Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Jag är mycket oroad över att regeringen precis som du är beredda att begå samma misstag igen som en gång gjordes med muslimerna i södra Thailand.

Du har rätt i att det är små och ganska ofarliga bomber som har använts hitills men jag vidhåller att risken för att utvecklingen kommer att gå emot större och mer välplanerade dåd precis som i södra Thailand är stor, och jag tycker att det vore sorgligt för landet om regeringen tvingar fram en sån här utveckling i ännu en del av landet.

Det vore mycket bättre med dialog och kompromisser men det verkar inte som Apishit vill ha det så utan fortsätter på våldets väg.

Mvh Isan Lover

Så du menar att enda anledningen till att de kastar bomber är för att regeringen använder våld mot dem ?

Har du förstått vad lagar och regler är för något och vad en regering är SKYLDIG att göra mot dom som bryter mot lagar och regler

Har du förstått att de som ansvarar för att lagar och regler följs i ett land har rätt och skyldighet att använda de våld som situationen kräver för att göra sitt jobb

Om våldsverkare och demonstranter använder våld måste, tyvärr, även polis/militär ta till våld för att få dessa personer att sluta sin brottsliga gärning för att återställa lag och ordning i landet.

Och det är oppositionen som vägrar samtala med regeringen. Inte tvärt om.

Våldet i landet skapades av, och vidmakthålls av, de röda och deras anhängare

Fram tills de började sina demonstrationer, bombningar etc agerade inte regeringen på samma sätt som dom nu tvingas göra.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag anser att varje människa får ta ansvar för sina handlingar och ord, och det finns ju även möjlighet att kräva skadestånd och på det sättet straffa utgivaren av t.ex en tidning eller en ansvarig för ett program.

Mvh Isan Lover

Intressant syn på yttrandefrihet och medföljande skyldigheter du har, det är alltså Ok för enmmediakanala att utfästa belöningar på överlagda mord och uppvigla folk till att begå grova lagbrott så länge som det är en ny person varje dag och att de lagförs för det hela.

Det bör ju betyda att man kan hålla på 2-3 år med detta varje kväll i Thailand med tanke på hur fort de juridiska kvarnarna maler.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den här texten ifrån Wikipedia tycker jag säger det mesta om Demokraterna och deras väljargrupp på höger och extrem högerkanten i landet.

Och själv tycker jag att detta är ett faktum som inte går att förneka.

The Democrat Party (Thai: พรรคประชาธิปัตย์, Phak Prachathipat) is Thailand's oldest political party and the main coalition government party since December 15, 2008. The Democrat Party's current leader is Prime Minister Abhisit Vejjajiva. The party upholds a constitutional monarchist and conservative position.[1] Numerous party members such as Somkiat Pongpaibul and Minister of Foreign Affairs Kasit Piromya were members of the People's Alliance for Democracy (PAD, commonly known as the "Yellow Shirts"), the royalist movement that helped overthrow Thaksin Shinawatra.[2] The Democrats are also backed by the Anupong Paochinda-clique that dominates the Royal Thai Armed Forces[neutrality is disputed][citation needed]. The party's electoral support bases are mainly richer constituencies in Bangkok and Southern Thailand. Since 2004,

Mvh Isan Lover

Det är världsklass att du bygger dina åsikter på en Wikipedia sida där det till och med står i svart och vitt att objektiviteten på texten är omtvistad.

Men, eliten är tydligen en majoritet i Thailand med flest antal röster i valet och 36% i parlamentet. Vilket hade fått dem att bilda regering efter valet den 23 december 2007 om inte utomparlamentariska krafter blandat sig i.

Att drygt en tredjedel av befolkningen utgör, adel, kungahus, elit och militär bör göra Thailand till ett av de rikaste länderna i världen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att enda anledningen till att de kastar bomber är för att regeringen använder våld mot dem ?

Har du förstått vad lagar och regler är för något och vad en regering är SKYLDIG att göra mot dom som bryter mot lagar och regler

Har du förstått att de som ansvarar för att lagar och regler följs i ett land har rätt och skyldighet att använda de våld som situationen kräver för att göra sitt jobb

Om våldsverkare och demonstranter använder våld måste, tyvärr, även polis/militär ta till våld för att få dessa personer att sluta sin brottsliga gärning för att återställa lag och ordning i landet.

Och det är oppositionen som vägrar samtala med regeringen. Inte tvärt om.

Våldet i landet skapades av, och vidmakthålls av, de röda och deras anhängare

Fram tills de började sina demonstrationer, bombningar etc agerade inte regeringen på samma sätt som dom nu tvingas göra.

Tallviking du verkar skylla allt på dom röda och den gula marionett regeringen har inte gjort några fel alls... Varför föregår inte regeringen med gott föredöme och fängslar dom PAD ledarna som sitter i regering och parlament först istället för att enbart fokusera på dom röda.

Skulle gärna vilja höra vad du tycker regeringen ska göra för att komma överens med dom röda...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 dog och några skadades ja, Att familj med vänner håller en minnesstund är väl helt ok men borde vara upp till familjerna om man ska hålla någon större minnesstund och inte nått som bara PAD vill.

Jag tror nog det blir en stora demonstrationer och en hel del minnesstunder till våren, Det dog ju trots allt många många mer och dom lär säkert vara godkända av polisen precis som demonstrationen senast på årsdagen av militärkuppen

http://www.2bangkok.com/08/BlackOctober.shtml

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1070936/Amputations-street-Thai-riot-police-tear-gas-protesters-shocking-clash.html

Det var när 400 som skadades under den dagen, hur många dog och skadades fysiskt under kuppen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant syn på yttrandefrihet och medföljande skyldigheter du har, det är alltså Ok för enmmediakanala att utfästa belöningar på överlagda mord och uppvigla folk till att begå grova lagbrott så länge som det är en ny person varje dag och att de lagförs för det hela.

Det bör ju betyda att man kan hålla på 2-3 år med detta varje kväll i Thailand med tanke på hur fort de juridiska kvarnarna maler.

Njae nu finns det ju både inom PAD, militären och regeringen som uttalat sig vad som kan hända om Thaksin kommer tillbaks (Att han inte lever länge mm)

Är det såna uttalanden du menar som sätter föredöme hur politik ska bedrivas?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.2bangkok.ckOctober.shtml

http://www.dailymail...king-clash.html

Det var när 400 som skadades under den dagen, hur många dog och skadades fysiskt under kuppen?

Inga dog men 40 miljoner thailändare blev sårade när en folkvald ledare blev avsatt. :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga dog men 40 miljoner thailändare blev sårade när en folkvald ledare blev avsatt. :whistle:

40 milj.hur kom du fram till den siffran?Var det 70 % som röstade på Thaksin?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså nu tror jag att du är ute och cyklar. Den absolut stora majoriteten röstar säkerligen efter sin politiska övertygelse. De flesta thailändare jag känner är i alla fall starkt engagerade i politiken och röstar på dem de tror kan styra landet på bästa sätt. Undervärdera inte det thailändska folket för det tror jag endast lägger virke på den sittande regeringen brasa.

Att folk röstar på personer de tror på, eller som de tror bäst tar tillvara dennes intressen, är inte detsamma som att rösta efter politisk

övertygelse. Får säga att jag har helt motsatta erfarenheter än dig och känner nästan ingen som är engagerade politiskt.

Man är möjligen engagerade i att välja sida, precis som en del här på forumet, men detta är inte ett politiskt engagemang.

Dessutom "starkt engagerad" känner jag ingen. Och har aldrig träffat. Tvärtom så bryr sig de allra flesta väldigt lite och tittar hellre på

en såpopera än på samtal mellan regering och UDD när folk skjuter på varandra i Bangkok.

Betänk att det tredje största partiet i det Thailändska parlamentet inte ens har ett partiprogram utarbetat.

Trots att det suttit i parlamentet i snart 2 år. Och vilken politik de två största partierna står för känner inte många till.

Om du frågar de Thailändare du känner vilka konkreta politiska åtgärder som de olika partierna kommer att genomföra så

gissar jag att det, i bästa fall, kommer en del generella och uteslutande påhittade svar utan faktisk förankring i en uttalad politik.

Jag har letat efter partiprogrammen, och läst dem när de funnits, och sett dess förändringar (läs PT's) baserat på populistiska

svängningar från dag till dag (före kravallerna) och kan därför säga att det inte finns några politiska program med konkreta planer.

Hur man då i ett samhälle utan tydliga politiska budskap kan ha politiskt övertygade väljare begriper inte jag. Gör du?

Istället så är det min erfarenhet att den absolut största majoriteten i Thailand väljer person - inte politik.

Du må tycka att det är att undervärdera Thailändska väljare men för mig är det så verkligheten ser ut.

Och inte heller här på MPR, där dessa saker debatterats rätt friskt så vet någon medlem vilken politik t.ex PT faktiskt vill föra.

Alltså vilka konkreta förslag man har. Jag har frågat IL om detta och bara fått "det är väl samma som för 10 år sedan" som svar.

Vagare svar får man nog leta efter. :)

Det handlar alltså inte om konkret politik.. snarare om att välja "sida" och person.

Man hör hur vissa personer säger ord som "klasskamp", "mindre förtryck", "mer till fattiga" etc och så rycks man med enbart

p.g.a detta, och väljer sida. Helt utan att dessa ord förankrats i någon reell politik alls.

Vilken faktiskt åtgärd beskrivs av "Hejja de fattiga - rösta på mig!"? Inga åtgärder naturligtvis - det är bara tomma ord.

Presentera gärna de konkreta förslag och åtgärder som nuvarande PT vill genomföra.

Och som innebär förbättringar för de fattiga.

För om sådana förslag finns, är bra, och kan genomföras - så får kanske PT min röst med.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking du verkar skylla allt på dom röda och den gula marionett regeringen har inte gjort några fel alls... Varför föregår inte regeringen med gott föredöme och fängslar dom PAD ledarna som sitter i regering och parlament först istället för att enbart fokusera på dom röda.

Skulle gärna vilja höra vad du tycker regeringen ska göra för att komma överens med dom röda...

Problemet är snarare vad de röda måste sluta att göra för att regeringen skall kunna respektera dom som en opposition och betrakta dom som politiska motspelare istället för att som idag tvingas hantera dom som de kriminella element de dagligen bevisar sig vara

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga dog men 40 miljoner thailändare blev sårade när en folkvald ledare blev avsatt. :whistle:

Fysiskt sårade? Gick de ut och högg av sin egen arm eller?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae nu finns det ju både inom PAD, militären och regeringen som uttalat sig vad som kan hända om Thaksin kommer tillbaks (Att han inte lever länge mm)

Är det såna uttalanden du menar som sätter föredöme hur politik ska bedrivas?

Dessa uttalanden finns givetvis inspelade/dokumenterade? Eller det är sånt som "alla" vet...

VEM inom regeringen har utfäst en belöning på Thaksins huvud offentligt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser denna tråd varje dag tycker ja lär mig endel om Thailands inre politik, men ja blir ej klokare av ett.

Har mina egna uppfattningar tack vare 4 år fast boende och 8 år turist (buse). Men vad kan vi göra åt ni kanske vet

men ja bryr mig inte längre. Maitan. :(

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen en upplevd vänster/högerskala i Thailand? Din jämförelse mellan TRT och Ny Demokrati var intressant.

9 av 10 Thai, ur alla samhällsklasser, kan inte definiera vad som kännetecknar ett höger respektive vänsterparti. Det är min erfarenhet iallafall.

Atoms liknelse mellan Demokraterna och Moderaterna samt TRT/PPP/PT och Ny Demokrati är klockren tycker jag. Något parti till vänster i Thailand finns inte och de skulle må bra av ett äkta "Socialdemokratiskt" parti i landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt har du fel och kastar ur dig vilken skit som helst, Dom hade tillstånd senast och att det förvånar dig är ju märkligt eftersom du ser dig själv vara så insatt i allt. :whistle:

Jaha, efter att UDD orsakat olagliga kravaller, stormat parlamentet, stormat tv-stationer, uppmanat till publika mord och försökt

bränna ner stan så tycker du det är märkligt om jag förvånas över att de faktiskt sökt ett tillstånd? :)

Sedan skrev jag att jag "Om jag har fel så kommer säkert någon att rätta mig. Annars utgår jag från att jag har rätt.".

Ovanstående torde betyda att jag inte anser mig insatt. Beskriv gärna de tankeprocesser som fick dig att tro motsatsen.

Om det nu fanns några sådana.. annars behöver du naturligtvis inte beskriva något. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt har du fel och kastar ur dig vilken skit som helst, Dom hade tillstånd senast och att det förvånar dig är ju märkligt eftersom du ser dig själv vara så insatt i allt. :whistle:

Helt apropå... kan du lägga in en länk till information om tillståndet? Jag googlade lite snabbt men hittade inget. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tidigare sagt så kommer dom inte lyfta undantagstillståndet i Bangkok utan kommer nog ha det en bit in på nästa år. Detta är ju ett tecken att Abhisit fortfarande inte har kontrollen. Vem som nu utför dessa bombdåd kan man spekulera i... vem vinner på att ha ett undantagstillstånd i Bangkok?

Emergency to be extended in Bangkok

Extension needed as intelligence points to more violence from October to December

Prime Minister Abhisit Vejjajiva yesterday suggested that the emergency decree will likely be further extended for Bangkok and neighbouring provinces at the next Cabinet meeting on Tuesday.

Last Friday, the state of emergency was lifted in three northeastern provinces - Khon Kaen, Udon Thani and Nakhon Ratchasima - prompting red-shirt protesters to regroup publicly.

Yesterday, a group of 100 red shirts in Nakhon Ratchasima staged the first political rally after the state of emergency was lifted.

The events, attended by two Pheu Thai members, included a musical show. Free food was offered to the gatherers. Somphote Prasartthai, one of the Pheu Thai members, called on the government to dissolve the House.

Meanwhile, sources at the Centre for Resolution of the Emergency Situation (CRES) said the premier is worried that the security situation could worsen from October to December.

Intelligence from three separate agencies suggest it is highly likely that there would be a series of violent incidents and unrest involving places with political significance.

"The premier has ordered Suthep [who is in charge of the overall security situation] to step up measures to deal with ill-intentioned efforts aimed at causing chaos," said the CRES source.

"We also need to ensure maximum security at the residences of VIPs in politics, military and judiciary," the source added.

The source said security forces are particularly worried about political activities in October, including the October 7 event planned by the yellow shirts.

On Tuesday, the Cabinet is expected to approve the appointment of Defence Minister General Prawit Wongsuwan to succeed Deputy Prime Minsiter Suthep Thaugsuban as CRES director.

Suthep plans to resign his post by Friday to run in the by-election in Surat Thani's Constituency 1.

The by-election will be held on October 30 to select a replacement for former Democrat MP Chumphon Kanchana, who faces a five-year ban from politics for submitting a false assets statement.

PM Abhisit will today leave for the Asia-Europe Meeting in Belgium.

Deputy premier Suthep has been assigned to chair the Cabinet meeting in his capacity as acting prime minister.

In a related development, the opposition Pheu Thai Party issued a statement entitled "Five Steps To Reconciliation".

Deputy party leader Plodprasob Surassawadee said the measures included:

- Stop hunting down the red shirts, or malice will result in revenge;

- Stop the bomb attacks;

- Stop all large-scale rallies by all sides, which he said would result in confrontation and counter-measures;

- Stop violating the monarchy or exploiting it for personal and political gains;

- Stop the state of emergency.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/10/03/politics/Emergency-to-be-extended-in-Bangkok-30139246.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

klart det finns höger/vänster skala i Thailand, Dock så lever ju inte politikerna riktigt enligt den skala. Men det är ju ganska naturligt eftersom ingen vanlig person kan bli politiker i Thailand och därmed så är det enbart dom med medel som ens kan ge sig in i politiken.

Nu frågade jag ju om det fanns en upplevd höger/vänsterskala. Med andra ord om personer grupperar sig efter en sådan modell och upplever att de antingen är höger, vänster eller mittemellan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en ganska otrevlig upplevelse i Bangkok tidigare idag. Barn och fru-fri tog jag kameran och gav mig ut på upptäcksfärd. Detta gör jag ganska ofta och gillar att dra runt i Bangkok lite planlöst. Denna dag så sket sig dock i princip allting och av bilderna blev det inte så mkt. Först var alla båtarna på klongen smäckfulla med folk och det fanns inte med på kartan att tränga sig ut till någon kant och få iväg någon bild. En taxiresa senare så hamnade jag i Makkadan och tänkte ta en promenad kring de gamla övergivna och sönderrostade tågen på banvallen men då kom regnet. En äcklig Mc D-burgare senare så kom jag i taxi och duggregn till bortre änden av Suan Luang (från Royal Pallace sett dvs). Först bärjade någon random försäljare skrika otrevligheter åt mig eftersom han trodde jag fotade hans amulleter. Det ironiska är att just hans amuletter lät jag bli trots att jag fotat massvis av andra. Det finns två klonger i omådet och den ena går parallellt med vägen som går mellan Suan Luang och Democracy monument (Ratchadamnoen Klang.

Väl inne i området var det trevligt att promenera runt och fotandet hamnade i skymundan eftersom det duggregnade så kameran fick mest stanna i väskan. Vid ett litet plastbord satt en tillsynes harmlös lite gubbe och smuttade på en Sprite! Han bjöd mig att sitta ned och på knagglig engelska och halvtaskig thai hade vi en kanske kul konversation. Efter dryga 10 minuter började han prata om att jag var tvungen att komma tillbaka den 10e denna månad för då bkir det krig igen! Folk kommer skjuta och folk kommer dö. Denna lite otippade och ganska obeghagliga vändningen som samtalet tog handlade självklart om Sua Deang! Vilka gillar du? Den frågan kom ju som ett brev på posten. Jag försökte skoja till det om att jag inte förstår Thailand och jab bara är en dum farang korkad som en Kwai osv. Gick inte så bra. Du är rik, du har påengar, ge mig din kamera var de följande kommentarerna samtidigt som en kniv demonstrativt lades upp på bordet. Jag skrattade lite nervöst och sa att då blir min fru jättearg osv. men det känns som att det funkade lite sådär. Jag reser mig för att gå men blir fasthållen i armen och nerdragen på min stol igen. Två medelålderskvinnor har gjort oss sällskap och det skall visas mobilbilder från Rachaprasong i våras osv. De är Lao Kaoade bortom förstånd och jag är ganska nervig. Särskillt när jag tönkte på killen som just blivit skjuten häromdagen - för att han inte ville köpa durian... Först när jag namndroppat en släktings namn som var aktiv röd skjorta tidigare så blev det mindre hetsigt (mot mig dvs). De fortsätte hävda att folk skulle skjutas den 10e osv. Dock tyckte jag att det hade blivit lite väl för socialrealistiskt för egen del så jag smet iväg tillbaka ut på huvudgatan - upptäckslustan hade försvunnit och jag drog och tog en massage istället...

Så här lugnt och fint såg det ut för övrigt.

IMG_2208.jpg

Synd att säga att det är frid och fröjd just nu. Känns som Bangkok är ett ganska så mkt kallare ställe idag än i Augusti 2006.

ps Joints, jag var faktiskt på väg att leta efter det du ville ha från området. ds

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

De fortsätte hävda att folk skulle skjutas den 10e osv.

ps Joints, jag var faktiskt på väg att leta efter det du ville ha från området. ds

Bra berättat om en obehaglig upplevelse. Sa dom vem som skulle skjuta vem eller var det typ alla mot alla?

ps Hygglo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra berättat om en obehaglig upplevelse. Sa dom vem som skulle skjuta vem eller var det typ alla mot alla?

Håller med om att det var en bra berättelse och jag är också förvånad över "kriget" som skall komma nästa månad.

I skolan har vi både finansiärer och politiker, eller oftare deras barn, från båda sidor och de brukar aldrig vara blyga om att vitt och brett prata om vad som komma skall men jag har inte hört ett ord om några oroligheter. Tvärtom verkar det väldigt resignerat från den röda sidan då många finansiärer stängt sina plånböcker och de flesta röda politiker gett slaget förlorat och tittar efter andra mer lukrativa alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

. Tvärtom verkar det väldigt resignerat från den röda sidan då många finansiärer stängt sina plånböcker och de flesta röda politiker gett slaget förlorat och tittar efter andra mer lukrativa alternativ.

Med andra ord så finns det en stor missnöjespool som någon borde intressera sig för. Finns många röster att hämta och vi är tillbaks till frågan varför det finns så få "seriösa" och vettiga alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Newin alleges Thaksin behind reported assassination attempts

With tears in his eyes, Bhum Jai Thai Party de facto leader Newin Chidchob Monday begged former prime minister Thaksin Shinawatra to stop harming Thailand and Thai people.

Newin alleged that Thaksin was behind the alleged training of gunmen in a neighbouring country to assassinate important figures in Thailand.

Newin said he had learnt about the training of armed fighters for over two months and said he was among the assassination targets.

He said Thaksin had announced his readiness to support reconciliation process but he and his men were acting the otherwise.

"I would like to implore you to think about the country's peace. If you really love Thailand, please stop and please use other means to make this country peaceful," Newin said.

"You are not living miserable life abroad but Thai people are now living in difficulty because of what you are doing. So, I implore you to stop what you are doing if you really love Thailand."

http://www.nationmultimedia.com/home/Newin-alleges-Thaksin-behind-reported-assassinatio-30139304.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...