Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Kenthamon

Att Thailand och thaiare är väldigt nationalistiska är väl ganska känt för dom flesta, Och det verkar vara den känslan som man bygger upp nya murar och nya sätt att bibehålla det gamla gardet i makten.

Censur är bara ett sätt att dölja sanningen, Synd bara att vissa på detta forum inte ser det eller helt enkelt inte har intelligens att förstå bättre.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till och med jag tjänar mer än en parlamentsledamot i Thailand...

Fast de kanske har sidoinkomster?

Hur som helst är det en usel lön som bäddar för korruptionen, precis som polislönerna i Thailand.

Poliser är helt klart är ett yrke som borde ha bra betalt för att mildra korruptionen, den är ju tyvärr sjukt spridd i Thailand.

Mexico är ett annat land som lider extremt av underbetalda poliser som i sin tur blir köpta av knark kartellerna.

Och självklart, en parlamentsledamot skall ju tjäna bra, ungefär som en VD för ett mellanstort företag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Otur för mig för nu fick jag ett minuskarma :)

555555!

Det finns ömma tår här, men intelligenta människor kan va känsliga. :crazy:

Skönt med ett gott skratt ibland. :)

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kul att klampa på ömma tår :)

Måste vara försiktig. Här e de snillen som spekulerar (intelligenta) med stort ego och som tar sig själv på stort allvar. :dance1:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

555555

Vart tog Silom och alla andra "högerspöken" vägen?

Tror dom körde med dubbla medlemsskap. De är egentligen: Bossej, Serath, Lao Kao, Snickarn och IL. Glömde RoiEt. Finns några till...:crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls omöjligt att dom röda med Takki i spetsen snart är tillbaka vid makten

No permanent friends or enemies in Thai politics

Posted by Yoon , Reader : 388 , 07:35:11

Suchart Chokechaiwatanakorn, deputy communications minister and a key member of Bhumjaithai Party, is perhaps the first coalition partner member to say it out loud: It is not impossible that his party, now in coalition with the Democrats, may join hands with opposition Pheau Thai Party to form the next post-election government.

Noboy should be surprised though. He openly admitted to reporters that "there are no permanent enemies and friends in politics." So, if election results point to the direction that Bhumjaithai considers it to their benefit to join Pheau Thai to form the new government, there would be no qualms on their part switch sides.

They don't even have to consult their constituencies.

Suchart says the Budget will pass "because all MPs know their duties." It's madness to think that MPs could be bought with 5 to 10 million baht to vote for the passage of the Budget, he said. "I know who is behind this rumour. They keep saying it every day but don't pay any attention to it."

But then, there is no ultimately untrue rumours in Thai politics. Be warned

http://blog.nationmultimedia.com/thaitalk/2010/08/15/entry-1

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Det är f.ö. jag som är Kenthamon. Ibland känner jag att den primitiva grottmänniskan inom mig vill ut och då är det skönt att ha Kenthamon som slask-nick :)

Personlighetsklyvning kan vara väldigt allvarligt, men som tur e finns det medicin. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Personlighetsklyvning kan vara väldigt allvarligt, men som tur e finns det medicin. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Smart av RoiET att skriva så..

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Smart av RoiET att skriva så..

Som tidigare sagts. Snillen spekulerar. Intelligenta förstås. :clapping::crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Ps. Kanske en omröstning vem som är intelligentast. Du kanske kan starta den som e smart. :)

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag bör/vågar yttra mej här bland all politisk expertis, men jag gör det ändå.

Jag har en lite otäck, allmän känsla att nuvarande regering håller på att bygga upp en osynlig mur runt Thailand och skapa en form av suverän/totalitär stämning i landet.

Jag har bl a sett uppgifter på att tiotusentals webbsidor har blockerats de senaste två åren och att stor effort läggs på att göra det svårt för omvärlden att få insyn i thailändska inre angelägenheter.

Det skulle vara intressant att få veta vad sittande regering har gjort under sin mandatperiod för att motivera ett fortsatt förtroende att regera Thailand.

Är det någon här som sitter inne med info och kan ge exempel?

Jag håller med men den där muren börjar ju se ganska synlig ut. Det som en gång var Sydostasiens friaste land när det gäller press och yttrandefrihet har verkligen inte valt rätt väg i utvecklingen. Visst var Thaksin ingen vän av den friheten men det går inte att skylla på honom nu. Jag tror att de i ledande ställning biter sig själva i svansen. Vidare så tror jag att det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med men den där muren börjar ju se ganska synlig ut. Det som en gång var Sydostasiens friaste land när det gäller press och yttrandefrihet har verkligen inte valt rätt väg i utvecklingen. Visst var Thaksin ingen vän av den friheten men det går inte att skylla på honom nu. Jag tror att de i ledande ställning biter sig själva i svansen. Vidare så tror jag att det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre.

Håller tyvärr med!

Förutom att det inte behöver bli värre innan det blir bättre!

Enligt mig så kom vändningen när Thaksin plockades bort!

Så ljusare tider är på väg :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med men den där muren börjar ju se ganska synlig ut. Det som en gång var Sydostasiens friaste land när det gäller press och yttrandefrihet har verkligen inte valt rätt väg i utvecklingen. Visst var Thaksin ingen vän av den friheten men det går inte att skylla på honom nu. Jag tror att de i ledande ställning biter sig själva i svansen. Vidare så tror jag att det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre.

Ja tyvärr har du nog rätt. och blir det högljudd internationell kritik så finns det risk att situationen blir mycket värre.

dom har varit ganska förskonade hittills men fortsätter det i samma stil med integritetskränkande politik med censur, fängslanden av politiker, beslag tagning av företag och pengar från politiska motståndare mm så finns risk att kritiken kommer växa.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ja tyvärr har du nog rätt. och blir det högljudd internationell kritik så finns det risk att situationen blir mycket värre.

dom har varit ganska förskonade hittills men fortsätter det i samma stil med integritetskränkande politik med censur, fängslanden av politiker, beslag tagning av företag och pengar från politiska motståndare mm så finns risk att kritiken kommer växa.

Thaksin körde i diket med sin regering och penninghunger. Det är inte lätt att städa upp efter honom, det tar tid. :aikido::52:

Du får väl skicka ett par glasögon med rätt inställning och färg till världspressen så de fattar läget. :diablo:

Passa på och bifoga din analys av det katastrofala läget. :)

Vem vet vilket pris du kan vinna så småningom när de förstår vilken skarp analytiker du är. :dance1:

Din tillgivne vän :wai:

Kenthamon

PS. Du kan ju nämna att du inte står ensam bakom analysen, utan en hel grupp MPR:are står bakom, så förstår dom allvaret i situationen. DS :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin körde i diket med sin regering och penninghunger. Det är inte lätt att städa upp efter honom, det tar tid. :aikido::52:

Du får väl skicka ett par glasögon med rätt inställning och färg till världspressen så de fattar läget. :diablo:

Passa på och bifoga din analys av det katastrofala läget. :)

Vem vet vilket pris du kan vinna så småningom när de förstår vilken skarp analytiker du är. :dance1:

Din tillgivne vän :wai:

Kenthamon

PS. Du kan ju nämna att du inte står ensam bakom analysen, utan en hel grupp MPR:are står bakom, så förstår dom allvaret i situationen. DS :crazy:

Oj va bitter du låter, Kanske söka hjälp?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den stora frågan är väl vem som betala för att genomföra kuppen, Militären i Thailand verkar ju fungera som en "hired gun" ibland...

Hej

Det skulle vara spännande att få det klarlagt, men dom vill nog inte skylta med det, och någon utredning liknande den om vilka som sponsrar UDD är nog inte att vänta.

Och om dessa människor som har sanktionerat och sponsrat kuppen gjorde det för Thailands bästa, eller sitt eget bästa, eller kanske både och?

Men det upplevs i varje fall av mig som besvärande att dessa människor har valt ut landets nuvarande PM och inte det Thailändska folket.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst är det bra när man kan vara överens om saker. Jag tror dock inte mitt inlägg öppnade särskilt många ögon, de flesta är nog överens om att sittande regeringskoalition har ett moraliskt tveksamt mandat.

Den stora frågan är snarare om jag någonsin ska lyckas öppna dina ögon för att PPP hade ett om möjligt än mer moraliskt tveksamt mandat samt faktumet att det finns en väldig massa fattiga människor i södra och centrala Thailand som inte alls anser att Thaksins de-facto partier jobbar för deras bästa utan faktiskt anser att sittande regering gör mer, om än inte mycket, för dem. Om du lyfte blicken från dina klasskampspamfletter och inte så blint stirrade på det du upplever i din by så skulle du kanske till slut se att det inte är så svart och vitt som du vill få det till och då skulle kanske diskussionerna kunna bli något mer nyanserade.

Hej

Jag tar allt till mig en del och jag tycker inte att allt som den nuvarande oppositionen har gjort är bra, och Thaksin är säkert inte felfri.

Men jag tycker ändå att det är folkets sak att utse och tillsätta sina ledare och för mig är det den absolut viktigaste grundpelaren i en demokrati,

och jag kan omöjligtvis acceptera den inblandning ifrån olika ej valbara krafter som har lett till den regering landet nu har.

Sedan att det finns fattiga människor som stöder demokraterna vet jag om och det har dom sin fulla rätt att göra, men det betyder inte att det som har skett för att få demokraterna till makten blir mer moraliskt eller demokratiskt rätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag håller med men den där muren börjar ju se ganska synlig ut. Det som en gång var Sydostasiens friaste land när det gäller press och yttrandefrihet har verkligen inte valt rätt väg i utvecklingen. Visst var Thaksin ingen vän av den friheten men det går inte att skylla på honom nu. Jag tror att de i ledande ställning biter sig själva i svansen. Vidare så tror jag att det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre.

Hej

Tyvär tror jag att du har rätt, dom verkar ha spårat ur fullständigt.

Och landet blir mer och mer likt en diktatur på många sätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...