Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Kan du inte precis som jag lägga in lite text ifrån Amnesty International som stöd för din åsikt att det var demonstranterna som stod för skjutandet och dödandet.

Mvh Isan Lover

Vem tror du det var som dödade militärerna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan det ha varit De röda terroristerna?

post-3130-087082900 1284188296_thumb.jpg

Eller var de dom gula utklädda till röda terrorister kanske som ville skapa lite extra "stämning" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller var de dom gula utklädda till röda terrorister kanske som ville skapa lite extra "stämning" ?

Varför inte?

Det har ju framförts teorier om det omvända och det osannolika är väl lika sannolikt om rollerna är dom omvända ,eller?

:ironi:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte?

Det har ju framförts teorier om det omvända och det osannolika är väl lika sannolikt om rollerna är dom omvända ,eller?

:ironi:

Självklart. Och alla demonstranterna kanske aldrig fanns heller utan är enbart ett trick från Regeringen för att få mer stöd i kommande val ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/09/11/politics/Students-talk-tough-to-PM-over-deaths-30137761.html

Det verkar iallafall som om Abhisit är beredd att ta debatten med studenterna.

Jag har funderat länge på mordbränderna riktade in sig på specifika byggnader, Central World men inte Siam paragon eller MBK. Lite oklart över landförhållanden i alla fallen men att Siam Paragons ägare står nära biografvaktmästaren är ju vida känt. Tydligen är det inte så med Central Wolrds ägare?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmul...s-30137761.html

Det verkar iallafall som om Abhisit är beredd att ta debatten med studenterna.

Undrar varför han gjorde det? Thailand är ju en diktatur. Borde han inte bara ha skjutit ihjäl dem för att få tyst på dem?

Nu ska utfrågningen dessutom visas på TV nationellt. Undrar om den kommer att censureras.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför han gjorde det? Thailand är ju en diktatur. Borde han inte bara ha skjutit ihjäl dem för att få tyst på dem?

Nu ska utfrågningen dessutom visas på TV nationellt. Undrar om den kommer att censureras.

:)

Visst är det märkligt att han tillåter det debatteras överhuvudtaget, och att det ska sändas på nationell TV också?

Men man har nog hyrt i UDD´s expertklippare, han som gjorde ett så bra jobb med att klippa ihop olika intervjuver med Abhisit för att få till slut få fram att Abhisit minsann beordrade militären att döda demonstranterna 2009. Det klippet har ju spelats på åtskilliga UDD möten och det är nog bara de totalt döva som inte hör att det är ett fejkat klipp.

Vad gäller studenterna så är dödspatrullerna redan på väg hem till dem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vem tror du det var som dödade militärerna ?

Hej

Enligt mig är det troligaste att demonstranterna i allmänhet inte var beväpnade alls eller med typ slangbällor, men det finns förmodligen en liten fraktion inom den röda rörelsen som är mer militant och som räknade med att regeringen skulle använda militärens vapen mot demonstranterna, dessa såg nog till att en del vapen smugglades in och att personer som kunde använda dessa fanns på plats, men enligt mig var dessa vapen inte offensiva utan endast till för att försvara demonstranterna om dessa blev attackerade av militären.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/09/11/politics/Students-talk-tough-to-PM-over-deaths-30137761.html

Det verkar iallafall som om Abhisit är beredd att ta debatten med studenterna.

Jag har funderat länge på mordbränderna riktade in sig på specifika byggnader, Central World men inte Siam paragon eller MBK. Lite oklart över landförhållanden i alla fallen men att Siam Paragons ägare står nära biografvaktmästaren är ju vida känt. Tydligen är det inte så med Central Wolrds ägare?

Hej

Jag tycker att han verkar vara lika kompromisslös och enögd som tidigare.

Men det vore ju en bra början om han åter lät studenterna ha en annan politisk uppfattning än sin egen utan att riskera straff och omskolningsläger, men det tror jag inte är aktuellt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det troligaste att demonstranterna i allmänhet inte var beväpnade alls eller med typ slangbällor, men det finns förmodligen en liten fraktion inom den röda rörelsen som är mer militant och som räknade med att regeringen skulle använda militärens vapen mot demonstranterna, dessa såg nog till att en del vapen smugglades in och att personer som kunde använda dessa fanns på plats, men enligt mig var dessa vapen inte offensiva utan endast till för att försvara demonstranterna om dessa blev attackerade av militären.

Mvh Isan Lover

Och dom bomber som kastades mot militären och dödade bl.a en löjtnant vid rachadamri utan föregående skottlossning från militären

Händelsen som startade det eskalerade våldet

Var det "självförsvar" det också ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Undrar varför han gjorde det? Thailand är ju en diktatur. Borde han inte bara ha skjutit ihjäl dem för att få tyst på dem?

Nu ska utfrågningen dessutom visas på TV nationellt. Undrar om den kommer att censureras.

:)

Hej

Syftet kan ju vara att försöka lura i lättlurade och godtrogna personer att det är högt till tak och tillåtet med fria politiska åsikter bland studenterna, vilket absolut inte är fallet eftersom CRES slår ner på dom som manifesterar mot regeringen, det råder också undantagstillstånd i flera provinser med allt vad det innebär av förtryck av t.ex studenter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"lättlurade och godtrogna personer"

:rotfl:

Inder du inte att med det uttalandet anser du den thailändska befolkningen som har tillgång till TV vara " lättlurade och godtrogna personer"

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att han verkar vara lika kompromisslös och enögd som tidigare.

Men det vore ju en bra början om han åter lät studenterna ha en annan politisk uppfattning än sin egen utan att riskera straff och omskolningsläger, men det tror jag inte är aktuellt.

Mvh Isan Lover

Du läste artiklen?

Så de studenterna är nu på väg till ett omskolningsläger?

Någon källa till ditt påstående?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Syftet kan ju vara att försöka lura i lättlurade och godtrogna personer att det är högt till tak och tillåtet med fria politiska åsikter bland studenterna, vilket absolut inte är fallet eftersom CRES slår ner på dom som manifesterar mot regeringen, det råder också undantagstillstånd i flera provinser med allt vad det innebär av förtryck av t.ex studenter.

Mvh Isan Lover

Vad jag vet så kvarstår undantagstillståndet bara i Bangkok, så det är fritt fram för politiska mainfestationer i alla andra provinser.

Bangkokborna är kanske lite trötta på att olikfärgade mobbar tar över och raserar deras stad, varför inte dra igång nästa manifestation någonstans där biografvaktmästaren har stort stöd som i Udon eller Chiang Mai, eller har folket genomskådat honom där också?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och dom bomber som kastades mot militären och dödade bl.a en löjtnant vid rachadamri utan föregående skottlossning från militären

Händelsen som startade det eskalerade våldet

Var det "självförsvar" det också ?

Hej

Vad det gäller dom olika bomdåd som förekom och förekommer i Bangkok och övriga Thailand är det nog svårare att ha en säker uppfattning, det kan vara ganska många som använder bomber för att försöka uppnå saker, det kan ex.vis vara PAD anhängare för att få militären att ingripa mot dom röda (och om jag inte minns fel greps väl två gula för just detta i Bangkok), det kan vara militären som vill få dom röda att framstå som farligare än dom är, det kan vara Newin,s privata arme som ligger bakom, det kan vara CRES och regeringen som vill få den röda rörelsen att framstå som farlig och därmed kunna sätta in undantagstillstånd och använda våld för att sitta kvar,

och det kan vara personer som sympatiserar med dom röda som har militär bakgrund, detta var bara några exempel det finns många fler och förmodligen kanske sanningen är att det är flera olika grupper som har sprängt bomber av olika skäl, och alltså inget som en grupp ligger bakom.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

"lättlurade och godtrogna personer"

:rotfl:

Inder du inte att med det uttalandet anser du den thailändska befolkningen som har tillgång till TV vara " lättlurade och godtrogna personer"

Hej

Mitt uttalande gällde hans svenska fan club, Thailändarna själva vet nog mycket väl vad den statliga TV,n står för när det gäller objektivitet och är säkert inte så godtrogna och lätta att lura.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad det gäller dom olika bomdåd som förekom och förekommer i Bangkok och övriga Thailand är det nog svårare att ha en säker uppfattning, det kan vara ganska många som använder bomber för att försöka uppnå saker, det kan ex.vis vara PAD anhängare för att få militären att ingripa mot dom röda (och om jag inte minns fel greps väl två gula för just detta i Bangkok), det kan vara militären som vill få dom röda att framstå som farligare än dom är, det kan vara Newin,s privata arme som ligger bakom, det kan vara CRES och regeringen som vill få den röda rörelsen att framstå som farlig och därmed kunna sätta in undantagstillstånd och använda våld för att sitta kvar,

och det kan vara personer som sympatiserar med dom röda som har militär bakgrund, detta var bara några exempel det finns många fler och förmodligen kanske sanningen är att det är flera olika grupper som har sprängt bomber av olika skäl, och alltså inget som en grupp ligger bakom.

Mvh Isan Lover

Det var det specifika bombanfallet från de rödas område mot militären som drog igång våldsspiralen vid demonstrationerna jag ville ha svar på !

Inte ett allmänt babblande slingrande politikersvar utan innehåll

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mitt uttalande gällde hans svenska fan club, Thailändarna själva vet nog mycket väl vad den statliga TV,n står för när det gäller objektivitet och är säkert inte så godtrogna och lätta att lura.

Mvh Isan Lover

Jo det märktes ju tydligt i senaste lokalvalet i Bangkok hur många "godtrogna och lättlurade" det bor i den staden. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo det märktes ju tydligt i senaste lokalvalet i Bangkok hur många "godtrogna och lättlurade" det bor i den staden. :whistle:

Hej

Att Bangkok är rojalisternas och dom rikas högborg är väl ingen överaskning, och hur svårt kan det vara att besegra ett parti med ledarna fängslade och utan möjlighet att föra ut sitt budskap p.g.a censur och mötesförbud.

Dom forna Sovjetledarna fick också många röster men det säger väl inte alltid så mycket om vad folk tyckte och hur dom skulle röstat om alternativ tilläts.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att Bangkok är rojalisternas och dom rikas högborg är väl ingen överaskning, och hur svårt kan det vara att besegra ett parti med ledarna fängslade och utan möjlighet att föra ut sitt budskap p.g.a censur och mötesförbud.

Dom forna Sovjetledarna fick också många röster men det säger väl inte alltid så mycket om vad folk tyckte och hur dom skulle röstat om alternativ tilläts.

Mvh Isan Lover

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så vart frugan förvånad att de "röda" förlorade i vårt distrikt i Bkk, eftersom de rika där är "röda", och alltid vunnit tidigare.

Jag vart förvånad att de rödas valaffischer fick sitta kvar uppe och att de enda valaffischer som vandaliserades var för de "gula".

De röda var i klar majoritet bland de pickuper som körde runt i kvarteren och spred sina budskap i högtalare innan valet.

Bara lite observationer, från verkligheten.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du läste artiklen?

Så de studenterna är nu på väg till ett omskolningsläger?

Någon källa till ditt påstående?

Hej

Jag har aldrig påstått att just dessa studenter har blivit drabbade och jag förstår inte hur du kunde tolka mitt inlägg så, det fall som har uppmärksammats gällde ett tidigare fall där en student i norr som blev dömd till detta.

Och det har väl blivit en symbol för regeringens motståndare som visar hur regeringen egentligen vill behandla folk som har mage att ifrågasätta deras makt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...