Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag måste köpa en större spegel. :)

sprack den förra :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast i världen är ?

Eller som de säger på Thai:

"Grajock viset bak ka töt kraj ngam lörd naj bpattapi"

กระจกวิเศษบอกข้าเถิด ใครงามเลิศในปฐพี

post-5068-058555600 1281718422_thumb.jpg

He he,

SN

post-5068-058555600 1281718422_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tydligen fortfarande inte bl a fattat att:

/det är fler som framför samma ståndpunkt, som jag har gällande t ex att lagar gjorda vid t ex militärkupper är illegitima !!!

/nivån av odemokratiskhet har varrierat mycket i Thailand under åren, och vi vet inte hur det blir i framtiden. Därför går det inte att svara exakt på vad som är tillåtet vid olika tidpunkter framöver, för såklart är det tillåtet att göra mer mot diktaturer typ NordKorea. "Såklart" för alla utom dig här alltså :D för du fortsätter ju att hävda att ALLA även illegitima lagar alltid ska följas...

Nu håller du ju huvudsakligen på med att upprepa att flera gånger besvarade frågor är obesvarade,

och förrut höll du huvudsakligen på med att hävda att jag - och flera andra - sagt något vi inte alls hade sagt, och sedan argumenterade du emot det..

Så du kör ju inte alls med samma sak mot mig hela tiden... .D

Där har du ditt grundläggande feltänk. Du har aldrig jobbat med verklig utveckling va? :D

Din rad om praktik är så enormt fel att det är skrattretande. Iofs har flera av mina nytänkande idéer blivit utskrattade av många - speciellt stelbent tänkande personer - och ansetts som omöjliga - till de fått se resultaten... :)

Här får du några av resultaten på praktiska exempel:

/Med ett startkapital på bara 20 000 byggde jag snabbt upp ett företag med som mest 115 pers.

/Jag har varit "företagsdoktor" då det blev kris en region i ett av Sveriges största distributionsföretag. Redan efter 6 månader räknade HK den regionen som deras bästa, fastän ingen avskedades utom förre regionschefen HK sparkat.

/För 10-talet år sedan började jag mest på skämt skriva "Kvartalsrapport i förväg" om några börsbolag. Jag brukade bara ha fel på decimalen i resultatet, så flera trodde jag hade olaglig insiderinformation, fastän jag hade samma info som allihop :) Numera har det blivit vanligt att profesionella analytiker försöker göra detsamma.

/Många har ansett att det är omöjligt att bygga upp företag med platta organisationer i (nyligen) totalitära stater som Ryssland var då. Ändå gjorde jag det åt ett annat företag.. För att personalen skulle våga delta i utvecklingstänkandet, så sa jag till var och en då de nyligen börjat:

-Du får gärna kalla mig idi*t, bara du talar om varför, och kommer med en bättre idé :)

Som verksamhetsutvecklare, projektledare och managementkonsult sedan många år är utveckling inget nytt för mig

Jag skulle kunna dra minst lika häftiga beskrivningar av vad jag gjort i livet men det är inte värdigt att sjunka till din nivå där

Och du påstår mycket om mig som inte jag sagt så då är vi isåfall rätt lika. :whistle:

Jag föredrar att diskutera teorier och åsikter som är applicerbara i verkligheten i alla fall. För visioner, idéer och teorier som inte håller i praktiska exempel är inte mycket värda.

Du kanske har svävat för länge på molnfri höjd och tappat kontakten med "moder jord" ? Speciellt den som finns i Thailand till vardags.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag föredrar att diskutera teorier och åsikter som är applicerbara i verkligheten i alla fall.

För visioner, idéer och teorier som inte håller i praktiska exempel är inte mycket värda.

Det finns även många omtalade ledare och statliga beslutsorgan runt om på vår jord

som har gjort klart detsamma angående vad de tycker är icke verklighetsanknutna och icke applicerbara idéer.

Inför kommande parlamentsval och dyiga ”flumigheter” har de då kort och gott presenterat:

”- Detta min kära valmanskår är er "nya" verklighet och de av oss utvalda alternativ ni

hädanefter får finna er i att välja bland och sedan lyda under."

(detta är för ert och samhällets eget bästa, naturligtvis . . )

Till vilken grad detta odemokratiska handlande är "FEL" tänker jag inte skriva på någons näsa,

för det klurar nog de flesta ut ändå.

Tack för ordet,

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Som verksamhetsutvecklare, projektledare och managementkonsult..

Jag har alltid undrat vad en managementkonsult gör egentligen. De flesta jag har träffat på har aldrig jobbat med management i praktiken - kanske därför de är så duktiga på det.

Här är en annan managementkonsult.

Appropå färgkonflikter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns även många omtalade ledare och statliga beslutsorgan runt om på vår jord

som har gjort klart detsamma angående vad de tycker är icke verklighetsanknutna och icke applicerbara idéer.

Inför kommande parlamentsval och dyiga ”flumigheter” har de då kort och gott presenterat:

”- Detta min kära valmanskår är er "nya" verklighet och de av oss utvalda alternativ ni

hädanefter får finna er i att välja bland och sedan lyda under."

(detta är för ert och samhällets eget bästa, naturligtvis . . )

Till vilken grad detta odemokratiska handlande är "FEL" tänker jag inte skriva på någons näsa,

för det klurar nog de flesta ut ändå.

Tack för ordet,

SN

Att det är synnerligen odemokratiskt att INTE tillåta diskussioner om åsikter och teorier som är applicerbara på verkligheten är det förhoppningsvis ingen här som förespråkar

Men att diskutera åsikter och teorier som inte GÅR att applicera på verkligheten är lite menngslöst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid undrat vad en managementkonsult gör egentligen. De flesta jag har träffat på har aldrig jobbat med management i praktiken - kanske därför de är så duktiga på det.

Här är en annan managementkonsult.

Appropå färgkonflikter...

Man sysslar med att hjälpa ledningar på företag att förbättra sina verksamheter, processer och procedurer för att effektivisera sitt företag, öka vinsterna och kanske mest, minska kostnader för sin nuvarande verksamhet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att diskutera åsikter och teorier som inte GÅR att applicera på verkligheten är lite menngslöst

Jag trodde själva definitionen av en teori är just att den inte går att applicera på verkligheten eller var det ideologi kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde själva definitionen av en teori är just att den inte går att applicera på verkligheten eller var det ideologi kanske...

Du menar nog "Utopi" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att det är synnerligen odemokratiskt att INTE tillåta diskussioner om åsikter och teorier

som är applicerbara på verkligheten är det förhoppningsvis ingen här som förespråkar

Men att diskutera åsikter och teorier som inte GÅR att applicera på verkligheten är lite menngslöst

Känns det inte lite uppgivet och fantasilöst att sitta där och

slå fast att vissa teoretiska resonemang inte GÅR att applicera på det som du själv uppfattar som en aktuell och därför konstant verklighet?

Man brukar kalla detta bekväma förhållningssätt för en anammad "köksbordsfilosofi".

Uttänkt i solitär med armarna i kors blir det en högst personlig verklighet som skulle ha mått bättre av ett kritiskt bollplank.

Så gott som alla vetenskapsmän, forskare och uppfinnare gör just motsatsen

till ditt tvärsäkra synsätt när de dagligen med stor hängivenhet ger sig på att

teoretiskt behandla och förhoppningsvis även bevisa motsatsen till tidigare presenterade "verkligheter".

Ha det bra, och gärna med ett lite öppnare sinne, :)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryter in emellan alla disskusioner med en

Dagens Takki

Han torskade dit i domstolen (igen) med utklassningssiffror 103-4

http://www.bangkokpost.com/news/politics/190626/thaksin-assets-appeal-rejected

Och nu riskerar den store människovännen att bli utslängd ifrån den här klubben

The billionaire philanthropists' club can count Thaksin out

I artikeln skrivs det också om Takki`s nya hemland

Montenegro, in southeastern Europe, is luring wealthy businessmen with its so-called economic citizenship programme. Anyone who invests more than euro 500,000 (about Bt20.5 million) in this tiny Adriatic country can effectively buy citizenship. The government says the programme is designed to get leading world businessmen to moving their companies to Montenegro.

http://www.thaivisa.com/forum/topic/390523-the-billionaire-philanthropists-club-can-count-thaksin-out/

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns det inte lite uppgivet och fantasilöst att sitta där och

slå fast att vissa teoretiska resonemang inte GÅR att applicera på det som du själv uppfattar som en aktuell och därför konstant verklighet?

Man brukar kalla detta bekväma förhållningssätt för en anammad "köksbordsfilosofi".

Uttänkt i solitär med armarna i kors blir det en högst personlig verklighet som skulle ha mått bättre av ett kritiskt bollplank.

Så gott som alla vetenskapsmän, forskare och uppfinnare gör just motsatsen

till ditt tvärsäkra synsätt när de dagligen med stor hängivenhet ger sig på att

teoretiskt behandla och förhoppningsvis även bevisa motsatsen till tidigare presenterade "verkligheter".

Ha det bra, och gärna med ett lite öppnare sinne, :)

SN

Jag slår inte fast någonting

Problemet är att en person vägrar applicera sina teorier på verkligheten

Teorier utan praktisk härledning funkar inte i varken politik, matematik eller fysik. Det är dom teorierna som sedan blir till utopier när dom inte kan omsättas i realiteter.

Forskare lägger enorma resurser på just visa att deras teorier är applicerbara i verkligheten. Kallas att "härleda" och "realisera"

De forskare som misslyckas med detta blir knappast kända eller accepterade.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag slår inte fast någonting

Problemet är att en person vägrar applicera sina teorier på verkligheten

Teorier utan praktisk härledning funkar inte i varken politik, matematik eller fysik. Det är dom teorierna som sedan blir till utopier när dom inte kan omsättas i realiteter.

Forskare lägger enorma resurser på just visa att deras teorier är applicerbara i verkligheten. Kallas att "härleda" och "realisera"

De forskare som misslyckas med detta blir knappast kända eller accepterade.

Hur och varför är det ett ”problem” att en annan person inte vill applicera sina teorier på "din verklighet",

annat än att han eller hon kanske uppfattas som omedgörlig och olydig av dig?

Du skriver också att:

”Teorier utan praktisk härledning funkar inte i varken politik, matematik eller fysik.”

Visst kan det vara så.

Om nu nya teorier praktiseras med gamla metoder och med utgångspunkt av konstanta verkligheter så funkar det säkert inte så bra.

Det krävs istället oftast ett medvetet eller omedvetet ”nytt” praktiskt tillvägagångssätt

för att resultatet ska bli lyckosamt. Så har det varit vid otaliga nya rön och upptäckter som

sedan har gagnat mänskligheten.

Och de forskare som eventuellt misslyckades – försökte ju i alla fall.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur och varför är det ett ”problem” att en annan person inte vill applicera sina teorier på "din verklighet",

annat än att han eller hon kanske uppfattas som omedgörlig och olydig av dig?

Du skriver också att:

”Teorier utan praktisk härledning funkar inte i varken politik, matematik eller fysik.”

Visst kan det vara så.

Om nu nya teorier praktiseras med gamla metoder och med utgångspunkt av konstanta verkligheter så funkar det säkert inte så bra.

Det krävs istället oftast ett medvetet eller omedvetet ”nytt” praktiskt tillvägagångssätt

för att resultatet ska bli lyckosamt. Så har det varit vid otaliga nya rön och upptäckter som

sedan har gagnat mänskligheten.

Och de forskare som eventuellt misslyckades – försökte ju i alla fall.

SN

Ja det är helt rätt men det var knappast några nya revolutionerande idéer som diskuterades här

Snarare gamla, uttjatade, meningslösa floskler som folk hört till leda den senaste tiden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår enda röda lilla tråd,

med knäppta fingrar ber om nåd.

Snälla backa,

sluta hacka.

är jag allas nya villebråd?

Jag är ju redan himla skör,

och leds så lätt dit du mig för.

Alla rycker.

Alla tycker.

Jag blir så tunn - jag tror jag dör.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Som verksamhetsutvecklare, projektledare och managementkonsult sedan många år är utveckling inget nytt för mig

Inom offentliga sektorn eller ett lerkollosföretag av antik pyramidsorganisationstyp? :)

Det brukar inte vara värt att kallas "utveckling".

Som exempel; En av mina kompisar vill hänga på mig i flytten till Thailand, för han har för länge sedan fått spader på hur bedrövligt utvecklingen skett inom en stor offentlig IT-avdelning. Mycket är sämre nu än vad han fixade för 7 år sedan på en underavdelning, som han ledde då...

Och du påstår mycket om mig som inte jag sagt så då är vi isåfall rätt lika.

Storskämtare där. Jag slår vad om 40 timmars ideellt utvecklingsarbete för Thailand att jag kan ge minst 5 gånger mer exempel än vad du kan. Vågar du anta utmaningen?

Fast egentligen skulle jag kunna ha sagt 100 gånger mer, för du lär inte hitta ett enda exempel, men jag nöjer mig med 5, för man vet inte vad du hittar på för definition på "inte sagt", skulle inte förvåna mig om du tycker att orden ska vara exakta, och att det inte skulle räcka med att betydelsen är densamma :)

Jag föredrar att diskutera teorier och åsikter som är applicerbara i verkligheten i alla fall. För visioner, idéer och teorier som inte håller i praktiska exempel är inte mycket värda.

Du kanske har svävat för länge på molnfri höjd och tappat kontakten med "moder jord" ? Speciellt den som finns i Thailand till vardags.

du är lustig du. Har du lika udda definition på "visioner", som du har haft gällande annat?

Trots min korta anknytning till Thailand har jag redan börjat ge dem endel gratis utbildning på Masternivå, och har lovat att hjälpa till en del gratis i byskolan, efter att jag har flyttat dit och lärt mig thai tillräckligt.

Har du ens skrivit en idé någonstans? Och i sådana fall är de i nivån "Förändra diktatur genom demokratiskt arbete"? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom offentliga sektorn eller ett lerkollosföretag av antik pyramidsorganisationstyp? :)

Det brukar inte vara värt att kallas "utveckling".

Som exempel; En av mina kompisar vill hänga på mig i flytten till Thailand, för han har för länge sedan fått spader på hur bedrövligt utvecklingen skett inom en stor offentlig IT-avdelning. Mycket är sämre nu än vad han fixade för 7 år sedan på en underavdelning, som han ledde då...

Storskämtare där. Jag slår vad om 40 timmars ideellt utvecklingsarbete för Thailand att jag kan ge minst 5 gånger mer exempel än vad du kan. Vågar du anta utmaningen?

Fast egentligen skulle jag kunna ha sagt 100 gånger mer, för du lär inte hitta ett enda exempel, men jag nöjer mig med 5, för man vet inte vad du hittar på för definition på "inte sagt", skulle inte förvåna mig om du tycker att orden ska vara exakta, och att det inte skulle räcka med att betydelsen är densamma :)

du är lustig du. Har du lika udda definition på "visioner", som du har haft gällande annat?

Trots min korta anknytning till Thailand har jag redan börjat ge dem endel gratis utbildning på Masternivå, och har lovat att hjälpa till en del gratis i byskolan, efter att jag har flyttat dit och lärt mig thai tillräckligt.

Har du ens skrivit en idé någonstans? Och i sådana fall är de i nivån "Förändra diktatur genom demokratiskt arbete"? :)

Halleluja !

Du var inte svår att få upp i högvarv !

Snart kan du hålla dig självgående utan att ens behöva peta på dig i dina argumentationer.

Jag jobbar mestadels inom större banker, finanssidan och stora myndigheter. Vad har det med dina bristande teorier att göra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots min korta anknytning till Thailand har jag redan börjat ge dem endel gratis utbildning på Masternivå, och har lovat att hjälpa till en del gratis i byskolan, efter att jag har flyttat dit och lärt mig thai tillräckligt.

Otroligt beundransvärt. Vad har du lärt dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Att det är synnerligen odemokratiskt att INTE tillåta diskussioner om åsikter och teorier som är applicerbara på verkligheten är det förhoppningsvis ingen här som förespråkar

Men att diskutera åsikter och teorier som inte GÅR att applicera på verkligheten är lite menngslöst

Det första har ju du själv förespråkat många gånger i den här tråden... :D

=I diktaturer/odemokratiska länder finns det ju normalt lagar, som förbjuder många sådana diskussioner, och du hävdar ju att alla lagar ska följas hur odemokratiska och mot mänskliga rättigheter de än är...

Jag har redan gett exempel på sådant, som stelbenta personer som du ansett omöjligt, och som jag sedan utfört med bra resultat... :)

(Kommer inte ihåg om jag berättat ett eller två av dem på MPR förrut).

Här är ett till:

Fram till minst början av 90-talet kunde inte sjukvården lösa ett idrottsskadeproblem något bra, så jag tänkte och experiementerade en del själv. Läkarna hävdade och fortsatte hävda att det var omöjligt att läka en sådan slags skada något över huvud taget, fastän jag talade om att jag hade gjort det flera gånger, och talade om hur jag hade gjort det! Senare kom någon forskare på ett medel, som kunde underlätta läkning lite, och först då började läkarna hålla med om att det kunde vara möjligt över huvud taget... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första har ju du själv förespråkat många gånger i den här tråden... :D

=I diktaturer/odemokratiska länder finns det ju normalt lagar, som förbjuder många sådana diskussioner, och du hävdar ju att alla lagar ska följas hur odemokratiska och mot mänskliga rättigheter de än är...

Jag har redan gett exempel på sådant, som stelbenta personer som du ansett omöjligt, och som jag sedan utfört med bra resultat... :)

(Kommer inte ihåg om jag berättat ett eller två av dem på MPR förrut).

Här är ett till:

Fram till minst början av 90-talet kunde inte sjukvården lösa ett idrottsskadeproblem något bra, så jag tänkte och experiementerade en del själv. Läkarna hävdade och fortsatte hävda att det var omöjligt att läka en sådan slags skada något över huvud taget, fastän jag talade om att jag hade gjort det flera gånger, och talade om hur jag hade gjort det! Senare kom någon forskare på ett medel, som kunde underlätta läkning lite, och först då började läkarna hålla med om att det kunde vara möjligt över huvud taget... :)

Debatten gällde dina påståenden om att lagar inte behöver följas om man anser dom fel och att våld var ok bl.a

Det var exempel på hur dom teorierna appliceras i verkligheten jag efterlyste

Inte hur man hanterar idrottskador

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vad har du lärt dem?

/I skolledarutbildning (Master) så att de kan sprida det vidare:

En del grundläggande ekonomitänk, som behövs för att kunna förstå hur en provins ska kunna utvecklas ekonomiskt inklusive vilka slags småföretag, som kan tillföra några pengar till regionen.

Framförde lite om behövlig genomgripande jordbruksutveckling också. Jag råkar veta en del historia om hur det svenska jordbruket modernicerades, och mycket av det kan användas i Thailand också. Andra kan grödodetaljer o d väldigt mycket bättre, men jag kunde tala om en del grundläggande om hur övergången skulle kunna gå till lättare.

Jag skojade lite med eleverna, och sa att det vore bra för regionen om de gifter sig med faranger, som kan dra igång/finasiera mer produktion :)

/Jag lärde en fattig s g s arbetslös kvinna hur hon skulle kunna starta ett företag utan annat startkapital än förtroende hos jordbrukare, som hon känner. Ett företag som kan behövas för att förbättra jordbruksprodukthanteringen i många av provinserna. Vet inte säkert om bönderna där är mogna för det, men det kostar bara några telefonsamtal att kolla.)

/Och nu försöker jag få thailänska datafolk att bl a få till mer effektiva arbetsmetoder. Men jag "fuskar" en del, för jag handplockar de få, som jag tror kan klara det :)

/Efter flytten får vi se vad byskolan säger. Helst ekonomi/matte eller något sportskollag, men jag kan ställa upp som engelskalärare i nödfall om de tycker att det duger med mitt skruttiga uttal :)

Jag jobbar mestadels inom större banker, finanssidan och stora myndigheter. Vad har det med dina bristande teorier att göra ?

Då hade jag rätt då gällande dina uppdragsgivare :) Alltså mycket samma sort, som min kompis får spader av för att de ligger så långt efter...

En del av dem kan ligga bra framme gällande säkerhet, men speciellt stora myndigheter brukar ligga ljusår efter i utveckling...

Samma företag, som jag berättat att jag lyckats bygga en platt organisation åt i Ryssland (softwareutveckling) försökte jag tidigare hitta en utvecklarpartner åt till produktion av ett utvecklarverktyg, som kan dra ner utvecklingskostnader mycket i vissa sammanhang.

1. Frågade en banksystemsutvecklarorganisation. De fattade ingenting... :)

2. Frågade då ett softwareutvecklingsföretag med handplockade universitetslärare och -studenter. De fattade inte heller.

3. Alldeles innan jag gav upp gällande p2, så frågade jag VD:n - själv universitetslärare i just softwareutveckling - om han kunde lämna över kontakten till den, som han tyckte kom med korkade frågor. Jag gissade att det var den ende som fattade, och så var det :)

En enda i två stora organisationer fattade verkligt nytänkande... Den studenten gjorde jag f ö lite senare till platschef i Ryssland.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Debatten gällde dina påståenden om att lagar inte behöver följas om man anser dom fel och att våld var ok bl.a

Det var exempel på hur dom teorierna appliceras i verkligheten jag efterlyste

Inte hur man hanterar idrottskador

Det är ju ingen idé att diskutera med dig om sådant, som du uppenbarligen inte fattar. Det var därför jag förde ned diskussionen på 4-åringsförståelsennivån :) men du har ju inte fattat den nivån heller...

Olika situationer behöver f ö skräddarsydda lösningar, och det verkar du inte fatta heller, fastän du är konsult !!! :) Det har jag gjort varenda gång, som jag varit konsult..

Du fick exempel redan för länge sedan... Det behövs olika hårda motåtgärder beroende på hur illa respektive regering agerar. Det har ju t o m hänt att makten släppts "frivilligt" efter stora blockeringar, och då behövs det ju inget mer. Andra har det behövts väpnad revolt mot. Det är ju bara att kolla i historieböckerna vad som har behövts för att få bort odemokratiska olika regeringar...

I någon tråd har jag frågat de, som har mer personkännedom om olika ledare, om det finns någon möjlighet till någon "neutral" ledare, som båda sidor kan se som OK, men det verkar inte finnas. Vi vet ju inte heller hur militären kommer att reagera efter valet om de inte gillar resultatet. Innan man vet, så finns det ju inget alternativ att diskutera meningsfullt ända ner på detaljnivå. Bra konsulter begriper det... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hittade en bra intervju av Utrikes minister Kasit utförd av tyska Spiegel.

Där man tar upp frågor om militärkupper, skjutande av demonstranter, censur, Thaksin, dom Röda och dom Gula, m.m.

http://www.spiegel.d...,706552,00.html

Mvh Isan Lover

Kasit ger allt annat än ett sympatiskt intryck och borde gå en charmkurs i några år. :)

Tycker att det är synd att det politiska klimatet är så polariserat och folk så fanatiskt insnöade på fel saker.

Är det inte pengar som korrumperar så är det viljan att inte klandras för att ha gjort fel.

Att alltid försvara sig till varje pris verkar dock vara ett gränsöverskridande fenomen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...