Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Sek Losos uncle

För några dagar sedan förklarade jag min ståndpunkt när det gäller censur och yttrandefrihet för wille, klipper in det här igen.

Men mycket tidigare var du väldigt okritisk mot censuren, då andra kriticerade den. Kommer inte ihåg texter eller när/var jag läste det, och orkar inte leta igenom allt, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var anmärkningsvärt att en journalist d v s du var så okritisk mot den thailänska censuren. Jag gissade att du inte vågade vara kritisk, eftersom du har ett journalistjobb i Thailand.

Däremot har du på senare tid skrivit bättre gällande censurfrågor.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sek Losos uncle

Självklart. Maktmissbruk är aldrig OK !

Jasså, har du äntligen ändrat dig?! :) Förrut hävdade du ju ihärdigt att alla lagar ska följas oberoende av hur de kom till, alltså även sådana, som kommit till för att skydda diktaturer...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

I eftertankens kranka blekhet kanske man erinrar sig varför man en gång i studiernas begynnelse avlade löftet och hade förhoppning om att man okritiskt skulle granska och förmedla allt man iakttog på ett så objektivt sätt man bara kunde efter ens förmåga.

Men om jag inte har tappat minnet helt så drog denne "vår allas" stjärnreporter upp till norr så fort det började osa katt och kunde inte längre redogöra för upplösningen på sitt sedvanliga objektiva sätt. :ironi:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men mycket tidigare var du väldigt okritisk mot censuren, då andra kriticerade den. Kommer inte ihåg texter eller när/var jag läste det, och orkar inte leta igenom allt, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var anmärkningsvärt att en journalist d v s du var så okritisk mot den thailänska censuren. Jag gissade att du inte vågade vara kritisk, eftersom du har ett journalistjobb i Thailand.

Däremot har du på senare tid skrivit bättre gällande censurfrågor.

Jaha, du vet att jag varit okritisk mot censuren i Thailand men kommer inte ihåg när, var eller hur?

Jag har haft samma inställning till censur och yttrandefrihet de senaste 12-13 åren.

Andra kritiserade den...de som menar att under tidigare regimer så var det fritt fram att uttrycka sig fritt och allting var ocensurerat?

Sorry, en sådan period har inte existerat i Thailand och det finns andra sätt att förtrycka fri media och kritik mot regeringar än det sätt som den nuvarande regeringen arbetar med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men mycket tidigare var du väldigt okritisk mot censuren, då andra kriticerade den. Kommer inte ihåg texter eller när/var jag läste det, och orkar inte leta igenom allt, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var anmärkningsvärt att en journalist d v s du var så okritisk mot den thailänska censuren. Jag gissade att du inte vågade vara kritisk, eftersom du har ett journalistjobb i Thailand.

Däremot har du på senare tid skrivit bättre gällande censurfrågor.

Du vet väl om att MaiChai är journalist?

Måste vara den första journalisten som är för censur ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jaha, du vet att jag varit okritisk mot censuren i Thailand men kommer inte ihåg när, var eller hur?

Det där var nästan i klass med hur Tallviking brukar försöka argumentera :) Läs igen...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Du vet väl om att MaiChai är journalist?

Måste vara den första journalisten som är för censur ;)

Om du läser mitt inlägg, som du citerade, så ser du att jag vet det :)

Det var just därför jag la extra märke till att han var så okritisk mot censuren, då jag läste hans inlägg från för några månader sedan.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser mitt inlägg, som du citerade, så ser du att jag vet det :)

Det var just därför jag la extra märke till att han var så okritisk mot censuren, då jag läste hans inlägg från för några månader sedan.

Vad tycker du om censuren i Sverige?

Det var ju senast idag som en valkampanjsfilm censurerades av TV4!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var nästan i klass med hur Tallviking brukar försöka argumentera :) Läs igen...

Jag läser vad du skrev igen.

Men mycket tidigare var du väldigt okritisk mot censuren, då andra kriticerade den. Kommer inte ihåg texter eller när/var jag läste det, och orkar inte leta igenom allt, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var anmärkningsvärt att en journalist d v s du var så okritisk mot den thailänska censuren. Jag gissade att du inte vågade vara kritisk, eftersom du har ett journalistjobb i Thailand.

Däremot har du på senare tid skrivit bättre gällande censurfrågor.

Jag skrev:

"Jaha, du vet att jag varit okritisk mot censuren i Thailand men kommer inte ihåg när, var eller hur?

Jag har haft samma inställning till censur och yttrandefrihet de senaste 12-13 åren.

Andra kritiserade den...de som menar att under tidigare regimer så var det fritt fram att uttrycka sig fritt och allting var ocensurerat?

Sorry, en sådan period har inte existerat i Thailand och det finns andra sätt att förtrycka fri media och kritik mot regeringar än det sätt som den nuvarande regeringen arbetar med"

Du häver ur dig ett påstående som du tillskriver mig men du vet inte när, var eller hur jag gjorde det. Men du vet att det är så.

Jag kanske ska hitta på saker om dig, saker jag vet att du tycker eller har uttryckt. Givetvis utan att producera någon länk eller någon fakta.

Du föredrar att misstänkta brottsligar skjuts ihjäl framför att de ställs inför en domstol. Det vet jag men jag orkar inte leta fram något stöd för det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

>ChaiMai

Det du citerade var ju inte hela, som jag skrivit till dig idag...

Gällande när och var: En ledtråd - Det var i den här tråden. Är det någon, som orkar leta bland alla de flera månader gamla posterna? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vad tycker du om censuren i Sverige?

Det var ju senast idag som en valkampanjsfilm censurerades av TV4!

Det blir nog en massa off topic om jag kommenterar det, men jag kan inte låta bli att säga :) att en del av journalisterna gillar att bli bjudna på sprit av politiker, och då blir det nog ingen hårdare granskning...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog en massa off topic om jag kommenterar det, men jag kan inte låta bli att säga :) att en del av journalisterna gillar att bli bjudna på sprit av politiker, och då blir det nog ingen hårdare granskning...

Förstår inte vad du menar men min fråga var vad du tycker om censuren i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är så svårt att förstå att man tycker det är OFF TOPIC att gå in på den svenska politiken eller censuren?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad du menar men min fråga var vad du tycker om censuren i Sverige?

Vad är det i Sverige som censureras, som du tycker är fel??

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om censuren i Sverige?

Det var ju senast idag som en valkampanjsfilm censurerades av TV4!

Är det statligt reglerad censur genom lagstiftning menar du? Eller är det självcensurering pga ett företags politiska ställningstagande?

Vilken likhet har detta exempel med censursituationen i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det statligt reglerad censur genom lagstiftning menar du? Eller är det självcensurering pga ett företags politiska ställningstagande?

Vilken likhet har detta exempel med censursituationen i Thailand?

Jag menar all sorts censur och likheten med Thailand är att det censureras även här!

Vissa blir förbannade över att vissa saker censureras i Thailand som tex kanalerna där det uppmanas till våld, förstörelse och till och med mord, samtidigt så verkar man inte ha något mot den censur som finns i deras eget fosterland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att visa upp döda demonstranter är tyvär nödvändigt eftersom det finns fanatiska människor som vanligtvis förnekar sånt här.

Och dom har ju fortfarande inte accepterat att dessa till absolut största delen dödades av militären på uppdrag av regeringen, utan påstår att dom har dödat sig själva, eller blivit dödade av sina egna o.s.v, och när inte detta hjälper så är dom dödade terrorister och fiender till staten.

Ungefär samma försvar som slaktarna på Balkan använder när dom ska försvara sig i Haag.

Mvh Isan Lover

Fantastiska ledare dom röda har. :clapping:

Bring out your dead

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

>ChaiMai

Det du citerade var ju inte hela, som jag skrivit till dig idag...

Gällande när och var: En ledtråd - Det var i den här tråden. Är det någon, som orkar leta bland alla de flera månader gamla posterna? :)

???

Så jag kopierade inte in hela din text från inlägg 9526 i mitt svar i inlägg 9534? :unsure:

Eller vad menar du?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att visa upp döda demonstranter är tyvär nödvändigt eftersom det finns fanatiska människor som vanligtvis förnekar sånt här.

Och dom har ju fortfarande inte accepterat att dessa till absolut största delen dödades av militären på uppdrag av regeringen, utan påstår att dom har dödat sig själva, eller blivit dödade av sina egna o.s.v, och när inte detta hjälper så är dom dödade terrorister och fiender till staten.

Ungefär samma försvar som slaktarna på Balkan använder när dom ska försvara sig i Haag.

Mvh Isan Lover

Är det inte lite konstigt att när Thaksin ger tillstånd och uppmanar till massmord; då stödjer du det och säger att "det var många som sköts när dom flydde osv.

Nu är det så att fanatiska människor "vanligtvis" förnekar att det dödats demonstranter. Man kan ju ställa det i relation till dina egna fanatiska försvar av massmorden.

Själv har jag inte hört argumenten att dom dödats sig själva eller blivit dödade av sina egna...däremot att vissa av dem var terrorister; det kan jag hålla med om. Vad annars skall man kalla de tal om upplopp "ta med en miljon liter bensin till Bangkok och tända på" mm. mm? Vilket land som helst i den demokratiska världen klassar detta som förberedelse till terrorism.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar all sorts censur och likheten med Thailand är att det censureras även här!

Vissa blir förbannade över att vissa saker censureras i Thailand som tex kanalerna där det uppmanas till våld, förstörelse och till och med mord, samtidigt så verkar man inte ha något mot den censur som finns i deras eget fosterland!

Du får la änna först lära dig skillnaden mellan censur från en statsmakt å ena sidan och ett mediaföretag å andra sidan som nekar annonsering som strider emot företagets policy eller ideologi.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får la änna först lära dig skillnaden mellan censur från en statsmakt å ena sidan och ett mediaföretag å andra sidan som nekar annonsering som strider emot företagets policy eller ideologi.

Ja du kan ju testa att starta en radio eller TV kanal och där uppmana folk att förstöra, bränna ner och mörda dina politiska motståndare så lär du få reda på om vi har censur i Sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan ju testa att starta en radio eller TV kanal och där uppmana folk att förstöra, bränna ner och mörda dina politiska motståndare så lär du få reda på om vi har censur i Sverige!

Statsomstörtande verksamheter censureras i alla länder. Dock inte invandrarfientliga åsikter eller partier såsom i fallet du åsyftade - SD.

Är det klart?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde du var mot censur?

Tror gör man inte på ett forum - det gör man i kyrkan.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...