Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag har läst igenom allt i tråden (men en del slarvigt) och dessutom frågat en del thai, men många av dem är mest trötta/ledsna och anser att bråket förstör för Thailand.

Är inte Abhisit "diskvalificerad" han också då? D v s han räknas väl inte som neutral mellan regering och röda (om jag fattat rätt)?

Det är just det som är problemet. De röda kan aldrig acceptera någon annan än en röd som neutral PM

Annars är han ju per deras definition, gul !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Men de är ju just det som retar gallfeber på folk som du "tolkar"

Ge f-n i att tolka, baserat på dina egna privata åsikter, vad du tror att folk menar med det dom säger och läs bara det dom skriver

Eftersom du i dina tolkningar av vad andra, med andra åsikter och värderingar, alltid använder dina egna privata åsikter och värderingar blir minst 100% av dessa tolkningar helt fel !!!!

Så snälla. för din egen trovärdighets skull. SLUTA med detta för alla blir bara förbannade på dig och tycker du är extremt oseriös.

Tolkningen ovan är ytterligare ett typiskt exempel på alla dessa fel du gör.

Hej

Enligt mig är det helt nödvändigt att försöka förstå vad som menas i ett inlägg och då måste man kunna tolka det som skrivs för att kunna svara.

Det är väl vad all kommunikation bygger på.

Och om folk blir förbannade så är det väl bara att beklaga att dom inte kan ta en diskussion utan att brusa upp, men det är något som går att lära sig med lång övning.

Försök att inte bli förbannad nu och ha en forsatt trevlig dag.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det helt nödvändigt att försöka förstå vad som menas i ett inlägg och då måste man kunna tolka det som skrivs för att kunna svara.

Det är väl vad all kommunikation bygger på.

Och om folk blir förbannade så är det väl bara att beklaga att dom inte kan ta en diskussion utan att brusa upp, men det är något som går att lära sig med lång övning.

Försök att inte bli förbannad nu och ha en forsatt trevlig dag.

Mvh Isan Lover

Du skulle ju kunna försöka läsa vad andra skribenter skriver istället för att göra din egen tolkning av vad de tycker och tänker. Är du osäker på något är det bättre att du ber skribenten om ett förtydligande än att du tolkar det på ditt eget vis.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken definition menar du?

IL och Bossej:s bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det helt nödvändigt att försöka förstå vad som menas i ett inlägg och då måste man kunna tolka det som skrivs för att kunna svara.

Det är väl vad all kommunikation bygger på.

Och om folk blir förbannade så är det väl bara att beklaga att dom inte kan ta en diskussion utan att brusa upp, men det är något som går att lära sig med lång övning.

Försök att inte bli förbannad nu och ha en forsatt trevlig dag.

Mvh Isan Lover

Du fattar tydligen inte problemet:

1. Du gör en "tolkning av det man säger baserad på dina egna åsikter och värderingar. Eftersom personen du tolkar har andra, ofta diametralt motsatta, åsikter och värderingar blir alltså din tolkning oftast totalt fel

2. Du svarar, inte baserat på vad den andre säger, utan på vad du tolkar, med dina åsikter och värderingar, vad han sagt. Även här blir ju svaret då på dina egna tankar och inte på vad den andre sagt

alltså två direkta fel som garanterat gör att diskussionen totalhhavererar i alla svar du ger

Är det så svårt att förstå ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fattar tydligen inte problemet:

1. Du gör en "tolkning av det man säger baserad på dina egna åsikter och värderingar. Eftersom personen du tolkar har andra, ofta diametralt motsatta, åsikter och värderingar blir alltså din tolkning oftast totalt fel

2. Du svarar, inte baserat på vad den andre säger, utan på vad du tolkar, med dina åsikter och värderingar, vad han sagt. Även här blir ju svaret då på dina egna tankar och inte på vad den andre sagt

alltså två direkta fel som garanterat gör att diskussionen totalhhavererar i alla svar du ger

Är det så svårt att förstå ?

Det är förvisso lite svårt att förstå exakt vad Isan Lover tror sig kunna åstadkomma med sin argumentation på detta forum.

Man kan misstänka att han tror sig kunna väcka sympati genom att försöka framstå som en bonnläpp från Isaan. Effekten blir nog tyvärr den motsatta...

Att likt en papegoja ständigt upprepa sina snyftare om fattiga bönder ger i vart fall ingen respekt från mig. Men var och en har förstås rätt till sin åsikt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förvisso lite svårt att förstå exakt vad Isan Lover tror sig kunna åstadkomma med sin argumentation på detta forum.

Man kan misstänka att han tror sig kunna väcka sympati genom att försöka framstå som en bonnläpp från Isaan. Effekten blir nog tyvärr den motsatta...

Att likt en papegoja ständigt upprepa sina snyftare om fattiga bönder ger i vart fall ingen respekt från mig. Men var och en har förstås rätt till sin åsikt.

Herr Chang har talat.

Jag trodde också att det var hans "taktik" men jag börjar mer och mer fundera på om han helt enkelt inte förstår vad han gör och inte beter sig på det sättet medvetet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tur att det var polisen som köpte vapnen av dom röda

http://www.nationmul...p?id=1&pid=9450

Mysiga typer det finns bland dom "röda"

Inte alla sitter ute i byarna och på risfälten och svälter tydligen som IL vill få oss att tro

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte att man påstått att man köpt av de röda.

Kan det inte vara så att det är gula poliser som försöker plantera något. Vad vet du om detta. Här frågas ju alltid om bevis vidio citat etc. Nu blir ni ju budbärare av något som vi inte har en aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte att man påstått att man köpt av de röda.

Kan det inte vara så att det är gula poliser som försöker plantera något. Vad vet du om detta. Här frågas ju alltid om bevis vidio citat etc. Nu blir ni ju budbärare av något som vi inte har en aning om.

Jo. Sannolikheten är ju väldigt stor att ingen röd varit inblandad i detta överhuvudtaget och de gula poliserna och de gula tidningarna, de gula tv-kanalerna och de gula ledarna sköter och fabricerar alla nyheter själva :ironi:

Har ju funnits ett antal liknande händelser och tillslag det senaste året av sådant. Inte bara efter kravallerna och dom är naturligtv is fabricerade dom också ! :whistle:

Kanske alla droghandlartillslag i "War on drugs" var Thaksins sätt att döda alla meningsmotståndare egentligen och handlade inte alls om narkotika ! :whistle:

Är man tillräckligt "konspiratoriskt" är detta ju ett väldigt troligt scenario, Ungefär som när FBI och CIA var dom som låg bakom WTC-attacken.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är förvisso lite svårt att förstå exakt vad Isan Lover tror sig kunna åstadkomma med sin argumentation på detta forum.

Man kan misstänka att han tror sig kunna väcka sympati genom att försöka framstå som en bonnläpp från Isaan. Effekten blir nog tyvärr den motsatta...

Att likt en papegoja ständigt upprepa sina snyftare om fattiga bönder ger i vart fall ingen respekt från mig. Men var och en har förstås rätt till sin åsikt.

Herr Chang har talat.

Hej

För dom som ser ner på och skiter i fattigas problem och verklighet eller åtminstone inte vill se den framstår jag helt säkert som en märklig figur, men det är inget som jag bryr mig om det minsta, det är mycket viktigare vad mina vänner både i och utanför Sverige tycker om mig som person och vän och mina åsikter om allas lika värde, demokrati m.m

Att det retar dig med flera att man trivs med att vara och framstå som en bonnläpp stör mig inte heller, för mig är det helt naturligt och det är mycket viktigare för mig att bli accepterad som det i Thailand, och där stör det ingen tvärtom blir man älskad och det retar nog en del stadsbor.

Jag kommer aldrig att försöka framstå som något jag inte är, eller försöka vara på ett sätt som inte känns bra bara för att glädja lite svenskar på ett forum, ens moral och värderingar i livet är inte något som man kompromissar med enligt mig.

Mvh isan lover

.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För dom som ser ner på och skiter i fattigas problem och verklighet eller åtminstone inte vill se den framstår jag helt säkert som en märklig figur, men det är inget som jag bryr mig om det minsta, det är mycket viktigare vad mina vänner både i och utanför Sverige tycker om mig som person och vän och mina åsikter om allas lika värde, demokrati m.m

Att det retar dig med flera att man trivs med att vara och framstå som en bonnläpp stör mig inte heller, för mig är det helt naturligt och det är mycket viktigare för mig att bli accepterad som det i Thailand, och där stör det ingen tvärtom blir man älskad och det retar nog en del stadsbor.

Jag kommer aldrig att försöka framstå som något jag inte är, eller försöka vara på ett sätt som inte känns bra bara för att glädja lite svenskar på ett forum, ens moral och värderingar i livet är inte något som man kompromissar med enligt mig.

Mvh isan lover

.

.

Tror ingen här förvägrar dig att vara ( eller försöka vara) en bonnläpp. Det som jag tror retar många här är att du inte kan ta dig ur tunnelseendet och fatta att det inte är bara du och Thaksin som vill de fattigas väl och att man inte håller med dig i allt inte betyder atomatiskt att man vill förtrycka de fattiga.

mvh. flor

Ändrades av Surin P3
Citat fixat

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

För dom som ser ner på och skiter i fattigas problem och verklighet eller åtminstone inte vill se den framstår jag helt säkert som en märklig figur, men det är inget som jag bryr mig om det minsta, det är mycket viktigare vad mina vänner både i och utanför Sverige tycker om mig som person och vän och mina åsikter om allas lika värde, demokrati m.m

Att det retar dig med flera att man trivs med att vara och framstå som en bonnläpp stör mig inte heller, för mig är det helt naturligt och det är mycket viktigare för mig att bli accepterad som det i Thailand, och där stör det ingen tvärtom blir man älskad och det retar nog en del stadsbor.

Jag kommer aldrig att försöka framstå som något jag inte är, eller försöka vara på ett sätt som inte känns bra bara för att glädja lite svenskar på ett forum, ens moral och värderingar i livet är inte något som man kompromissar med enligt mig.

Mvh isan lover

Du är för otrolig! Snacka om trams!

Du antyder att bara för att man inte tillber Thaksvinet och de röda; ja då "ser man ner på och skiter i de fattigas problem och verklighet..."

Om du verkligen tror det så har du grundligt missat hela denna debatt och då finns det inte mycket att göra. Har du helt missat verkligheten runt dig? Jösses!!

Ändrades av andersbangkok
Citat fixat

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För dom som ser ner på och skiter i fattigas problem och verklighet eller åtminstone inte vill se den framstår jag helt säkert som en märklig figur, men det är inget som jag bryr mig om det minsta, det är mycket viktigare vad mina vänner både i och utanför Sverige tycker om mig som person och vän och mina åsikter om allas lika värde, demokrati m.m

Att det retar dig med flera att man trivs med att vara och framstå som en bonnläpp stör mig inte heller, för mig är det helt naturligt och det är mycket viktigare för mig att bli accepterad som det i Thailand, och där stör det ingen tvärtom blir man älskad och det retar nog en del stadsbor.

Jag kommer aldrig att försöka framstå som något jag inte är, eller försöka vara på ett sätt som inte känns bra bara för att glädja lite svenskar på ett forum, ens moral och värderingar i livet är inte något som man kompromissar med enligt mig.

Mvh isan lover

.

.

Nu är du där och tolkar vad andra skriver igen, läs för bövelen vad folk skriver istället för att tolka det på ditt eget sätt.

Vad jag vet så finns det INGEN här på MPR som skiter i de fattigas problem och verklighet. Du kan gärna få visa oss var det i så fall står någonstans.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu är du där och tolkar vad andra skriver igen, läs för bövelen vad folk skriver istället för att tolka det på ditt eget sätt.

Vad jag vet så finns det INGEN här på MPR som skiter i de fattigas problem och verklighet. Du kan gärna få visa oss var det i så fall står någonstans.

Hej

Nej men det finns folk som omyndigförklarar dom fattiga genom deras val av PM, och som accepterar att militären kuppar och tillsätter egna marionetter via utomparlamentariska påtryckningar och förklarar det med att det är vanlig politisk kohandel lik den vi har även här i sverige.

Och tycker man detta då skiter man i dom fattigas röster i demokratiska val.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej men det finns folk som omyndigförklarar dom fattiga genom deras val av PM, och som accepterar att militären kuppar och tillsätter egna marionetter via utomparlamentariska påtryckningar och förklarar det med att det är vanlig politisk kohandel lik den vi har även här i sverige.

Och tycker man detta då skiter man i dom fattigas röster i demokratiska val.

Mvh Isan lover

Vi tar min fråga igen,

Nu är du där och tolkar vad andra skriver igen, läs för bövelen vad folk skriver istället för att tolka det på ditt eget sätt.

Vad jag vet så finns det INGEN här på MPR som skiter i de fattigas problem och verklighet. Du kan gärna få visa oss var det i så fall står någonstans.

Kan du besvara den så lovar jag att besvara dina påståenden med fakta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst igenom allt i tråden (men en del slarvigt) och dessutom frågat en del thai, men många av dem är mest trötta/ledsna och anser att bråket förstör för Thailand.

Är inte Abhisit "diskvalificerad" han också då? D v s han räknas väl inte som neutral mellan regering och röda (om jag fattat rätt)?

Din slutsats är nog alldeles korrekt tror jag. Abhisit har ungefär lika goda chanser att gjuta olja på vågorna som Thaksin. Jag tror absolut att det behövs någon ny att samla sig kring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För dom som ser ner på och skiter i fattigas problem och verklighet eller åtminstone inte vill se den framstår jag helt säkert som en märklig figur, men det är inget som jag bryr mig om det minsta, det är mycket viktigare vad mina vänner både i och utanför Sverige tycker om mig som person och vän och mina åsikter om allas lika värde, demokrati m.m

Att det retar dig med flera att man trivs med att vara och framstå som en bonnläpp stör mig inte heller, för mig är det helt naturligt och det är mycket viktigare för mig att bli accepterad som det i Thailand, och där stör det ingen tvärtom blir man älskad och det retar nog en del stadsbor.

Jag kommer aldrig att försöka framstå som något jag inte är, eller försöka vara på ett sätt som inte känns bra bara för att glädja lite svenskar på ett forum, ens moral och värderingar i livet är inte något som man kompromissar med enligt mig.

Mvh isan lover

.

.

Att debatera är också att läsa och lyssna på andras åsikter, gör man det så visar man på att man verkligen bryr sig om folk runtomkring.

IL, du har genom åren så till den milda grad fullständigt skitet i vad andra tycker att det blivet till en oartig konstart.

Kul att du inte bryr dig om vad vi på detta lilla forum tycker utan bara bryr dig om de som du kallar dina vänner, men du, vad gör du här då?

Din slutsats är nog alldeles korrekt tror jag. Abhisit har ungefär lika goda chanser att gjuta olja på vågorna som Thaksin. Jag tror absolut att det behövs någon ny att samla sig kring.

Du har antagligen rätt, bara ett problem, vem och vilket läger hittar man en ersättare, jag kan bara se att det kan bli etter värre.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att debatera är också att läsa och lyssna på andras åsikter, gör man det så visar man på att man verkligen bryr sig om folk runtomkring.

IL, du har genom åren så till den milda grad fullständigt skitet i vad andra tycker att det blivet till en oartig konstart.

Kul att du inte bryr dig om vad vi på detta lilla forum tycker utan bara bryr dig om de som du kallar dina vänner, men du, vad gör du här då?

Hej

Anledningen att man finns här är väl att det är ett forum om Thailand som vi gillar av olika anledningar, och det har vi ju alla förhoppningsvis gemensamt, även om vi inte har samma syn på den Thailändska politiken, militärens roll i samhället, förhållandet mellan fattiga och rika,

anledningar till landets klyftor o.s.v

Men själv blir jag inte förbannad på folk utan mer nyfiken och vill gärna veta mer och jag försöker förstå varför folk tycker som dom gör.

Men det hindrar ju inte att man ifrågasätter inlägg och synpunkter ibland, och jag försöker även argumentera varför jag själv tycker som jag gör, och man kan bara beklaga att folk blir upprörda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

<br />Hej<br /><br />Anledningen att man finns här är väl att det är ett forum om Thailand som vi gillar av olika anledningar, och det har vi ju alla förhoppningsvis gemensamt, även om vi inte har samma syn på den Thailändska politiken, militärens roll i samhället, förhållandet mellan fattiga och rika,<br />anledningar till landets klyftor o.s.v<br />Men själv blir jag inte förbannad på folk utan mer nyfiken och vill gärna veta mer och jag försöker förstå varför folk tycker som dom gör.<br />Men det hindrar ju inte att man ifrågasätter inlägg och synpunkter ibland, och jag försöker även argumentera varför jag själv tycker som jag gör, och man kan bara beklaga att folk blir upprörda.<br /><br />Mvh Isan Lover<br />
<br /><br /><br />

"själv blir jag inte förbannad på folk utan mer nyfiken och vill gärna veta mer och jag försöker förstå varför folk tycker som dom gör"

Det där var nog det mest pinsamt felaktiga jag sett från IL på länge

Det är ju precis detta du hela tiden bevisar att du INTE försöker förstå

Tvärt om lägger du hela tiden DINA EGNA åsikter i andras "munnar" och ber dom förklara varför dom tycker som du anser att dom tycker och inte som dom verkligen tycker

Du är nog tyvärr ett hopplöst "case" som inte finns någon idé att försöka förklara för hur fel du beter dig i din debatt-teknik. SUCK !!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

<br /><br /><br />

"själv blir jag inte förbannad på folk utan mer nyfiken och vill gärna veta mer och jag försöker förstå varför folk tycker som dom gör"

<b>Det är ju precis detta du hela tiden bevisar att du INTE försöker förstå<b />

Försök att vara lite snäll.

Det kan ju faktiskt vara så som IL själv beskriver det,

"att han försöker förstå er",

men att han kanske inte lyckas så bra i det avseendet . . .

Och den eventuella missen behöver vi ju inte lasta honom för, eller hur?

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

<br />Försök att vara lite snäll.<br /><br />Det kan ju faktiskt vara så som IL själv beskriver det,<br />&quot;att han försöker förstå er&quot;, <br />men att han kanske inte lyckas så bra i det avseendet . . .<br /><br />Och den eventuella missen behöver vi ju inte lasta honom för, eller hur?<br />
<br /><br /><br />

Har du läst min signatur ?

Vem skall man lasta hans bristande förmåga eller totala bristande vilja att förstå eller bry sig om att andra tycker olika jämfört med honom och då inte automatiskt tvärt emot honom, för ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

<br /><br /><br />

Har du läst min signatur ?

Vem skall man lasta hans bristande förmåga eller totala bristande vilja att förstå eller bry sig om att andra tycker olika jämfört med honom och då inte automatiskt tvärt emot honom, för ?

Kanske han vill, men inte kan?

Då får man ibland vara lite förstående.

Att förstå andras argument är ju heller inte detsamma som att behöva övertygas av dem.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...