Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag tycker vi ska försöka få Maitan som premiärminister,han är en man med globalt intresse.Dessutom så kan han göra pannbiffsmackor av rang,servera chang och underhålla turistindustrin. :friends: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Meningslöst att diskutera med dig om du inte har kunskap om ämnet, Och betalt för att utbilda dig har jag inte.

Har faktiskt ingen aning om vad du svamlar om??

Att du inte betalt för att utbilda mig (det visste jag redan men hur fick du ideén att svamla in det i detta inlägg?

Och kan du som har kunskap i ämnet berätta vad Thaksin gjort som var mot Kungen?

Och kan du förklara hur han kom undan med detta iom de hårda lagarna i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/rodskjortorna-atalas-for-terrorism_5167051.svd

Bertil Lintner ger sin syn på att 17 av rödskjortornas ledare nu åtalas för terrorism.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Du är ju bara pinsam. Återigen jag är inte den första som säger till dig läs dina in lägg i denna tråd Om jag vore den fiktiva Tallviken skulle jag sända dig ett PM fördärva inte för mig med dina meningslösa inlägg. Men du är kanske lika fiktiv som Tallviken

Puss o kram på dig med.:crazy:

Kenthamon :wai:

PS. Är e du som e "arga snickaren" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.svd.se/ny...ism_5167051.svd

Bertil Lintner ger sin syn på att 17 av rödskjortornas ledare nu åtalas för terrorism.

Bra artikel från Bertil för en gångs skull.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Bra artikel från Bertil för en gångs skull.

Han har ju skrivit bra hela tiden tycker jag. Det var bara han och MaiChai som rapporterade på ett balanserat sätt under oroligheterna i Bkk.

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju skrivit bra hela tiden tycker jag. Det var bara han och MaiChai som rapporterade på ett balanserat sätt under oroligheterna i Bkk.

Nu tar du i så du skiter på dig igen, Men inte förvånande från dig.

Balanserat med blyvikt gömd i brallan kanske

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Nu tar du i så du skiter på dig igen, Men inte förvånande från dig.

Balanserat med blyvikt gömd i brallan kanske

Snacka om att ta i.

Vem tyckte du rapporterade balanserat av svenk media.

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att ta i.

Vem tyckte du rapporterade bra av svenk media.

Ärligt talat så tycker jag rapporteringen sög generellt sett, Både i kvantitet och Kvalitet.

Finns tyvärr inte så värst mycket intresse i sverige när det gäller thailändsk politik.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tycker jag rapporteringen sög generellt sett, Både i kvantitet och Kvalitet.

Finns tyvärr inte så värst mycket intresse i sverige när det gäller thailändsk politik.

Jo, i Värmland - just nu - sedan några dagar tillbaka.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tycker jag rapporteringen sög generellt sett, Både i kvantitet och Kvalitet.

Finns tyvärr inte så värst mycket intresse i sverige när det gäller thailändsk politik.

Och ändå så har Sverige så mycket anknytnigar till Thailand så då ahr förmodligen andra länder i världen brytt sig ännu mindre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ändå så har Sverige så mycket anknytnigar till Thailand så då ahr förmodligen andra länder i världen brytt sig ännu mindre!

Du har nog helt rätt, Västvärlden har aldrig kritiserat Thailand eftersom dom har så starka band med USA.

Så dom kommer undan med det mesta.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog helt rätt, Västvärlden har aldrig kritiserat Thailand eftersom dom har så starka band med USA.

Så dom kommer undan med det mesta.

Jo det värsta var nog när de avrättade nästan 2500 personer utan rättegång, nåt liknande har väl inte hänt sedan Jugoslavienkriget men detta skedde i fredstid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Du har nog helt rätt, Västvärlden har aldrig kritiserat Thailand eftersom dom har så starka band med USA.

Så dom kommer undan med det mesta.

Vems fel skulle det annars va om inte USA. Den store satan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det värsta var nog när de avrättade nästan 2500 personer utan rättegång, nåt liknande har väl inte hänt sedan Jugoslavienkriget men detta skedde i fredstid!

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Ja innan dess så dog det väl 10 tusentals kommunister som dom jaga på 50, 60 och 70 talet

och inte tala om hundratals studenter som dom slakta på skolan 76

eller 100 talet som dom slakta i Bangkok i år

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jo det värsta var nog när de avrättade nästan 2500 personer utan rättegång, nåt liknande har väl inte hänt sedan Jugoslavienkriget men detta skedde i fredstid!

Mitt i prick. :crazy:

Nu blir det blöjbyte, tror jag. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Ja innan dess så dog det väl 10 tusentals kommunister som dom jaga på 50, 60 och 70 talet

och inte tala om hundratals studenter som dom slakta på skolan 76

eller 100 talet som dom slakta i Bangkok i år

Jo Thaksins gamla polare har alltid varit stenhårda!

När du ändå snackar om forntid så vad tyckte du om filmen Braveheart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Ja innan dess så dog det väl 10 tusentals kommunister som dom jaga på 50, 60 och 70 talet

och inte tala om hundratals studenter som dom slakta på skolan 76

eller 100 talet som dom slakta i Bangkok i år

Du glömde dom som dom matade krokodilerna med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Ja innan dess så dog det väl 10 tusentals kommunister som dom jaga på 50, 60 och 70 talet

och inte tala om hundratals studenter som dom slakta på skolan 76

eller 100 talet som dom slakta i Bangkok i år

Hur vet man att de var kriminella om man inte haft rättegång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömde dom som dom matade krokodilerna med.

Och alla döda som (inte) fanns i containrarna i havet utanför Pattaya ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Ja innan dess så dog det väl 10 tusentals kommunister som dom jaga på 50, 60 och 70 talet

och inte tala om hundratals studenter som dom slakta på skolan 76

eller 100 talet som dom slakta i Bangkok i år

Missade din sista mening!

Det var inte 100 talet utan 89 stycken som dog och de blev inte slaktade heller!

Av dessa 89 var inte alla demonstranter!

De fick vid flera tillfällen uppmaningar att lämna området men de brydde sig inte.

Vid en slakt så brukar inte slaktaren tala om för kossan att om du inte lämnar slakteriet före gryningen så blir du slaktad och om han skulle gjort det hade garanterat kossan gått hem ;)

Jag är helt övertygad om (men kan ju inte bevisas) att om det varit Thaksin som styrt (eller annan för den delen) så skulle det inte handla om några 89 döda, speciellt inte när demonstranterna (vissa av dem) använda vapen och bomber, om kan avrätta nästan 2500 personer utan rättegång så hade det nog inte varit någon större sak för Thaksin att skjuta väck lite demonstranter.

Detta gäller inte endast Thailand utan tror att det blivit döda i vilket demokratiskt land som helst i världen om folk ockuperat huvudstaden, skjutit, bombat ordningmakten, eldat ner, visiterat folk, intrång på sjukhus osv..

Vet serath och några andra inte tror det men det är väl bara ett spel för gallerian de kör med förmodligen.

Något jag aldrig förstått heller är varför man skall elda bildäck?

Miljöförstöring som även skadar de själva och deras egna barn?

Vill man hämnas på de som bestämmer med att prygla upp moderjord eller varför gör man detta (inte bara i Thailand utan även i många andra länder)?

89 döda är 89 för många oavsett vilken sida de kom från!

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade din sista mening!

Det var inte 100 talet utan 89 stycken som dog och de blev inte slaktade heller!

Av dessa 89 var inte alla demonstranter!

De fick vid flera tillfällen uppmaningar att lämna området men de brydde sig inte.

Vid en slakt så brukar inte slaktaren tala om för kossan att om du inte lämnar slakteriet före gryningen så blir du slaktad och om han skulle gjort det hade garanterat kossan gått hem ;)

Jag är helt övertygad om (men kan ju inte bevisas) att om det varit Thaksin som styrt (eller annan för den delen) så skulle det inte handla om några 89 döda, speciellt inte när demonstranterna (vissa av dem) använda vapen och bomber, om kan avrätta nästan 2500 personer utan rättegång så hade det nog inte varit någon större sak för Thaksin att skjuta väck lite demonstranter.

Detta gäller inte endast Thailand utan tror att det blivit döda i vilket demokratiskt land som helst i världen om folk ockuperat huvudstaden, skjutit, bombat ordningmakten, eldat ner, visiterat folk, intrång på sjukhus osv..

Vet serath och några andra inte tror det men det är väl bara ett spel för gallerian de kör med förmodligen.

Något jag aldrig förstått heller är varför man skall elda bildäck?

Miljöförstöring som även skadar de själva och deras egna barn?

Vill man hämnas på de som bestämmer med att prygla upp moderjord eller varför gör man detta (inte bara i Thailand utan även i många andra länder)?

89 döda är 89 för många oavsett vilken sida de kom från!

Varför beskyller du Thaksin för 2500 döda? Knarkare, Knarklangare och mafiosos som dog i skottväxling med polisen när dom skulle arresteras. Att sen några oskyldiga dog är oundvikligt och beklagligt.

Men i jämförelse så har bara på några år dött ca 30,000 i mexico i deras "War on Drugs"

Och USA skall vi väl inte ens tala om.

Att du ens försvarar Knarkare och Knarklangare är patetiskt, Tack vare Thaksin's "War on Drugs" så har han nog räddat flera miljoner thailändare från säker död i knarkträsket.

Hans "War on drugs" handla inte bara om att fängsla knarkare och knarklangare, Utan skapa 100 tals rehab centers i Thailand (Har inte exakt siffra nu) för att få beroende människor fria från sitt helvete.

Och till sist, Hans krig hade stöd av mer än 90% av Thailändarna, Kungen stödde "war on drugs" fullt ut. MAO Hela Thailand stödde thaksin i kriget mot knarket.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meningslöst att diskutera med dig om du inte har kunskap om ämnet, Och betalt för att utbilda dig har jag inte.

Den där 50-lappen det skulle kosta att förmedla dessa kunskaper kan jag iofs stå för. :)

Annars så skulle lite storsinthet med dina nyvunna kunskaper inte sitta så illa.

Det är ju faktiskt inte mer än 6 månader sedan du själv var nykläckt färsking i ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför beskyller du Thaksin för 2500 döda? Knarkare, Knarklangare och mafiosos som dog i skottväxling med polisen när dom skulle arresteras. Att sen några oskyldiga dog är oundvikligt och beklagligt.

Men i jämförelse så har bara på några år dött ca 30,000 i mexico i deras "War on Drugs"

Och USA skall vi väl inte ens tala om.

Att du ens försvarar Knarkare och Knarklangare är patetiskt, Tack vare Thaksin's "War on Drugs" så har han nog räddat flera miljoner thailändare från säker död i knarkträsket.

Hans "War on drugs" handla inte bara om att fängsla knarkare och knarklangare, Utan skapa 100 tals rehab centers i Thailand (Har inte exakt siffra nu) för att få beroende människor fria från sitt helvete.

Och till sist, Hans krig hade stöd av mer än 90% av Thailändarna, Kungen stödde "war on drugs" fullt ut. MAO Hela Thailand stödde thaksin i kriget mot knarket.

Flera miljoner räddades från säker död i knarkträsket...det verkar som det finns nog med magic mushrooms i Sverige iallafall.

Det kanske var 90% av alla thailändare som stödde ideen om att försöka stoppa drogerna precis som en klar majoritet röstade på allt annat Thaksin lovade utföra. Antalet thailändare som håller med om sättet Thaksin utförde sitt krig på är dock en bråkdel av de 90 procenten.

Kan man inte erkänna att WoD var en rättsskandal utan dess like så har man nog förlorat all moralisk auktoritet att kritisera sittande regering för det överdrivet våldsamma sätt de hanterande senaste demonstrationerna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar "war on drugs" där kriminella blev skjutna för dom vägra ge upp eller?

Varför beskyller du Thaksin för 2500 döda? Knarkare, Knarklangare och mafiosos som dog i skottväxling med polisen när dom skulle arresteras. Att sen några oskyldiga dog är oundvikligt och beklagligt.

Att du ens försvarar Knarkare och Knarklangare är patetiskt, Tack vare Thaksin's "War on Drugs" så har han nog räddat flera miljoner thailändare från säker död i knarkträsket.

Hans "War on drugs" handla inte bara om att fängsla knarkare och knarklangare, Utan skapa 100 tals rehab centers i Thailand (Har inte exakt siffra nu) för att få beroende människor fria från sitt helvete.

Och till sist, Hans krig hade stöd av mer än 90% av Thailändarna, Kungen stödde "war on drugs" fullt ut. MAO Hela Thailand stödde thaksin i kriget mot knarket.

Synd bara ett 1400 av de 2500 avrättade inte hade något som helst med droghantering att göra, men det får man räkna med när man annamar policyn att skjuta först och förhöra sen...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...