Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Så när militären blir beskjutna i Bangkok vid demonstrationerna är det helt rätt att dom skjuter tillbaka. Tycker inte du det ?

Med tanke på att militären sköt först vid alla tillfällen så faller ditt argument åter igen...

Men du kanske tänker på "Tredje handen" som Apshit och vänner hade hyrt in för att kunna slå ner dom rödas demonstration med våld?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vill bara påpeka att jag gärna ser en lite mer sansad ton och så vill jag slippa se påhopp av det lite grövre slaget. Onödigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att militären sköt först vid alla tillfällen så faller ditt argument åter igen...

Men du kanske tänker på "Tredje handen" som Apshit och vänner hade hyrt in för att kunna slå ner dom rödas demonstration med våld?

Så var har du fått den info:n från att militären sköt först vid ALLA tillfällen

Jag har inte sett någon dokumentation/rapport/bevis att dom NÅGONGÅNG sköt först !

Vilka var det som sköt först den dagen när helvetet bröt loss och flera soldater dödades och skadades av första skotten ?

Kan du någon gång skriva någonting här på MPR som har någonting med verkligheten att göra ???????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var har du fått den info:n från att militären sköt först vid ALLA tillfällen

Jag har inte sett någon dokumentation/rapport/bevis att dom NÅGONGÅNG sköt först !

Vilka var det som sköt först den dagen när helvetet bröt loss och flera soldater dödades och skadades av första skotten ?

Kan du någon gång skriva någonting här på MPR som har någonting med verkligheten att göra ???????

Din verklighet är ju vad CRES säger till dig att den är, Hur osannolik den än är..

Tänk lite själv för en gångs skull.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din verklighet är ju vad CRES säger till dig att den är, Hur osannolik den än är..

Tänk lite själv för en gångs skull.

Nu får du väl ge dig !!

Vad har jag med CRES att göra och vad har dom sagt som du vet ??????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl ge dig !!

Vad har jag med CRES att göra och vad har dom sagt som du vet ??????

Läs mellan raderna så kommer sanningen fram :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mellan raderna så kommer sanningen fram :whistle:

Nu åker du i skräpfiltret för nu har du passerat alla gränser för vad som kan accepteras för skit från en människa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åker du i skräpfiltret för nu har du passerat alla gränser för vad som kan accepteras för skit från en människa

Tack, Du tar efter CRES snabbt.. Gått en kurs där?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att militären sköt först vid alla tillfällen så faller ditt argument åter igen...

Men du kanske tänker på "Tredje handen" som Apshit och vänner hade hyrt in för att kunna slå ner dom rödas demonstration med våld?

Den 10 april vid Khok Wua var det iallafall inte militären som började skjuta utan ett gäng svartklädda legosoladter beväpnade till tänderna som återfanns i de rödas demonstrationståg.

Det är jag 100% säker på!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 10 april vid Khok Wua var det iallafall inte militären som började skjuta utan ett gäng svartklädda legosoladter beväpnade till tänderna som återfanns i de rödas demonstrationståg.

Det är jag 100% säker på!

Med tanke på hur många demonstranter som dog och hur få inom militären dog så ser jag i alla fall det som ett klart tecken på att det var militären som var dom som stod för våldet inte dom röda.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men i demonstrationerna i Bangkok har du helt motsatta teorier. Man har aldrig hört dig i dom diskussionerna säga:

Varför skulle polis och militär skjuta vanliga medborgare som inte var inblandade?

Varför skulle vanliga oskyldiga medborgare vara beväpnade och skjuta på polis och militär?

Snacka om double standards !

Hej

Enligt mig är det skillnad på folk som ingår i drogindustrins maffiaverksamhet och "vanliga" medborgare som demonstrerar för att återinföra demokrati genom fria val, men det kanske inte alla håller med om.

Enligt mig finns det en mycket tydlig och enkel anledning till varför militären på regeringens order sköt på vanliga medborgare, nämligen att dom vill behålla makten och att demonstranterna utgjorde ett hot både mot regeringen och militärens forsatta inflytande i landet.

Jag ser inga som helst likheter med bekämpning av organiserad brottslighet som droghandel och att bekämpa landets demokratirörelse som har fria val som sitt mål.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur många demonstranter som dog och hur få inom militären dog så ser jag i alla fall det som ett klart tecken på att det var militären som var dom som stod för våldet inte dom röda.

Du hävdade att militären sköt först vid ALLA tillfällena, jag påpekade att vid Khok Wua den 10 april så var det Seh Daengs svartklädda legosoldater som inledde beskjutningen. Bland annat genom att skicka in granater på militärförläggnings stabstält och öppna skarp eld mot värnpliktiga soldater beväpnade med gummikulor och sköldar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du är ju normalt sett inmte mottaglig för information som talar emot din övertygelse men jag försöker återigen berätta för dig hur det gick till under WOD.

Du är tyvärr extremt dåligt påläst om detta ämmne och verkar inte ta till dig information som du inte "hört i byn" om WOD. Men jag hoppas du läser detta.

Thaksin drev Thailand som en företagsledare, han krävde resultat annars skulle de olika polischeferna sparkas. Många poliser i Thailand tjänar pengar på droghandeln och ville ju inte gärna bita den hand som föder dem men de fick besked från CEO´n (Thaksin) att si eller så många beroende på distriktets storlek skulle arresteras för droghandel. Förlorade de polisjobbet skulle de också förlora mutpengarna från drogbaronerna.

Rent hypotetiskt så säger vi att ett distrikt skulle arrestera 10 droghandlare, en 5-6 stycken som konkurrerade med den som betalade polisen mest var ju inga problem att arrestera/skjuta men fick de inte ihop sin kvot så skulle de förflyttas (Kanske till en plats där man inte kunde få mutor så lätt?) Så vad gjorde polisen då för att komma upp i kvoten?

Jo man sköt ihjäl ett antal småkriminella, som de flesta aldrig hade pysslat med droghandel, stoppade ett vapen i handen och lite Yaa-baa i fickan innan de visade upp brottslingen för media.

Fördelen för polisen med detta förfarande var att man uppfyllde sin kvot utan att någon kan motbevisa eller hävda sin oskuld i en domstol då den utpekade var ihjälskjuten. Thakisn hade ju också lovat att ingen polis som överträdde lagen under WOD skulle straffas så det var ju fritt fram.

Att du som vurmar så mycket för rättssäkerhet och likhet inför lagen forttfarande försvarar WOD är för mig och många andra en gåta?

Hej

Något liknande det du skrev har jag aldrig läst eller hört talas om, och det låter mer som det var tagit ur en bok eller film manus.

Det jag hörde talas om under denna tid var att vissa poliser som själva stod på maffians lönelista passade på att undanröja maffiamedlemmar som kunde peka ut poliser och ev. vittna mot dessa i en rättegång, men det gällde alltså maffia medlemmat och droghandlare inte vilka medborgare som helst av en slump.

Men att polisen precis som landets militär och politiker ofta har inkomster ifrån knarkhandeln och därför ogärna bekämpar den är sant.

Och enligt mig är Thaksins inställning till droger en av anledningarna till att kuppen mot honom genomfördes, det är många mäktiga människor som tjänar stora pengar på denna verksamhet.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej jag är inte för att oskyldiga dör, Eller att skyldiga dödas för den delen heller.

Men precis som i andra länder med extrema problem med knark så har allt sin gräns.

Men beskydda du knarkare och knarklangare,

Själv tycker jag man ska öppna upp enskilda fall för att fälla dom skyldiga poliserna...

Men du jagar ju bara thaksin.

Du är full av skit och enbart håller på med ordmärkning.

Hej

Jag håller med dig om att dom enskilda fall där poliser ev. har begått misstag i tjänsten bör utredas och går det att bevisa så borde dom straffas.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/08/30/politics/NPP-fails-to-win-a-single-seat-30136877.html

Det positiva med de senaste årens turbulens är att extremistorganisationerna tappar stöd, varken de gula eller röda har något större stöd i landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Något liknande det du skrev har jag aldrig läst eller hört talas om, och det låter mer som det var tagit ur en bok eller film manus.

Det jag hörde talas om under denna tid var att vissa poliser som själva stod på maffians lönelista passade på att undanröja maffiamedlemmar som kunde peka ut poliser och ev. vittna mot dessa i en rättegång, men det gällde alltså maffia medlemmat och droghandlare inte vilka medborgare som helst av en slump.

Men att polisen precis som landets militär och politiker ofta har inkomster ifrån knarkhandeln och därför ogärna bekämpar den är sant.

Och enligt mig är Thaksins inställning till droger en av anledningarna till att kuppen mot honom genomfördes, det är många mäktiga människor som tjänar stora pengar på denna verksamhet.

Mvh Isan Lover

Att du inte hört talas om detta är inte konstigt, för har det inte berättats för dig i byn så har det inte hänt...

Dety var ju du som hävdade i flera år att drogmaffian försökte avrätta Thaksin som hämnd för WOD genom att spränga flygplanet på Don Mueang, det hade du ju hört i byn.

Problemet var ju att flygplanet exploderade nästan 2 år innan WOD inleddes, något du hade kunnat kolla upp ganska enkelt om du hade velat.

Du är inte speciellt mottaglig för ny information.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att du inte hört talas om detta är inte konstigt, för har det inte berättats för dig i byn så har det inte hänt...

Dety var ju du som hävdade i flera år att drogmaffian försökte avrätta Thaksin som hämnd för WOD genom att spränga flygplanet på Don Mueang, det hade du ju hört i byn.

Problemet var ju att flygplanet exploderade nästan 2 år innan WOD inleddes, något du hade kunnat kolla upp ganska enkelt om du hade velat.

Du är inte speciellt mottaglig för ny information.

Hej

Det jag skrev kunde man läsa om i Bangkok Post, The Nation och höra om på Thailändsk Tv, men vad har du för källor till ditt påstående?

"Det jag hörde talas om under denna tid var att vissa poliser som själva stod på maffians lönelista passade på att undanröja maffiamedlemmar som kunde peka ut poliser och ev. vittna mot dessa i en rättegång, men det gällde alltså maffia medlemmat och droghandlare inte vilka medborgare som helst av en slump."

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hävdade att militären sköt först vid ALLA tillfällena, jag påpekade att vid Khok Wua den 10 april så var det Seh Daengs svartklädda legosoldater som inledde beskjutningen. Bland annat genom att skicka in granater på militärförläggnings stabstält och öppna skarp eld mot värnpliktiga soldater beväpnade med gummikulor och sköldar.

Du menar förstås att militären (Specialtränade soldater i upploppshantering) sköt med gummikulor först.

Sen att militären skjuter rätt in i demonstrationen som till 99,9% består av rödskjortor "beväpnade" med bambukäppar, Och dina Seh daeng krigare. väpnade till tänderna enligt dig... förutom den påstådda granatattacken så måste dom ha missat jävligt mycket.

Dödstalen är bevis för vilka som hade vapen och vilka som använde dom.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det skillnad på folk som ingår i drogindustrins maffiaverksamhet och "vanliga" medborgare som demonstrerar för att återinföra demokrati genom fria val, men det kanske inte alla håller med om.

Enligt mig finns det en mycket tydlig och enkel anledning till varför militären på regeringens order sköt på vanliga medborgare, nämligen att dom vill behålla makten och att demonstranterna utgjorde ett hot både mot regeringen och militärens forsatta inflytande i landet.

Jag ser inga som helst likheter med bekämpning av organiserad brottslighet som droghandel och att bekämpa landets demokratirörelse som har fria val som sitt mål.

Mvh Isan Lover

Båda grupperna begick brott mot landets lagar i parti och minut

Skall inte alla behandlas lika inför lagen som du brukar hävda ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda grupperna begick brott mot landets lagar i parti och minut

Skall inte alla behandlas lika inför lagen som du brukar hävda ?

Det vore bra, Undrar när CRES fryser konton för personer som stöttat dom gula.

Många av vårens problem är ju skapade av att dom gula kom undan medan dom röda skall fängslas som terrorister även om dom begått samma brott.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det jag skrev kunde man läsa om i Bangkok Post, The Nation och höra om på Thailändsk Tv, men vad har du för källor till ditt påstående?

"Det jag hörde talas om under denna tid var att vissa poliser som själva stod på maffians lönelista passade på att undanröja maffiamedlemmar som kunde peka ut poliser och ev. vittna mot dessa i en rättegång, men det gällde alltså maffia medlemmat och droghandlare inte vilka medborgare som helst av en slump."

Mvh Isan Lover

Så drogkartellerna är fjärrskådare också menar du eller?

De kunde redan 2 år innan WOD inleddes se att Thaksin skulle starta ett WOD och beslutade sig därför att spränga flygplanet på Don Muang?

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20010303-1

http://en.wikipedia.org/wiki/Policies_of_the_Shinawatra_administration#Anti-drug_policies

Ett utdrag från New York Times den 8 april 2003:

http://www.nytimes.com/2003/04/08/world/a-wave-of-drug-killings-is-linked-to-thai-police.html

HRW har en tidsaxel som förklarar händelserna kronologiskt, och den som efter det hävdar att flygplans explosionen 2 år tidigare är en hämnd för WOD borde seriöst överväga att återvända till grundskolan.

http://www.hrw.org/english/docs/2004/07/07/thaila9014.htm

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar förstås att militären (Specialtränade soldater i upploppshantering) sköt med gummikulor först.

Sen att militären skjuter rätt in i demonstrationen som till 99,9% består av rödskjortor "beväpnade" med bambukäppar, Och dina Seh daeng krigare. väpnade till tänderna enligt dig... förutom den påstådda granatattacken så måste dom ha missat jävligt mycket.

Dödstalen är bevis för vilka som hade vapen och vilka som använde dom.

Det var värnpliktiga soldater som stod där med gummikulor och sköldar mot Seh Daengs "Ronin warriors" som definitivt inte sköt med gummikulor!

Det sköts en hel del rödklädda av dessa "ronin warriors" för att de stod ivägen helt enkelt, de flesta rödskjortor var mer rädda för dem än militären och de gick hänsynslöst fram.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Så drogkartellerna är fjärrskådare också menar du eller?

De kunde redan 2 år innan WOD inleddes se att Thaksin skulle starta ett WOD och beslutade sig därför att spränga flygplanet på Don Muang?

http://aviation-safe...p?id=20010303-1

http://en.wikipedia.i-drug_policies

Ett utdrag från New York Times den 8 april 2003:

http://www.nytimes.c...hai-police.html

HRW har en tidsaxel som förklarar händelserna kronologiskt, och den som efter det hävdar att flygplans explosionen 2 år tidigare är en hämnd för WOD borde seriöst överväga att återvända till grundskolan.

http://www.hrw.org/e.../thaila9014.htm

Jag lägger mig INTE i debatten om orsaken till flygplansexplosionen,

MEN följande är citat från dina länkar (mina rödmarkeringar):

Timeline of Thailand’s “War on Drugs”

February 2001

  • Prime Minister of Thailand Thaksin Shinawatra assumes office. He declares the suppression of narcotic drugs one of his “top priorities,” pledging to enforce drug trafficking laws strictly and remove barriers to drug treatment and rehabilitation.

Accident description

languages: lang_en.gif lang_fr.gif lang_nl.gif lang_de.gif lang_es.gifStatus:FinalDate:03 MAR 2001

så ditt huvudargument om tidsföljden faller pladask enligt bevisen du själv presenterade, för februari 2001 är före mars 2001... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag satt "Ignore" på Serath för jag orkar helt enkelt inte läsa hans lögner och hans aggressiva ton något mer!

Men främst så blir jag bara förbannad över att han i inlägg efter inlägg får lov och vräka av sig vad som helst så därför mår jag bäst av att slippa läsa vad han skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...