Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

För mig är folks fria rätt att välja sina ledare en ovillkorlig rättighet, och alla odemokratiska krafter som motarbetar detta måste bekämpas.

Hittar man krigsförbrytare här i Sverige bör dessa utvisas för att få sina straff snarast.

Mvh Isan Lover

Klart att folk skall få välja sina ledare själv (är nog ingen annan som tycker annorlunda) så låt oss invänta nästa val och låt folket välja!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Klart att folk skall få välja sina ledare själv (är nog ingen annan som tycker annorlunda) så låt oss invänta nästa val och låt folket välja!

Hej

Ja låt oss hoppas att det blir ett snart så landet kan återgå till det normala igen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För mig är folks fria rätt att välja sina ledare en ovillkorlig rättighet, och alla odemokratiska krafter som motarbetar detta måste bekämpas.

Hittar man krigsförbrytare här i Sverige bör dessa utvisas för att få sina straff snarast.

Mvh Isan Lover

Halleluja !

Dream on !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja låt oss hoppas att det blir ett snart så landet kan återgå till det normala igen.

Mvh Isan Lover

Jag tror det viktigaste vid nästa val i Thailand är att det går rätt till. Inte att det blir så snart som möjligt

Om man hastar fram ett nyval utan rejäla förberedelser från alla håll kommer det bara medföra att resultatet sågas jäms med fotknölarna av de som förlorar och ingen kan med fog hävda att gått rätt till.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror det viktigaste vid nästa val i Thailand är att det går rätt till. Inte att det blir så snart som möjligt

Om man hastar fram ett nyval utan rejäla förberedelser från alla håll kommer det bara medföra att resultatet sågas jäms med fotknölarna av de som förlorar och ingen kan med fog hävda att gått rätt till.

Hej

Anledningen till att jag oroar mig för en lång väntan på ett val som borde hållits redan är att det kan leda till nya och onödiga sammandrabbningar.

Men visst är det viktigaste att allt går rätt till och det tror jag absolut att oberoende internationella observatörer måste vara med och övervaka

annars är risken stor att valet inte accepteras av alla inblandade.

Och dom bör inte bara övervaka själva röstnigsförfarandet och rösträkningen utan även se till att alla får vara med och att ingen part gynnas otillbörligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Anledningen till att jag oroar mig för en lång väntan på ett val som borde hållits redan är att det kan leda till nya och onödiga sammandrabbningar.

Men visst är det viktigaste att allt går rätt till och det tror jag absolut att oberoende internationella observatörer måste vara med och övervaka

annars är risken stor att valet inte accepteras av alla inblandade.

Och dom bör inte bara övervaka själva röstnigsförfarandet och rösträkningen utan även se till att alla får vara med och att ingen part gynnas otillbörligt.

Mvh Isan Lover

Det innebär ju isåfall att "observatörerna" skall sätta sig över landets lagar och regler samt lägga åsikter på hur domstolar etc sköts

Tror tyvärr det är utanför vad några observatörer kan ha i mandat.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det innebär ju isåfall att "observatörerna" skall sätta sig över landets lagar och regler samt lägga åsikter på hur domstolar etc sköts

Tror tyvärr det är utanför vad några observatörer kan ha i mandat.

Exakt, dessa internationella observatörer observerar endast, och skriver sedan en rapport om vad de sett och vad de inte fick se. Det blir knappast aktuellt att de får några befogenheter att lägga sig i, oavsett vilket land det gäller.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, dessa internationella observatörer observerar endast, och skriver sedan en rapport om vad de sett och vad de inte fick se. Det blir knappast aktuellt att de får några befogenheter att lägga sig i, oavsett vilket land det gäller.

Herr Chang har talat.

Ja, men det är väl gott nog om valet observeras och att det skrivs rapporter om hur det gått till.

Tyvärr så är det ju ofta en part som inte vill ha dessa observatörer närvarande.

Vilket brukar vara den part som inte tror sig kunna vinna ett val som går korrekt tillväga.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det innebär ju isåfall att "observatörerna" skall sätta sig över landets lagar och regler samt lägga åsikter på hur domstolar etc sköts

Tror tyvärr det är utanför vad några observatörer kan ha i mandat.

Hej

Dom demokratiska länderna i omvärlden och dom internationella organisationer som förhoppningsvis blir inbjudna att övervaka att allt går rätt till måste se till om oppositionen får ställa upp och delta i valet annars är ju hela valproceduren meningslös och landets splittring kommer att bestå och förvärras, ett riggat val nästa gång blir nog spiken i kistan för demokratin och då ligger våldsamheter och kanske t.o.m inbördeskrig nära..

Så det jag menar är att om valet ska godkännas av omvärlden ska alla fått ha vara med och fått ställa upp på lika villkor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Exakt, dessa internationella observatörer observerar endast, och skriver sedan en rapport om vad de sett och vad de inte fick se. Det blir knappast aktuellt att de får några befogenheter att lägga sig i, oavsett vilket land det gäller.

Herr Chang har talat.

Hej

Mig veterligen brukar inte val bli godkända internationellt om inte oppositionen får vara med.

Det är ju val typ dom i t.ex Burma, Nord Korea, Zimbabwe och gammla Sovjet Unionen och dom har väl aldrig blivit godkända internationellt?

Men att dom bara ska övervaka är helt riktigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss säga att valobservatörerna anser det gått rätt till efter valet och låt oss säga demokraterna vinner

Då tror jag personligen att de röda knappast kommer acceptera detta ändå så frågan är om valobservatörerna kan ens påverka de rödas syn på valresultatet om inte de röda själva vinner förstås för då är valobservatörerna "helt korrekta" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en regering ger polisen i uppdrag att bekämpa knarkmaffian är inget brott.

Även polisen i Thailand har regler att följa avseende tex att beskjuta misstänkta brottslingar.

Om en polis påståss ha brutit mot Polisreglerna och dödat tex en misstänkt knarklangare är det domstolen som skall dömma polisen enligt landets lag.

Har svårt att se att det är regeringen som skall dömmas för att de gett polisen i uppdrag att bekämpa knarklangare med alla medel, och ingen i Thaksins regering har hittills blivit dömd för War on drugs.

Men när Abhisit ger militären uppgiften att med minsta möjliga våld upplösa demonstrationerna så anser du att regeringen omedelbart skall hängas i närmaste träd?

Jag anser fö INTE upplösningen av demonstrationerna var värre än WOD bl.a. baserat på att 89,, all inclusive, är klart färre än 1400.

Men jag välkomnar naturligtvis en undersökning och straffande av de som gjorde fel i bägge fallen och naturligtvis även de demonstranter som "dansade" lite för våldsamt.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Låt oss säga att valobservatörerna anser det gått rätt till efter valet och låt oss säga demokraterna vinner

Då tror jag personligen att de röda knappast kommer acceptera detta ändå så frågan är om valobservatörerna kan ens påverka de rödas syn på valresultatet om inte de röda själva vinner förstås för då är valobservatörerna "helt korrekta" :whistle:

Hej

Själv är jag ganska säker på att dom Röda kommer att acceptera en ev. förlust om allt bara har gått rätt till, och därför är det oerhört viktigt att så blir fallet, och hur omvärlden och dom internationella organisationerna kommer att bedömma valets riktighet är helt avgörande för om det kommer att accepteras eller ej, går allt enligt omvärlden riktigt till så försvinner all grund för protester och man får rikta in sig och jobba för att vinna nästa val.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom demokratiska länderna i omvärlden och dom internationella organisationer som förhoppningsvis blir inbjudna att övervaka att allt går rätt till måste se till om oppositionen får ställa upp och delta i valet annars är ju hela valproceduren meningslös och landets splittring kommer att bestå och förvärras, ett riggat val nästa gång blir nog spiken i kistan för demokratin och då ligger våldsamheter och kanske t.o.m inbördeskrig nära..

Så det jag menar är att om valet ska godkännas av omvärlden ska alla fått ha vara med och fått ställa upp på lika villkor.Mvh Isan Lover

Då är det tyvärr omöjligt att ha ett korrekt val då det finns folk i alla, märk väl att jag skriver alla, partier som är bannlysta från att deltaga på grund av att de i tidigare val ägnat sig ät valfusk i större elller mindre omfattning.

TRT upplöstes bland annat för att man riggade valet i april 2006, som du kanske kommer ihåg?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då är det tyvärr omöjligt att ha ett korrekt val då det finns folk i alla, märk väl att jag skriver alla, partier som är bannlysta från att deltaga på grund av att de i tidigare val ägnat sig ät valfusk i större elller mindre omfattning.

TRT upplöstes bland annat för att man riggade valet i april 2006, som du kanske kommer ihåg?

Hej

Något riggat val 2006 har jag inte hört talas om men däremot enskilda övertramp.

Om lagen följs så kommer detta ju att utjämnas ganska snart när Demokraterna upplöses och deras folk blir bannlysta.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Något riggat val 2006 har jag inte hört talas om men däremot enskilda övertramp.Om lagen följs så kommer detta ju att utjämnas ganska snart när Demokraterna upplöses och deras folk blir bannlysta.

Mvh isan lover

Nyvalet i april 2006 bojkottades av alla stora oppositionspartier som Demokraterna och Chart Thai. Bland annat på grund av Thaksin och TRT´s nästan totala kontroll över radion och TV media (Känns det igen?)

I en valkrets där TRT inte hade någon motkandidat var man tvungen att få 20% av rösterna för att anses som vald enligt 1997 års konstitution. Inga problem i Issan men i södra och centrala Thailand samt Bangkok var det ett problem för TRT att få ihop 20% av rösterna.

Det fanns dock ett kryphål, fanns det en motkandidat i valkretsen behövde man inte komma upp i 20% av rösterna för att väljas. TRT löste då detta problem i valkretsar där man visste det skulle bli svårt att få ihop 20% genom att betala andra mindre oberoende kandidater för att ställa upp mot TRT i dessa valkretsar, på så sätt slapp man att komma upp i 20% av rösterna. Vissa helt nystartade partier och en hel del kandidater hade tlls för några veckor innan valet varit TRT politiker på lokal nivå...

Ett solklart fall av valfusk.

Nu räckte ju inte detta och valet annullerades ju då det inte fanns tillräckligt med folk i parlamentet. TRT förlorade till exempel i Bangkok och många andra valkretsar mot de blanka rösterna.

Att detta inte har kommit fram i red news är ju inte direkt förvånande, det kanske vore nyttigt om du breddade ditt nyhetsläsande?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv är jag ganska säker på att dom Röda kommer att acceptera en ev. förlust om allt bara har gått rätt till, och därför är det oerhört viktigt att så blir fallet, och hur omvärlden och dom internationella organisationerna kommer att bedömma valets riktighet är helt avgörande för om det kommer att accepteras eller ej, går allt enligt omvärlden riktigt till så försvinner all grund för protester och man får rikta in sig och jobba för att vinna nästa val.

Mvh Isan lover

Det är just det du säger, varje gång, som oroar mig och gör att jag tror som jag gör

Du säger alltid som en passus "om allt bara har gått rätt till" och det är just den passusen som alltid kan användas efter valet om de röda ej vinner för INGEN kan bevisa "beond any doubt" att "allt har gått rätt till"

Det räcker med ett litet uttalande av någon röd ledare i en röd kanal att INTE "allt har gått rätt till" så spelar helt plötsligt inte valobservatörernas utlåtande till någon alls längre utan de flesta röda väljare anser då att valet inte gått "rätt till" eftersom en röd ledare sagt så.

Och risken är då att, som du brukar säga, "mer våldsamheter och inbördeskrig" blir resultatet av ett val om inte de röda vinner.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om lagen följs så kommer detta ju att utjämnas ganska snart när Demokraterna upplöses och deras folk blir bannlysta.

Vet du något som inte domstolar och vi andra känner till ?

Eller spekulerar du bara men utrycker det som en "sanning" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv är jag ganska säker på att dom Röda kommer att acceptera en ev. förlust om allt bara har gått rätt till, och därför är det oerhört viktigt att så blir fallet, och hur omvärlden och dom internationella organisationerna kommer att bedömma valets riktighet är helt avgörande för om det kommer att accepteras eller ej, går allt enligt omvärlden riktigt till så försvinner all grund för protester och man får rikta in sig och jobba för att vinna nästa val.

Mvh Isan lover

Det tror däremot inte jag, de accepterade inte när de rödas ledare meddelade att kampen var över för denna gången på scenen vid Ratchaprasong på kvällen den 18:e maj. De lynchade ju nästan sina egna ledare!

Vilket inte är konstigt då de fått höra i månader från scenen att de inte kan förlora och aldrig kommer att ge upp. En ren hjärntvätt alltså.

De har också fått höra att de aldrig kommer att förlora ett rättvist val, och med den logiken så måste ju varje förlust i ett val anses som orättvis eller hur? Helt oavsett hur många internationella organisationer som godkänner valet så kommer de att starta nya kravaller.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv är jag ganska säker på att dom Röda kommer att acceptera en ev. förlust om allt bara har gått rätt till, och därför är det oerhört viktigt att så blir fallet, och hur omvärlden och dom internationella organisationerna kommer att bedömma valets riktighet är helt avgörande för om det kommer att accepteras eller ej, går allt enligt omvärlden riktigt till så försvinner all grund för protester och man får rikta in sig och jobba för att vinna nästa val.

Självklart kommer de röda, som jagat och slagit ihjäl meningsmotståndare som försökte göra sitt politiska budskap hört, acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, som bara accepterar en koalitionsregering om man själv sitter i regeringsställning - men inte annars, acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, som tar varje tillfälle i akt att sprida lögner och felaktigheter bara de talar för deras sak eller kan lura folk till sympati, att acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, vars hela existens bygger på köpta röster, medvetet valfusk och manipulation av lagar, acceptera en förlust.

Det är ju faktiskt de ädlaste av ädla av demokratiförespråkare vi pratar om. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej Anders Bangkok Har du något underlag för ditt påstående om Thaksin att han

``..uppmanade militär och polis att skjuta folk..``

Om detta är riktigt förstår jag inte varför han inte redan är dömd för detta i Thailändsk domstol

eller i tex Internationella domstolen i Haag, som ju har dömt tex ledare från Jugoslavien mfl för liknande brott.

Det är 6-7 år sedan Thaksins regering startade War on drugs.

De avsattes sedan genom en militärkupp för 4 år sedan.

Generalerna, Abhisit , Suthep mfl har nu haft fyra år på sig att sätta dit honom för dessa påstådda mord.

Det är väl ingen som tvivlar på att de gjort sitt bästa för att sätta dit honom.

Har dock fortfarande inte hört talas om något enda fall mot Thaksin , avseende War on drugs,

som tagits upp av någon domstol i Thailand eller Internationellt, tex i Haag.

Kan det vara så att det är den politiska propagandan mot Thaksin som ``dömt`` honom för massmord?

Min personliga åsikt är att man inte kallar någon för mördare innan de är dömda för mord av

någon domstol.

För den som följt Thaksin under hans tid som PM kanske påminner sig hans uttalanden i TV där han eftertryckligen sa, vid ett flertal tillfällen, att han inte hade några betänkligheter att döda dem som höll på med narkotikahandel. Detta var enligt mig en uppmaning till polis och militär att det var ok att göra det. Vad som var knarklangare, det var det inte så noga med.

Han personligen har antagligen inte skjutit någon person (i alla fall inte direkt i samband med WOD) men hans uttalande har indirekt lett till denna slakt.

Han struntade helt i FN, Amnesty och andras oro för denna slakt.

Om Thaksin stod för demokrati; är det inte domstolar som skall döma först och därefetr exekveras straffet? Hur många av de mer än 2000 döda fick en rättegång?

Double standards och likhet inför lagen brukar du predika om. Vad gäller här?

min personliga åsikt är att man inte dödar folk innan dom blivit dömda. Där skiljer vi oss åt du, jag och IL.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Undrar hur många militärjuntor på högerkanten i världen som inte har tullat på lagen och skippat rättegångar?

Själv trodde jag att det var en av anledningarna till att genomföra militärkupper just att sätta sig över lagen.

Mvh Isan Lover

Tja nu är väl Thailand fokus för denna diskussion.

Att du svänger dig med hur det är i andra länder, det är kanske ett sätt att försöka vrida dig bort från frågan.

För mig är revolution och militärkupp samma sak fats med olika ord.

Historiskt kan man ju fundera på hur många revolutioner som kostat massornas blod utan rättegång.

Begreppet omskolningsläger har använts och används fortfarande flitigt när man i dessa socialistdikatoriska stater vill ta hand om oliktänkande.

Obehagligt eller hur!?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Självklart kommer de röda, som jagat och slagit ihjäl meningsmotståndare som försökte göra sitt politiska budskap hört, acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, som bara accepterar en koalitionsregering om man själv sitter i regeringsställning - men inte annars, acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, som tar varje tillfälle i akt att sprida lögner och felaktigheter bara de talar för deras sak eller kan lura folk till sympati, att acceptera en förlust.

Självklart kommer de röda, vars hela existens bygger på köpta röster, medvetet valfusk och manipulation av lagar, acceptera en förlust.

Det är ju faktiskt de ädlaste av ädla av demokratiförespråkare vi pratar om. :)

NoBuzz I din värld är det väl Kupp Generalerna , De Gula Priviligierade i Bangkok, och

deras springpojkar Abhisit och Suthep som är de `` ädlaste av demokratiförespråkarna``

i Thailand.

De visar respekt mot sina röda politiska motståndare genom att kalla dem för terrorister och

motståndare mot monarkin, vilket är förbjudet, och fängslar hundratals av dem för detta.

De satsar på censur av TV och Internet för att få vara ensamma om informera folket i

alla TV-kanalerna som de kontrollerar.

De sprider naturligtvis inte propaganda och lögner som de rödas TV-kanal

vilken man var tvungen att censurera dvs förbjuda.

De tycker att människor som demonsterar för nyval i Bangkok kan man skjuta om de

inte slutar demonstera efter ett tag.

De tycker att likhet inför lagen är viktigt, men gör undantag då och då om tex

Röda demonstranter och blockerar några gator i Bangkok . De röda måste fängslas och

dömas snabbare än om tex Gula ``vänner`` demonstrerar och okuperar flygplatserna och

regeringskansliet i ett halvår. Dvs inte så bråttom med fängelse och rättegångar då.

Det jag menar är att det är enkelt fär oss att peka finger mot dem vi inte har sympati för,

men ganska meningslöst att göra det med samma argument hela tiden, som du och jag gör

ovan.

Suck

:angry2:

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz I din värld är det väl Kupp Generalerna , De Gula Priviligierade i Bangkok, och

deras springpojkar Abhisit och Suthep som är de `` ädlaste av demokratiförespråkarna``

i Thailand.

De visar respekt mot sina röda politiska motståndare genom att kalla dem för terrorister och

motståndare mot monarkin, vilket är förbjudet, och fängslar hundratals av dem för detta.

De satsar på censur av TV och Internet för att få vara ensamma om informera folket i

alla TV-kanalerna som de kontrollerar.

De sprider naturligtvis inte propaganda och lögner som de rödas TV-kanal

vilken man var tvungen att censurera dvs förbjuda.

De tycker att människor som demonsterar för nyval i Bangkok kan man skjuta om de

inte slutar demonstera efter ett tag.

De tycker att likhet inför lagen är viktigt, men gör undantag då och då om tex

Röda demonstranter och blockerar några gator i Bangkok . De röda måste fängslas och

dömas snabbare än om tex Gula ``vänner`` demonstrerar och okuperar flygplatserna och

regeringskansliet i ett halvår. Dvs inte så bråttom med fängelse och rättegångar då.

Det jag menar är att det är enkelt fär oss att peka finger mot dem vi inte har sympati för,

men ganska meningslöst att göra det med samma argument hela tiden, som du och jag gör

ovan.

Suck

:angry2:

Klart de måste censurera TV kanaler som uppmanar folk till mord!

Vi har censurerat radio i Sverige oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz I din värld är det väl Kupp Generalerna , De Gula Priviligierade i Bangkok, och

deras springpojkar Abhisit och Suthep som är de `` ädlaste av demokratiförespråkarna``

i Thailand.

De visar respekt mot sina röda politiska motståndare genom att kalla dem för terrorister och

motståndare mot monarkin, vilket är förbjudet, och fängslar hundratals av dem för detta.

De satsar på censur av TV och Internet för att få vara ensamma om informera folket i

alla TV-kanalerna som de kontrollerar.

De sprider naturligtvis inte propaganda och lögner som de rödas TV-kanal

vilken man var tvungen att censurera dvs förbjuda.

De tycker att människor som demonsterar för nyval i Bangkok kan man skjuta om de

inte slutar demonstera efter ett tag.

De tycker att likhet inför lagen är viktigt, men gör undantag då och då om tex

Röda demonstranter och blockerar några gator i Bangkok . De röda måste fängslas och

dömas snabbare än om tex Gula ``vänner`` demonstrerar och okuperar flygplatserna och

regeringskansliet i ett halvår. Dvs inte så bråttom med fängelse och rättegångar då.

Det jag menar är att det är enkelt fär oss att peka finger mot dem vi inte har sympati för,

men ganska meningslöst att göra det med samma argument hela tiden, som du och jag gör

ovan.

Suck

:angry2:

Om du tycker så, varför fortsätta?

Kan jag ta det här om ett löfte att du aldrig mer kommer att skriva ett meningslöst inlägg med samma meningslösa argument?

Slipper vi alltså dig framöver?

Eller vad menar du? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...