Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Fröken Barbro

Jag skiter vem som sitter vid makten så länge det görs genom Fria, Demokratiska och ärliga val där alla platser är valbara. Samt vem som helst skall kunna väljas.

Och givetvis övervakat av internationella valobservatörer.

Nu är jag inte en Fröken heller (jag är den som är till vänster på bilden i min avatar framifrån sett)!

Förstår inte varför du (och några till men i synnerhet du) måste så fort du inte får medhåll börja med nedlåtande fraser, allt från babian, fröken, fru, patetisk osv.. Detta har du kört , med sedan du blev medlem på detta forum!

Hur gammal är du egentligen? 14 år eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förresten vart kan man hitta fakta om att Kungen stulit pengarna från folket?

Han har jobbat ihop varenda bath! Han var visst manager på 7/11, innan han blev Kung. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?

På vilket sätt skulle de förpassas till stenåldern? Hade vi ett Kungahus då?

Det hade jag inte räknat med heller. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårt vet jag inte men om man förvaltar under lång tid i flera generationer så kan det bli en hel del pengar (vi har ju Wallenberg, Rockefeller osv..)!

det går inte hitta fakta säger du ändå så har du på något vis fått del av denna fakta.. tror nog du kör med en "IL" och hävdar att "detta vet alla"!

Jo det var ju en mogen kommentar!

Bättre än så kan du väl?! Det verkar inte vara nåt vidare krut i det där hemkörda vinet du pimplar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att det behövs personangrepp i denna tråd !

Det finns ju - och + att tillgå om man behöver.

Den här tråden bör vara seriös och inget dravel som det blivit mycket av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går inte hitta nån fakta för då åker man dit 15 år i fängelse...

Finns ganska lite info eftersom det mesta är mörkat, Men man vet att han har en förmögenhet på över 350 miljarder idag.

Men visst du tror väl han har tjänat det genom hårt arbete.

Det verkar ju som om Forbes har lyckats hitta någon fakta om det?

http://www.reuters.com/article/idUSSP31757020080822

En märklighet är att prins Hans Adam II från Liechtenstein är nummer 6 på listan, hur mycket folk finns det att suga ut i det lilleputtlandet egentligen? Inte har dom några större oljekällor heller?

Prins Albert II från Monaco ligger på plats 9 för till exempel drottning Elizabeth på 12 plats. Vad fasen tjänar han sina pengar på, inte är det höga skatter iallafall och så värst mycket bönder att förtrycka har väl inte Monaco?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad var det han gjort?

Om vi vänder på det. Vem skulle bevisa eller för den delen våga visa var kungahusets förmögenhet kommer ifrån? Även om inte den nuvarande kungen själv rufflat åt sig pengar, så är han nog ganska varse om hur den förmögenheten han sitter på kom till!

Jag har inga bevis på att kungahusets förmögenhet inte är ärligt intjänat. Men jag är väldigt tveksam till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha tror admin drog den om rödluvan för dig, Ditt beteende fick dig bannad och inbilla ingen annan om nått annat.

Nu behöver du inte snacka om varför eller hur Baboo var avstängd från MPR, särskillt som du inte vet och onekligen har fel - dessutom knappast relevant för denna diskussionen iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om man vill få en hint om var åtminstone några av kungens miljarder kommer ifrån kan man googla på frasen

cpb Thailand

Där finns det många uppslag. Crown Property Bureau har gett gubben en hel del sköna slantar

och kan fortfarande jobba i det dolda, skyddat från insyn av LM.

En favorit i repris som hittas på detta viset är en artikel i Asian Sentinel om "Thailand's Royal Wealth".

Läs den

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs reglerna Serath.

Inga diskussioner om ensklida modereringar. Så var det slutpratat om det. Tack.

För övrigt så blir det inte mycket mer än dryga 20.000 Baht per skalle om kungens pengar skulle delas ut lika bland folket i Thailand.

Inte så mycket att hurra för :( Och efter det kan de vara stolta över att ha världens fattigaste kung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte i denna tråd det har du rätt i, Men snacka gör jag som jag vill om hans banning eller har du nån regelbrott att komma med?

Om du eller någon annan är ute efter att försöka förlöjliga en annan medlem genom att hitta på egna versioner om hans eventuella avstängning från MPR så har jag synpunkter på det - borde inte vara svårt att förstå.

Nog om detta. Vill folk diskutera denna fråga eller liknande kan vi ta det i PM eller i rätt forumdel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi vänder på det. Vem skulle bevisa eller för den delen våga visa var kungahusets förmögenhet kommer ifrån? Även om inte den nuvarande kungen själv rufflat åt sig pengar, så är han nog ganska varse om hur den förmögenheten han sitter på kom till!

Jag har inga bevis på att kungahusets förmögenhet inte är ärligt intjänat. Men jag är väldigt tveksam till det.

Man kan ju fundera på hur många kungahus förmögenheter som är "ärligt" intjänade om vi ska använda oss av dagens moral. Inte många skulle jag tro.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

19000 baht till 65 miljoner behövande invänare (inte minst i Isaan) skulle nog inte uppfattas som en bagatell. De som vill tacka nej kan ju göra det.

1000 baht * 65 miljoner bör väl kungen klara sig på den tid han har kvar.

Det räcker och blir över för att leka rövarliv på barerna varenda kväll i Hua Hin.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

hemskt vad du slår ifrån dig och beskyller resten av världen vad Bhumibol har gjort.men visst inte förvånande att det kommer från dig,

Bhumibols förmögenhet överstiger alla europiska kungahusens totala förmögenhet.

kanske värt en eftertanke?

Hur vore det om du istället för att svamla berättar för oss oupplysta vad Bhumibol gjort, särskilt det där med att stjäla från folket. Du sitter säker för LM lagarna i Sverige så bara berätta du...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju fundera på hur många kungahus förmögenheter som är "ärligt" intjänade om vi ska använda oss av dagens moral. Inte många skulle jag tro.

Så då är det ok eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs reglerna Serath.

Inga diskussioner om ensklida modereringar. Så var det slutpratat om det. Tack.

För övrigt så blir det inte mycket mer än dryga 20.000 Baht per skalle om kungens pengar skulle delas ut lika bland folket i Thailand.

Inte så mycket att hurra för :( Och efter det kan de vara stolta över att ha världens fattigaste kung.

Nej det blir inte så mycket om man resonera på det viset. Men om man bygger upp lite skolor eller utöka infrastrukturen i landet med en del av den förmögenheten, så skulle det göra Thailand och dess befolkning väldigt gott.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej varför det, då måste det länkas till fan och hans moster.

Men du tycker ju han är ärligheten själv verkar det som..

En gång till då.

Crown Property Bureau har gett gubben en hel del sköna slantar

och kan fortfarande jobba i det dolda, skyddat från insyn av LM.

En favorit i repris som hittas på detta viset är en artikel i Asian Sentinel om "Thailand's Royal Wealth".

Läs den

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det blir inte så mycket om man resonera på det viset. Men om man bygger upp lite skolor eller utöka infrastrukturen i landet med en del av den förmögenheten, så skulle det göra Thailand och dess befolkning väldigt gott.

Helt sant. Jag bara satt och räknade lite :)

Finns säkert en hel hög som skulle kunna göras med alla kungens pengar, men jag tror inte för en sekund att folket skulle välja 20.000 Baht framför kungen.

Inte heller fina vägar. Tror ärligt talat de inte skulle byta ut honom mot någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej varför det, då måste det länkas till fan och hans moster.

Men du tycker ju han är ärligheten själv verkar det som..

Ahh, så det är okej att häva ur sig vilka anklagelser som helst utan att behöva backa upp dem på något vis. Ska vi tillskriva det att kungen stjäl från folket på "Som alla vet" kontot?

Var har jag skrivit att jag tycker att kungen är ärligheten själv?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

CPB äger ju i princip halva Bangkok. Tex. MBK betalar hyra till Chula som i sin tur betalar till CPB osv. De var även de som tvingar bort försäljarna från Suan Lum Night Bazzaar för att de sålde eller leasade marken till Central osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo han sitter säker men det slutar väl med att MPR censureas i Thailand om han fortsätta påstå saker om Kungen som han tydligen inte har några källor till.

Sen vill han väl våga besöka Thailand i framtiden själv oxå!

Vågar du sitta på nån bar eller i annat sällskap i Thailand och kritisera Kungahuset eller är det bara här på MPR du är tuff?

Personligen så bryr jag mig inte det minsta om Thailands Kungahus, varken för eller i mot, att sedan många Thailändare verkar gilla sin Kung har bestämt mig för att acceptera!

Att Serath inte har någon fakta bakom sitt svammel är väl inte oväntat.

Jag har ingen anledning att kritisera kungahuset i Thailand, det verkar som om folket i Thailand vill ha sin kung och då bör de enligt mig få ha det. Precis som folket i Sverige verkar vilja ha kvar sitt kungahus trot att vi har en majoritet i riksdagen som vill införa republik så är det ingen politiker som tar upp det i Sverige.

Skulle vilja se Serath kritisera kungahuset bland thailändare i Sverige, gärna med förklaringar på hur mycket böättre det skulle vara med en repbulik. Tveksamt att det går hem hos thailändarna ens i det upplysta Sverige.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har en länk om hur den Thailändske kungen tjänat sina pengar?

Hur... han äger dom flesta storföretagen i Thailand...

The wealth and properties of Bhumibol

Och jag som tyckte att det var uppenbart varför jag ställde frågan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...