Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Sanningskommission, Man erkänner sina brott och får Amnesti för dom. (Politiskt relaterade brott)

Problemet med Thailand är att alla skyller allt på alla andra, Man tar upp minsta småsak i domstolar för att förbjuda nån att göra det man själv har gjort. och oavsett vad domstolarna har sagt så går dom fria för att nån mutat nån eller polisen inte verkställer domen. Så alla skurkar går fria ändå.

Genom att ge amnesti börjar man om på ruta ett. Ingen kan skylla nån för nått, Det finns inga hålhakar, Det finns ingen att stämma eller dra i domstol.

Först då kan man komma fram till en politisk lösning, Och där kommer Thaksin in i bilden. Du säger att dom röda inte vill förhandla... Det är ju dom gula som tvärvägrar att förhandla med Thaksin. Och thaksin är ledaren för dom röda, Han är nyckeln till en politisk lösning och Abbhisit vet om detta men Blankt vägrar att förhandla med honom.

Genom att låta Thaksin återvända, visst kungen och dess garde förlorar ju ansiktet eftersom dom som jagat ut han ur landet. Dom röda slutar att demonstrera samma dag, Abbhisit kan sitta kvar tills en politisk lösning förhandlas fram. Efter detta drar Thaksin sig tillbaka från politiken och fortsätter enbart som affärsman vilket han själv lovat.

Man får tycka vad man vill om Thaksin, Men han är den man ska förhandla med.

Så om alla erkänner det alla idag hävdar att dom är oskyldiga till är allt ok och alla börjar därefter bete sig lagligt, korrekt och enligt gällande regler och lagar ??

Drömmer du eller ?

Det är fortfarande samma Thailand med samma Thailändare och samma Thaksin som skulle bygga det "nya landet" !!

Tror du ärligt talat att det skulle bli ett spår bättre ?

Hur blåögd får man bli egentligen ?

De röda skulle definitivt inte gå med på dina förslag i alla fall !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det har varit så många bilder och filmer av svartklädda män som, i direkt närhet till de röda, förbereder sig för strid, skjuter från byggnader etc. Denna tråd är väldigt lång så jag orkar inte göra det åt dig.

Om du missat alla dessa bilder tycker jag att du ska ta lite tid och browsa igenom. Det kanske öppnar dina ögon.

Klart jag vet det, Det är ju jag som postat flera av dom videos.

Men som du håller på med att kategoriskt skylla allt på en sida, Så behövs ni ibland visas att allt är inte svart och vitt.

Vilka dessa svartklädda män är vet inte jag i alla fall.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag vet det, Det är ju jag som postat flera av dom videos.

Men som du håller på med att kategoriskt skylla allt på en sida, Så behövs ni ibland visas att allt är inte svart och vitt.

Vilka dessa svartklädda män är vet inte jag i alla fall.

Att det blev våldsamheter kan bara skyllas på den röda sidan. Deras ledare har hela tiden provocerat. Vilken sida startade våldsamheterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Serath; här är några bilder. Titta gärna efter fler i denna och andra trådar.

Du ser färgen på deras kläder? Ser du att de röda inte ser ut att vara direkt avogt inställda till dem.

Bifogar också ett par bilder på fredsälskande rödskjortor. Fina va!!? Och du snälla... kom inte med "dom måste ju ha något att försvara sig med mot den hemska polisen och militären..." Det blri bara fånigt så bespara dig själv den pinsamheten.

post-3555-127179569608_thumb.jpg

post-3555-127179577186_thumb.jpeg

post-3555-127179592323_thumb.jpg

post-3555-127179595288_thumb.jpg

post-3555-127179569608_thumb.jpg

post-3555-127179577186_thumb.jpeg

post-3555-127179592323_thumb.jpg

post-3555-127179595288_thumb.jpg

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det blev våldsamheter kan bara skyllas på den röda sidan. Deras ledare har hela tiden provocerat. Vilken sida startade våldsamheterna?

Av alla videos jag sett så finns det inga som helst bevis vilka som börja, Utan vart väldigt kaotiskt och snabb inledning vid Phan fah.

Militären börja med att skjuta gummikulor mot/över demonstranterna. Bomber sköts mot militären. Sen braka helvetet loss.

Dock så är det troligt att det var röda sympatisörer som är dom svartklädda, Återstår väl att se om dom arresterar någon. Men som sagt var jag har ingen aning vilka det är och ingen annan har bevis för det heller.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av alla videos jag sett så finns det inga som helst bevis vilka som börja, Utan vart väldigt kaotiskt och snabb inledning vid Phan fah.

Militären börja med att skjuta gummikulor mot/över demonstranterna. Bomber sköts mot militären. Sen braka helvetet loss.

Dock så är det troligt att det var röda sympatisörer som är dom svartklädda, Återstår väl att se om dom arresterar någon. Men som sagt var jag har ingen aning vilka det är och ingen annan har bevis för det heller.

Skulle du inte ge alla amnesti för alla brott i en "sanningskommsision" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Av alla videos jag sett så finns det inga som helst bevis vilka som börja, Utan vart väldigt kaotiskt och snabb inledning vid Phan fah.

Militären börja med att skjuta gummikulor mot/över demonstranterna. Bomber sköts mot militären. Sen braka helvetet loss.

Dock så är det troligt att det var röda sympatisörer som är dom svartklädda, Återstår väl att se om dom arresterar någon. Men som sagt var jag har ingen aning vilka det är och ingen annan har bevis för det heller.

Tränga in i parlamentet? Tränga in hos valkommissionen? Tränga in på Thaicom? Den 10 april började bråket när rödskjortorna försökte tränga in i en militärförläggning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en märklig diskussion nu det hävdas att de Gula ej har någon koppling till nuvarande Regering i Thailand samt att de Gulas agerande ej påverkat hur den nuvarande Regeringen i Thailand fick makten!

Varför avslutade då de Gula omedelbart sin ockupation av flygplatsen då den nuvarande regeringschefen tillträdde.

Enligt den tolkningen så är det ok att ockupera flygplatsen tills regeringen avgår samt bibehålla ockupationen tills den regeringschef man önskar blir Regeringschef det var ju så de Gula gjorde!

Det sättet att tillsätta en regering är i mitt tycke inte demokratisk, och därmed är det ej en demokratisk regering oavsett vad dess företrädare och tillskyndare säger.

Mvh

M-C

Det som är lite märkligt, är att du varken har koll på händelseförloppet eller de gulas syften.

  • De gula har inga problem med PT eller en "röd" regering. De har problem med Thaksin.

    PAD gick ut och demonstrerade först när PPP sade att man ville ändra konstitutionen på så sätt att Thaksin kunde förlåtas och komma tillbaka.

    Samak ville man skulle avgå eftersom han publikt sagt att han var Thaksins ställföreträdare.

    Och Somchai ville man ha avsatt eftersom han var Thaksins svåger.

    Det finns ingen koppling mellan PADs demonstrationer och ett krav på att Demokraterna skulle bilda regering.

    Mig veterligen har aldrig PAD krävt detta, eller uttryckt ens liknande krav offentligt. Men jag kan ha fel och vill gärna se sådana krav i sådana fall.

  • PPP bildade regering i koalition med Chart Thai och Pua Paendin.

    Chart Thai är ett parti som var i opposition till TRT och borde i "normala" fall inte ingått i koalition med PPP.

    Och Pua Paending är nybildat och består av både f.d TRT-politiker (Newin) och TRT-motståndare. De kan liera sig med vem som helst.

    Det faktum att dessa partier valde en koalition med PPP efter valet 2007 innebär inte att PPP är en "mer" demokratisk vinnare i det

    valet, än Demokraterna. Men PPP fick fler mandat än Demokraterna.

    Efter att Samak och Somchai gjort bort sig valde dessa båda partier att lämna koalitionen.

    Säkert efter en del lockande och allehanda påtryckningar från olika intressenter.

    Ett helt ok val fullt förenligt med demokratiska principer.

Resultatet av ovanstående faktiska förhållanden är alltså att man inte kan säga att PAD tillsatt en regering med sina demonstrationer.

Man kan säga att Demokraterna kom till makten efter en mängd politiska oroligheter och sidbyten bl.a p.g.a demonstrationerna.

Och att effekten av PADs demonstrationer är detta. Men inte att de blivit tillsatta av PAD.

Vad PAD gjorde och UDD nu gör är faktiskt två olika saker. De liknar varandra såtillvida att de är demonstrationer. Men de ÄR olika.

Både i publika krav som i publika syften. Spekulationer om andra bakomliggande syften hör inte hit eftersom hela debatten blir artificiell då.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du inte ge alla amnesti för alla brott i en "sanningskommsision" ?

Enda sättet att få reda på sanningen och gå vidare är att båda sidor erkänner sina brott.

Men inser att du skiter i vilket bara dom "onda" blir dömda vilket dom ändå aldrig kommer bli.

Eller tror du vi nånsin får reda vilka dom svartklädda var?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda sättet att få reda på sanningen och gå vidare är att båda sidor erkänner sina brott.

Men inser att du skiter i vilket bara dom "onda" blir dömda vilket dom ändå aldrig kommer bli.

Eller tror du vi nånsin får reda vilka dom svartklädda var?

Dom röda ledarna vet vilka dom är. Det har dom erkänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tränga in i parlamentet? Tränga in hos valkommissionen? Tränga in på Thaicom? Den 10 april började bråket när rödskjortorna försökte tränga in i en militärförläggning!

ockupera flygplasten? mm mm mm bla bla bla

Du måste förstå att militär kuppen mot thaksin är ju orsaken till dom senaste 4 års demonstrationer, Kan vi vara överens om det?

Och troligtvis så lär det hålla på för lång tid framöver om man inte löser det första grundproblemet.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda sättet att få reda på sanningen och gå vidare är att båda sidor erkänner sina brott.

Men inser att du skiter i vilket bara dom "onda" blir dömda vilket dom ändå aldrig kommer bli.

Eller tror du vi nånsin får reda vilka dom svartklädda var?

Vad thailändsk polis, åklagare och domare klarar av eller inte har jag inte en aning om och vill inte ens gissa om

Jag hoppas dock att de som dödat, skadat och lemlästas så långt det är möjligt kan straffas för sina brott. oavsett var de finns, vilken sida de tillhör eller på vilka initiativ de gjort det.

Hur tror du att man skall få NÅGON i Thailand och ERKÄNNA några brott när det är ett öde värre än döden att erkänna några fel för en thailändare ? Har du inte fattat något om "förlora-ansiktet"-tankesättet hos thailändare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ockupera flygplasten? mm mm mm bla bla bla

Du måste förstå att militär kuppen mot thaksin är ju orsaken till dom senaste 4 års demonstrationer, Kan vi vara överens om det?

Och troligtvis så lär det hålla på för lång tid framöver om man inte löser det första grundproblemet.

Jag skulle vilja säga att Thaksin är orsaken till de senaste fyra årens demonstrationer

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, Båda sidor får svidande kritik. Och tycker det är intressant att Thaksin nämns så mycket.

Uppenbarligen har dom förstått hans betydelse, Det har ju inte Abbhisit gjort.

Som sagt var, säger det igen. Politisk lösning mellan abbhisit och thaksin är nog enda sättet att undvika ett blodbad.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

ockupera flygplasten? mm mm mm bla bla bla

Du måste förstå att militär kuppen mot thaksin är ju orsaken till dom senaste 4 års demonstrationer, Kan vi vara överens om det?

Och troligtvis så lär det hålla på för lång tid framöver om man inte löser det första grundproblemet.

Det är bara inom hardcore-röda som något sådant kan kommas överrens

De flesta Thailändare idag hatar allt vad tröjfärger och demonstrationer heter och vill bara återgå till sina liv och leva ifred som dom är vana vid.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, Båda sidor får svidande kritik. Och tycker det är intressant att Thaksin nämns så mycket.

Uppenbarligen har dom förstått hans betydelse, Det har ju inte Abbhisit gjort.

Som sagt var, säger det igen. Politisk lösning mellan abbhisit och thaksin är nog enda sättet att undvika ett blodbad.

PM har mycket väl medveten om att en dömd brottsling i landsflykt ligger bakom vad som händer i Thailand just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara inom hardcore-röda som något sådant kan kommas överrens

De flesta Thailändare idag hatar allt vad tröjfärger och demonstrationer heter och vill bara återgå till sina liv och leva ifred som dom är vana vid.

Jo det stämmer nog, Problemet är att 2 minoritetssidor kan förstöra för hela Thailand om dom inte kommer överens.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja det var det! Amnesty International har ju ett rykte om att vara opartiska. Kanske kan detta gjuta lite olja på MPR-vågorna också. :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det stämmer nog, Problemet är att 2 minoritetssidor kan förstöra för hela Thailand om dom inte kommer överens.

Vilka 2 minoritetssidor syftar du på? De gula mullrar bara i bakgrunden än så länge

Link to comment
Dela på andra sajter

PM har mycket väl medveten om att en dömd brottsling i landsflykt ligger bakom vad som händer i Thailand just nu

Troligtvis blir det ny militärkupp för att rädda ansiktet på Abbhisit så han slipper upplösa parlamentet.

Min tidigare gissning gäller fortfarande, Fredag eller lördag denna veckan.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis blir det ny militärkupp för att rädda ansiktet på Abbhisit så han slipper upplösa parlamentet.

Min tidigare gissning gäller fortfarande, Fredag eller lördag denna veckan.

Så en militärkupp gör att man kan behålla nuvarande regering ?

Och om det inte blir militärkupp. Vad händer då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så en militärkupp gör att man kan behålla nuvarande regering ?

Och om det inte blir militärkupp. Vad händer då ?

Eftersom militärledningen tydligen backar upp regeringen, är en militärkupp föga trolig. Jag vet inte hur mycket det diskuterats här om tillsättandet av en ny arméchef. Detta är en av de viktigaste anledningarna till Takki och hans hantlangare vill ha val NU. Och det är därför militärledningen backar upp regeringen. Man vill för allt guld i Småland inte att Takki och kompani skall a möjlighet att tillsätta en takki-docka som chef.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så en militärkupp gör att man kan behålla nuvarande regering ?

Och om det inte blir militärkupp. Vad händer då ?

Om inte militär kupp

Med våld skingra demonstranterna eller Politisk lösning (Nyval eller förhandla med thaksin).

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte militär kupp

Med våld skingra demonstranterna eller Politisk lösning (Nyval eller förhandla med thaksin).

Takki vill inte förhandla! Det finns ett stående erbjudande från regeringen att återuppta förhandlingarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...