Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Det kostar även tusentals av låginkomsttagare stora eller hela delen av deras löner. Dessa individer har inte bett om några demonstrationer eller att få bli temporärt arbetslösa. Det är möjligt att flera av dem kommer att mista sina jobb eftersom turistindustrin nu går på knäna och antagligen kommer det att ta lång tid innan den skadan är reparerad.

Så min fråga är; eftersom du anser det vara självklart att demonstranterna får pengar för att demonstrera borde inte en stor del av de pengarna i rättvisans namn gå till de som nu saknar inkomst beroende på demonstrationerna?

Eller är det kanske så att jobb på shoppingcenter och hotell är så kallade fula jobb? Man blir inte så svettig och skit under naglarna saknas? Jag frågar eftersom du så ofta tar upp just ditt rättvisepatos.

Själv så är jag också intresserad av rättvisefrågor och sympatiserar minst lika mycket med dem som kommer i kläm när elefanterna dansar som med dem som anser sig vara marginaliserade.

Tyvärr så brukar personer som vill störta regeringar se det du beskriver som "smäller man får ta" Att tänka på alla de som direkt har behov att tjäna pengar dagligen, det ligger inte för denna typ av människor. "Saken" är viktigare.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://www.youtube.com/watch#!v=cS9XfTeMe8c&feature=related

Funkar inte för mig heller, Verkar som youtube länkningen har kraschat.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kom dom gula till makten, Du tror att dom röda bara skall glömma det och återvända till byarna med huvudet nedböjt.

Thaksin fick upp ögonen på dom fattiga, Man kan inte piska ner dom igen.

Sitter dom gula vid makten ??

Trodde det var en samling av olika partier i koalition som leds av den dom utsett till PM och han heter Abhisit

Har aldrig sett honom i gul tröja. Han brukar alltid ha kostym ju !

Thaksin fick upp ögonen för pengar och kan aldrig sluta sukta efter mer. Det rimmar ganska illa med ditt snack om att han bryr sig om dom fattiga

Han är bara tillräckligt smart att låtsas som det för att tjäna ett högre och personligt mål. Att skaffa sig själv mer pengar genom att på ett billigt och extremt lättgenomskådat sätt utnyttja de fattiga på ett mycket fult sätt.

Pinsamt att du inte insett detta ännu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som ser de röda som ett folkligt uppror emot militären och eliten och inte bara en kamp för Thaksin, hans ansikte samt hans pengar skulle jag vilja ställa en fråga.

Just nu så försvarar militären de röda emot övrigt vanligt folk på gatorna i Bangkok.

http://www.nationmultimedia.com/home/Fights-break-up-between-red-multicoloured-demonstr-30127569.html

Är det månne så att ni anser att de röda har monopol på att vara folket, eller räknas även de som nu är skitsnea på de röda och motprotesterar som folket?

Och har de militärer som skyddar de röda då fullständigt missuppfattat att de representerar "militären, aristokratin och makteliten" som vissa ständigt trummar ut.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det kan vara så som du spekulerar om, men det kan också vara andra grupper som vill ha igång bråket och på det sättet göra

sig av med dom röda som en politisk maktfaktor och även för att få slut på demonstrationerna.

Det verkar vara så att dom röda är inne på samma linje som mig och avbryter sin planerade ockupation av Silom,

bra att dom håller sig lugna, dom har ju nått sitt syfte att störa i området utan att ens behöva gå dit, det ser ju ut som

en krigs zon ändå.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/175219/red-shirts-won-t-go-to-silom

Mvh Isan Lover

Jag tycker de röda tydligt har visat att dom INTE bara vill ägna sig åt fredliga demonstrationer.

Dom har förbrukat sitt förtroende att "det är någon annan som ställer till med oredan"

Utan att veta så är jag övertygad om att det mesta elände som skapats, det har skapats av de röda. Även de dödsskjutningar som svartklädda män genomförde den 10/4. Jag vet det inte är fastlagt men det är så mycket annat som under hela denna soppa pekar mot att Arisaman och anhang står bakom, tillsammans med Seh Daeng förstås.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokratisk vald regering - Avsätts i en Militärkupp - En marionett regering styrd av militären

Alltså inte svårare än så, Eller hur?

Men försvara du Militärdiktaturen, Försvara du dom som stulit landet från folket.

Varför protesterade inte dom röda mot Takkis svågers regering? Den var ju tillsatt på samma sätt som den nuvarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter dom gula vid makten ??

Trodde det var en samling av olika partier i koalition som leds av den dom utsett till PM och han heter Abhisit

Har aldrig sett honom i gul tröja. Han brukar alltid ha kostym ju !

Thaksin fick upp ögonen för pengar och kan aldrig sluta sukta efter mer. Det rimmar ganska illa med ditt snack om att han bryr sig om dom fattiga

Han är bara tillräckligt smart att låtsas som det för att tjäna ett högre och personligt mål. Att skaffa sig själv mer pengar genom att på ett billigt och extremt lättgenomskådat sätt utnyttja de fattiga på ett mycket fult sätt.

Pinsamt att du inte insett detta ännu !

Pinsamt att du inte insett the "Big picture"

Thaksin var smart, Insåg att den fattiga befolkningen var en massiv outnyttjad rörelse. Genom att ge dom vad dom behövde och ville ha så fick han dom på sin sida. Populistisk politik går alltid hem i stugorna särskilt om man kan leverera. Han är en företagare, en pionjär, en visionär som såg möjligheter istället för den förlegade aristokratin som somnat in och levde på dom brödsmulor dom stal från folket. Att han är korrupt är ju inte så konstigt i ett land där ALLA är korrupta.

Vem hade du röstat på, En som förbättrar ditt liv (Thaksin) eller en som förtrycker dig (Militärdiktaturen)

Man får tycka vad man vill om Thaksin, Men korruptionen har INGENTING att göra med att han avsattes, Det är bara rödridåer för alla naiva människor.

Att thaksin var och är korrupt betvivlar jag inte, Men för att Thailand skall gå vidare måste man glömma det och sätta sig ned med Thaksin och "Eliten" och komma fram till en politisk lösning. Där thaksin tillåts återvända och får amnesti (Samt alla andra politiker), Får tillbaks sin cash men inte tillåts verka inom politiken. Man får tycka vad man vill om detta men troligen ända sättet att undvika ett blodbad.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker de röda tydligt har visat att dom INTE bara vill ägna sig åt fredliga demonstrationer.

Dom har förbrukat sitt förtroende att "det är någon annan som ställer till med oredan"

Utan att veta så är jag övertygad om att det mesta elände som skapats, det har skapats av de röda. Även de dödsskjutningar som svartklädda män genomförde den 10/4. Jag vet det inte är fastlagt men det är så mycket annat som under hela denna soppa pekar mot att Arisaman och anhang står bakom, tillsammans med Seh Daeng förstås.

Menar du dessa "svartklädda" män?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är en märklig diskussion nu det hävdas att de Gula ej har någon koppling till nuvarande Regering i Thailand samt att de Gulas agerande ej påverkat hur den nuvarande Regeringen i Thailand fick makten!

Varför avslutade då de Gula omedelbart sin ockupation av flygplatsen då den nuvarande regeringschefen tillträdde.

Enligt den tolkningen så är det ok att ockupera flygplatsen tills regeringen avgår samt bibehålla ockupationen tills den regeringschef man önskar blir Regeringschef det var ju så de Gula gjorde!

Det sättet att tillsätta en regering är i mitt tycke inte demokratisk, och därmed är det ej en demokratisk regering oavsett vad dess företrädare och tillskyndare säger.

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.c...feature=related

Skumt att man inte ser videon när jag länkar in youtubefilmer. Vad gör jag för fel?

Jag ändrade # till ? i adressen så fungerade det. :great:

Det ser ut som om du infogat både vanlig länk och Youtube-länk samtidigt och det behöver man inte. Det räcker med Youtubelänken via den befintliga knappen.

http://www.youtube.com/watch?v=cS9XfTeMe8c&feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.c...feature=related

Skumt att man inte ser videon när jag länkar in youtubefilmer. Vad gör jag för fel?

http://www.youtube.com/watch#!v=cS9XfTeMe8c&feature=related

Funkar inte för mig heller, Verkar som youtube länkningen har kraschat.

Här finns svaret på varför "YouTube" länkarna inte fungerar: :huh::na::drinks:

Ändrades av DaToolbox

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles oavsett färg på tröjan så är det bara rött blod som flyter. Värt att fundera på för alla färgfetischister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ändrade # till ? i adressen så fungerade det. :great:

Det ser ut som om du infogat både vanlig länk och Youtube-länk samtidigt och det behöver man inte. Det räcker med Youtubelänken via den befintliga knappen.

Jag länka bara genom youtube knappen

Här finns svaret på varför "YouTube" länkarna inte fungerar: :huh::na::drinks:

Ah där vart felet, Tackar.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinsamt att du inte insett the "Big picture"

Thaksin var smart, Insåg att den fattiga befolkningen var en massiv outnyttjad rörelse. Genom att ge dom vad dom behövde och ville ha så fick han dom på sin sida. Populistisk politik går alltid hem i stugorna särskilt om man kan leverera. Han är en företagare, en pionjär, en visionär som såg möjligheter istället för den förlegade aristokratin som somnat in och levde på dom brödsmulor dom stal från folket. Att han är korrupt är ju inte så konstigt i ett land där ALLA är korrupta.

Vem hade du röstat på, En som förbättrar ditt liv (Thaksin) eller en som förtrycker dig (Militärdiktaturen)

Man får tycka vad man vill om Thaksin, Men korruptionen har INGENTING att göra med att han avsattes, Det är bara rödridåer för alla naiva människor.

Att thaksin var och är korrupt betvivlar jag inte, Men för att Thailand skall gå vidare måste man glömma det och sätta sig ned med Thaksin och "Eliten" och komma fram till en politisk lösning. Där thaksin tillåts återvända och får amnesti (Samt alla andra politiker), Får tillbaks sin cash men inte tillåts verka inom politiken. Man får tycka vad man vill om detta men troligen ända sättet att undvika ett blodbad.

Inser du hur pinsamt ologiskt och haltande ditt resonemang är ?

Skit i allt vad regler, lagar, ordning och reda heter och låt en dömd brottsling göra som han vill och hylla honom som en gud.

Fin värld det skulle vara om många resonerar som du.

Jag skulle rösta på de som kan ge Thailand en långsiktig demokratisk, strukturerad utveckling, speciellt i internationella relationer och som främjar företagens utveckling och därigenom arbete, sysselsättning statushöjning, utveckling, teknik, kommunikationer, export/import etc etc som följer med detta. Abhisit och hans parti har visat mycket god möjligheter till detta som jag inte sett hos några av de andra partierna just nu.

Men det är ganska ointressant eftersom varken du eller jag någonsin ens skulle kunna få rösträtt i Thailand

Att ens diskutera amnesti till en person som slår alla rekord i dåligt beteende är för mig totalt otänkbart. Han är redan dömd för brott och en lång rad åtal till väntar på rättegång så snart han vågar närvara

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

har du listan klar på de gulas parlamentsledamöter som jag efterlyste innan idag?

Eller existerar de bara i din fantasi?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en märklig diskussion nu det hävdas att de Gula ej har någon koppling till nuvarande Regering i Thailand samt att de Gulas agerande ej påverkat hur den nuvarande Regeringen i Thailand fick makten!

Varför avslutade då de Gula omedelbart sin ockupation av flygplatsen då den nuvarande regeringschefen tillträdde.

Enligt den tolkningen så är det ok att ockupera flygplatsen tills regeringen avgår samt bibehålla ockupationen tills den regeringschef man önskar blir Regeringschef det var ju så de Gula gjorde!

Det sättet att tillsätta en regering är i mitt tycke inte demokratisk, och därmed är det ej en demokratisk regering oavsett vad dess företrädare och tillskyndare säger.

Mvh

M-C

Så du anser att det var de gula som "tvingade" fram bannlysningen av ett stort antal politiker för valfusk ?

Det var för att detta skedde som de gula inte ansåg att det fanns någon anledning att fortsätta med sina demonstrationer om jag inte minns fel

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inser du hur pinsamt ologiskt och haltande ditt resonemang är ?

Skit i allt vad regler, lagar, ordning och reda heter och låt en dömd brottsling göra som han vill och hylla honom som en gud.

Fin värld det skulle vara om många resonerar som du.

Jag skulle rösta på de som kan ge Thailand en långsiktig demokratisk, strukturerad utveckling, speciellt i internationella relationer och som främjar företagens utveckling och därigenom arbete, sysselsättning statushöjning, utveckling, teknik, kommunikationer, export/import etc etc som följer med detta. Abhisit och hans parti har visat mycket god möjligheter till detta som jag inte sett hos några av de andra partierna just nu.

Men det är ganska ointressant eftersom varken du eller jag någonsin ens skulle kunna få rösträtt i Thailand

Att ens diskutera amnesti till en person som slår alla rekord i dåligt beteende är för mig totalt otänkbart. Han är redan dömd för brott och en lång rad åtal till väntar på rättegång så snart han vågar närvara

För att nå en politisk lösning så måste båda sidor sätta sig ner och komma fram till en kompromiss, Thaksin och "Eliten" vilka fan det nu är.

För att komma vidare, Låt Thaksin återvända, Genomför en sanningskommission och ge han amnesti (samt alla andra korrupta politiker, och terrorister mm som lurkar i alla politiska läger.) Vi kan lära oss från historien, Antigen vinner en sida och utrotar den andra eller så sätter man sig ner och kommer fram till en Win/Win situation.

Därefter ändra konstitutionen i konsensus och nyval inom rimlig framtid.

Detta är det enda sätt att få tillstånd en politisk och oblodig lösning.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Så du anser att det var de gula som "tvingade" fram bannlysningen av ett stort antal politiker för valfusk ?

Det var för att detta skedde som de gula inte ansåg att det fanns någon anledning att fortsätta med sina demonstrationer om jag inte minns fel

Tja man kan ju kalla det vad man vill men effekten var den samma skulle den Regering som fanns vid tillfället för de Gulas flygplats ockupation fallit om inte de Gula ockuperat flygplatsen?

Det är naivt att tro att deras ockupation av flygplatsen ej påverkat vem som innehar Regeringsmakten, om det varit så rättsmedvetna och anti korruptions ivrande som du nu hävdar så borde ju de snarast ockupera flygplatsen igen så att det parti som Valkommisonen nu fastställ att de fuskat med illegala bidrag genast avsätts! Då faller ju den nuvarande Regering med! Men det är kanske skillnad på fusk och fusk!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

För att nå en politisk lösning så måste båda sidor sätta sig ner och komma fram till en kompromiss, Thaksin och "Eliten" vilka fan det nu är.

För att komma vidare, Låt Thaksin återvända, Genomför en sanningskommission och ge han amnesti (samt alla andra korrupta politiker, och terrorister mm som lurkar i alla politiska läger.) Vi kan lära oss från historien, Antigen vinner en sida och utrotar den andra eller så sätter man sig ner och kommer fram till en Win/Win situation.

Därefter ändra konstitutionen i konsensus och nyval inom rimlig framtid.

Detta är det enda sätt att få tillstånd en politisk och oblodig lösning.

Så att sätta sig ner med en ekonomisk, politisk brottsling är ett sätt att återställa lag och ordning i landet ?

Fattar du inte vilket helsjukt budskap man då ger till Thailands befolkning

Vad är en "sanningskommision" ?

Amnesti åt alla brottslingar som mördat. rånat, hotat, bombat, skjutit, knivskurit etc bara dom gjort det i politikens namn ??

De röda är ENBART öppna för att en WIN/LOOSE-lösning ju och tvärvägrar att förhandla om något ? Hur skall du lösa det problemet ?

Abhisit och regeringen skall avgår, fly landet omedelbart om dom vill leva ! Det är det budskap de röda har inför en "lösning"

Hur f-n kan du förorda en sådan part i en lösning ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du anser att det var de gula som "tvingade" fram bannlysningen av ett stort antal politiker för valfusk ?

Det var för att detta skedde som de gula inte ansåg att det fanns någon anledning att fortsätta med sina demonstrationer om jag inte minns fel

Jag är lite förvånad över hur dåligt pålästa en del är här. PPP viiste i flera månader att de förmodligen skulle bli bannade,eftersom en av högsta ledarna blev filmad när han delade ut pengar till "byhövdingar" för att köpa röster så hans dotter skulle bli vald. Eftersom man visste vad straffet skulle bli, hade man i god tid bildat PTP. Dit gick de flesta PPP-ledamöterna. Fyllnadsval hölls för bannade politiker hur de flesta partier.

Nu visade det sig att PTP inte kunde bilda regering för att deras koalitionspartners hade tröttnat och valde att stödja demokraterna istället.

Det var inte dig jag menade Tallviking!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja man kan ju kalla det vad man vill men effekten var den samma skulle den Regering som fanns vid tillfället för de Gulas flygplats ockupation fallit om inte de Gula ockuperat flygplatsen?

Det är naivt att tro att deras ockupation av flygplatsen ej påverkat vem som innehar Regeringsmakten, om det varit så rättsmedvetna och anti korruptions ivrande som du nu hävdar så borde ju de snarast ockupera flygplatsen igen så att det parti som Valkommisonen nu fastställ att de fuskat med illegala bidrag genast avsätts! Då faller ju den nuvarande Regering med! Men det är kanske skillnad på fusk och fusk!

Mvh

M-C

Din teori är ju knappast genomtänkt eller kan du visa på att den har en faktagrund ?

Och Valkommissionen har vad jag vet inte bevisat något ännu. Just nu är det anklagelser som skall utredas. Främst framförda av representanter för de röda

Visar det sig stämma är det naturligtvis olagligt och skall drabba precis lika hårt nuvarande regering som det drabbade då sittande regering då de bevisades ha fuskat.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja man kan ju kalla det vad man vill men effekten var den samma skulle den Regering som fanns vid tillfället för de Gulas flygplats ockupation fallit om inte de Gula ockuperat flygplatsen?

Det är naivt att tro att deras ockupation av flygplatsen ej påverkat vem som innehar Regeringsmakten, om det varit så rättsmedvetna och anti korruptions ivrande som du nu hävdar så borde ju de snarast ockupera flygplatsen igen så att det parti som Valkommisonen nu fastställ att de fuskat med illegala bidrag genast avsätts! Då faller ju den nuvarande Regering med! Men det är kanske skillnad på fusk och fusk!

Mvh

M-C

Som sagt valkommissionen hade kommit med sitt ställningstagande flera månader innan. Det var domstolen som nu fastställde domen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Menar du dessa "svartklädda" män?

Det har varit så många bilder och filmer av svartklädda män som, i direkt närhet till de röda, förbereder sig för strid, skjuter från byggnader etc. Denna tråd är väldigt lång så jag orkar inte göra det åt dig.

Om du missat alla dessa bilder tycker jag att du ska ta lite tid och browsa igenom. Det kanske öppnar dina ögon.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så att sätta sig ner med en ekonomisk, politisk brottsling är ett sätt att återställa lag och ordning i landet ?

Fattar du inte vilket helsjukt budskap man då ger till Thailands befolkning

Vad är en "sanningskommision" ?

Amnesti åt alla brottslingar som mördat. rånat, hotat, bombat, skjutit, knivskurit etc bara dom gjort det i politikens namn ??

De röda är ENBART öppna för att en WIN/LOOSE-lösning ju och tvärvägrar att förhandla om något ? Hur skall du lösa det problemet ?

Abhisit och regeringen skall avgår, fly landet omedelbart om dom vill leva ! Det är det budskap de röda har inför en "lösning"

Hur f-n kan du förorda en sådan part i en lösning ?

Sanningskommission, Man erkänner sina brott och får Amnesti för dom. (Politiskt relaterade brott)

Problemet med Thailand är att alla skyller allt på alla andra, Man tar upp minsta småsak i domstolar för att förbjuda nån att göra det man själv har gjort. och oavsett vad domstolarna har sagt så går dom fria för att nån mutat nån eller polisen inte verkställer domen. Så alla skurkar går fria ändå.

Genom att ge amnesti börjar man om på ruta ett. Ingen kan skylla nån för nått, Det finns inga hålhakar, Det finns ingen att stämma eller dra i domstol.

Först då kan man komma fram till en politisk lösning, Och där kommer Thaksin in i bilden. Du säger att dom röda inte vill förhandla... Det är ju dom gula som tvärvägrar att förhandla med Thaksin. Och thaksin är ledaren för dom röda, Han är nyckeln till en politisk lösning och Abbhisit vet om detta men Blankt vägrar att förhandla med honom.

Genom att låta Thaksin återvända, visst kungen och dess garde förlorar ju ansiktet eftersom dom som jagat ut han ur landet. Dom röda slutar att demonstrera samma dag, Abbhisit kan sitta kvar tills en politisk lösning förhandlas fram. Efter detta drar Thaksin sig tillbaka från politiken och fortsätter enbart som affärsman vilket han själv lovat.

Man får tycka vad man vill om Thaksin, Men han är den man ska förhandla med.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...