Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

MaiChai

Det kan ju också vara så att doktorn och x:et har mutat domstolen

så att det helt plötsligt smögs in en liten lämplig felstavning (tre extra nollor) i domstolsutslaget.

Då får ju familjen Shinawatra tillbaka alla de belagtagna miljarderna med råge.

Alla sätt är bra utom de dåliga, brukar man säga . . . :whistle:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det blir svårare för terrorister och mordbrännare att gömma sig i Kambodja

ABHISIT PRAISES HUN SEN AFTER US MEET

Cambodia's Premier Hun Sen told me that if he finds wanted red shirt protesters in his country, he will send them back to Thailand," Mr Abhisit said yesterday

Mer om mötet mellan Abhisit och Hun Sen

http://www.bangkokpost.com/news/asia/198219/pm-clinches-rogue-red-shirt-deal-in-new-york

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,var har NoBuzz skrivit att det inte finns korruption i Thailand?Mvh Måne som inte hittar dessa inlägg,hjälp tack

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får gärna försvara militärkupper, PAD och regeringen Apishit och deras censur och massakrer på oppositionella i demokratirörelsen det kan jag ha en viss förståelse för eftersom det förmodligen har sin grund i din politiska hemvist och dess värderingar, men att du inte inser att korruption existerar enda upp på regeringsnivå och i alla landets myndigheter inklusive rättssystemet är du nog rätt ensam om, jag tror inte att det finns någon trovärdig internationell expert som håller med dig om deras förträffliga arbete och omutbarhet.

Mvh Isan Lover

Var detta det bästa du kunde hitta på? Kunde inte komma på något smaskigare, vidrigare eller dummare att påstå om mig?

Det där är ju ungefär samma typ av retorik som UDD kört med och som ledde till att de censurerades.

Nu gick det ju inte så bra för dem så du borde kanske prova med ett nyare grepp än lögner och billigt hatspridande. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,var har NoBuzz skrivit att det inte finns korruption i Thailand?Mvh Måne som inte hittar dessa inlägg,hjälp tack

Tack för hjälpen men akta dig för att ifrågasätta IL.

Helt plötsligt är du också djävulsdyrkande diktaturälskare som försvarar massakrar på förtryckta Issanska fattiga demokratiälskare.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant opinionsundersökning om vad folk skulle rösta på om det hölls val idag

Pheu Thai verkar bara ha egen majoritet i nordöstra delarna

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/09/27/politics/Democrats-could-win-if-poll-held-now-30138801.html

För er som inte har senaste valresultat i huvudet kommer en litet jämförelse.

PT (PPP) valet 2007 ca 40% enkät ca 33%

Democrats valet 2007 ca 40% enkät ca 50%

Öviga valet 2007 ca 20% enkät ca 16%

Nu har inte alla röster i Thailand i praktiken samma röstvärde så ett valresultat enligt enkät skulle möjligen räcka till för att democrats skulle bli största parti, men långt ifrån egen majoritet.

Högst värde har rösterna på landsbygden i Isaan. ( Vid valet 2001 fick demokraterna "betala" en parlamentsplats med drygt 60% fler röster än TRT)

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant opinionsundersökning om vad folk skulle rösta på om det hölls val idag

Pheu Thai verkar bara ha egen majoritet i nordöstra delarna

http://www.nationmul...w-30138801.html

Lite för otydliga besked tycker jag.

Intressant är ju dock följande.

"Of total residents in the Northeast, the largest group (49 per cent) said they would vote for Pheu Thai,

while 32 per cent would vote for the Democrats and 19 per cent would back other parties."

Om man utgår från att en majoritet av de "övriga" är BJT så innebär det att nuvarande koalition är ungefär

lika stor som PT sett över hela Isaan.

Och det skulle ju betyda att Isaan knappast kan ses som sådär speciellt superrött längre.

Spännande. Det ska bli kul att se hur nästa val går.

Hoppas bara vi slipper se kravaller med samhällsstörtare efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som inte har senaste valresultat i huvudet kommer en litet jämförelse.

PT (PPP) valet 2007 ca 40% enkät ca 33%

Democrats valet 2007 ca 40% enkät ca 50%

Öviga valet 2007 ca 20% enkät ca 16%

Nu har inte alla röster i Thailand i praktiken samma röstvärde så ett valresultat enligt enkät skulle möjligen räcka till för att democrats skulle bli största parti, men långt ifrån egen majoritet.

Högst värde har rösterna på landsbygden i Isaan. ( Vid valet 2001 fick demokraterna "betala" en parlamentsplats med drygt 60% fler röster än TRT)

Poffa

Lustigt... exakt samma siffror som senaste enkät alltså. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant opinionsundersökning om vad folk skulle rösta på om det hölls val idag

Pheu Thai verkar bara ha egen majoritet i nordöstra delarna

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/09/27/politics/Democrats-could-win-if-poll-held-now-30138801.html

Pft, det vet ju alla att PT har stöd av 90% av befolkningen. Sen har medel-Somchai på landsbygden ingen telefon så opinionsundersökningen är inte rättvisande. Allt annat än en minst 90% seger för PT är valfusk och skulle det bli så så startar vi kravaller igen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pft, det vet ju alla att PT har stöd av 90% av befolkningen. Sen har medel-Somchai på landsbygden ingen telefon så opinionsundersökningen är inte rättvisande. Allt annat än en minst 90% seger för PT är valfusk och skulle det bli så så startar vi kravaller igen.

Det lustiga med att "inte nås" på telefon, eller opinionsundersökningarna inte vet vilka nummer folk har är att det handlas helt vilt med mobilnummer

Knappt har man ploppat i ett betalkort-SIM i sin mobil där nere (aldrig registrerat eller något) förrän det rasar in diverse erbjudanden om "spå-damer" etc på SMS och det ringer upp folk till en hela tiden och erbjuder diverse tjänster, spådomar och "lycka" om man bara svarar eller betalar en liten peng

Så opinionsinstituten lär inte ha minsta problem att nå ALLA med ett aktivt SIM-kort på något sätt

Och är det något en fattig längst ner i näringskedjan ständigt har med sig är det någon typ av mobiltelefon.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var detta det bästa du kunde hitta på? Kunde inte komma på något smaskigare, vidrigare eller dummare att påstå om mig?

Det där är ju ungefär samma typ av retorik som UDD kört med och som ledde till att de censurerades.

Nu gick det ju inte så bra för dem så du borde kanske prova med ett nyare grepp än lögner och billigt hatspridande. :)

Hej

Nej det var absolut inte det vare sig bästa, smaskigaste, vidrigaste eller dummaste som jag kunde komma på om dig och dina politiska uppfattningar som gynnar landets mest välbeställda och missgynnar dom fattiga.

Men jag tyckte att det var ett lagom rumsrent och ändå tydligt inlägg som är acceptabelt på ett offentligt forum, men självklart har jag både en klarare och hårdare syn på vad som är en riktig demokrati och vad jag tycker om odemokratiska krafter som motarbetar fria val i landet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Apishit förväntar sig mer våldsamma händelser i Bangkok enligt Bangkok Post, undrar om det är hans rojalistiska politik och brist på samarbetesvilja med landets civila krafter som gör honom så säker på detta.

DSI expects more violence in Bangkok

Published: 27/09/2010 at 04:53 PM

Online news: Security

"Department of Special Investigation (DSI) chief Tharit Pengdit warned on Monday that he expects more violence in Bangkok.

Mr Tharit said the violence would continue in Bangkok as long as ill-intentioned people continue to incite unrest. He could not predict what form such violence would take, or when.

The DSI had not asked that police refer the bombings to the DSI as a ''special case'', he said.

He spoke after a bomb exploded on Sunday in front of the Royal Turf Club in Dusit district and an explosion opposite a grocery store on Soi 29 of Rama III Road in Yannawa district. The explosion on Friday injured two teenage girl students and a man.

Prime Minister Abhisit Vejjajiva had earlier warned the public that more violence was likely in the capital as the fourth anniversary of the Sept 19, 2006 coup drew closer, but the bombings continue after the coup anniversary has passed, he said."

http://www.bangkokpost.com/news/politics/198445/dsi-expects-more-violence-in-Bangkok

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det var absolut inte det vare sig bästa, smaskigaste, vidrigaste eller dummaste som jag kunde komma på om dig och dina politiska uppfattningar som gynnar landets mest välbeställda och missgynnar dom fattiga.

Men jag tyckte att det var ett lagom rumsrent och ändå tydligt inlägg som är acceptabelt på ett offentligt forum, men självklart har jag både en klarare och hårdare syn på vad som är en riktig demokrati och vad jag tycker om odemokratiska krafter som motarbetar fria val i landet.

Mvh Isan Lover

Det måste vara jobbigt att ha en alldeles egen bubbla och ändå inte få må bra. Stackare. :)

Tänka sig att jag är övertygad om att det är dina uppfattningar som skadar de fattiga.

Och att jag är lika övertygad om att du, likt Myrdahl, så småningom kommer att sitta och ursäkta dig med ett "jag begrep inte".

Det sorgligaste i allt det här, är att vi båda vill de fattiga och behövande väl. Men eftersom man inte vill på samma

premisser som dig så utropar du mig som diktaturvän, försvarare av massakrar och allehanda andra hemskheter.

Du har aldrig funderat över varför du känner att du måste göra så? Det kan inte vara riktigt sunt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry IL,men det var Phandit eller vad han hette som förväntade sig det.Mvh Måne

IL har svårt med stavningen av thailändska namn, det ser vi dagligen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara jobbigt att ha en alldeles egen bubbla och ändå inte få må bra. Stackare. :)

Tänka sig att jag är övertygad om att det är dina uppfattningar som skadar de fattiga.

Och att jag är lika övertygad om att du, likt Myrdahl, så småningom kommer att sitta och ursäkta dig med ett "jag begrep inte".

Det sorgligaste i allt det här, är att vi båda vill de fattiga och behövande väl. Men eftersom man inte vill på samma

premisser som dig så utropar du mig som diktaturvän, försvarare av massakrar och allehanda andra hemskheter.

Du har aldrig funderat över varför du känner att du måste göra så? Det kan inte vara riktigt sunt. :)

Myrdal har väl inte ångrat eller lärt sig någonting?

http://aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/article364893.ab

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt. Otroligt.

Och han verkar inte heller lycklig. Och bitter på alla som inte förstår.

Jobbigt att vara ensam om sanningen.

Han är inte ensam, det finns en del som honom kvar...

Den som ångrat sina tvärsäkra utalanden om Kambodja är Birgitta Dahl

Så här sade hon 1976 i Sveriges Radio apropå de rapporter som började läcka ut från Kampuchea:

"Alla vet vi ju att mycket, ja kanske det mesta, av det som nu sägs och skrivs om Kambodja är lögn och spekulation.

Det var helt nödvändigt att evakuera Phnom Penh. Det var nödvändigt att snabbt få igång livsmedelsproduktionen och det skulle komma att kräva stora offer av befolkningen.

Men det är ju inte det som nu är vårt problem. Problemet är att vi faktiskt inte har kunskaper, direkta vittnesbörd, för att kunna avvisa alla lögner som sprids av Kambodjas fiender"

Känner igen retoriken från någonstans här på MPR :whistle:

1997 så uttalade hon följande pudel i Dagens Nyheter:

"Problemet var att jag – och andra – samtidigt ändå trodde oss veta att mycket av det som skrivits om Kambodja varit lögn eller spekulation. Vi trodde – felaktigt – att det ingick i propagandan att beskylla den nya regimen i Kambodja för ännu värre brott än de som tidigare hade begåtts. Jag hade också svårt att föreställa mig att något så gräsligt kunde vara sant. Det finns därför några uttalanden av mig som jag ångrar djupt. Sedan den förfärliga sanningen stod klar för mig har jag plågats av att jag inte tillräckligt snabbt begrep och tog avstånd från Pol Pot-regimens grymheter"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är inte ensam, det finns en del som honom kvar...

Den som ångrat sina tvärsäkra utalanden om Kambodja är Birgitta Dahl

Så här sade hon 1976 i Sveriges Radio apropå de rapporter som började läcka ut från Kampuchea:

"Alla vet vi ju att mycket, ja kanske det mesta, av det som nu sägs och skrivs om Kambodja är lögn och spekulation.

Det var helt nödvändigt att evakuera Phnom Penh. Det var nödvändigt att snabbt få igång livsmedelsproduktionen och det skulle komma att kräva stora offer av befolkningen.

Men det är ju inte det som nu är vårt problem. Problemet är att vi faktiskt inte har kunskaper, direkta vittnesbörd, för att kunna avvisa alla lögner som sprids av Kambodjas fiender"

Känner igen retoriken från någonstans här på MPR :whistle:

1997 så uttalade hon följande pudel i Dagens Nyheter:

"Problemet var att jag – och andra – samtidigt ändå trodde oss veta att mycket av det som skrivits om Kambodja varit lögn eller spekulation. Vi trodde – felaktigt – att det ingick i propagandan att beskylla den nya regimen i Kambodja för ännu värre brott än de som tidigare hade begåtts. Jag hade också svårt att föreställa mig att något så gräsligt kunde vara sant. Det finns därför några uttalanden av mig som jag ångrar djupt. Sedan den förfärliga sanningen stod klar för mig har jag plågats av att jag inte tillräckligt snabbt begrep och tog avstånd från Pol Pot-regimens grymheter"

Dom börja väl med Censur först och kontrollera media i landet innan dom börja döda va?

Sen arresteringar på oliktänkare... hmm känns igen...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Dom börja väl med Censur först och kontrollera media i landet innan dom börja döda va?

Sen arresteringar på oliktänkare... hmm känns igen...

Sen börja dom mata krokodiler med farangproletärer... :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

PS Pluskarman var i misstag. :whoco5: Du kan ge ett bumerangplus tillbaka om du vill min vän. :dance1:

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom börja väl med Censur först och kontrollera media i landet innan dom börja döda va?

Sen arresteringar på oliktänkare... hmm känns igen...

Hmmm... jobbigt om du upplevt sådant.. måste verkligen ha satt sina spår.

Men jag håller med om att det tillhör svunna tider att hålla på med sådant.

Moderna och öppna länder håller inte på med sådant längre utan skickar istället in press med polis

och militäreskort i händelsernas centrum för bevakning och rapportering till allmänheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det är sånt här som gör att jag anser att landets fattiga befolkning fritt förtjänar att få välja sina egna regeringar, och det är också anledningen till att jag stöder deras kamp för att åter få denna möjlighet, det är omöjligt för mig att stödja en regering som har kommit till makten utan val och med hjälp av dom krafter i samhället som motarbetar demokratin i landet.

Demokratiska fria val utan inblandning ifrån Generaler, kungliga rådgivare, PAD och andra små men rika och starka grupper i samhället är ett absolut krav för att jag ska acceptera en regering, och när man sedan skjuter ijhäl, censurerar och fängslar oppositionella så är dom helt körda politiskt för mig, och själv tycker jag att demokraterna är ett bra exempel på hur en regering inte ska komma till och hur man inte ska agera om man påstår sig vara demokratiska.

"Thaksin entered politics in 1994 under Phalang Dharma Party, left the party with many of its MPs in 1996, in effect eviscerating it, and founded the populist Thai Rak Thai (TRT) party in 1998. After a historic election victory in 2001, he became prime minister, the country's first to serve a full term.[3] Thaksin introduced a range of partly effective policies to alleviate rural poverty; highly popular, they helped reduce poverty by half in four years.[4][5] He launched the country's first universal healthcare program,[6] the 30-baht scheme, as well as a severely human-rights violating but also highly popular drug suppression campaign.[7] After his purchases of MPs from other political parties, most notably the New Aspiration Party founded by Chavalit Yongchaiyudh, his Thai Rak Thai party won an unprecedented landslide in the 2005 general election, which had the highest voter turnout in Thai history.!

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är sånt här som gör att jag anser att landets fattiga befolkning fritt förtjänar att få välja sina egna regeringar, och det är också anledningen till att jag stöder deras kamp för att åter få denna möjlighet, det är omöjligt för mig att stödja en regering som har kommit till makten utan val och med hjälp av dom krafter i samhället som motarbetar demokratin i landet.

Demokratiska fria val utan inblandning ifrån Generaler, kungliga rådgivare, PAD och andra små men rika och starka grupper i samhället är ett absolut krav för att jag ska acceptera en regering, och när man sedan skjuter ijhäl, censurerar och fängslar oppositionella så är dom helt körda politiskt för mig, och själv tycker jag att demokraterna är ett bra exempel på hur en regering inte ska komma till och hur man inte ska agera om man påstår sig vara demokratiska.

"Thaksin entered politics in 1994 under Phalang Dharma Party, left the party with many of its MPs in 1996, in effect eviscerating it, and founded the populist Thai Rak Thai (TRT) party in 1998. After a historic election victory in 2001, he became prime minister, the country's first to serve a full term.[3] Thaksin introduced a range of partly effective policies to alleviate rural poverty; highly popular, they helped reduce poverty by half in four years.[4][5] He launched the country's first universal healthcare program,[6] the 30-baht scheme, as well as a severely human-rights violating but also highly popular drug suppression campaign.[7] After his purchases of MPs from other political parties, most notably the New Aspiration Party founded by Chavalit Yongchaiyudh, his Thai Rak Thai party won an unprecedented landslide in the 2005 general election, which had the highest voter turnout in Thai history.!

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

Mvh Isan Lover

Intressant att se vilket stycke du valde att inte rödmarkera, ska man tolka det som att du inte tycker det är okej att begå svåra brott mot mänskligheten samt att köpa sig det politiska stöd som man behöver för att skaffa sig en majoritet?

Eller det positiva han gjorde ger honom rätt att begå brott mot mänskliga rättigheter och att använda sin förmögenhet för att "köpa" sig en majoritet?

Ändamålet helgar medlen typ?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom börja väl med Censur först och kontrollera media i landet innan dom börja döda va?

Sen arresteringar på oliktänkare... hmm känns igen...

Ja, att du inte vet något om hur det gick till i den Demokratiska Folkrepubliken Kampuchea är ju ganska klart, jag föreslår att du studerar ämnet lite innan du uttalar dina teser.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...