Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Och ändå åkte du inte på stryk? Då kanske Thaksins mest militanta anhängare är mer toleranta än de mest fanatiska royalisterna :whistle:

Det är för mig ganska ointressant hur populär kungen skulle vara eller inte. Det intressanta och viktiga är att folk får yttra sig och prata fritt utan att få stryk eller hamna i fängelse.

Det är inga problem att diskutera med thailändare så länge man har fakta och inte fria fantasier att utgå ifrån.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

men sen dör knugen

Och det kommer fram om kronprinsens hund födelsedagar med sin nakna fru som äter ur hundskålen.

Fan maichai...

att du ens försvarar sånt beteende.,,,,

Har jag försvarat kronpinsens stolligheter? Nu får du allt länka ändå trots att det tydligen är jobbigt för dig, för inte fan har jag skrivit ett enda ord om eller till kronprinsens försvar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar det var vad hans fru blev dömd till.

Nej, hon friades. Du verkar vara dåligt påläst här också...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns meningslöst att diskutera med någon som verkar lite väl påstruken av lördagsgroggen.

Återigen, var har jag skrivit om kronprinsen?

Ändrades av Herr Chang
Citat raderat

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Där jag håller till är det inga bekymmer att tala illa om Thaksin!

Jo, men du håller ju inte till i det äkta Thailand. :mdr:

Faktum var att jag var i Bangkok när denna incident skedde rum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då har det alltså betydelse om han är bög? (visste inte att Sverige hade en Kronprins)!

Jo de talar Thailändska där, vilket språk talas där du håller till?

Khmer och lao. Hurså? :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den lilla smygbögen till prins fick väl nån fet egendom nyligen?

tycker själv det känns olustigt att folk testamenterar till knugen eller dess familj.

alltså varför testamenterar dom inte till släktingar?

Men visst kyrkan är väl den som får mest av alla när folk dör..

Det här inlägget skulle man kunna tolka som att det handlar om thailands kronprins men ack så fel vi hade. Serath syftar tydligen på Carl Philip. Serath har tydligen även gjort honom till kronprins också, inte för att jag vill klaga men det ska du nog tala tyst om på republikanska föreningens årsmöte...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så i "äkta" Thailand enligt dig så pratar man Khmer och Lhao och i "oäkta" Thailand pratar man Thailändska enligt dig...

Kul att man börjar förstå Eran logik bättre!

Har vi träffats?

LOL! Så skönt med människor som är roliga utan att dom vet om det! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjärndöd var det ja!

Jag åker väl vart jag vill i Thailand?

Hade jag velat åka till Isaan hade jag gjort det!

Hur ställer sig Phuket befolkningen gentemot Abhisit? Eller har du diskuterat nån politik med din nära och kära på Mallis? :)

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

De jag känner och pratar politik med på Phuket stödjer Abhisith och de mer eller mindre hatar Thaksin.

På Mallis känner jag inte så många men i Benidorm har jag bott så där känner jag lite folk men har aldrig diskuterat Thaipolitik med dem!

Vad säger dom om Abhisit? Vad är det som gör honom så bra gentemot Thaksin då?

Link to comment
Dela på andra sajter

De tycker han är en lugn sansad person och även inga skandaler med mutor och annan korruption i bagaget (kvinnorna tycker han är snygg oxå :))!

Vet inte om de tycker illa om Thaksins politik men de anser att han är en skurk som både handlat med droger och vapen tidigt i sin karriär och på så vis byggt grunden för sitt imperium!

Nej du skrev att han var smygbög!

Intressant! Det verkar som du umgås mycket med katoyer? :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

BaBoo...sluta skriva på fyllan, du skapar bara en massa onödiga intriger med dina kommentarer...du kommer snart att ha många minuspoäng här på forumet...det är bara ett tips ;):kort:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Du jag är helt spiknykter min hustru har precis suttit brevid mig och druckit vitt vin till våra räkor och jag har inte ens smuttat!

Angående minuspoäng så bryr jag mig inte!

Sedan är det ju inte jag som kallat folk för både det ena och det andra utan jag har fortsatt med en dåres envishet att stå ör mina synpunkter utan glåpord!

Var så pass vuxen då att du skiter i att svara...det verkar vara det enklaste, eller? :friends:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att logga in och märka att galningarna har tagit över dårhuset.

I all välmening skall sägas att det är flera medlemmar som bör lugna ned sig. Otrevliga påhopp tolereras inte så någon eller några kan räkna med en liten paus på ett dygn eller så för att lugna ned sig..

ps. tur att jag är i Sydamerika nu...

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Trist att logga in och märka att galningarna har tagit över dårhuset.

I all välmening skall sägas att det är flera medlemmar som bör lugna ned sig. Otrevliga påhopp tolereras inte så någon eller några kan räkna med en liten paus på ett dygn eller så för att lugna ned sig..

ps. tur att jag är i Sydamerika nu...

Var i Sydamerika är du? Nåt spännande ställe kanske?

Ps. har själv aldrig varit där, men skulle gärna vilja ;)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Uruguay - skall snart ut och käka middag.

Kallt och grått nu dvs. inte så spännande...

Nu back till topic och då förhoppningsvis med en inte fullt så pinsamt låg nivå som de senaste sidorna genererat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du jag är helt spiknykter min hustru har precis suttit brevid mig och druckit vitt vin till våra räkor och jag har inte ens smuttat!

Angående minuspoäng så bryr jag mig inte!

Sedan är det ju inte jag som kallat folk för både det ena och det andra utan jag har fortsatt med en dåres envishet att stå ör mina synpunkter utan glåpord!

Vad trevligt att du sitter på ett forum medan din fru sitter och dricker hemgjort vin och äter räkor. Hur känner hon att du sitter och hänger vid datorn?! :)

Själv har min sambo precis anlänt från en födelsedags fest och hon är bra rund om fötterna. :)

Själv har jag och grabbhalvan tagit om varandra, mja... ps3 (och jag) tog hand om honom och pappa har suttit vid datorn och skrattat allt för högt, enligt grabbhalvan iaf. :) "skärp dig pappa" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en en tråd som gör forumet så trist-

Kan ni inte maila eller pm.a till varandra så att trådar och

inlägg blir aktuella och intressanta,istället för att läsa en massa

JAG har rätt etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att logga in och märka att galningarna har tagit över dårhuset.

I all välmening skall sägas att det är flera medlemmar som bör lugna ned sig. Otrevliga påhopp tolereras inte så någon eller några kan räkna med en liten paus på ett dygn eller så för att lugna ned sig..

ps. tur att jag är i Sydamerika nu...

Tips. Sätt ett tak för hur många inlägg man kan göra per dygn.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Var så pass vuxen då att du skiter i att svara...det verkar vara det enklaste, eller? :friends:

3 månader på bänken, då har man en del att ta igen.

Respekt för att fixa detta på några få dar :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL!!

Nu var ju faktiskt inte "30 Bahts reformen" Thaksins förtjänst utan skulle införts oavsett vilken regering som kommit till makten (du vet detta så bara löjligt att försöka "mörka" detta faktum)!

Hej

Att försöka mörka det faktum att det var Thaksin som införde 30 bahts reformen och gav alla Thailändare möjlighet att få vård är ju ändå löjligare, eftersom det är ett obedtridligt faktum, sedan kan ju andra säga att dom hade tänkt göra det och det kan vara sant, men den som gjorde det får ju äran för det.

Och att PAD som är en av stödgrupperna till demokraterna var emot reformen och kraftigt argumenterade emot denna i TV och press under lång tid gör nog att Thaksin ännu tydligare framstår som ensam om denna reform.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Iden var inte Thaksins men som politiker och PM valde han att genomföra den. Vad får dig att tro att andra politiker av model Barnharn, Chuan, osv hade valt att implementera en ide de faktiskt tidigare avböjt att införa?

Hej

Ja man kan ju tycka vad man vill om Thaksin men när man försöker ta ifån honom äran för det som han faktiskt bevisligen gjorde bra så blir det lite löjligt.

Och vid införandet var ju stämningen i landet väldigt lik den för Obhama i USA med hård debatter och smutskastning ifrån reformens motståndare, och argumenten var dom samma, det kommer aldrig att fungera, landets ekonomi kommer att kollapsa, vårdsystemet kommer att braka ihop o.s.v

Och dom grupper som var emot allmänn vård var precis som i USA dom rikaste som redan hade vård och försäkringar för sig själva och sina anhöriga, sånt får mig att må illa och tvivla på mänskligheten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo det värsta var nog när de avrättade nästan 2500 personer utan rättegång, nåt liknande har väl inte hänt sedan Jugoslavienkriget men detta skedde i fredstid!

Hej

I "War on drugs" har mer än 25 000 människor dött dom 6 senaste åren i Mexico så Thailand är inte unika med dödsfall i kampen mot knarkindustrin.

Och i länder som Colombia, Afghanistan är siffrorna förmodligen ändå större, och antalet länder som har 2500 döda i kamp mot narkotikaindustrin är nog ganska många.

Men vad det gäller Thailand så är säkert en förklaring just att många försökte skjuta sig fria vid gripandena, är man beväpnad och livstids straff eller döden väntar så är nog en del beredda att chansa.

Och vad är egentligen alternativet till att ta i med hårdhandskarna mot detta samhällsgissel som skördar så oändligt många mer liv, och ser man sen till alla andra brott som begås av användarna för att finansiera sitt missbruk så inser nog dom flesta att man inte kan låta denna industri vara ifred.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kommer nästa fråga, vilka internationella normer ska man då använda sig av? Burma, så är ju censuren i Thailand en fis i rymden eller Holland som är ett klart liberalt land där yttrandefriheten är stor?

Enligt alla internationnella undesökningar så var friheten inom media och yttrande som störst i Thailand under åren 1996-2000 sedan dess har dessa två friheter varit på en brant utförskurs vilket jag tycker är intressant att ha med i diskussionen.

Men vi ska ta avstamp från idag och bara titta framåt?

Jag anser att historien ger oss många svar på varför sker och ting ser ut som de gör idag, både i Thailand och i Sverige så att bortse från historien blir fel. Men det är ju min åsikt, du är uppenbarligen av en annan åsikt och det har du ju din fulla rätt att ha.

Hej

Samtidigt får man väl konstatera att Thailand har närmat sig just Burma på flera sätt dom senaste åren och det är ju inget gott betyg åt den sittande regeringen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...