta brottet av dom alla genom att avskaffa demokratin och plundra landet genom bl.a en fördubblad militärbudget, auktionera ut guvernörsposter till högstbjudande, och genom att öka landets korruption berika sig själva?

Skulle detta inträffa så vore det tragikomiskt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man ska leva som man lär.Och det gjorde ju Thaksin vad det gäller korruptionen. :ironi: Mvh Måne som tycker denna skiva hackar betänkligt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man ska leva som man lär.Och det gjorde ju Thaksin vad det gäller korruptionen. :ironi: Mvh Måne som tycker denna skiva hackar betänkligt

Hej

Det är inget svårt val för mig, jag föredrar demokrati och fria val när man tillsätter en PM, ockupation och förstörelse av statliga byggnader och flygplatser + en militärkupp är inget alternativ som jag gillar i denna process.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inget svårt val för mig, jag föredrar demokrati och fria val när man tillsätter en PM, ockupation och förstörelse av statliga byggnader och flygplatser + en militärkupp är inget alternativ som jag gillar i denna process.

Mvh Isan Lover

Men korruption är OK??

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Korruptionen är väl ett av Thailands största problem.

Tyvärr så lär politikernas och byråkraternas korruption, på den högsta nivån, nu vara värre än någonsin tidigare,

med regeringen Abhisit vid makten.

``Mr Lip service`` , dvs Abhisit , säger att han vill bekämpa korruptionen, men gör han det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall alla andra brott av olika karaktär som Thaksin anklagas för också "glömmas bort" om PT vinner och amnesti ges till alla som bannats från politiskt arbete ?

Och om de gula också bannas. Innefattas även deras "brott" i amnestin då ? :whistle:

Eller gäller den bara för röda politiker !

http://www.thaivisa.com/forum/topic/407014-thaksin-to-return-to-Thailand-if-pheu-thai-wins/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skillnad oss emellan där heller.

Jag stöder också nuvarade regering eftersom befintlig koalition är baserad på folkets röster. Precis som tidigare koalitioner.

En skillnad oss emellan däremot är att jag inte stöder konflikter eller fokuserar på olikheter.

Därav att jag t.ex lärt mig stava folks namn rätt så jag slipper visa mig demoniserande eller ge uttryck för barnslig trots.

Eller har jag fel? Låt oss se - har du lärt dig stava "Abhisit" ännu? :)

Skulle dom Generaler och Kungliga rådgivare som utförde militärkuppen mot landets demokratiskt valde PM tillsammans med sin tillsatte marionett Apishit lyckas få honom efterlyst ...

Nähä.. jag hade inte fel. Det är fortfarande en skillnad mellan oss. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall alla andra brott av olika karaktär som Thaksin anklagas för också "glömmas bort" om PT vinner och amnesti ges till alla som bannats från politiskt arbete ?

Och om de gula också bannas. Innefattas även deras "brott" i amnestin då ? :whistle:

Eller gäller den bara för röda politiker !

http://www.thaivisa.pheu-thai-wins/

Helt klart är att säkert mer än hälften politiker, Poliser, Militärer har på ett eller annat sätt gjort sig förtjänt att sitta i fängelse.

Men en amnesti skulle ju även gälla dom militärer mm som gjorde kuppen samt alla gula och röda politiker givetvis.

Annars så funkar ju inte amnestin, Men att vissa politiker efter amnestin inte ska ha med politik att göra är för mig ganska självklart, tex Thaksin.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är att säkert mer än hälften politiker, Poliser, Militärer har på ett eller annat sätt gjort sig förtjänt att sitta i fängelse.

Men en amnesti skulle ju även gälla dom militärer mm som gjorde kuppen samt alla gula och röda politiker givetvis.

Annars så funkar ju inte amnestin, Men att vissa politiker efter amnestin inte ska ha med politik att göra är för mig ganska självklart, tex Thaksin.

Där kan jag inte mer än hålla med

Dock har jag kraftiga tvivel på vilka PT skall inkludera i sin egen "amnesti" dom avser ge om dom sitter i ensam majoritet i regeringen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai Första delen av ditt svar ovan är OK, men den sista bisatsen om

``risbondewannabee`` är enligt min mening inget argument utan mera ett personangrepp.

Därför ger jag dig ett minus.

Du kan kanske plocka fram någon länk till att Interpol värgra gripa Thaksin med hänsyn till att domen var politiskt motiverad. Att han den andra "wannabeen" inte klarar det kan både du och jag räkna ut.

För övrigt fick du ett bumerangminus tillbaka...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan kanske plocka fram någon länk till att Interpol värgra gripa Thaksin med hänsyn till att domen var politiskt motiverad. Att han den andra "wannabeen" inte klarar det kan både du och jag räkna ut.

För övrigt fick du ett bumerangminus tillbaka...

Du som är så insatt måste ju inse att Thailand aldrig lägger in en ansökan om dom på förhand vet att Interpol kommer neka.

Thailand har sen i Maj haft planer på att lämna in en ansökan för efterlysning (För andra gången dessutom), Denna ansökan har ju dragit ut på tiden av en enkel anledning att Interpol komma neka med hänvisning till att den är politiskt motiverad.

Sen hur det var med tidigare ansökan om efterlysning på korruptionsdomen hittar jag inte nån länk, Men det är samma sak med den, Thailand vill ha han efterlyst men Interpol vägrar med hänvisning till att ansökan är politiskt motiverad. Men givetvis inget som det skriv om officiellt eftersom Thailand inte har officiellt ansökt ännu..

Men som sagt var, Du är ju insatt och vet inget om detta.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som är så insatt måste ju inse att Thailand aldrig lägger in en ansökan om dom på förhand vet att Interpol kommer neka.

Thailand har sen i Maj haft planer på att lämna in en ansökan för efterlysning (För andra gången dessutom), Denna ansökan har ju dragit ut på tiden av en enkel anledning att Interpol komma neka med hänvisning till att den är politiskt motiverad.

Sen hur det var med tidigare ansökan om efterlysning på korruptionsdomen hittar jag inte nån länk, Men det är samma sak med den, Thailand vill ha han efterlyst men Interpol vägrar med hänvisning till att ansökan är politiskt motiverad. Men givetvis inget som det skriv om officiellt eftersom Thailand inte har officiellt ansökt ännu..

Men som sagt var, Du är ju insatt och vet inget om detta.

Och hur är du så insatt i hur Thailand och Interpol jobbar men inte visar öppet utåt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Inget nytt under solen ;)

Men underhållande när han skriver. :sFun_comp: Oftast får man sig ett gott skratt. :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur är du så insatt i hur Thailand och Interpol jobbar men inte visar öppet utåt ?

Förklara gärna om du själv har insyn

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara gärna om du själv har insyn

Jag kan inte förklara att det som inte har hänt, inte har hänt.

Lite svårt. Eller hur ? :whistle:

Kan du förklara att det du påstår har hänt, har hänt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte förklara att det som inte har hänt, inte har hänt.

Lite svårt. Eller hur ? :whistle:

Kan du förklara att det du påstår har hänt, har hänt ?

Du menar det som du vill ska hända men inte kommer hända eftersom dom redan vet svaret på frågan?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen,

SKIPPA inläggen som endast kommenterar en annan skribent och dennes av motståndarna upplevda tillkortakommanden. Detta gäller alla men kanske framförallt skribenter som endast lägger den typen av billiga kommentarer och inte substantivt bidrar till diskussionen i övrigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som är så insatt måste ju inse att Thailand aldrig lägger in en ansökan om dom på förhand vet att Interpol kommer neka.

Thailand har sen i Maj haft planer på att lämna in en ansökan för efterlysning (För andra gången dessutom), Denna ansökan har ju dragit ut på tiden av en enkel anledning att Interpol komma neka med hänvisning till att den är politiskt motiverad.

Sen hur det var med tidigare ansökan om efterlysning på korruptionsdomen hittar jag inte nån länk, Men det är samma sak med den, Thailand vill ha han efterlyst men Interpol vägrar med hänvisning till att ansökan är politiskt motiverad. Men givetvis inget som det skriv om officiellt eftersom Thailand inte har officiellt ansökt ännu..

Men som sagt var, Du är ju insatt och vet inget om detta.

Så det som du skrev i inlägg 10725 stämmer inte då?

Dom har ju begärt han internationellt efterlyst men Interpol vägrar efterlysa han med motiveringen att domen är politiskt motiverad (Och detta enligt dom flesta trovärdiga nyhetskällor)

Det kan inte vara så att de är dina hjärnspöken som spelar dig ett spratt här?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En av Abhisits hantlangare försöker påverka EC i en, för Demokraterna, positiv riktning och blir då smygfilmad.

Bangkok Post

Framstår ju nästan som lika klumpigt genomfört som Thakins "Lunchbox" till domarna i korruptionsmålet mot honom 2008.

http://www.thailandqa.com/forum/showthread.php?t=21754

Tur att Noppadom hade riggat en kamera iallafall...

Sekreteraren som bjöd in Wisut till middagen har fått sparken idag-men jag har en känsla av att han varken kommer att gå lottlös ur det hela eller vara arbetslös så värst länge...

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/10/18/politics/Con-Court-presidents-secretary-sacked-30140302.html

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Intressant att se hur B-Post vinklar det hela.

Dels genom en rubriksättningen där fallet vinklas från regeringspartiets synvinkel,

och dels genom hur artikeln avslutas genom att man riktar uppmärksamheten från det påstådda brottet som visas i videon, och istället avslutar artikeln med spekulationer om vem som kan ha smygfilmat mötet mellan en parlamentsledamot från regeringen Abhisits parti, mr Wirat från Ranong, och sekreteraren till presidenten för Konstitutionsdomstolen.

Denna domstol är nu nära att avgöra två mål som kan innebära att regeringspartiet blir upplöst och att bla Abhisit kan bli bannad från politik i fem år om hans parti fälls för att ha missbrukat statliga valkampanjpengar eller att olagligt ha tagit emot 257 miljoner från börsbolaget TPI Polona.

Om det är så att en av de anklagade från Abhisits parti försöker påverka domstolen vid sidan om så är detta ett grovt brott.

Oavsett vem som filmat händelsen på restaurangen, eller om denne person vill fälla regeringspartiet, så antar jag att detta inte är ett brott, ivartfall inte i klass med det som Wirat påståss ha begått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...