Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Att militär och politiker inte skulle förse sig av även dessa pengar är nog en utopi, alla landets projekt och tillgångar "beskattas" av politikerna.

Och att dessa pengar skulle bli något undantag är nog naivt att tro, och förmodligen kommer det att komma fram i framtiden om landet får en annan regering.

Det är pengar som är själva drivkraften i Thailändsk politik.

Mvh Isan Lover

Aha så du tror som vanligt ser jag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Nja Thaksin har väl aldrig varit en fattig risbonde?

Jag vet personer i Thailand som gjort denna klassresa, är dessa personer den "elit" som du vill sätta stopp för nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha så du tror som vanligt ser jag :)

Var tror du själv pengarna kommer att ta vägen? Eller är du bara så genuint naiv så att du inte tror att en stor del av pengarna kommer att försvinna?

Nja Thaksin har väl aldrig varit en fattig risbonde?

Jag vet personer i Thailand som gjort denna klassresa, är dessa personer den "elit" som du vill sätta stopp för nu?

Får verkligen hoppas att den "eliten" som du känner verkligen var risbönder när dom startade klassresan, annars räknas det inte! :mdr:

Eftersom wUThai gav mig ett minuskarma för detta inlägg så förmodar jag att wUThai har en länk som bevisar att IL INTE tror?

Så vänligen lägg upp den länken!!

Om du kan påvisa en länk där IL säger att han har emot alla som gör en klassresa på ett ärligt vis? Dvs utan korruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tror du själv pengarna kommer att ta vägen? Eller är du bara så genuint naiv så att du inte tror att en stor del av pengarna kommer att försvinna?

Får verkligen hoppas att den "eliten" som du känner verkligen var risbönder när dom startade klassresan, annars räknas det inte! :mdr:

Om du kan påvisa en länk där IL säger att han har emot alla som gör en klassresa på ett ärligt vis? Dvs utan korruption.

Är väl inte jag som skall leta länk??

Det är ju du och IL som påstår saker och då får väl NI bevisa att det ni skriver är sanning!

Så fram med länken nu och sluta svamla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan bli så förmögen på hunduppfödning????Dessutom taxar,,,Men å andra sidan förstår man ju nu varifrån Dr Tax fått sitt namn.

Säljer man sen taxarna till Kina och Korea så tjänar man multum :whistle:

Taxfarming motsvarar väl en skatteindrivare idag, forna tiders fjärdingsman eller?

Det jag ville ha fram är att föds man i en av Chiang Mais rikaste och mest inflytelserikka familjer är man inte en "Phrai" utan så mycket "Ammarat" man kan bli. Han har ju till och med släktingar som har gift sig in ui kungafamiljen.

Så någon livegen proletär från risfälten har han aldrig varit även om han själv gärna vill marknadsföra sig som en sådan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att Thailand för tillfället är mycket nära en diktaturstat. Bara att följa vad myndigheterna gör med press, internet och lagåtgärder.

Snart kanske militären och dom odemokratiskt valda börjar titta efter falangtillgångar i landet och börjar tillgodose sig av denna form av karamellpåse.

Lycka till Thailand, du behöver nog det i framtiden

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säljer man sen taxarna till Kina och Korea så tjänar man multum :whistle:

Taxfarming motsvarar väl en skatteindrivare idag, forna tiders fjärdingsman eller?

Det jag ville ha fram är att föds man i en av Chiang Mais rikaste och mest inflytelserikka familjer är man inte en "Phrai" utan så mycket "Ammarat" man kan bli. Han har ju till och med släktingar som har gift sig in ui kungafamiljen.

Så någon livegen proletär från risfälten har han aldrig varit även om han själv gärna vill marknadsföra sig som en sådan.

Nej men vem har påstått att Thaksin var en risbonde?

Och för att bli en MP krävs väl att man har Universitetsutbildning väl?

Knappast några risbönder som har ens möjlighet att bli politiker med dagens system, Rätta mig gärna om jag har fel.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte jag som skall leta länk??

Det är ju du och IL som påstår saker och då får väl NI bevisa att det ni skriver är sanning!

Så fram med länken nu och sluta svamla!

Vad är det jag ska bevisa? Att politiker och militär är korrupta? Är det en nyhet för dig att det faktiskt är så i Thailand? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det jag ska bevisa? Att politiker och militär är korrupta? Är det en nyhet för dig att det faktiskt är så i Thailand? :)

Ja fram med länken nu!

Bevisa att det stämmer som IL skrev och du gav mig ett minus pga jag ifrågasatte det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men vem har påstått att Thaksin var en risbonde?

Och för att bli en MP krävs väl att man har Universitetsutbildning väl?

Knappast några risbönder som har ens möjlighet att bli politiker med dagens system, Rätta mig gärna om jag har fel.

IL menade att Thaksin gjort en imponerande klassresa.

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Jag har svårt att se det som en riktig klassresa uppåt att gå från att vara född in i en av Chaing Mais rikaste och mest inflytelserika familjer till att vara politiker i Thailand. Hna startade ju inte precis med två tomma händer och politiken har han väl ärvat av sin far som var MP för Chiang Mai.

Men, odla gärna myten om den fattige proletären Thaksin som arbetade sig upp i samhället tills de elaka "ammarat" satte stopp för honom.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att Thailand för tillfället är mycket nära en diktaturstat. Bara att följa vad myndigheterna gör med press, internet och lagåtgärder.

Snart kanske militären och dom odemokratiskt valda börjar titta efter falangtillgångar i landet och börjar tillgodose sig av denna form av karamellpåse.

Lycka till Thailand, du behöver nog det i framtiden

Då blir det väl inga fler Thairesor för din del mer då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men vem har påstått att Thaksin var en risbonde?

Och för att bli en MP krävs väl att man har Universitetsutbildning väl?

Knappast några risbönder som har ens möjlighet att bli politiker med dagens system, Rätta mig gärna om jag har fel.

IL hävdade att Thaksin gjort en klassresa vilket då skulle reta "eliten" än mer.

Och för att bli en MP krävs väl att man har Universitetsutbildning väl?

Knappast några risbönder som har ens möjlighet att bli politiker med dagens system, Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har rätt. Man kan ju diskutera om syftet från början var gott men att det nu fungerar som ytterliga en avskiljare mellan folk och folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL menade att Thaksin gjort en imponerande klassresa.

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Jag har svårt att se det som en riktig klassresa uppåt att gå från att vara född in i en av Chaing Mais rikaste och mest inflytelserika familjer till att vara politiker i Thailand. Hna startade ju inte precis med två tomma händer och politiken har han väl ärvat av sin far som var MP för Chiang Mai.

Men, odla gärna myten om den fattige proletären Thaksin som arbetade sig upp i samhället tills de elaka "ammarat" satte stopp för honom.

Vad myten handlar är nog mer att han har gått från son till rik familj från Chaing mai till thailands näst riskaste person (Knugen slår ju ingen i rikedom..) genom sitt entreprenörskap och företagande och tillslut en PM som genomförde många populistiska reformer för dom fattiga och sen blev avsatt i ren hämnd för att han inte klia rätt familj i ryggen..

Men denna diskussion är det inte värt vi diskuterar, Ditt Thaksin hat gör ju att du inte har något positivt att säga om thaksin och därmed ganska lönlöst att diskutera frågan då.

Om vi återgår till det andra jag skrev

Möjligheten för en risbonde att göra en politisk klassresa ser jag som en nästan omöjlighet i Thailand, Och hur ser du på detta?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligheten för en risbonde att göra en politisk klassresa ser jag som en nästan omöjlighet i Thailand, Och hur ser du på detta?

"politisk klassresa"?

Är det typ när man föds in i PT och slutar i Demokraterna?

Det håller jag med om är för jävligt att inte risbönder kan få göra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vet inte om Thaksins besök hos Mandela i Sydafrika har diskuterats här,

men själv tycker jag att Thaksin inte ligger på latsidan vad det gäller

resande och numera även affärande inom gruvindustrin (diamanter).

Han har ju som han själv uttrycker det en del pengar att ta igen

innan han har tjänat ihop den summan som togs ifrån honom.

Kanske Herr Mandela eller Winnie kan dra i rätt trådar så att byråkratin går lite smidigare för doktorn?

post-5068-017093000 1283431301_thumb.jpg

post-5068-038718300 1283431226_thumb.jpg

http://www.voicetv.co.th/content/20340

http://www.asianewsnet.net/home/news.php?id=13984&sec=1

"Thaksin said he has now been travelling around all the time and has been doing diamond mine in Africa"

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/09/02/politics/Thaksin-I-quit-out-of-annoyance-30137123.html

post-5068-038718300 1283431226_thumb.jpg

post-5068-017093000 1283431301_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att Thailand för tillfället är mycket nära en diktaturstat. Bara att följa vad myndigheterna gör med press, internet och lagåtgärder.

Snart kanske militären och dom odemokratiskt valda börjar titta efter falangtillgångar i landet och börjar tillgodose sig av denna form av karamellpåse.

Lycka till Thailand, du behöver nog det i framtiden

Samma sak verkar vara på gång i Sverige. Det är för jävligt.. vart håller världen på att ta vägen egentligen!?

Angående lagåtgärder, Internet och frihet att förmedla tankar och verk..

http://www.expressen.se/nyheter/1.1682149/pirate-bay-ligger-nere

Angående att sno åt sig av en liten klick människors karamellpåsar..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7032315.ab

Jävla diktatur...

Lycka till Sverige, du behöver nog det i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak verkar vara på gång i Sverige. Det är för jävligt.. vart håller världen på att ta vägen egentligen!?

Angående lagåtgärder, Internet och frihet att förmedla tankar och verk..

http://www.expressen.se/nyheter/1.1682149/pirate-bay-ligger-nere

Angående att sno åt sig av en liten klick människors karamellpåsar..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7032315.ab

Jävla diktatur...

Lycka till Sverige, du behöver nog det i framtiden

Jepp och just nu på Kunskapskanalen diskuterar de att EU vill öka censuren av internet. I Sverige filtreras redan webbsidor idag.

Är det militärjuntan i Sverige som varit framme eller ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är direkt ignorant att jämföra tex. censuren i Sverige med rådande situation i Thailand. Tycker ni på allvar att de är jämförbara nivåer?

Tex. Pirate Bay hotades av vite - utdömt av en domstol. Knappast den väg som den godtyckliga censuren i Thailand tagit...

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Visst är det fullständigt normalt i Thailand, men blir det ändå inte lite märkligt när en grupp avsätter landets PM för att han bl.a enligt dessa har berikat sig själv och sedan får en domstol att beslagta hans och familjens pengar och sedan kommer den grupp som avsatte honom att dela på en del av dom pengar som beslagtogs, och i.o.m detta berika sig själva?

Mvh Isan Lover

Vänta nu! det där gick lite för fort. Har det redan hänt? Du skriver som om det hänt men vi spekulerar OM det skulle hända. Den där typen av argumentation är ohederlig och direkt fel.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Klassresa!? det enda han gjort är att varit extremt duktig på korruption; är det vad du kallar klassresa? Enda sedan polistiden då han mutade in datorer inom polisväsendet så har hans väg kantats av osannolik korruption och mutor.

Om du kallar det klassresa så måste jag ändra min åsikt om dig för då är du vilsen på det politiska fältet. Jag trodde du var vänstersympatisör men se vad fel man kan ha.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är direkt ignorant att jämföra tex. censuren i Sverige med rådande situation i Thailand. Tycker ni på allvar att de är jämförbara nivåer?

Tex. Pirate Bay hotades av vite - utdömt av en domstol. Knappast den väg som den godtyckliga censuren i Thailand tagit...

Tycker att det är ignorant att tro att jämförelsen var allvarligt menad. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är ignorant att tro att jämförelsen var allvarligt menad. :)

Du får tänka på att iaf Bill och kanske även Bull tog den på allvar. B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...