Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Amen.

Jag tror också att han är bakbunden till viss del och antar att det är därför han är svag.

Gissningsvis har det förts en hel del dialoger i bakgrunden och allianser har fått slutas till höger och vänster

för att dra honom igenom de senaste kriserna.

Ja, som du säger så är ju ett annat stort problem det faktum att så mycket sker bakom ridåerna och att vi bara kan gissa oss till vad som sägs och vem som drar i alla trådar. Faktum kvarstår att han inte levererat det han påstått sig arbeta för. Men det kanske hade varit värre med en annan person på samma plats och han har ju fortfarande chansen att rätta upp skutan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, som du säger så är ju ett annat stort problem det faktum att så mycket sker bakom ridåerna och att vi bara kan gissa oss till vad som sägs och vem som drar i alla trådar. Faktum kvarstår att han inte levererat det han påstått sig arbeta för. Men det kanske hade varit värre med en annan person på samma plats och han har ju fortfarande chansen att rätta upp skutan.

Absolut. Han har definitivt inte mycket tid på sig att bevisa sig tror jag och tendenserna visar på fel fokus. :(

Det är dom rödas fel att Abhisit inte utrotat fattigdomen! :ironi:

Njae.. men troligen deras fel att inte mer hunnit göras.

För du vet väl vilket arbete som initierades direkt efter att han blev vald till PM, på hans order?

Innan några röda demonstrationer och som fortsättning på en politik han inledde redan 6 månader innan militärkuppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath ... kompis... ser att du smyger i kulisserna och delar ut karma..

Fortfarande ingen länk om det där med tillståndet jag hade så fel i? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath ... kompis... ser att du smyger i kulisserna och delar ut karma..

Fortfarande ingen länk om det där med tillståndet jag hade så fel i? :)

Ingen risk!

Jag har frågat Serath efter en mängd länkar som bevis på många av hans påståenden men aldrig fått någon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath ... kompis... ser att du smyger i kulisserna och delar ut karma..

Fortfarande ingen länk om det där med tillståndet jag hade så fel i? :)

Varför bemöda sig?

Du vet ju att du har fel men envisas med länk, Fråga Maichai förresten han kan nog hjälpa dig om det är så viktigt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, jag har tjatat om det här förut och ni får väl säga till om jag blir för jobbig. Men, jag tror att man ser det man vill se i den här debatten. De gäller inte bara de få som glorifierar Thaksin utan även de som vill bevisa att Thaksin inte gjort något bra överhuvudtaget och därför anstränger sig i absurdum att hitta och fästa alla möjliga fel på honom.

Ungefär det samma gäller Abhisit, fast jag har hittills inte sett någon anklaga honom för att personligen berikat sig på sin PM-position. Däremot får hans utstå en massa annan kritik och även ta emot skit som borde hamna någon annanstans.

Personligen så tycker jag att Abhisit till skillnad mot Thaksin ger ett sympatiskt och ärligt intryck när han pratar. Tyvärr så verkar det inte vara så mycket annat än just prat. Av alla de goda saker som skulle hända har det inte blivit mycket annat än förbättrad ekonomi. Av det drar jag två konklusioner, att Abhisit är svag och inte kan driva igenom sin politik pga ett antal orsaker som vi inte känner till med säkerhet eller att han helt enkelt ljuger. Kanske är det en kombination av båda, juryn är fortfarande ute så att säga men tiden håller på att rinna ut och det är nog dags att Abhisit skärper till sig eller avgår. Ett val inom en snar framtidd hade ju inte varit så dumt heller men det är väl att önska för mycket.

Tror ärligt att Abhisit har gjort sitt, Tyvärr för sin egen del har han nog liten skuld till det hela eftersom jag undrar om han har något att säga till om överhuvudtaget. Inte första gången i världshistorien man frontar med ett "babyface" som alla gillar.

Han gjorde dock ett gott intryck före mars i år men det kan ju bero på att han beter sig väldigt västerländskt och mycket civiliserad jämfört med många andra thai politiker. Och du har helt rätt att han ger mycket mer sympatiskt intryck än Thaksin, Dock ska väl medges att Thaksin har förmågan att få med sig folk trots hans uppenbara brister.

Han kunde blivit en stor statsman om han inte fallit för lockelsen att leda landet efter en militärkupp (2 år efter ja vet...)eftersom hans namn för evigt solkas av det och vad som hände i våras. Det har ju talats om hans avgång tidigare i höst där det viskats i kulisserna och det tyder ju på att han är svag som PM och har ingen makt.

Nu krampar han och hans vänner vid makten i ren rädsla för vad som kommer hända om dom röda kommer till makten, Payback is a bitch.

Oavsett vad så ser jag ingen ljusning i den thailändska politiken på många många år framöver, känns lite som båda sidor gått för långt. Men jag hoppas jag har fel.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ärligt att Abhisit har gjort sitt, Tyvärr för sin egen del har han nog liten skuld till det hela eftersom jag undrar om han har något att säga till om överhuvudtaget. Inte första gången i världshistorien man frontar med ett "babyface" som alla gillar.

Han gjorde dock ett gott intryck före mars i år men det kan ju bero på att han beter sig väldigt västerländskt och mycket civiliserad jämfört med många andra thai politiker. Och du har helt rätt att han ger mycket mer sympatiskt intryck än Thaksin, Dock ska väl medges att Thaksin har förmågan att få med sig folk trots hans uppenbara brister.

Han kunde blivit en stor statsman om han inte fallit för lockelsen att leda landet efter en militärkupp (2 år efter ja vet...)eftersom hans namn för evigt solkas av det och vad som hände i våras. Det har ju talats om hans avgång tidigare i höst där det viskats i kulisserna och det tyder ju på att han är svag som PM och har ingen makt.

Nu krampar han och hans vänner vid makten i ren rädsla för vad som kommer hända om dom röda kommer till makten, Payback is a bitch.

Oavsett vad så ser jag ingen ljusning i den thailändska politiken på många många år framöver, känns lite som båda sidor gått för långt. Men jag hoppas jag har fel.

Varken Abhisit eller någon behöver oroa sig för att de Röda skall ta makten eftersom Abhisit och co leder stort i alla mätningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken Abhisit eller någon behöver oroa sig för att de Röda skall ta makten eftersom Abhisit och co leder stort i alla mätningar!

Ja värst vad insatt du var då :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bemöda sig?

Du vet ju att du har fel men envisas med länk, Fråga Maichai förresten han kan nog hjälpa dig om det är så viktigt.

Tja.. jag har letat.. men inte funnit. Kan inte se någonstans att man bett om tillstånd eller fått något sådant.

Bara att man meddelat att man ska ha minnesstund/demonstration och CRES sagt sig vara redo att hantera detta.

Och att Abhisit sagt att det ligger inom UDDs konstitutionellla regler att få ha minnesstund trots mötesförbuden.

Men att UDD bett om tillstånd eller tillfrågat CRES har jag inte sett. Och det var enkom detta saken handlade om.

Jag vet alltså inte att jag har fel och bad därför om länkar. Du har alltså inga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte första gången i världshistorien man frontar med ett "babyface" som alla gillar.

Vilka andra tillfällen tänker du på? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. jag har letat.. men inte funnit. Kan inte se någonstans att man bett om tillstånd eller fått något sådant.

Bara att man meddelat att man ska ha minnesstund/demonstration och CRES sagt sig vara redo att hantera detta.

Och att Abhisit sagt att det ligger inom UDDs konstitutionellla regler att få ha minnesstund trots mötesförbuden.

Dom hade tillstånd av polisen att demonstrera mig veterligen till klockan 8 på kvällen den dagen, Skrivit om det tidigare i denna tråd. Fråga Maichai tom han skrev ju att dom hade tillstånd.

Men du lär väl envisas med att du har rätt tills du är överbevisad. Ser det ganska meningslöst att leta länkar eftersom du själv sa att du inte hittar något.

Kanske det beror på att dom hade tillstånd? Om dom hade det skriftligt med Abhisits signatur eller CRES "nazi stämpel" kan jag inte svara på.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka andra tillfällen tänker du på? :)

Jadu, Medvedev är väl ett ypperligt exempel.

Vill du ha en länk med hans bild också?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hade tillstånd av polisen att demonstrera mig veterligen till klockan 8 på kvällen den dagen, Skrivit om det tidigare i denna tråd. Fråga Maichai tom han skrev ju att dom hade tillstånd.

Men du lär väl envisas med att du har rätt tills du är överbevisad. Ser det ganska meningslöst att leta länkar eftersom du själv sa att du inte hittar något.

Kanske det beror på att dom hade tillstånd? Om dom hade det skriftligt med Abhisits signatur eller CRES "nazi stämpel" kan jag inte svara på.

Så du VET inte om de hade begärt tillstånd någonstans men hävdade alltså ändå att jag spred en "massa skit".

Varför gjorde du det?

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var just för att jag inte sett någonstans att de hade sökt tillstånd.

Visst sade polisen att de skulle få hållas till klockan 8, men det är inte samma sak som att UDD sökt tillstånd för minnesstunden.

Jag påstog inte heller att de inte hade tillstånd. Jag skrev att jag utgick från att de inte sökt något.

Vilket alltså är ett antagande. Alltså har jag inte heller hävdat något.

DU påstår däremot att de hade tillstånd och alltså gäller nu följande efter din lilla fadäs...

DU hittar länkar och information som visar att UDD sökt tillstånd.. eller inser att det är du som sprider skit.

Själv riskerar jag inte att förlora någon trovärdighet eftersom jag inte heller påstått något här.

Puss. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du VET inte om de hade begärt tillstånd någonstans men hävdade alltså ändå att jag spred en "massa skit".

Varför gjorde du det?

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var just för att jag inte sett någonstans att de hade sökt tillstånd.

Visst sade polisen att de skulle få hållas till klockan 8, men det är inte samma sak som att UDD sökt tillstånd för minnesstunden.

Jag påstog inte heller att de inte hade tillstånd. Jag skrev att jag utgick från att de inte sökt något.

Vilket alltså är ett antagande. Alltså har jag inte heller hävdat något.

DU påstår däremot att de hade tillstånd och alltså gäller nu följande efter din lilla fadäs...

DU hittar länkar och information som visar att UDD sökt tillstånd.. eller inser att det är du som sprider skit.

Själv riskerar jag inte att förlora någon trovärdighet eftersom jag inte heller påstått något här.

Puss. :)

Jag har inte hävdat dom sökt tillstånd, Vad jag sagt är att dom hade tillstånd. Vilket dom hade tom enligt dig ^^

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hävdat dom sökt tillstånd, Vad jag sagt är att dom hade tillstånd. Vilket dom hade tom enligt dig ^^

Det här är inlägget du klagade på (först mitt och sedan din klagan)

Om du inte hävdade att de sökt tillstånd.. vad menar du att jag hade fel i och vilken är den skit jag "kastade ur mig"? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte hävdade att de sökt tillstånd.. vad menar du att jag hade fel i och vilken är den skit jag "kastade ur mig"? :)

Skiten är att du förutsätter dom inte sökt tillstånd, Och jag utgår från att du har fel :rotfl:

Så det du vill komma till är att dom inte sökte tillstånd för det dom hade tillstånd att göra?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ärligt att Abhisit har gjort sitt, Tyvärr för sin egen del har han nog liten skuld till det hela eftersom jag undrar om han har något att säga till om överhuvudtaget. Inte första gången i världshistorien man frontar med ett "babyface" som alla gillar.

Han gjorde dock ett gott intryck före mars i år men det kan ju bero på att han beter sig väldigt västerländskt och mycket civiliserad jämfört med många andra thai politiker. Och du har helt rätt att han ger mycket mer sympatiskt intryck än Thaksin, Dock ska väl medges att Thaksin har förmågan att få med sig folk trots hans uppenbara brister.

Han kunde blivit en stor statsman om han inte fallit för lockelsen att leda landet efter en militärkupp (2 år efter ja vet...)eftersom hans namn för evigt solkas av det och vad som hände i våras. Det har ju talats om hans avgång tidigare i höst där det viskats i kulisserna och det tyder ju på att han är svag som PM och har ingen makt.

Nu krampar han och hans vänner vid makten i ren rädsla för vad som kommer hända om dom röda kommer till makten, Payback is a bitch.

Oavsett vad så ser jag ingen ljusning i den thailändska politiken på många många år framöver, känns lite som båda sidor gått för långt. Men jag hoppas jag har fel.

Jag välkomnar detta inlägg från dig Serath - inte så aggressivt som så ofta annars. Kanske främst för att man faktiskt kan utläsa vad du egentligen tycker och det inte bara är en massa generella anklagelser om olika typer av konspirationer här och där. Dock pratar du fortfarande om Abhisit som en galjonsfigur. Precis som flera andra refererar du till någon sorts osynlig hand som styr i kulissen. Jag tror alla ställer upp på att politiken i Thailand är allt annat än självständig och många ser politiker som litet mer än springpojkar åt mer inflytelserika krafter.

Men, det som jag tror kraftigt skiljer sig åt är analysen av vilka dessa krafter är och hur de faktiskt har påverkat de senaste årens händelseförlopp. Vissa hänvisar till en luddig sammansatt konspiration av kungahus, militär, gamla rika m.fl Andra kanske försöker ha en lite mer nyanserad och mindre traditionell bild av det hela och beskriver det som en pågående konflikt mellan nya och gamla pengar där lojaliteter byts så fort att man inte riktigt kan dela in de mäktiga spelarna i olika lag. Jag tror det är väldigt lätt att göra en lite för slarvig analys av en mkt komplicerad situation. Framförallt om man stirrar sig blind på Bangkok. Man tenderar glömma bort att mkt av den verkliga makten finns hos provinsernas starka män och halva spelet är vunnet redan innan första stenen i kastad. Vassa tungor hävdar att det är Demokraternas oförmåga att hålla sig väl med dessa inflytelserika familjerna från provinserna (dvs inte Bangkok) som gjort det så svårt för dem att på allvar hota TRT etc. I och med att de lyckades locka (läs köpa) över Burirams starke man samt Barnharn och gänget så rubbade de maktbalansen. Politiskt sätt så hade nog den enskilda händelsen betydligt mkt större påverkan än mkt annat som skett de senaste åren.

De röda kommer nog aldrig till makten igen. Iaf inte i nuvarande skepnad. Enda sättet är om det finns tillräkligt mkt pengar kvar för att köpa tillbaka stödet från provinserna - och det lär kosta ohyggliga summor eftersom Demokraterna verkar ha lärt sig hur de skall hålla sina stödpartier glada och nöjda nu förtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en ganska otrevlig upplevelse i Bangkok tidigare idag. Barn och fru-fri tog jag kameran och gav mig ut på upptäcksfärd. Detta gör jag ganska ofta och gillar att dra runt i Bangkok lite planlöst. Denna dag så sket sig dock i princip allting och av bilderna blev det inte så mkt. Först var alla båtarna på klongen smäckfulla med folk och det fanns inte med på kartan att tränga sig ut till någon kant och få iväg någon bild. En taxiresa senare så hamnade jag i Makkadan och tänkte ta en promenad kring de gamla övergivna och sönderrostade tågen på banvallen men då kom regnet. En äcklig Mc D-burgare senare så kom jag i taxi och duggregn till bortre änden av Suan Luang (från Royal Pallace sett dvs). Först bärjade någon random försäljare skrika otrevligheter åt mig eftersom han trodde jag fotade hans amulleter. Det ironiska är att just hans amuletter lät jag bli trots att jag fotat massvis av andra. Det finns två klonger i omådet och den ena går parallellt med vägen som går mellan Suan Luang och Democracy monument (Ratchadamnoen Klang.

Väl inne i området var det trevligt att promenera runt och fotandet hamnade i skymundan eftersom det duggregnade så kameran fick mest stanna i väskan. Vid ett litet plastbord satt en tillsynes harmlös lite gubbe och smuttade på en Sprite! Han bjöd mig att sitta ned och på knagglig engelska och halvtaskig thai hade vi en kanske kul konversation. Efter dryga 10 minuter började han prata om att jag var tvungen att komma tillbaka den 10e denna månad för då bkir det krig igen! Folk kommer skjuta och folk kommer dö. Denna lite otippade och ganska obeghagliga vändningen som samtalet tog handlade självklart om Sua Deang! Vilka gillar du? Den frågan kom ju som ett brev på posten. Jag försökte skoja till det om att jag inte förstår Thailand och jab bara är en dum farang korkad som en Kwai osv. Gick inte så bra. Du är rik, du har påengar, ge mig din kamera var de följande kommentarerna samtidigt som en kniv demonstrativt lades upp på bordet. Jag skrattade lite nervöst och sa att då blir min fru jättearg osv. men det känns som att det funkade lite sådär. Jag reser mig för att gå men blir fasthållen i armen och nerdragen på min stol igen. Två medelålderskvinnor har gjort oss sällskap och det skall visas mobilbilder från Rachaprasong i våras osv. De är Lao Kaoade bortom förstånd och jag är ganska nervig. Särskillt när jag tönkte på killen som just blivit skjuten häromdagen - för att han inte ville köpa durian... Först när jag namndroppat en släktings namn som var aktiv röd skjorta tidigare så blev det mindre hetsigt (mot mig dvs). De fortsätte hävda att folk skulle skjutas den 10e osv. Dock tyckte jag att det hade blivit lite väl för socialrealistiskt för egen del så jag smet iväg tillbaka ut på huvudgatan - upptäckslustan hade försvunnit och jag drog och tog en massage istället...

Så här lugnt och fint såg det ut för övrigt.

IMG_2208.jpg

Synd att säga att det är frid och fröjd just nu. Känns som Bangkok är ett ganska så mkt kallare ställe idag än i Augusti 2006.

ps Joints, jag var faktiskt på väg att leta efter det du ville ha från området. ds

Ifall det stämmer med vem och vilka som ska finnas på den där dödslistan så kommer Thailand att kastas in i stora problem. Det finns en del naturliga och uppenbara personer på den men även folk som är universiellt älskade i landet. Mycket oroande.

Det ska även finnas utländska legosoldater ibland de som ska utföra dåden-det finns en del personer på listan som det skulle bli svårt även för den mest fanatiske thai att döda.

Den 10:e låter som ett rimligt datum, mitten av oktober har jag hört. Startskotten kommer strax efter en viss familj lämnar landet på en "affärsresa" någonstans.

Vi får hoppas att min info inte stämmer...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall det stämmer med vem och vilka som ska finnas på den där dödslistan så kommer Thailand att kastas in i stora problem. Det finns en del naturliga och uppenbara personer på den men även folk som är universiellt älskade i landet. Mycket oroande.

Det ska även finnas utländska legosoldater ibland de som ska utföra dåden-det finns en del personer på listan som det skulle bli svårt även för den mest fanatiske thai att döda.

Den 10:e låter som ett rimligt datum, mitten av oktober har jag hört. Startskotten kommer strax efter en viss familj lämnar landet på en "affärsresa" någonstans.

Vi får hoppas att min info inte stämmer...

Jag tog inte nämnvärt fasta på vad som sades först och skall sanningen fram har jag i efterhand funderat om det var en rent språklig miss dvs. att han pratat om 10e April men jag missuppfattat. Dock kom jag fram till att så inte var fallet. Hur som helst så är det ju mkt snack runt omkring Bangkok idag angående den numera berömda dödslistan. Dock får man väl ta det hela med en nypa salt eller som min sekreterare nyss sade - Newin has about the same credibility as Snoh!

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog inte nämnvärt fasta på vad som sades först och skall sanningen fram har jag i efterhand funderat om det var en rent språklig miss dvs. att han pratat om 10e April men jag missuppfattat. Dock kom jag fram till att så inte var fallet. Hur som helst så är det ju mkt snack runt omkring Bangkok idag angående den numera berömda dödslistan. Dock får man väl ta det hela med en nypa salt eller som min sekreterare nyss sade - Newin has about the same credibility as Snoh!

Det stämmer säkert och minst trovärdighet har väl Banharn...

Åkte hem med en taxi igårkväll, det föll sig så att taxin fick at en omväg då set var spärrat framför Abhisits hus och vi fick köra ut längs soi 33. En hel del taxichaufförer är rabiata Thakisn anhängare men den här killen verkar ha lite insikt. I princip alla politiker i Thailand är tjuvar menade han, Abhisit var nog både en snäll, klok och bra man men hans regering full av korrupta yrkestjuvar.

Han trodde precis som opinionsundersökningarna visar att Demokraternas stöd hade ökat och att de vid valet 2011 skulle kunna få ihop en egen majoritet. jag sade då till honom att vi får försöka överleva hösten och våren först innan vi börjatr titta på valet i december 2011.

Men det är alltid ganska intressant att tala med dessa taxichaufförer, man känner lite av snacket på gatan

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det, trots allt som talar emot det du ger sken av, är som du påstår men folket ändå röstar fram detta alternativ - kommer du respektera deras val?

Eller om en majoritet menar att du har fel och de ser en annan verklighet - kommer du omyndigförklara deras val?

Och om en majoritet anser sig ha en demokratiskt vald regering - varför skulle inte du klara av att se detta?

Hej

Visst skulle jag acceptera detta faktum, men som demokratisk fackföreningsman så ogillar jag naturligtvis sättet som valet kommer att vinnas på,

men jag inser också att något annat alternativ till valsegrare inte kommer att accepteras av Generalerna och dom kungliga rådgivarna som förmodligen skulle göra en ny kupp eller förbjuda det vinnande partiet och då skulle förmodligen inbördeskriget vara ett faktum.

Så du och några till kanske har rätt i att det bästa är om dom gammla traditionella konservativa maktstrukturerna får fortsätta regera med en civilklädd marionett och hålla folket i schack, och kan dom dessutom få folk att tro att landet nu är demokratiskt igen så är ju mycket vunnit.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst skulle jag acceptera detta faktum, men som demokratisk fackföreningsman så ogillar jag naturligtvis sättet som valet kommer att vinnas på,

men jag inser också att något annat alternativ till valsegrare inte kommer att accepteras av Generalerna och dom kungliga rådgivarna som förmodligen skulle göra en ny kupp eller förbjuda det vinnande partiet och då skulle förmodligen inbördeskriget vara ett faktum.

Så du och några till kanske har rätt i att det bästa är om dom gammla traditionella konservativa maktstrukturerna får fortsätta regera med en civilklädd marionett och hålla folket i schack, och kan dom dessutom få folk att tro att landet nu är demokratiskt igen så är ju mycket vunnit.

Mvh Isan Lover

Det gamla fina ordspråket gäller nog bra i Thailand:

"Av två onda ting väljer man det minst onda"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror ärligt att Abhisit har gjort sitt, Tyvärr för sin egen del har han nog liten skuld till det hela eftersom jag undrar om han har något att säga till om överhuvudtaget. Inte första gången i världshistorien man frontar med ett "babyface" som alla gillar.

Han gjorde dock ett gott intryck före mars i år men det kan ju bero på att han beter sig väldigt västerländskt och mycket civiliserad jämfört med många andra thai politiker. Och du har helt rätt att han ger mycket mer sympatiskt intryck än Thaksin, Dock ska väl medges att Thaksin har förmågan att få med sig folk trots hans uppenbara brister.

Han kunde blivit en stor statsman om han inte fallit för lockelsen att leda landet efter en militärkupp (2 år efter ja vet...)eftersom hans namn för evigt solkas av det och vad som hände i våras. Det har ju talats om hans avgång tidigare i höst där det viskats i kulisserna och det tyder ju på att han är svag som PM och har ingen makt.

Nu krampar han och hans vänner vid makten i ren rädsla för vad som kommer hända om dom röda kommer till makten, Payback is a bitch.

Oavsett vad så ser jag ingen ljusning i den thailändska politiken på många många år framöver, känns lite som båda sidor gått för långt. Men jag hoppas jag har fel.

Hej

Här tror jag att du prickade helt rätt, jag är också övertygad om att han är utvald just p.g.a sitt "babyface" och "på grund av att han beter sig väldigt västerländskt och mycket civiliserad jämfört med många andra thai politiker."

Och just hans västerländska stil, vältalighet och goda engelsk kunskaper är nog en stor anledning till att många västerlänningar här på forumet har lätt för att ta ställning för honom och detta oavsett vad han egentligen representerar eller gör.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varken Abhisit eller någon behöver oroa sig för att de Röda skall ta makten eftersom Abhisit och co leder stort i alla mätningar!

Hej

En del att oroa sig för har han nog, han riskerar att bli avrättad varje dag.

Så han får väl försöka att hålla sig vid liv tills nästa val.

Och ett annar orosmoln för honom är väl att Demokraterna ska upplösas och då kommer han att förbjudas att arbeta politiskt i 5 år, men han och Generalerna kanske har full koll på denna process och väljer hur det kommer att sluta för hans del.

Mvh Isan Lover

PS.

Det är väl bäst att påpeka att jag är emot att han dödas, annars blir man väl beskylld för att önska livet ur honom.

Själv föredrar jag att en tribunal får chansen att dömma honom och Generalerna i framtiden efter att landet åter har blivit en demokrati.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...