Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker du svartmålar lite för mycket!

Tror att det löser sig med tiden!

Vet att du även förut hävdat att folk svälter i Thailand... Är det verkligen så illa ?

Jag skrev att dom kämpar för brödfödan, Inte att dom svälter.

Jag tror inte det löser sig med tiden, Det kommer bli nya orogligheter.

Abhisit hade kanske en chans med sin roadmap, Men den har han fullständigt kastat i sjön och istället jagar varenda röding med blåslampa för att sätta dom i fängelse samt förtrycka och censurera allt politiskt motstånd.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev att dom kämpar för brödfödan, Inte att dom svälter.

Jag tror inte det löser sig med tiden, Det kommer bli nya orogligheter.

Abhisit hade kanske en chans med sin roadmap, Men den har han fullständigt kastat i sjön och istället jagar varenda röding med blåslampa för att sätta dom i fängelse samt förtrycka och censurera allt politiskt motstånd.

Jo såg vad du skrev men du har tidigare här på MPR skrivit att folk svälter i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo såg vad du skrev men du har tidigare här på MPR skrivit att folk svälter i Thailand?

Ja en del har det inte lätt, Vart går gränsen om folk svälter eller inte?

När man dör eller?

Vart vill du komma?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en del har det inte lätt, Vart går gränsen om folk svälter eller inte?

När man dör eller?

Vart vill du komma?

Vart jag vill komma?

Du har skrivit att folk svälter i Thailand, kan du berätta, förklara var, när, osv...

Det finns de som svälter i Sverige oxå så klart att du har rätt men gränsen måste ändå dras någonstans!

Hur många tror du svälter i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart jag vill komma?

Du har skrivit att folk svälter i Thailand, kan du berätta, förklara var, när, osv...

Det finns de som svälter i Sverige oxå så klart att du har rätt men gränsen måste ändå dras någonstans!

Hur många tror du svälter i Thailand?

Du får väl söka på FNs sidor dom har säkert dina siffror som du letar efter, Men eftersom du är mr Thailand himself kanske kan berätta oss sanningen då. :whistle:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl söka på FNs sidor dom har söker efter siffror, Men eftersom du är mr Thailand himself kanske kan berätta oss sanningen då. :whistle:

Nej jag har ingen sanning!

Jag har inte varit i alla delar i Thailand (inte i Isaan heller)!

Men där jag har varit (ett antal provinser) har jag aldrig sett svält!

Har du sett svält någonstans i Thailand så tycker jag att vi här på MPR (sponsordelen) borde hjälpa till (jag kommer att göra det)!

Är inte så van vid att läsa på FN´s sidor, har du en länk där jag kan läsa om svälten i Thailand?

Bättre att vi hjälps åt tillsammans att förbättra för folk i stället för att tjafsa..

Jag är "höger" och förmodar du är "vänster", är det inte tid att hjälpas åt för att hjälpa de som har det svårt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hittat några undersökningar som påstår att folk svälter i Thailand att det finns undernäring och då främst i flyktinglägerna mot Burma har jag själv bevittnat men den verkar härstamma från förhållandena i Burma och inte i Thailand.

Jag har tidigare efterfrågat länkar som på ett trovärdigt sätt hävdar att folk svälter i Thailand men ännu har ingen som hävdar det lyckats hitta någon sådan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hittat några undersökningar som påstår att folk svälter i Thailand att det finns undernäring och då främst i flyktinglägerna mot Burma har jag själv bevittnat men den verkar härstamma från förhållandena i Burma och inte i Thailand.

Jag har tidigare efterfrågat länkar som på ett trovärdigt sätt hävdar att folk svälter i Thailand men ännu har ingen som hävdar det lyckats hitta någon sådan.

Man kan inte jämföra med Afrika, Samma sorts svält finns såklart inte i Thailand vad jag sett iallafall.

Men bara för man får i sig en skål med ris om dagen men går hungrig resten av dagen räknas nog inte som välnärd heller.

Ordet svält är kanske lite starkt, Finns nog en del undernärda men en stor del av befolkningen kämpar för brödfödan men dom kanske inte svälter varje dag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte jämföra med Afrika, Samma sorts svält finns såklart inte i Thailand vad jag sett iallafall.

Men bara för man får i sig en skål med ris om dagen men går hungrig resten av dagen räknas nog inte som välnärd heller.

Ordet svält är kanske lite starkt, Finns nog en del undernärda men en stor del av befolkningen kämpar för brödfödan men dom kanske inte svälter varje dag.

Finns det några utredningar om detta (länk)?

Link to comment
Dela på andra sajter

I många afrikanska länder dör 15-30% av barnen av svält

Thailand har siffran 2.8% och platssiffran 105

Sverige är världsetta på detta med 0.3% och platssiffran 193

Vietnam 3.8%/88

Laos 10%/49

Burma 10.9%/43

Malaysia 0.8%/158

Thailand delar plats med Syrien och Saudi-arabien

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I många afrikanska länder dör 15-30% av barnen av svält

Thailand har siffran 2.8% och platssiffran 105

Sverige är världsetta på detta med 0.3% och platssiffran 193

Vietnam 3.8%/88

Laos 10%/49

Burma 10.9%/43

Malaysia 0.8%/158

Thailand delar plats med Syrien och Saudi-arabien

Allvarligt!!

Skulle 0,3 % i Sverige dö av svält??

I så fall vet jag hur jag skall bedöma dessa siffror!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt!!

Skulle 0,3 % i Sverige dö av svält??

I så fall vet jag hur jag skall bedöma dessa siffror!

Tydligen. 0.3% av barn i Sverige dör av svält enligt statistiken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok förklarar en del!

I de Thailändska siffrorna, är barndödligheten inräknad där?

Siffrorna gäller enbart barnadödlighet till följd av svält

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen. 0.3% av barn i Sverige dör av svält enligt statistiken

Ja ja då får jag bedöma deras siffror efter detta :)

Trodde att jag var född i ett rikt och rättvist land men tydligen hade jag fel!!

(BaBoo med barn som tillhör de 99.97% som inte svälter till döds i Sverige!)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Siffrorna gäller enbart barnadödlighet till följd av svält

Var får du dina uppgifter från? Har du någon trovärdig källa du kan hänvisa till?

De här siffrorna har Unicef som tillägger: "Av den totala barnadödligheten kan över hälften relateras till undernäring, brist på rent vatten och dåliga sanitära förhållanden."

Orsaker till barnadödlighet:

* 19 procent lunginflammation

* 17 procent diarrésjukdomar

* 8 procent malaria

* 4 procent mässling

* 3 procent aids

* 42 procent andra sjukdomar och skador

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man få bra siffror på hur många barn som är undernärda kan man söka på hur många procent av barnen som drabbas av sk stunting i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en suverän bild som är förbjuden i Thailand, Men ganska politiskt korrekt för nått år sen hahahaha kanske även idag.

Thaicartoon1.png

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en suverän bild som är förbjuden i Thailand, Men ganska politiskt korrekt för nått år sen hahahaha kanske även idag.

Thaicartoon1.png

Bra bild!!

Men har du några länkar som visar svälten i Thailand som du hävdat ett antal gånger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra bild!!

Men har du några länkar som visar svälten i Thailand som du hävdat ett antal gånger?

Tallviking hitta informationen, Vad mer vill du ha?

Som sagt var är du besviken bara 2,3% i barnadödlighet?

Och var ska man dra gränsen, Vid 5% eller 10% dödlighet?

Avgör du, Du har ju sjuka idéer som oftast.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking hitta informationen, Vad mer vill du ha?

Som sagt var är du besviken bara 2,3% i barnadödlighet?

Och var ska man dra gränsen, Vid 5% eller 10% dödlighet?

Avgör du, Du har ju sjuka idéer som oftast.

Hoppas inte att mina ideér är sjuka!

Jag vill inte att några barn skall dö över huvudtaget oavsett var de kommer från!

Om du sett folk som svalt varför hjälpte du inte dom?

Om jag träffat på folk som svalt till döds så skulle jag inte åkt hem till Sverige och lipat... Jag skulle omedelbart hjälpt dem mad allt jag hade haft och ägt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...