Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Oj då. Är regimens utredning redan klar?

Visst är dom bara alldeles för långsamma!

UDDs och PT's utredningar var ju klara redan dagen innan händelserna inträffade!!

Regeringen har minsann massor att lära av dessa röda demokratisträvande vidvinkelbetraktare!

Jag lägger mig INTE i debatten om orsaken till flygplansexplosionen,

MEN följande är citat från dina länkar (mina rödmarkeringar):

Timeline of Thailand’s “War on Drugs”

February 2001 Prime Minister of Thailand Thaksin Shinawatra assumes office. He declares the suppression of narcotic drugs one of his “top priorities,”

pledging to enforce drug trafficking laws strictly and remove barriers to drug treatment and rehabilitation

Accident description:03 MAR 2001

så ditt huvudargument om tidsföljden faller pladask enligt bevisen du själv presenterade, för februari 2001 är före mars 2001...

Det här med relevans och ords innebörd är ju inte alltid så lätt och speciellt i vissa diskussioner, där det viktiga är att hitta

allehanda fel snarare än förståelse, så kan man ju åsidosätta sådana petitesser.

Annars hade man kanske funderat över att förutsättningen för att en "hämnd" ska kunna ske är att det som hämnas redan skett. :)

Likaså kunde man fundera över att det med begreppet "deklarera" följer en förståelse om att man upplyser om någonting som kommer att ske i framtiden.

WOD skedde alltså inte i Februari 2001. Däremot så var det bl.a då Thaksin offentliggjorde att han avsåg att tackla drogproblematiken.

Det som avses i din markerade text är alltså bakgrunden till WOD. Inte WOD självt.

WOD inleddes en dag med att Thaksin talade till parlamentet och sade något i stil med att "idag tar vi av silkesvantarna i kampen med knarklangare".

Varpå hans regering startade en 3 månader lång mordkampanj.

Hela hans tal finns utskrivet och jag har länkat till det här på MPR. Kommer tyvärr inte ihåg i vilken tråd och har inte länken just nu.

Men.. det datumet markerar starten av WOD, inget annat. Så.. en hämnd kan alltså bara ske efter detta.

Maichai hävdade att flygplanshändelsen skedde två år innan "WOD inleddes".

Inte två år innan tillkännagivandet av en drogpolitik. (något TRT f.ö tillkännagav redan under 2000)

Och därmed faller tyvärr klagan på tidsföljden i Maichais argument lite platt. Eller "pladask" som någon skrev.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sek Losos uncle

Det här med relevans och ords innebörd är ju inte alltid så lätt och speciellt i vissa diskussioner, där det viktiga är att hitta

allehanda fel snarare än förståelse, så kan man ju åsidosätta sådana petitesser.

Annars hade man kanske funderat över att förutsättningen för att en "hämnd" ska kunna ske är att det som hämnas redan skett. :)

Likaså kunde man fundera över att det med begreppet "deklarera" följer en förståelse om att man upplyser om någonting som kommer att ske i framtiden.

WOD skedde alltså inte i Februari 2001. Däremot så var det bl.a då Thaksin offentliggjorde att han avsåg att tackla drogproblematiken.

Det som avses i din markerade text är alltså bakgrunden till WOD. Inte WOD självt.

WOD inleddes en dag med att Thaksin talade till parlamentet och sade något i stil med att "idag tar vi av silkesvantarna i kampen med knarklangare".

Varpå hans regering startade en 3 månader lång mordkampanj.

Hela hans tal finns utskrivet och jag har länkat till det här på MPR. Kommer tyvärr inte ihåg i vilken tråd och har inte länken just nu.

Men.. det datumet markerar starten av WOD, inget annat. Så.. en hämnd kan alltså bara ske efter detta.

Maichai hävdade att flygplanshändelsen skedde två år innan "WOD inleddes".

Inte två år innan tillkännagivandet av en drogpolitik. (något TRT f.ö tillkännagav redan under 2000)

Och därmed faller tyvärr klagan på tidsföljden i Maichais argument lite platt. Eller "pladask" som någon skrev.. :)

Så där skrev MaiChai ju INTE alls. Han skrev:

Så drogkartellerna är fjärrskådare också menar du eller?

De kunde redan 2 år innan WOD inleddes se att Thaksin skulle starta ett WOD och beslutade sig därför att spränga flygplanet på Don Muang?

och det var DET jag invände emot att man skulle behöva vara, eftersom det framgår av MaiChais egna länkar att det INTE behöver finnas några siaregenskaper.

Det verkar som att ert gäng verkar tro att knarkgangstersgäng bryr sig om när det börjar kallas "WOD" !!! :)

Det är ju din text, som jag rödmarkerat, som såklart är det viktiga.

Och spelar det någon roll om det kallas "hämnd" eller en åtgärd för att försöka stoppa någons intention? Målet var ju offentliggjort innan mars 2001

F ö finns det många gangsters, som hämnas bara för att någon vågar tala om att de tänker försöka stoppa dem. Som exempel - Kommer inte ihåg vilket land det gällde den här gången (Mexiko?), men för bara ett par dagar sedan sas på nyheterna att bossen för en brottningsbekämpningdrive hade försvunnit innan han ens hade kommit igång. Och i t ex Italien har liknande hänt många gånger.

Så min ursprungliga invändning, mot vad MaiChai skrev, håller alltså fortfarande... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ett väldigt tjat om en ickefråga.

War on drugs startade 2003 och med det menas den intensiva och urskiljningslösa jakten för att hux flux göra Thailand fri från olagliga droger. Att Thaksin redan innan 2003 såg narkotika som ett stort problem och i sin valkampanj lovade att dödsstraffet återigen skulle sättas i bruk för just sådana brott är liksom ingen hemlighet eller för den delen nyhet.

När man pratar om WOD så menar man först och främst det som sattes igång 2003 eftersom det var första gången. Thaksin vann kriget mot narkotikan vilket dock inte stoppade honom för att flera gånger efter det återigen förklara krig mot knarket. Varje gång "vann" han.

Det finns många neutrala och objektiva undersökningar om vad som verkligen hände under det första WOD och det finns även studier som pekar på anledningarna till att Thaksin inte behöver oroa sig för några juridiska replisarier i just det här ärendet. Jag har länkat till en del av dessa undersökningar ett antal ggr med samma meningslösa resultat. Tänker inte göra det igen.

Gällande bomben på planet så är det utrett. Det var ingen bomb.

Hej

Tack för det inlägget som förhoppningsvis får det att klarna i den här förvirrade diskussionen om saker som har diskuterats många gånger förut på forumet.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

En stilla undran, ni som är maniskt hätska mot WOD. Kan det vara som så att ni jobbar inom den vita snöns industri??? :ironi:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en gång en bohusländsk lokalpatriot, vi kan kalla honom Bohusälskare (BÄ), som i sin iver att framhäva Bohuslän och Göteborg tog i lite för mycket och påstod att det var tack vare Glenn Hysen som Sverige vann fotbolls VM 1970. En vaken journalist, vi kan kalla honom Chaimai (CM), och en hop vanliga människor vände sig mot påståendet och förklarade att dels vann inte Sverige fotbolls M 1970 och dels var inte Glenn med, hur bra han än var så var han faktiskt bara 11 år vid den tidpunkten. BÄ gick till slut med på att han kanske blandat ihop Glenn med någon annan fantastisk bohuslänning och till slut gick han även med på att Sverige eventuellt inte vann VM-70 men i vilket fal var de moraliska segrare och Glenn är ändå bäst.

Diskussionen om Bohusläns och Glenns förträfflighet dyker upp med jämna mellanrum och CM slänger ofta in en kommentar om BÄ´s misstag angående Glenn och VM-guldet när han tycker att BÄ bör lägga band på sina hyllningar. Helt plötsligt en dag dyker en jack-of-all-trades upp, vi kan kalla honom Mikael Rickfors kusin (MRK) och säger att förvisso har han ingen uppfattning om huruvida Sverige vann VM-70 men det är inte alls omöjligt att det var Glenn Hysens förtjänst ifall de nu vann. Han säger det inte för att han gillar Glenn, för det gör han inte, utan därför att han läst i en av CM´s 36,000 länkar om Glenn och VM-70 att Glenn i en lokaltidning 1968 efter en knattematch förklarat att han ska bli världsmästare. Alltså, enligt MRK, så kan man inte utesluta att det var Glenn Hysen som gjorde att Sverige vann fotbolls VM 1970 och det oavsett om Sverige vann fotbolls VM 1970 eller inte, för det vill han inte ha någon uppfattning om.

Många försöker komma CM till hjälp, vissa för att de kan en del om fotboll och andra mest för att de ogillar Bohuslän i allmänhet och Glenn Hysen i synnerhet. De flesta andra ler mest för sig själva eller blir allvarligt bekymrade över hur en sådan inte-historia kan bli så komplex .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för det inlägget som förhoppningsvis får det att klarna i den här förvirrade diskussionen om saker som har diskuterats många gånger förut på forumet.

Mvh Isan Lover

Till och med du erkände ju efter lång tid att flygplansexplosionen knappast kunde vara en hämnd för WOD med hänsyn till att det var nästan 2 år mellan händelserna. Du hade hört från någon att det var så och brydde dig inte om att kolla upp de faktiska förehållnadena utan köpte det rakt av eftersom du hade eller fortfarande har ett stort förtroende för din uppgiftslämnare.

Det var en överhettad generator enligt flygplanstillverkaren. Bra så.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath

Isaan Lover

Bossej

Roiet

& halvt om halvt wuthai

:)

;)

Det är så kul att du försvara att du minsann visst har läsförståelse! Monkey boy, det är dags att sluta hinka det där hemgjorda vinet nu och försöka ta in det folk skriver, istället för att sitta och halvgissa om vad folk verkligen menar.

Sen försök att inte ge dig in diskussioner som du inte ha en jävla aning om, det lyser genom så kraftig att du bara svamlar och dillar. Även från en novis som mig ser det, en av anledningarna att jag mest läser här är just att jag är inte alls är så insatt som många andra är. Ja, och såklart vill jag inte missa ditt svammel, för det är faktiskt riktigt underhållande då och då. :)

Jag skulle vilja att du håller mig utanför ditt svammel om nåt du tydligen inte har en jävla aning om. Annars så kan du fortsätta underhålla mig, monkey boy! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta händer just NU?

Granatexplosition vid tv-center i Bangkok. Misstänkt M-79. Ingen skadad som tur är denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en gång en bohusländsk lokalpatriot, vi kan kalla honom Bohusälskare (BÄ), som i sin iver att framhäva Bohuslän och Göteborg tog i lite för mycket och påstod att det var tack vare Glenn Hysen som Sverige vann fotbolls VM 1970. En vaken journalist, vi kan kalla honom Chaimai (CM), och en hop vanliga människor vände sig mot påståendet och förklarade att dels vann inte Sverige fotbolls M 1970 och dels var inte Glenn med, hur bra han än var så var han faktiskt bara 11 år vid den tidpunkten. BÄ gick till slut med på att han kanske blandat ihop Glenn med någon annan fantastisk bohuslänning och till slut gick han även med på att Sverige eventuellt inte vann VM-70 men i vilket fal var de moraliska segrare och Glenn är ändå bäst.

Diskussionen om Bohusläns och Glenns förträfflighet dyker upp med jämna mellanrum och CM slänger ofta in en kommentar om BÄ´s misstag angående Glenn och VM-guldet när han tycker att BÄ bör lägga band på sina hyllningar. Helt plötsligt en dag dyker en jack-of-all-trades upp, vi kan kalla honom Mikael Rickfors kusin (MRK) och säger att förvisso har han ingen uppfattning om huruvida Sverige vann VM-70 men det är inte alls omöjligt att det var Glenn Hysens förtjänst ifall de nu vann. Han säger det inte för att han gillar Glenn, för det gör han inte, utan därför att han läst i en av CM´s 36,000 länkar om Glenn och VM-70 att Glenn i en lokaltidning 1968 efter en knattematch förklarat att han ska bli världsmästare. Alltså, enligt MRK, så kan man inte utesluta att det var Glenn Hysen som gjorde att Sverige vann fotbolls VM 1970 och det oavsett om Sverige vann fotbolls VM 1970 eller inte, för det vill han inte ha någon uppfattning om.

Många försöker komma CM till hjälp, vissa för att de kan en del om fotboll och andra mest för att de ogillar Bohuslän i allmänhet och Glenn Hysen i synnerhet. De flesta andra ler mest för sig själva eller blir allvarligt bekymrade över hur en sådan inte-historia kan bli så komplex .

ROFL! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Till och med du erkände ju efter lång tid att flygplansexplosionen knappast kunde vara en hämnd för WOD med hänsyn till att det var nästan 2 år mellan händelserna. Du hade hört från någon att det var så och brydde dig inte om att kolla upp de faktiska förehållnadena utan köpte det rakt av eftersom du hade eller fortfarande har ett stort förtroende för din uppgiftslämnare.

Det var en överhettad generator enligt flygplanstillverkaren. Bra så.

Hej

Det stämmer, och vid tiden för händelsen gick alla medier i Thailand först ut med att detta sannolikt var en bombattack mot Thaksin.

Och jag själv vistades på landsbygden efter detta och missade upplösningen på det hela, men jag blev rättad av medlemmar på forumet och detta var nog ett par år sedan minst.

Så för mig är den saken utredd och besvarad för länge sedan och därför har jag inte tagit upp den diskussionen mer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer, och vid tiden för händelsen gick alla medier i Thailand först ut med att detta sannolikt var en bombattack mot Thaksin.

Och jag själv vistades på landsbygden efter detta och missade upplösningen på det hela, men jag blev rättad av medlemmar på forumet och detta var nog ett par år sedan minst.

Så för mig är den saken utredd och besvarad för länge sedan och därför har jag inte tagit upp den diskussionen mer.

Mvh Isan Lover

Nu är han på gång igen.. :whistle: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är han på gång igen.. :whistle: Maitan.

Nej du har fel det är du som är på g det kan du ju själv på senaste trådarna :drinks:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste precis på NNT att militären forsätter bevaka och betvinga UDD (dom röda) detta för att förvissa sig om att den "rätta" sanningen kommer ut till allmänheten.

Men man ser vissa svårigheter med detta i.o.m att undantagstillståndet hävs i olika provinser, vilket ger oppositionen möjlighet att hålla möten.

Military to promote the right public understanding on red-shirt movement

Bangkok, 31 August 2010 (NNT) – The military will try to make understanding with people regarding frequent gathering and forums of discussion organized by the anti-government United Front of Democracy Against Dictatorship (UDD) or red-shirt group.

Permanent Secretary for Defense, General Apichart Penkitti admitted that it would be difficult for the police to take action against the UDD since the group had been arranging activities in provinces where the State of Emergency was not declared.

The Permanent Secretary deemed the recent movements of the UDD a challenge to the authorities aiming to show that nothing could be done to control the group. He, however, stressed that the UDD movements had been under close surveillance.

General Apichart said the military would try to make understanding with people that the UDD was just trying to create positive image for itself and keep accusing the Government and the military of having been wrong in its cordoning operation against red-shirt protestors last summer.

The Permanent Secretary opined that the UDD movements were trying to instigate unrest in the country.

http://thainews.prd.go.th/en/news.php?id=255308310016

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/08/31/politics/NESDB-puts-red-shirt-riots-bill-at-over-Bt24bn-30136946.html

Mer än 24 miljarder baht beräknas de rödas ockupation i våras ha kostat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmul...n-30136946.html

Mer än 24 miljarder baht beräknas de rödas ockupation i våras ha kostat.

Med tanke på att knugen har 1,2 biljoner bath på kontot så har han råd att ta notan.

Han är ju efter allt världens fjärde rikaste person (Samt världens rikaste kung) av nån konstig anledning..

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmul...n-30136946.html

Mer än 24 miljarder baht beräknas de rödas ockupation i våras ha kostat.

Då vet vi vart de konfiskerade pengarna från Thaksin kan användas till !

Han är ju till stor del skyldig till att kostnaden uppstod.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att knugen har 1,2 biljoner bath på kontot så har han råd att ta notan.

Han är ju efter allt världens fjärde rikaste person (Samt världens rikaste kung) av nån konstig anledning..

Han får stå för notan ikväll. :ironi: Maitan. :clapping:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att knugen har 1,2 biljoner bath på kontot så har han råd att ta notan.

Han är ju efter allt världens fjärde rikaste person (Samt världens rikaste kung) av nån konstig anledning..

Att ha tillgångar innebär inte att ha kontanter :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha tillgångar innebär inte att ha kontanter :whistle:

Nja han kan nog casha upp med 24 miljarder bath med bara att ställa in kronprinsens hunds födelsedag, Den kosta väl lika mycket :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...