Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Isaan Butterfly

http://www.nationmul...n-30136946.html

Mer än 24 miljarder baht beräknas de rödas ockupation i våras ha kostat.

Mycket pengar 24 miljarder baht.

Lika mycket som Thailand beställt JAS-Gripen för.

Hur mycket var det Thailand konfiskerade från Thaksin?

Har för mig att det var ännu mera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket pengar 24 miljarder baht.

Lika mycket som Thailand beställt JAS-Gripen för.

Hur mycket var det Thailand konfiskerade från Thaksin?

Har för mig att det var ännu mera?

dom konfiskera 46 miljarder bath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste precis det här om undantagstillstånd och den rädsla som denna skapar i The Nation ifrån den 26/8.

Artikeln tar upp att det egentligen kanske är regeringen och landets elit som är mest rädda över dom förändringar som kommer att komma inom politiken och samhället

Missade den när den kom ut och kanske är det fler som gjorde det.

Emergency rule is only stirring the pot of hatred

By The Nation

Published on August 26, 2010

Sometimes, a short phone conversation can say volumes about the state a society is in.

"Please don't mention my name because I might not be able to graduate," this writer heard a female voice pleading."

The voice on the other end of the line was that of a red-shirt Chulalongkorn University student. She did not want to be identified, even though she had earlier called to report the incident when she and seven other fellow students ended up having their placards confiscated as soon as Prime Minister Abhisit Vejjajiva arrived at the university to deliver a speech.

This writer tried but failed to convince her that she had nothing to fear and that it is the authorities, the prime minister and the lecturer who intimidated her who should be ashamed. Still, her story cannot be published because she's too scared.

This incident is probably a good indication of the fact that maybe both the government, and the ruling elite that are intimidating others, are afraid too. They are terrified of the changes that the major transitions in Thai politics and society will bring, and this was made clear by their claims that the red shirts and Thaksin Shinawatra were allegedly plotting to overthrow the monarchy. These people are also afraid to admit that the rural and the urban poor have changed and now want a greater political say as well as a more equitable economic share.

They are insecure, and perhaps even paranoid, about what might become of Thai society in say five or ten years. And when the ruling elite is insecure, fearful and paranoid, they overreact by instilling fear in those they believe to be their enemies.

"But all this does is perpetuate a cycle of fear in society.

The student who called this writer might be terrified, but she's not afraid to say that she hates Abhisit for making those who think differently fearful by imposing the emergency decree as well as bringing the red-shirt protest to a bloody end.

However, some reds might have crossed the threshold of fear. People like Sombat Boon-ngam-anong and Somyos Pruksakasemsuk are determined to bring down the regime they consider illegitimate. Both were "briefly" detained and now face charges for violating the emergency decree. Yet, it appears that these charges and possible punishment that will be meted out is like a fire that is forging their belief and making it stronger. And they are not the only ones.

One can't help but ask why the government is refusing to stop and reconsider now that it has had Bangkok and its surrounding provinces under emergency for four months?

How can an administration that claims to be working for national reconciliation and unity continue creating such a climate of fear?

The "enlightened" ones among the ruling elite and the government should speak up before Thailand is dragged deeper into the vicious and destructive cycle of mutual distrust, fear and hatred.

Those in power should recognise the fact that beneath this veneer of political calm - that is artificially maintained by the emergency decree - the hatred is bubbling up because this "fear tactic" seems to have backfired.

Conflicts will continue with or without the emergency decree, but the government has to decide which option will produce the least hatred.

Pravit Rojanaphruk

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/08/26/politics/Emergency-rule-is-only-stirring-the-pot-of-hatred-30136639.html

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Läste precis det här om undantagstillstånd och den rädsla som denna skapar i The Nation ifrån den 26/8.

Artikeln tar upp att det egentligen kanske är regeringen och landets elit som är mest rädda över dom förändringar som kommer att komma inom politiken och samhället

Missade den när den kom ut och kanske är det fler som gjorde det.

Emergency rule is only stirring the pot of hatred

By The Nation

Published on August 26, 2010

Sometimes, a short phone conversation can say volumes about the state a society is in.

"Please don't mention my name because I might not be able to graduate," this writer heard a female voice pleading."

The voice on the other end of the line was that of a red-shirt Chulalongkorn University student. She did not want to be identified, even though she had earlier called to report the incident when she and seven other fellow students ended up having their placards confiscated as soon as Prime Minister Abhisit Vejjajiva arrived at the university to deliver a speech.

This writer tried but failed to convince her that she had nothing to fear and that it is the authorities, the prime minister and the lecturer who intimidated her who should be ashamed. Still, her story cannot be published because she's too scared.

This incident is probably a good indication of the fact that maybe both the government, and the ruling elite that are intimidating others, are afraid too. They are terrified of the changes that the major transitions in Thai politics and society will bring, and this was made clear by their claims that the red shirts and Thaksin Shinawatra were allegedly plotting to overthrow the monarchy. These people are also afraid to admit that the rural and the urban poor have changed and now want a greater political say as well as a more equitable economic share.

They are insecure, and perhaps even paranoid, about what might become of Thai society in say five or ten years. And when the ruling elite is insecure, fearful and paranoid, they overreact by instilling fear in those they believe to be their enemies.

"But all this does is perpetuate a cycle of fear in society.

The student who called this writer might be terrified, but she's not afraid to say that she hates Abhisit for making those who think differently fearful by imposing the emergency decree as well as bringing the red-shirt protest to a bloody end.

However, some reds might have crossed the threshold of fear. People like Sombat Boon-ngam-anong and Somyos Pruksakasemsuk are determined to bring down the regime they consider illegitimate. Both were "briefly" detained and now face charges for violating the emergency decree. Yet, it appears that these charges and possible punishment that will be meted out is like a fire that is forging their belief and making it stronger. And they are not the only ones.

One can't help but ask why the government is refusing to stop and reconsider now that it has had Bangkok and its surrounding provinces under emergency for four months?

How can an administration that claims to be working for national reconciliation and unity continue creating such a climate of fear?

The "enlightened" ones among the ruling elite and the government should speak up before Thailand is dragged deeper into the vicious and destructive cycle of mutual distrust, fear and hatred.

Those in power should recognise the fact that beneath this veneer of political calm - that is artificially maintained by the emergency decree - the hatred is bubbling up because this "fear tactic" seems to have backfired.

Conflicts will continue with or without the emergency decree, but the government has to decide which option will produce the least hatred.

Pravit Rojanaphruk

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/08/26/politics/Emergency-rule-is-only-stirring-the-pot-of-hatred-30136639.html

Mvh Isan Lover

Vad vill du komma IL, bara undrar...maitan. :crazy:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Läste precis det här om undantagstillstånd och den rädsla som denna skapar i The Nation ifrån den 26/8.

Artikeln tar upp att det egentligen kanske är regeringen och landets elit som är mest rädda över dom förändringar som kommer att komma inom politiken och samhället

Missade den när den kom ut och kanske är det fler som gjorde det.

http://www.nationmul...d-30136639.html

Mvh Isan Lover

Jo det är precis det är som är skrämmande med militär stödda regeringar där allt handlar om att sitta kvar vid makten till varje pris.

Man får bara tänka på ett visst sätt annars så blir man trakasserad eller värre

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är precis det är som är skrämmande med militär stödda regeringar där allt handlar om att sitta kvar vid makten till varje pris.

Man får bara tänka på ett visst sätt annars så blir man trakasserad eller värre

Och vad kan vi göra.Maitan. :suicide:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en gång en bohusländsk lokalpatriot, vi kan kalla honom Bohusälskare (BÄ), som i sin iver att framhäva Bohuslän och Göteborg tog i lite för mycket och påstod att det var tack vare Glenn Hysen som Sverige vann fotbolls VM 1970. En vaken journalist, vi kan kalla honom Chaimai (CM), och en hop vanliga människor vände sig mot påståendet och förklarade att dels vann inte Sverige fotbolls M 1970 och dels var inte Glenn med, hur bra han än var så var han faktiskt bara 11 år vid den tidpunkten. BÄ gick till slut med på att han kanske blandat ihop Glenn med någon annan fantastisk bohuslänning och till slut gick han även med på att Sverige eventuellt inte vann VM-70 men i vilket fal var de moraliska segrare och Glenn är ändå bäst.

Diskussionen om Bohusläns och Glenns förträfflighet dyker upp med jämna mellanrum och CM slänger ofta in en kommentar om BÄ´s misstag angående Glenn och VM-guldet när han tycker att BÄ bör lägga band på sina hyllningar. Helt plötsligt en dag dyker en jack-of-all-trades upp, vi kan kalla honom Mikael Rickfors kusin (MRK) och säger att förvisso har han ingen uppfattning om huruvida Sverige vann VM-70 men det är inte alls omöjligt att det var Glenn Hysens förtjänst ifall de nu vann. Han säger det inte för att han gillar Glenn, för det gör han inte, utan därför att han läst i en av CM´s 36,000 länkar om Glenn och VM-70 att Glenn i en lokaltidning 1968 efter en knattematch förklarat att han ska bli världsmästare. Alltså, enligt MRK, så kan man inte utesluta att det var Glenn Hysen som gjorde att Sverige vann fotbolls VM 1970 och det oavsett om Sverige vann fotbolls VM 1970 eller inte, för det vill han inte ha någon uppfattning om.

Många försöker komma CM till hjälp, vissa för att de kan en del om fotboll och andra mest för att de ogillar Bohuslän i allmänhet och Glenn Hysen i synnerhet. De flesta andra ler mest för sig själva eller blir allvarligt bekymrade över hur en sådan inte-historia kan bli så komplex .

Mycket bra och du fick naturligtvis ett + :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så kul att du försvara att du minsann visst har läsförståelse! Monkey boy, det är dags att sluta hinka det där hemgjorda vinet nu och försöka ta in det folk skriver, istället för att sitta och halvgissa om vad folk verkligen menar.

Sen försök att inte ge dig in diskussioner som du inte ha en jävla aning om, det lyser genom så kraftig att du bara svamlar och dillar. Även från en novis som mig ser det, en av anledningarna att jag mest läser här är just att jag är inte alls är så insatt som många andra är. Ja, och såklart vill jag inte missa ditt svammel, för det är faktiskt riktigt underhållande då och då. :)

Jag skulle vilja att du håller mig utanför ditt svammel om nåt du tydligen inte har en jävla aning om. Annars så kan du fortsätta underhålla mig, monkey boy! :)

Vad är en Monkey boy?

Eller menar du på fullt allvar att du kallar mig apa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så kul att du försvara att du minsann visst har läsförståelse! Monkey boy, det är dags att sluta hinka det där hemgjorda vinet nu och försöka ta in det folk skriver, istället för att sitta och halvgissa om vad folk verkligen menar.

Sen försök att inte ge dig in diskussioner som du inte ha en jävla aning om, det lyser genom så kraftig att du bara svamlar och dillar. Även från en novis som mig ser det, en av anledningarna att jag mest läser här är just att jag är inte alls är så insatt som många andra är. Ja, och såklart vill jag inte missa ditt svammel, för det är faktiskt riktigt underhållande då och då. :)

Jag skulle vilja att du håller mig utanför ditt svammel om nåt du tydligen inte har en jävla aning om. Annars så kan du fortsätta underhålla mig, monkey boy! :)

Och naturligtvis så hade Serath get ett + karma för detta inlägg.. men inte förvånande då han brukar kalla folk för både det ena och det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer, och vid tiden för händelsen gick alla medier i Thailand först ut med att detta sannolikt var en bombattack mot Thaksin.

Och jag själv vistades på landsbygden efter detta och missade upplösningen på det hela, men jag blev rättad av medlemmar på forumet och detta var nog ett par år sedan minst.

Så för mig är den saken utredd och besvarad för länge sedan och därför har jag inte tagit upp den diskussionen mer.

Mvh Isan Lover

Ett plus till dig IL :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här i efterhand fick jag faktiskt lite dåligt samvete och tänkte att jag plockat lite billiga poäng på Isan Lover på sistonde. På många sätt så har han ju rätt, sett ur en fattig risbonde från Nong Khai, med dålig utbildning och begränsad politisk förståelse, perspektiv så har han ju helt rätt. De hade ju faktiskt röstat fram en man och ett parti som levererade det ingen tidigare brytt sig om att leverera och de blev rånade på den makten så de har all anledning att vara besvikna. IL är viktig för forumet då han tänker ur deras perspektiv, hur fel det än må vara ur de flesta andras perspektiv. Jag hoppas att IL fortsätter skriva ur sitt och de fattiga Nong Khai bönderas perspektiv men jag önskar bara att han slutade att beskriva oss på MPR och i Thailand som inte håller med som "adel, rojalister, elit och militär" för även om det är vad bönderna i Nong Khai säger så borde han veta så mycket bättre.

Dags att sova och hoppas att tyfonen missar Taiwan så man kommer hem imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här i efterhand fick jag faktiskt lite dåligt samvete och tänkte att jag plockat lite billiga poäng på Isan Lover på sistonde. På många sätt så har han ju rätt, sett ur en fattig risbonde från Nong Khai, med dålig utbildning och begränsad politisk förståelse, perspektiv så har han ju helt rätt. De hade ju faktiskt röstat fram en man och ett parti som levererade det ingen tidigare brytt sig om att leverera och de blev rånade på den makten så de har all anledning att vara besvikna. IL är viktig för forumet då han tänker ur deras perspektiv, hur fel det än må vara ur de flesta andras perspektiv. Jag hoppas att IL fortsätter skriva ur sitt och de fattiga Nong Khai bönderas perspektiv men jag önskar bara att han slutade att beskriva oss på MPR och i Thailand som inte håller med som "adel, rojalister, elit och militär" för även om det är vad bönderna i Nong Khai säger så borde han veta så mycket bättre.

Dags att sova och hoppas att tyfonen missar Taiwan så man kommer hem imorgon.

Jag tycker oxå IL är viktig för forumet men att gå så långt att påstå att han har rätt vill jag inte göra (som ni säkert har förstått ;)) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker oxå IL är viktig för forumet men att gå så långt att påstå att han har rätt vill jag inte göra (som ni säkert har förstått ;)) :)

Vill oxå tillägga att IL nästan alltid är artig i sin ton osv...

Det enda som jag tycker är negativt är att han envisas med att kalla Abhisit för "Apeshit" och det tycker jag är barnsligt och jag hoppas att han slutar med detta trams :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker oxå IL är viktig för forumet men att gå så långt att påstå att han har rätt vill jag inte göra (som ni säkert har förstått ;)) :)

Jag skrev att på många sätt har han rätt; på många sätt har han också fel, i mitt tycke alltså. När han har fel så beror det oftast på att han försöker se problemen som en höger-vänster konflikt samt att han bygger alla sina uppfattningar på vad han sett och hört i sin by och glömmer att 99.99% av alla thailändare faktiskt bor någon annanstans där verkligen ser annorlunda ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här i efterhand fick jag faktiskt lite dåligt samvete och tänkte att jag plockat lite billiga poäng på Isan Lover på sistonde. På många sätt så har han ju rätt, sett ur en fattig risbonde från Nong Khai, med dålig utbildning och begränsad politisk förståelse, perspektiv så har han ju helt rätt. De hade ju faktiskt röstat fram en man och ett parti som levererade det ingen tidigare brytt sig om att leverera och de blev rånade på den makten så de har all anledning att vara besvikna. IL är viktig för forumet då han tänker ur deras perspektiv, hur fel det än må vara ur de flesta andras perspektiv. Jag hoppas att IL fortsätter skriva ur sitt och de fattiga Nong Khai bönderas perspektiv men jag önskar bara att han slutade att beskriva oss på MPR och i Thailand som inte håller med som "adel, rojalister, elit och militär" för även om det är vad bönderna i Nong Khai säger så borde han veta så mycket bättre.

Dags att sova och hoppas att tyfonen missar Taiwan så man kommer hem imorgon.

Så himla storsint av dig. Tur att IL inte är thailändare eftersom han då kanske skulle ta illa upp av att bli klappad på huvudet. ;)

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här i efterhand fick jag faktiskt lite dåligt samvete och tänkte att jag plockat lite billiga poäng på Isan Lover på sistonde. På många sätt så har han ju rätt, sett ur en fattig risbonde från Nong Khai, med dålig utbildning och begränsad politisk förståelse, perspektiv så har han ju helt rätt. De hade ju faktiskt röstat fram en man och ett parti som levererade det ingen tidigare brytt sig om att leverera och de blev rånade på den makten så de har all anledning att vara besvikna. IL är viktig för forumet då han tänker ur deras perspektiv, hur fel det än må vara ur de flesta andras perspektiv. Jag hoppas att IL fortsätter skriva ur sitt och de fattiga Nong Khai bönderas perspektiv men jag önskar bara att han slutade att beskriva oss på MPR och i Thailand som inte håller med som "adel, rojalister, elit och militär" för även om det är vad bönderna i Nong Khai säger så borde han veta så mycket bättre.

Dags att sova och hoppas att tyfonen missar Taiwan så man kommer hem imorgon.

Det är ju olikheterna och åsiktsskillnaderna som gör forumet levande, Ibland för levande kanske men det är en annan femma.

Men man ge sig in i just denna tråden och debattera så får man väl räkna med att få sig en stämpel på sig som man inte gillar av "motsatt" sida. Här är allt svart och vitt sen sida 1.

Men visst vi alla kan ju hålla handen och sjunga kumbaya istället :drinks:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så himla storsint av dig. Tur att IL inte är thailändare eftersom han då kanske skulle ta illa upp av att bli klappad på huvudet. ;)

Så kan man givetvis välja att tyda mitt inlägg men i ärlighetens namn så säger väl den uttydningen mer om dig än om mig? Jag kan inte se något nedvärderande i att påstå att genomsnittssvensson har större möjlighet att kritiskt ifrågasätta politiska beslut än en thailändsk risbonde med fyra års utbildning och ris på bordet som högsta prioritet har. För om motsatsen är sann, dvs att de har samma förutsättningar, så blir ju implikationen att thailändare helt enkelt är betydligt mer korkade än svenskar då de har ett klart underlägset politiskt system. Det är inte det du menar hoppas jag?

Isan Lover har gått i skola och kan äta sig mätt och då tycker jag att han borde kunna stå över att kalla alla icke-röda "adel, rojalister, militärer och elit", tycker inte du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Student Federation to boycott reform panel, assembly

The Student Federation of Thailand (SFT) said Tuesday it will boycot the National Reform Commitee and the National Reform Assembly Committee, whose heads, Anand Panyarachun and Prawase Wasi were appointed by Prime Minister Abhisit Vejjajiva because the govenrment can not act as a mediator when it is responsible for the death of 91 people between April and May this year.

"This is just a soap opera staged in order to fool the people," said Soonyata Mianlamai, newlyelected spokeperson of the SFT. "In the end, these committees are not even truly representative of people from all sectors. Reconciliation cannot be achieved when paved by blood of those killed. Reconciliation amidst hatred cannot bring about peace.

"The government killed a group of citizens and placed blamed on them, then it tried to coerce them to forget what had happened and not be hateful so a new happy beginning can ensue for those with conscience for what's right and wrong, such thing cannot be accepted."

The Nation

http://www.nationmultimedia.com/home/Student-Federation-to-boycott-reform-panel-assembl-30136998.html

Thailand kommer aldrig vidare förrän man tar tag i sina problem istället för att skyffla dom under mattan och fängsla oliktänkande.

Inte konsigt kanske att dom röda tacka nej till alla kompromisser i våras när dom ana att oavsett vad så skulle dom jagas och låsas in eftersom militär stödda regeringen kommer aldrig släppa makten oavsett vad folk tycker.

Det kommer blossa upp nya strider inom kort och allt pga av den vålds/hat spiral startad av kuppen 2006.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan man givetvis välja att tyda mitt inlägg men i ärlighetens namn så säger väl den uttydningen mer om dig än om mig? Jag kan inte se något nedvärderande i att påstå att genomsnittssvensson har större möjlighet att kritiskt ifrågasätta politiska beslut än en thailändsk risbonde med fyra års utbildning och ris på bordet som högsta prioritet har. För om motsatsen är sann, dvs att de har samma förutsättningar, så blir ju implikationen att thailändare helt enkelt är betydligt mer korkade än svenskar då de har ett klart underlägset politiskt system. Det är inte det du menar hoppas jag?

Isan Lover har gått i skola och kan äta sig mätt och då tycker jag att han borde kunna stå över att kalla alla icke-röda "adel, rojalister, militärer och elit", tycker inte du det?

Jo , jag förstod att det var så du menade men jag kunde helt enkelt inte låta bli att misstolka dig med flit. Kanske ett tvångsbeteende från min sida orsakad av all pajkastning i den här tråden :) Kanske är det på samma sätt med IL´s användande av tillmälen som: "adel, rojalister, militärer och elit", men det får vi fråga honom om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ett tvångsbeteende från min sida orsakad av all pajkastning i den här tråden :) Kanske är det på samma sätt med IL´s användande av tillmälen som: "adel, rojalister, militärer och elit", men det får vi fråga honom om.

Pajkastning?

Jag har kallats apa av vänsterkartellen (för bara nån timme sedan) och en massa annat oxå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Pajkastning?

Jag har kallats apa av vänsterkartellen (för bara nån timme sedan) och en massa annat oxå..

Tja. Det får du väl tåla. Du är ju själv inte sen med att kalla t.ex. mig för dum.

(för övrigt är jag inte vänster och användning av höger-vänsterskalan är knappast tillämplig vad gäller den thailändska politiken)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Det får du väl tåla. Du är ju själv inte sen med att kalla t.ex. mig för dum.

(för övrigt är jag inte vänster och användning av höger-vänsterskalan är knappast tillämplig vad gäller den thailändska politiken)

Och JA du är dum om du tycker det är OK att folk blir kallade apa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pajkastning?

Jag har kallats apa av vänsterkartellen (för bara nån timme sedan) och en massa annat oxå..

Tja. Det får du väl tåla. Du är ju själv inte sen med att kalla t.ex. mig för dum.

(för övrigt är jag inte vänster och användning av höger-vänsterskalan är knappast tillämplig vad gäller den thailändska politiken)

Varför det?

Varför skall jag tåla att bli kallad apa?

Läs en gång till så kanske det klarnar!

Och JA du är dum om du tycker det är OK att folk blir kallade apa!

Och du är dummare och min pappa är starkare än din pappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...