Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Eftersom frågan om den nuvarande regeringen legitimitet har varit uppe så många gånger tidigare på forumet så känns det nästan som om svaret på frågan är givet.

Men ok en gång till då, jag och en del andra på forumet kopplar ihop allt ifrån militärkuppen, PAd,s olagliga aktioner, juridiskt dribblande och kungahuset närståendes inblandning som delar i den process som har lett till att landet har den regering som nu är vid makten.

Och även några av forumets mer neutrala människor t.ex moderatorer har också hållt med om att det är moraliskt tveksamt om den nuvarande regeringen kan anses vara legitim och det är precis det som konflikten handlar om i Thailand.

Jag accepterar men ogillar att man som svensk kan se mellan fingrarna med hur regeringen har kommit till makten om man samtidigt erkänner att det var på ett moraliskt tveksamt sätt, och även demokratiskt sett eftersom att militärkuppen, Prem och PAD hade en del i att det blev av, men man förederar ändå Apishit framför Thaksin.

Men om man påstår att Apishits regering har kommit till makten på ett moraliskt oantastligt sätt och utan påverkan av i landet odemokratiska krafter så opponerar jag mig kraftigt, och dig räknar jag absolut som en av dom i den lilla grupp som fortfarande hävdar och tror att regeringen är både moraliskt, demokratiskt och lagligt sett oantastlig.

Mvh Isan Lover

Där påstår du igen att jag tycker och tänker en massa som inte stämmer överens med min egen åsikt. Som vanligt !

Tror du att någon regering, någonsin kan komma till makten i Thailand på ett "moraliskt, demokratiskt och lagligt sett oantastlig" sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

tog 3 sek

Jadu... Kan nog länka flertal "stavfel" från din sida med thaksin, Och påstå att det är stavfel blir ju lite löjligt. Bara erkänna att du ibland vill förstärka ditt ogillande mot honom istället för att påstå du stavat fel.

Du gillar att sätta en stämpel på mig, När nån av oss sätter stämplar på er så skriker ni och gapar oerhört av vi är orättvisa...

Maichai skriver att han inte kallar Thaksin för namn. Fel säger stöddige Serath och ska minsann sätta Maichai på plats.

Serath har nämligen lyckats klicka på forumets sökfunktion och skriva in (eller klistrade han?) maichais namn och sökordet "thaksvin".

Sökmotorn genererade en träff varpå tuffe Serath (nu skitnöjd över att maichai minsann visat sig vara lika dum och korkad som det röda gänget) ska

basunera ut sin upptäckt.

Med inte alltför självsäker stämma påstår han att MaiChai minsann är lika barnslig som resten av kiss-och-bajs-grabbarna och frågar "vill du ha länkar"?

Voila.. i nästa inlägg får han triumferande klippa in sin träff i sökmotorn.

Och vips.. så hakar några smårödingar på och dunkar honom i ryggen. :)

Dessvärre dock, för Serath och de andra omogna illbattingarna, så framkommer det väldigt tydligt ifrån sammanhanget

där MaiChais inlägg står - att just detta enda inlägg är skrivet i ett specifikt syfte och som svar på ett annat specifikt inlägg.

Nämligen följande inlägg av IL som kom strax innan Maichas inlägg ovan.

Hej

Det råder inte några frågetecken längre om Apishits skuld i det hela, han beklagade dödsfallen men sa att han tänker fortsätta med militäraktioner mot dom

civila demonstranterna, detta enligt nyhetsrapportering ifrån hans tal.

Så det verkar inte som han påverkas av antalet döda bara han får behålla sin makt, en mycket känslokall och farlig ledare för ett splittrat land.

Mvh Isan Lover

Om man nu har en hjärna (vilket tyvärr inte är alla förunnat och dem får ha medlidande över) så förstår man omedelbart

att MaiChai inte skrev Thaksvin i syfte att misskreditera Thaksin i något slags missnöjt känslouttryck.

Utan istället för att försöka få IL att begripa att man inte ska skriva på det sättet.

Inte för att jag vill förmå Searth att fortsätta fira sitt självmål utan det får han gärna fortsätta med.

Just detta firande njuter jag nämligen av att se. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai skriver att han inte kallar Thaksin för namn. Fel säger stöddige Serath och ska minsann sätta Maichai på plats.

Serath har nämligen lyckats klicka på forumets sökfunktion och skriva in (eller klistrade han?) maichais namn och sökordet "thaksvin".

Sökmotorn genererade en träff varpå tuffe Serath (nu skitnöjd över att maichai minsann visat sig vara lika dum och korkad som det röda gänget) ska

basunera ut sin upptäckt.

Med inte alltför självsäker stämma påstår han att MaiChai minsann är lika kass som resten av kiss-och-bajs-grabbarna och frågar "vill du ha länkar"?

Voila.. i nästa inlägg får han triumferande klippa in sin träff i sökmotorn.

Och vips.. så hakar några smårödingar på och dunkar honom i ryggen. :)

Dessvärre dock, för Serath och de andra omogna illbattingarna, så framkommer det väldigt tydligt ifrån sammanhanget

där MaiChais inlägg står - att just detta enda inlägg är skrivet i ett specifikt syfte och som svar på ett annat specifikt inlägg.

Nämligen följande inlägg av IL som kom strax innan Maichas inlägg ovan.

Om man nu har en hjärna (vilket tyvärr inte är alla förunnat och dem får ha medlidande över) så förstår man omedelbart

att MaiChai inte skrev Thaksvin i syfte att misskreditera Thaksin i något slags missnöjt känslouttryck.

Utan istället för att försöka få IL att begripa att man inte ska skriva på det sättet.

Inte för att jag vill förmå Searth att fortsätta fira sitt självmål utan det får han gärna fortsätta med.

Just detta firande njuter jag nämligen av att se. :)

Oavsett vad så använde han ett uttryck han själv säger han inte använder, Syftet till det negativa uttrycket var och är fortfarande det samma. Så snacka inte dynga.

Men du går givetvis in i försvarsställning som vanligt bara för att.

Jag använder negativa uttryck om Abhisit eller ska vi kalla det "Smeknamn" Precis som "ni" använder det om thaksin... Ibland är det komiskt inslag med dessa "smeknamn"

Och jag tycker det är lite löjligt av dig att gå i försvarsställning när jag bara bevisar att han hade fel, Men visst jag är van vid det nu och oavsett vad man skriver så attackerar ni det BARA FÖR ATT.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ok en gång till då, jag och en del andra på forumet kopplar ihop allt ifrån militärkuppen, PAd,s olagliga aktioner, juridiskt dribblande och kungahuset närståendes inblandning som delar i den process som har lett till att landet har den regering som nu är vid makten.

Och även några av forumets mer neutrala människor t.ex moderatorer har också hållt med om att det är moraliskt tveksamt om den nuvarande regeringen kan anses vara legitim och det är precis det som konflikten handlar om i Thailand.

Jag accepterar men ogillar att man som svensk kan se mellan fingrarna med hur regeringen har kommit till makten om man samtidigt erkänner att det var på ett moraliskt tveksamt sätt, och även demokratiskt sett eftersom att militärkuppen, Prem och PAD hade en del i att det blev av, men man förederar ändå Apishit framför Thaksin.

Men om man påstår att Apishits regering har kommit till makten på ett moraliskt oantastligt sätt och utan påverkan av i landet odemokratiska krafter så opponerar jag mig kraftigt, och dig räknar jag absolut som en av dom i den lilla grupp som fortfarande hävdar och tror att regeringen är både moraliskt, demokratiskt och lagligt sett oantastlig.

Mvh Isan Lover

Jag tror inte att någon påstår att någon regering i Thailand, någonsin, kommit till på ett demokratiskt och moraliskt oantastligt vis.

Den valmanipulation och rättspåverkan som ligger till grund för nuvarande regering skiljer sig inte på många sätt från tidigare regeringar.

Ändå väljer du att enbart klaga på nuvarande regering. Varför det är så är uppenbart för alla och det finns ingen anledning att hymla om detta.

Konflikten i Thailand handlar inte om nuvarande regerings legitimitet eftersom konflikten fanns redan innan regeringen bildades.

Konflikten handlar om ett antal maktfullkomliga galningar som vill sko sig själva och ha egen kontroll.

Och du har valt sida och hejjar på en av dessa skrupelfria maktgalningar med favorithobby att lura fattiga isaanbor.

En del andra på forumet hejjar inte på någon men har hoppats på en person, Abhisit, som man trodde kanske kunde stå för förnyelse.

Dessvärre, iaf för min del, så börjar jag ge upp hoppet på regeringen eftersom Abhisit är omgiven av alltför många vargar och inte

förmår förändra något. Och eftersom han verkar ha påverkats negativt av den senaste tidens händelser så kanske UDD etc lyckats

med att ytterliggare förstöra möjligheten till utveckling inom Thailändsk politik. Till nackdel för de fattiga förstås.

Ändock så tror jag fortfarande att demokraterna är det bättre alternativet eftersom PT/UDD helt består av skurkar och våldsverkare och en

typ av politiker som varken drar sig för att kalla sina motståndare för allehanda respektlösa namn, sprida illasinnade lögner i syfte att

lura till sig sympatier eller jaga och slå ihjäl politiska motståndare.

Att välja dem som företrädare för sociala rättvisor kräver både skygglappar, hörselskydd och en självbedräglig saltomortal jag tyvärr inte är kapabel till.

Däremot så kan det, i deras led, finnas personer mer ärliga och genuint goda avsikter för det sociala orättvisorna.

Kanske, hoppas man, gör de gemensam sak med Abhisit.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai skriver att han inte kallar Thaksin för namn. Fel säger stöddige Serath och ska minsann sätta Maichai på plats.

Serath har nämligen lyckats klicka på forumets sökfunktion och skriva in (eller klistrade han?) maichais namn och sökordet "thaksvin".

Sökmotorn genererade en träff varpå tuffe Serath (nu skitnöjd över att maichai minsann visat sig vara lika dum och korkad som det röda gänget) ska

basunera ut sin upptäckt.

Med inte alltför självsäker stämma påstår han att MaiChai minsann är lika barnslig som resten av kiss-och-bajs-grabbarna och frågar "vill du ha länkar"?

Voila.. i nästa inlägg får han triumferande klippa in sin träff i sökmotorn.

Och vips.. så hakar några smårödingar på och dunkar honom i ryggen. :)

Dessvärre dock, för Serath och de andra omogna illbattingarna, så framkommer det väldigt tydligt ifrån sammanhanget

där MaiChais inlägg står - att just detta enda inlägg är skrivet i ett specifikt syfte och som svar på ett annat specifikt inlägg.

Nämligen följande inlägg av IL som kom strax innan Maichas inlägg ovan.

Om man nu har en hjärna (vilket tyvärr inte är alla förunnat och dem får ha medlidande över) så förstår man omedelbart

att MaiChai inte skrev Thaksvin i syfte att misskreditera Thaksin i något slags missnöjt känslouttryck.

Utan istället för att försöka få IL att begripa att man inte ska skriva på det sättet.

Inte för att jag vill förmå Searth att fortsätta fira sitt självmål utan det får han gärna fortsätta med.

Just detta firande njuter jag nämligen av att se. :)

ROFLA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad så använde han ett uttryck han själv säger han inte använder, Syftet till det negativa uttrycket var och är fortfarande det samma. Så snacka inte dynga.

Men du går givetvis in i försvarsställning som vanligt bara för att.

Jag använder negativa uttryck om Abhisit eller ska vi kalla det "Smeknamn" Precis som "ni" använder det om thaksin... Ibland är det komiskt inslag med dessa "smeknamn"

Och jag tycker det är lite löjligt av dig att gå i försvarsställning när jag bara bevisar att han hade fel, Men visst jag är van vid det nu och oavsett vad man skriver så attackerar ni det BARA FÖR ATT.

Nej, du bevisar inte att han har fel - tvärtom så bevisar du, igen, att du inte är så duktig på att kolla upp bakgrunder, syften och fakta innan du kommer med anklagelser.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du bevisar inte att han har fel - tvärtom så bevisar du, igen, att du inte är så duktig på att kolla upp bakgrunder, syften och fakta innan du kommer med anklagelser.

:)

Anklagelser, Ja hemska anklagelser att han använt ordet "thaksvin" vilket han själv förneka att han använt.

Och nu säger du att han inte hade använt det i negativt syfte utan för att utbilda IL i att inte använda negativa uttryck om personer.

Nej du NoBuzz nu har du ju tagit argumentationen till en nivå dummare än Fröken Barbro.

Lägg ner nu..

Eller visst det kan du ju inte... Allsmäktiga Maichai skall försvaras till motståndarna dör eller ger upp... För han kan aldrig ha fel även om han har det.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett ett antal personer här på MPR använda "Thaksvin", "Tasken" etc men i stort sett i samtliga tillfällen har det varit i syfte att parodiera IL eller svara på IL:s inlägg där han envisas med att stava Abhistis namn fel

Jag har själv, i samma syfte. gjort så några gånger men gett upp när man inser att IL inte bryr sig över huvud taget om parodier på sig själv. Man kan ju undra om han ens märker när det inträffar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där påstår du igen att jag tycker och tänker en massa som inte stämmer överens med min egen åsikt. Som vanligt !

Tror du att någon regering, någonsin kan komma till makten i Thailand på ett "moraliskt, demokratiskt och lagligt sett oantastlig" sätt ?

Hej

Det som ledde till att den nuvarande regeringen fick makten får nog ses som ovanligt även med Thailändska mått, militärkupper har ju landet haft tidigare men det här med ockupation av parlament och flygplatserna i landet o.s.v var för landet ett helt nytt sätt att byta regering på.

Så att landet har haft mer "moraliskt, demokratiskt och lagligt sett oantastliga" regeringar sedan demokratin infördes är nog ställt utom all tvivel.

Och att det påstås att folk tycker och tänker en massa som inte stämmer överens med ens egen åsikt är nog något som alla råkar ut för på forumet.

Så det gäller nog att försöka vara så tydlig som möjligt för att inte missuppfattas, speciellt om man verkligen tycker och står för något annat än det som framstår för dom som läser det man faktiskt skriver.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har sett ett antal personer här på MPR använda "Thaksvin", "Tasken" etc men i stort sett i samtliga tillfällen har det varit i syfte att parodiera IL eller svara på IL:s inlägg där han envisas med att stava Abhistis namn fel

Jag har själv, i samma syfte. gjort så några gånger men gett upp när man inser att IL inte bryr sig över huvud taget om parodier på sig själv. Man kan ju undra om han ens märker när det inträffar

Hej

Visst märker jag det men eftersom det fria ordet är viktigt för mig, så är det självklart att folk får visa vad dom tycker även på detta sätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men det är ju en ren slump att generalens hustrus inredningsfirma fick kontraktet på att dekorera om "Vilket som helst"ministeriet, ungefär som att Thaksins hustru fick köpa marken vid Rachadaphisek för en fjärdedel av värdet sedan de övriga 7 budgivarna backat ut.

Det är fullständigt normalt i Thailand...

Hej

Visst är det fullständigt normalt i Thailand, men blir det ändå inte lite märkligt när en grupp avsätter landets PM för att han bl.a enligt dessa har berikat sig själv och sedan får en domstol att beslagta hans och familjens pengar och sedan kommer den grupp som avsatte honom att dela på en del av dom pengar som beslagtogs, och i.o.m detta berika sig själva?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror aldrig att jag fick svar på denna?

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle du kalla honom det även om du var i Thailand och skrev?Mvh Måne som riktar frågan till IL

Hej

Jag hoppas att jag aldrig träffar denne Thailands Pinochet i verkliga livet för då skulle jag nog hamna i fängelse.

En spottloska mitt emmellan ögonen skulle nog ligga nära till hands.

Jag äcklas av odemokratiska makthavare som regerar tack vare militär och förtryck.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst är det fullständigt normalt i Thailand, men blir det ändå inte lite märkligt när en grupp avsätter landets PM för att han bl.a enligt dessa har berikat sig själv och sedan får en domstol att beslagta hans och familjens pengar och sedan kommer den grupp som avsatte honom att dela på en del av dom pengar som beslagtogs, och i.o.m detta berika sig själva?

Mvh Isan Lover

Är du riktigt säker på att de delade på dessa pengar,länk tack.Mvh Måne som tror IL spekulerar igen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är du riktigt säker på att de delade på dessa pengar,länk tack.Mvh Måne som tror IL spekulerar igen

Hej

Att militär och politiker inte skulle förse sig av även dessa pengar är nog en utopi, alla landets projekt och tillgångar "beskattas" av politikerna.

Och att dessa pengar skulle bli något undantag är nog naivt att tro, och förmodligen kommer det att komma fram i framtiden om landet får en annan regering.

Det är pengar som är själva drivkraften i Thailändsk politik.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var inte dessa pengar frysta i väntan på beslut.Mvh Måne som tror IL helst vill tro att det är så

Hej

Även om dom är frysta för tillfället så lär dom inte bli det för evigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nu vill Suthep gå vidare med censuren och även stoppa oppositionens tidningsutgivning, denna gång är det Thai Red Power det gäller, och han förnekar rykten gällande att även Thairart landets populäraste tidning skulle komma att stängas.

Bangkok, 1 September 2010 (NNT) – Deputy Prime Minister in charge of Security Affairs Suthep Thaugsuban has admitted that the authorities will try to close the anti-government newspaper, Thai Red Power, for information distortion.

Mr Suthep stated that the Center for the Resolution of the Emergency Situation (CRES) would take action against Thai Red Power newspaper for disguising itself as the press to disseminate false information, harm the country, and trigger disunity in the society.

The Deputy Prime Minister then dismissed rumors that the authorities were also trying to close down Thairath, the daily paper with the highest circulation in the country, saying it was misreported.

http://thainews.prd.go.th/en/news.php?id=255309010019

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hoppas att jag aldrig träffar denne Thailands Pinochet i verkliga livet för då skulle jag nog hamna i fängelse.

En spottloska mitt emmellan ögonen skulle nog ligga nära till hands.

Jag äcklas av odemokratiska makthavare som regerar tack vare militär och förtryck.

Mvh Isan Lover

Personligen har jag svårt med människor som inte klarar av att ta avstånd från meglomaniskt maktmissbruk, korruption på Marcosnivå och tusentals avrättningar utan rättegång. Äcklas gör jag dock inte även om just det där med spottandet var rätt äckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till mångas förtret är nog det bästa exemplet på en person som har gjort en riktig klassresa i Thailand landets valde PM Thaksin.

Och det är nog en av anledningarna till att adel och kungahuset närstående inte accepterar honom.

Mvh Isan Lover

Host, host...

Klassresa? Thaksin? Du måste driva med oss?

Detta är ett utdrag från hans Wikipediasida, men det är en hyfsad sammanställning av Thaksins och hans familjs bakgrund.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

Thaksin was born in San Kamphaeng, Chiang Mai province. He lived in the village of San Kamphaeng until he was 15, then moved to Chiang Mai city to study at Montfort College. At 16, he helped run one of his father's cinemas.[28]

Thaksin's great-great-grandfather Seng Sae Khu was a Hakka Chinese immigrant from Meizhou, Guangdong who arrived in Siam in the 1860s and settled in Chiang Mai in 1908. His eldest son, Chiang Sae Khu, was born in 1890 and married a Thai woman, Saeng Somna. Chiang's eldest son, Sak, adopted the Thai surname Shinawatra ("does good routinely") in 1938, and the rest of the family followed suit.

Thaksin's father, Lert, was born in Chiang Mai in 1919 and married Yindi Ramingwong (a daughter of Princess Jantip Na Chiang Mai). In 1968, Lert Shinawatra entered politics and became an MP for Chiang Mai.

Seng Sae Khu made his fortune through tax farming. The Khu/Shinawatra family later founded Shinawatra Silks and then moved into finance, construction and property development. Lert Shinawatra opened a coffee shop and several businesses, and grew oranges and flowers in Chiang Mai's San Kamphaeng district. By the time Thaksin was born, the extended Shinawatra family was one of the richest and most influential in Chiang Mai.Thaksin married Potjaman Damapong in 1980. They have one son, Panthongtae and two daughters, Pintongtha and Peathongtarn. They divorced in 2008.[29]

Han föddes ju inte precis i en familj av proletärer och fattiga risbönder?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Host, host...

Klassresa? Thaksin? Du måste driva med oss?

Detta är ett utdrag från hans Wikipediasida, men det är en hyfsad sammanställning av Thaksins och hans familjs bakgrund.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

Thaksin was born in San Kamphaeng, Chiang Mai province. He lived in the village of San Kamphaeng until he was 15, then moved to Chiang Mai city to study at Montfort College. At 16, he helped run one of his father's cinemas.[28]

Thaksin's great-great-grandfather Seng Sae Khu was a Hakka Chinese immigrant from Meizhou, Guangdong who arrived in Siam in the 1860s and settled in Chiang Mai in 1908. His eldest son, Chiang Sae Khu, was born in 1890 and married a Thai woman, Saeng Somna. Chiang's eldest son, Sak, adopted the Thai surname Shinawatra ("does good routinely") in 1938, and the rest of the family followed suit.

Thaksin's father, Lert, was born in Chiang Mai in 1919 and married Yindi Ramingwong (a daughter of Princess Jantip Na Chiang Mai). In 1968, Lert Shinawatra entered politics and became an MP for Chiang Mai.

Seng Sae Khu made his fortune through tax farming. The Khu/Shinawatra family later founded Shinawatra Silks and then moved into finance, construction and property development. Lert Shinawatra opened a coffee shop and several businesses, and grew oranges and flowers in Chiang Mai's San Kamphaeng district. By the time Thaksin was born, the extended Shinawatra family was one of the richest and most influential in Chiang Mai.Thaksin married Potjaman Damapong in 1980. They have one son, Panthongtae and two daughters, Pintongtha and Peathongtarn. They divorced in 2008.[29]

Han föddes ju inte precis i en familj av proletärer och fattiga risbönder?

Att man kan bli så förmögen på hunduppfödning????Dessutom taxar,,,Men å andra sidan förstår man ju nu varifrån Dr Tax fått sitt namn.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan bli så förmögen på hunduppfödning????Dessutom taxar,,,Men å andra sidan förstår man ju nu varifrån Dr Tax fått sitt namn.

Tax farming kan vara oerhört lönsamt och Thaksin själv tog det till oanade höjder genom att höja taxen på det mesta och sedan behålla en ansenlig del själv, farming ska vara lönsamt var ju ett av hans slagord. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...