Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Att Bangkok är rojalisternas och dom rikas högborg är väl ingen överaskning, och hur svårt kan det vara att besegra ett parti med ledarna fängslade och utan möjlighet att föra ut sitt budskap p.g.a censur och mötesförbud.

Dom forna Sovjetledarna fick också många röster men det säger väl inte alltid så mycket om vad folk tyckte och hur dom skulle röstat om alternativ tilläts.

Mvh Isan Lover

Vilket parti i lokalvalet i Bangkok har fängslade ledare ??

De gula fick inga platser alls i valet. Stämmer inte så bra med dina teorier ju !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag har aldrig påstått att just dessa studenter har blivit drabbade och jag förstår inte hur du kunde tolka mitt inlägg så, det fall som har uppmärksammats gällde ett tidigare fall där en student i norr som blev dömd till detta.

Och det har väl blivit en symbol för regeringens motståndare som visar hur regeringen egentligen vill behandla folk som har mage att ifrågasätta deras makt.

Mvh Isan Lover

Så ett enda enskilt fall blir helt plötsligt ett normalbeteende mot ALLA som ifågasätter en sittande regering ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så vart frugan förvånad att de "röda" förlorade i vårt distrikt i Bkk, eftersom de rika där är "röda", och alltid vunnit tidigare.

Jag vart förvånad att de rödas valaffischer fick sitta kvar uppe och att de enda valaffischer som vandaliserades var för de "gula".

De röda var i klar majoritet bland de pickuper som körde runt i kvarteren och spred sina budskap i högtalare innan valet.

Bara lite observationer, från verkligheten.

MVH Tommy

Där har du helt fel Tommy. Du skrev klart och tydligt att observationen var från Bkk och då kan den per definition inte vara från verkligheten.Verkligheten börjar 4 timmar med en pickis norr om Bkk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstranterna var obeväpnade, Jag har inte sett några rödskjortor med vapen i alla fall... Fanns dock fåtal beväpnande element bland demonstranterna... kanske dom du menar?

Du kanske vill se vill se lite videos när obeväpnade demonstranter blir skjutna? Bara bläddra tillbaks i tråden, Har postat otal med videos.

Du måste skoja! Du har ju själv följt denna tråd och det har visats otal bilder med demonstranter med vapen. Jag menar inte att huvuddelen av demonstranterna var beväpnade men det fanns mycket vapen hos dem.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skoja! Du har ju själv följt denna tråd och det har visats otal bilder med demonstranter med vapen. Jag menar inte att huvuddelen av demonstranterna var beväpnade men det fanns mycket vapen hos dem.

Det spelar ingen roll hur mycket bilder eller material som visas. Eller vad som sägs eller skrivs.

Jultomten är röd - alltså är UDD snälla.

Och Abhisit är dum för att .. tja.. bara för att lixom.

Thaks O Akbar !!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att Bangkok är rojalisternas och dom rikas högborg är väl ingen överaskning, och hur svårt kan det vara att besegra ett parti med ledarna fängslade och utan möjlighet att föra ut sitt budskap p.g.a censur och mötesförbud.

Dom forna Sovjetledarna fick också många röster men det säger väl inte alltid så mycket om vad folk tyckte och hur dom skulle röstat om alternativ tilläts.

Mvh Isan Lover

Eftersom det bor någonstans mellan 7-13miljoner människor i Bangkok, beroende på hur man räknar så betyder det att en stor del av Thailands befolkning är rojalister och rika?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har aldrig påstått att just dessa studenter har blivit drabbade och jag förstår inte hur du kunde tolka mitt inlägg så, det fall som har uppmärksammats gällde ett tidigare fall där en student i norr som blev dömd till detta.

Och det har väl blivit en symbol för regeringens motståndare som visar hur regeringen egentligen vill behandla folk som har mage att ifrågasätta deras makt.

Mvh Isan Lover

EN student har skickats till ett omskolningsläger, var ligger det för jag skulle väldigt gärna vilja skriva ett reportage om det. Ifall det nu existerar alltså.

På det du skrev lät det som att alla studenter m,ed en avvikande uppfattning skulle skolas om. Tydligen finns det hopp för Thailand eftersom alla studenter utom en har fattat hur det ligger till.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det bor någonstans mellan 7-13miljoner människor i Bangkok, beroende på hur man räknar så betyder det att en stor del av Thailands befolkning är rojalister och rika?

Drygt 36% enligt senaste folkomröstningen är antingen adel, rika, militärer eller kungliga.

Med andra ord så borde "överklassen" i Thailand vara den procentuellt största i hela världen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En stor eloge till Tyskland som inte vill sälja krigsmaterial till den Thailändska regeringen p.g.a landets politiska oro och problem i dom södra provinserna, Tyskland vägrar enligt den Thailändska regeringens talesman Panitan Wattanayagorn att sälja p.g.a EU,s policy att inte sälja vapen till länder som har människorätts, gräns och etniska problem för att förhindra att vapnen används för våldsamt förtryck.

Detta var det bästa på länge för demokrativännerna i Thailand, och kanske får vi se lite mer internationellt engagemang mot förtrycket i Thailand.

Bl.a vår egen MaiChai brukar ju använda bristen på internationella sanktioner som ett tecken på att alla andra demokratier tycker om och godkänner det som sker i Thailand just nu, för om dom inte samtyckte skulle dom reagera.

Man kan läsa om detta i Bankok Post.

"The prime minister is concerned because he wants good reasons for the public to understand why Germany won't sell us their engines. This does not concern the engine change, but rather deals with the image of Thailand," the source said.

Apart from political unrest in Thailand, Germany is also concerned about problems in the southern border provinces, the source said.

Acting government spokesman Panitan Wattanayagorn said Germany refused to sell the Deutz engines because of the European Union's policy not to supply weaponry to countries where human rights, border and ethnic problems exist to prevent the weapons being used for violent suppression"

http://www.bangkokpost.com/news/local/195122/pm-opens-fire-on-armoured-vehicle-deal

Mvh Isan Lover

Du får nog ta tillbaka den stora elogen som du utdelade till Tyskland, APC fordonen är på väg med motorer från Mercedes...

http://www.bangkokpost.com/news/local/195810/first-ukrainian-apcs-here-on-friday

Citat från länken:

But Mr Chuchuk said since the official contract was signed in July 2008, new engines had been sourced from MTU Mercedes and Ukraine would meet the deadline to supply all the vehicles by the end of next year.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Att Bangkok är rojalisternas och dom rikas högborg är väl ingen överaskning, och hur svårt kan det vara att besegra ett parti med ledarna fängslade och utan möjlighet att föra ut sitt budskap p.g.a censur och mötesförbud.

Dom forna Sovjetledarna fick också många röster men det säger väl inte alltid så mycket om vad folk tyckte och hur dom skulle röstat om alternativ tilläts.

Mvh Isan Lover

I Sovjet fanns bara ett parti att röst på och i Thailand finns det mer än ett parti att rösta på.

Sovjet var en diktatur och Thailand är en demokrati.

Dålig jämförelse.

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilket parti i lokalvalet i Bangkok har fängslade ledare ??

De gula fick inga platser alls i valet. Stämmer inte så bra med dina teorier ju !

Hej

Majoriteten av dom Gula är ju naturligtvis Demokrater, det är bara en liten klick som försöker starta ett eget parti.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så ett enda enskilt fall blir helt plötsligt ett normalbeteende mot ALLA som ifågasätter en sittande regering ?

Hej

Det är ett exempel på hur regeringen ser på detta, och en varning till andra studenter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I Sovjet fanns bara ett parti att röst på och i Thailand finns det mer än ett parti att rösta på.

Sovjet var en diktatur och Thailand är en demokrati.

Dålig jämförelse.

Mvh :wai:

Kenthamon

Hej

Att du tycker att Thailand är en demokrati trots militärkupp och förföljelse av opposition säger väl mer om din uppfattning om demokrati än att Thailand är demokratiskt just nu.

Det är nog ganska många som inte tycker att sånt hör hemma i en demokrati som tur är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Majoriteten av dom Gula är ju naturligtvis Demokrater, det är bara en liten klick som försöker starta ett eget parti.

Mvh Isan Lover

Så det var därför demokraterna vann en stor majoritet och de gula inte en enda plats ?

Demokraterna är gula och de gula är . ?

Hej

Det är ett exempel på hur regeringen ser på detta, och en varning till andra studenter.

Mvh Isan Lover

Det är hur en lokal polisenhet bedömde och handlade i ett enda enskilt fall

Vad har det med regeringen att göra ?

Hej

Att du tycker att Thailand är en demokrati trots militärkupp och förföljelse av opposition säger väl mer om din uppfattning om demokrati än att Thailand är demokratiskt just nu.

Det är nog ganska många som inte tycker att sånt hör hemma i en demokrati som tur är.

Mvh Isan Lover

Anser du att landet var mer demokratiskt när Thaksin satt vid makten ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så det var därför demokraterna vann en stor majoritet och de gula inte en enda plats ?

Demokraterna är gula och de gula är . ?

Till och med du måste väl känna till att PAD ockuperade parlamentet när dom röda regerade, och att deras mål var att få in Apishit och demokraterna.

Det är hur en lokal polisenhet bedömde och handlade i ett enda enskilt fall

Vad har det med regeringen att göra ?

Regeringen har inflytande över det som sker via Suthep och CRES, så det var nog inget misstag, och ingen i regeringen har väl kritiserat det som hände, det är mig veterligen bara röda och intellektuella som protesterar mot sånt här.

Anser du att landet var mer demokratiskt när Thaksin satt vid makten ?

Ja absolut, håller man fria val som godkänns av det internationella samfundet (och speciellt om man vinner tre val i rad) så är det ok för mig, men enligt många bedömmare så fördes landet 20 år bakåt i tiden demokratiskt i.o.m militärkuppen och det håller jag med om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sovjet fanns bara ett parti att röst på och i Thailand finns det mer än ett parti att rösta på.

Sovjet var en diktatur och Thailand är en demokrati.

Dålig jämförelse.

Mvh :wai:

Kenthamon

Jo du har delvis rätt, Skillnaden är ju att i Thailand blir det militärkupp om du röstar fel.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja absolut, håller man fria val som godkänns av det internationella samfundet (och speciellt om man vinner tre val i rad) så är det ok för mig, men enligt många bedömmare så fördes landet 20 år bakåt i tiden demokratiskt i.o.m militärkuppen och det håller jag med om.

Mvh Isan Lover

Ett land lett av en karismatisk ledare som villigt uttalar att demokrati inte är hans mål, enbart tillsätter ja-sägare eller släktingar på viktiga poster, skiter i lag och rätt, driver rena slaktar-verksamheter i WOD, agerar personligen och enväldigt som ÖB, domare, regering och lagstiftare, anpassar lagar för att passa sina personlig ekonomiska affärer, tjänar enorma pengar personligen genom sina "regerings-beslut", driver stenhård censur, jagar alla journalister som inte skriver det han vill antingen under jorden eller ur landet, etc etc etc etc etc kan knappast anses vara en demokrati

Snarare är det en mycket bra beskrivning på en diktatur

Påminner en hel del om situationen just nu i Venezuela faktiskt.

Att vinna val (på olika konstiga grunder, som många sedan dömts för) skapar ingen demokrati utan det är hur man leder landet mellan valen som visar hur "demokratisk" den sittande regeringen är.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det var därför demokraterna vann en stor majoritet och de gula inte en enda plats ?

Demokraterna är gula och de gula är . ?

Till och med du måste väl känna till att PAD ockuperade parlamentet när dom röda regerade, och att deras mål var att få in Apishit och demokraterna.

Mvh Isan Lover

Att PAD ockuperade parlamentet och flygplatserna kan ingen ens diskutera men målet tror jag definitivt är oklart. Min åsikt är att precis som militären var målet att få bort de röda för dom misskötte landet kapitalt och satt på makten på felaktiga grunder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är hur en lokal polisenhet bedömde och handlade i ett enda enskilt fall

Vad har det med regeringen att göra ?

Regeringen har inflytande över det som sker via Suthep och CRES, så det var nog inget misstag, och ingen i regeringen har väl kritiserat det som hände, det är mig veterligen bara röda och intellektuella som protesterar mot sånt här.

Mvh Isan Lover

Snacka om konspiratoriskt tänkande utan faktabakgrund !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om konspiratoriskt tänkande utan faktabakgrund !

Ett land lett av en karismatisk ledare som villigt uttalar att demokrati inte är hans mål, enbart tillsätter ja-sägare eller släktingar på viktiga poster, skiter i lag och rätt, driver rena slaktar-verksamheter i WOD, agerar personligen och enväldigt som ÖB, domare, regering och lagstiftare, anpassar lagar för att passa sina personlig ekonomiska affärer, tjänar enorma pengar personligen genom sina "regerings-beslut", driver stenhård censur, jagar alla journalister som inte skriver det han vill antingen under jorden eller ur landet, etc etc etc etc etc kan knappast anses vara en demokrati

Snarare är det en mycket bra beskrivning på en diktatur

Påminner en hel del om situationen just nu i Venezuela faktiskt.

Att vinna val (på olika konstiga grunder, som många sedan dömts för) skapar ingen demokrati utan det är hur man leder landet mellan valen som visar hur "demokratisk" den sittande regeringen är.

Intressant att din lokala husgud i ett annat inlägg nämner att Thaksin agerade ÖB och sekunderna efter börjar du använda det argumentet som en bekräftad sanning. På vilket sätt anser du att han agerade ÖB? För att han, liksom Abhisit, utsåg ÖB?

På vilket sätt agerade han domare? Dömde han någon för något brott eller menar du att han instruerade domstolarna om hur de skulle döma i olika brottsmål? Du kräver att IL skall ha bevis för sina grova anklagelser mot Demokraterna men du slänger oblygt ur dig en massa anklagelser som mestadels är baserade på rykten. Det är lite konstigt hur du värderar fakta och väljer vad som är sanning enligt dig. En del saker accepterar du totalt okritiskt helt utan reflektion medans andra saker skall överbevisas flera gånger om. Jag upplever dig fullt lika enögd som IL eller Serath - och det säger faktiskt en hel del.

Är demokrati ett mål i sig självt anser du? I sådant fall strider det ju mot en rad uttalande du tidigare gjort - framförallt i relation till lag och rätt. Har du läst hela talet med Thaksin när han uttalar dessa ord. Han har sagt mkt dumt och korkat men just detta anser jag inte vara särskillt farligt eftersom han tydligt klargör att han är ute efter social harmoni snarare än demokrati i sig självt - något som sedan PAD i princip kopierade när de lade sit förslag om begränsad rösträtt.

"Democracy is a good and beautiful thing, but it's not the ultimate goal as far as administering the country is concerned," he said. "Democracy is just a tool, not our goal. The goal is to give people a good lifestyle, happiness and national progress."

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att din lokala husgud i ett annat inlägg nämner att Thaksin agerade ÖB och sekunderna efter börjar du använda det argumentet som en bekräftad sanning. På vilket sätt anser du att han agerade ÖB? För att han, liksom Abhisit, utsåg ÖB?

På vilket sätt agerade han domare? Dömde han någon för något brott eller menar du att han instruerade domstolarna om hur de skulle döma i olika brottsmål? Du kräver att IL skall ha bevis för sina grova anklagelser mot Demokraterna men du slänger oblygt ur dig en massa anklagelser som mestadels är baserade på rykten. Det är lite konstigt hur du värderar fakta och väljer vad som är sanning enligt dig. En del saker accepterar du totalt okritiskt helt utan reflektion medans andra saker skall överbevisas flera gånger om. Jag upplever dig fullt lika enögd som IL eller Serath - och det säger faktiskt en hel del.

Är demokrati ett mål i sig självt anser du? I sådant fall strider det ju mot en rad uttalande du tidigare gjort - framförallt i relation till lag och rätt. Har du läst hela talet med Thaksin när han uttalar dessa ord. Han har sagt mkt dumt och korkat men just detta anser jag inte vara särskillt farligt eftersom han tydligt klargör att han är ute efter social harmoni snarare än demokrati i sig självt - något som sedan PAD i princip kopierade när de lade sit förslag om begränsad rösträtt.

"Democracy is a good and beautiful thing, but it's not the ultimate goal as far as administering the country is concerned," he said. "Democracy is just a tool, not our goal. The goal is to give people a good lifestyle, happiness and national progress."

Hej

Som vanligt är du ute och cyklar

Att jag använder samma uttryck som andra på MPR innebär inte att jag bara kopierar dom utan faktabakgrund och att dom överensstämmer med mina egna åsikter och vetskap om vad som händer och har hänt i Thailand

Jag kan ta några exempel:

Att Thaksin agerar ÖB refererar jag bl.a till att han flera gånger under sin tid vid makten körde över den av honom tillsatte ÖB:n i flera upphandlingsprojekt. Detta för att militärens utredning föreslog de vapensystem och materielsystem de ansåg bäst fyllde deras behov medan Thaksin istället körde över hela utredningarna och sa att man skulle köpa det alternativ som han personligen gynnades mest av ekonomiskt. Jag har mycket god insikt i spelen bakom kulisserna i flera av dessa thaksin-styrda affärer. Lång mer än troligen någon annan här på MPR.

Att Thaksin inte var för demokrati styrs inte av det han sa i ditt citat utan hur han agerade under hela sin tid vid makten. Hans agerande var precis tvärt emot vad en demokrati står för och han betedde sig i likhet med flera diktatorer i världen. Hans uttalande du hänger fast vid är inget mot det agerande han hade i verkligheten. och ju mer tiden går desto mer kryper fram i dagsljuset om hur dåligt han betedde sig enligt demokratiska termer och bruk.

Att han agerade "domare" kan man ju bara titta på WOD-problematiken där han gick ut och lovade att ingen polis skulle dömas för om knarklangare dödades under WOD. Snacka om att ta på sig domar-rollen och köra över landets rättsväsende. Finns ett flertal exempel till på liknande saker han gjort

Finns ett flertal uppsatser och avhandlingar om detta ämne att läsa. Kan rekommendera dom om du missat att titta in lite mer på bakomliggande verksamheter och roller/ansvar

Så tagga ner på din attityd och bry dig om bakomliggande kunskaper och erfarenheter innan du är spydig mot folk här på MPR

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som vanligt är du ute och cyklar

Att jag använder samma uttryck som andra på MPR innebär inte att jag bara kopierar dom utan faktabakgrund och att dom överensstämmer med mina egna åsikter och vetskap om vad som händer och har hänt i Thailand

Jag kan ta några exempel:

Att Thaksin agerar ÖB refererar jag bl.a till att han flera gånger under sin tid vid makten körde över den av honom tillsatte ÖB:n i flera upphandlingsprojekt. Detta för att militärens utredning föreslog de vapensystem och materielsystem de ansåg bäst fyllde deras behov medan Thaksin istället körde över hela utredningarna och sa att man skulle köpa det alternativ som han personligen gynnades mest av ekonomiskt. Jag har mycket god insikt i spelen bakom kulisserna i flera av dessa thaksin-styrda affärer. Lång mer än troligen någon annan här på MPR.

Som vanligt kör du i diket.

Det är politikerna som bestämmer vad som ska köpas inte militären, Så är det i dom flesta länder och även sverige.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vanligt kör du i diket.

Det är politikerna som bestämmer vad som ska köpas inte militären, Så är det i dom flesta länder och även sverige.

Hej

Att Thaksin i grund och botten är en affärsman och inte en skolad yrkespolitiker har väl lett till en del ogenomtänkta uttalanden ibland,

men trots detta så tyckte en majoritet att han var bäst lämpad att leda landet och röstade fram honom, och detta hände inte bara en gång.

Jag ser ingen annan demokratisk lösning än att rösta bort honom om man inte gillade det han gjorde och stod för som politiker, att så inte skedde tolkar jag som att det fanns en majoritet för den förda politiken, och den väg som PAD och militären valde för landet är absolut inte mer demokratisk och främjar inte heller en demokratisk utveckling av landet, och det gäller även efter att dom såg till att Apishit fick makten.

Nej fram för fria val där alla får vara med på lika villkor och bort med möjligheten för militär och andra ej valbara att påverka i landet, det borde vara straffbart.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tagga ner på din attityd och bry dig om bakomliggande kunskaper och erfarenheter innan du är spydig mot folk här på MPR

Jag har mage att fråga dig en rad frågor när du påstår en hel massa saker. Frågor som du sedan inte kan besvara eller belägga. Då är jag helt plötsligt spydig medans du inlägg efter inlägg spyr galla över IL, Serath eller andra med automatik. Appropå att tagga ned kanske en gnutta självreflektion är på sin plats istället för att spika upp dig själv på offerkorset varje gång någon ifrågasätter det du skriver.

Du citerade själv ett uttryck från Thaksin tagit från talet jag klippte in. Då är det lätt att tro att du faktiskt syftade på det och inte som en sorts allmän referens över hela hans tid vid makten. Att han offentligt lovade poliser att de inte skulle dömas är väl inte sant eller?. Han sade att de är naturligt att brottslingar ibland omkommer i konflikt med polisen. Det är onekligen hemskt i sig så varför överdriva eller hitta på?. De uppsatserna etc. du hänvisar till finns garanterat men jag har läst åtminstående ett 10-tal rapporter om WOD och ännu inte sett några klara bevis för den åtalsfrihet du beskriver. Har du själv läst dem som du hävdar? I sådant fall borde det vara lätt att ge en referens eller?

Att kritisera Thaksin och tex. WOD är som att sparka in en öppen dörr. Därför blir det än mer konstigt nör argumenten måste skarvas hela tiden.

Förresten, om Abhisit tex. beslutar att inte köpa in de ubåtar som ÖB anser att Thailand nu behöver är det då också att han agerar ÖB eller gäller det bara Thaksin?

Link to comment
Dela på andra sajter

- I grund och botten affärsman.

- Får fly efter fejd med andra rika som inte accepterar honom längre och kastar ut honom.

- Manar indirekt egna anhängare till uppror mot sina rika antagonister.

- Har många fanatiker i sin beundrarskara.

Han kan inte ha varit helt nöjd med utfallet av sin övertygelse den där Mohammed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...