Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hittade en intessant artikel om Abhisits närmaste man, vice PM Suthep.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suthep_Thaugsuban

:lol::lol:

Det enda han har gjort vara alltså skandal, korruption och diskvalifikation. Bestrider inte sanningen men den var nog ganska hårt vinklad om man vill ge en heltäckande bild av personen i fråga. Fast det kanske inte är så intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Isaan Butterfly

:lol::lol:

Det enda han har gjort vara alltså skandal, korruption och diskvalifikation. Bestrider inte sanningen men den var nog ganska hårt vinklad om man vill ge en heltäckande bild av personen i fråga. Fast det kanske inte är så intressant.

Svar till Joints

Han kan säkert ha gjort bra saker också i sitt liv,

men om dessa två uppgifter om honom Wikipedia stämmer,

och med tanke på att han häromdagen gick ut i pressen

och berättade att hans specilastyrkor gripit några några röda ledarepå ett hotell i Bangkok,

kan man ju undra varför han fortfarande är

Vice premiärminister i Thailand, eller är det att ifrågasätta för mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar till Joints

Han kan säkert ha gjort bra saker också i sitt liv,

men om dessa två uppgifter om honom Wikipedia stämmer,

och med tanke på att han häromdagen gick ut i pressen

och berättade att hans specilastyrkor gripit några några röda ledarepå ett hotell i Bangkok,

kan man ju undra varför han fortfarande är

Vice premiärminister i Thailand, eller är det att ifrågasätta för mycket?

Du får ifrågasätta hur mycket du vill och känner för. Jag tyckte bara stycket i wiki var komiskt. Den var ju så absurt vinklad att man inte kan ta den på allvar hur sann den än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Joints

På vilket sätt var artikeln om vicePM Suthep i Wikipedia ´absurt vinklad`?

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

På vilket sätt var artikeln om vicePM Suthep i Wikipedia ´absurt vinklad`?

Om du inte ser det kan jag nog inte förklara det heller. Men jag gör ett försök. Tänk dig att någon hade skrivit artikeln och enbart fokuserat på hans positiva historia. För något bra måste han ju ha gjort någon gång. Den artikeln hade i så fall varit lika vinklad. Jag vet att det här är ett allvarligt ämne men jag kunde inte låta bli att tycka att det var lite småroligt. Hoppas du ursäktar.

Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en intessant artikel om Abhisits närmaste man, vice PM Suthep.

http://en.wikipedia.thep_Thaugsuban

Intressant artikel? Hahaha.. verkligen balanserad och fin.

Intressant hur wikipedia används nuförtiden.

Ändringar borde bara tillåtas av registrerade personer med publika uppgifter.

Han kan säkert ha gjort bra saker också i sitt liv, men om dessa två uppgifter om honom Wikipedia stämmer,

och med tanke på att han häromdagen gick ut i pressen och berättade att hans specilastyrkor gripit några några röda ledarepå ett hotell i Bangkok,

kan man ju undra varför han fortfarande är Vice premiärminister i Thailand, eller är det att ifrågasätta för mycket?

Du har rätt. Eftersom han gjorde fel så borde han inte få vara MP längre. Och han avgick direkt, som MP.

Och efter den här valperioden blir det troligen inga fler uppdrag för honom, med rätta eftersom han brutit mot konstitutionen.

Tänk om alla var hederliga nog att ta efter det beteendet. Då hade Thailand inte haft dessa problem idag.

För du känner väl till turerna kring Thaksins "glömda tillgångar" när Thaksins personal hade fått en massa tillgångar överskrivna på sig?

Då han själv inte "hade en aaaaning" om det eftersom det var hans fru som hade fört över tillgångarna utan att säga något till honom. smile.gif

Så här sade man föressten då om konstitutionsdomstolens utslag.

"The choice for the court was to sacrifice the rule of law and to give Thaksin a second chance so he could save the country," said Sunai Phasuk,

an analyst with the Asian Forum for Human Rights and Development in Bangkok, the capital. "The court made the ruling on political grounds, not legal."

Känns det där igen, IL?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här sade man föressten då om konstitutionsdomstolens utslag.

"The choice for the court was to sacrifice the rule of law and to give Thaksin a second chance so he could save the country," said Sunai Phasuk,

an analyst with the Asian Forum for Human Rights and Development in Bangkok, the capital. "The court made the ruling on political grounds, not legal."

Känns det där igen, IL?

Den här händelsen är bland de första jag kommer ihåg av Thaksin och bidrog starkt till min bild av honom. Hans kommentar om domstolens eventuella beslut har för alltid bankat sig fast - Varför ska jag behöva lyssna på domstolen. Jag är folkvald, det är inte dom.

Det stod utom all rimlig tvivel att han var skyldig. Han sa själv att han hade stoppat undan pengar med motiveringen att så gör alla. Sedan ändrade han sig och resten är historia. Hade domstolen fattat ett korrekt beslut grundat på lagen hade hans period som PM varit kortlivad. Men på den tiden hade han stöd i kretsar som han inte har idag. Därför vinkades han förbi vid rödljusen.

Hade han inte varit så makthungrig kanske han hade kunnat behålla det stödet och alla pengar i sin enorma förmögenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

:lol::lol:

Det enda han har gjort vara alltså skandal, korruption och diskvalifikation. Bestrider inte sanningen men den var nog ganska hårt vinklad om man vill ge en heltäckande bild av personen i fråga. Fast det kanske inte är så intressant.

Man kan nästan tro att det är skrivet av andra parten. Hans liv börjar 1995.

jag vill inte ens kalla detta för artikel..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var editerad for 2 dagar sedan..

Och.. låt mig gissa... UDD använde den som "bevis" på sin kanal idag.. varpå Bossej hörde det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och.. låt mig gissa... UDD använde den som "bevis" på sin kanal idag.. varpå Bossej hörde det. :)

Du får väl gå in och skriva dit hans alla goda välgärningar om du tycker om han så mycket.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl gå in och skriva dit hans alla goda välgärningar om du tycker om han så mycket.

Du har verkligen fastat... testa att skaka på huvudet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan nästan tro att det är skrivet av andra parten. Hans liv börjar 1995.

jag vill inte ens kalla detta för artikel..

Av det som är skrivet, Förekommer det några fakta fel?

Eller du bara vill klaga att ingen tycker om honom?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Av det som är skrivet, Förekommer det några fakta fel?

Eller du bara vill klaga att ingen tycker om honom?

Om jag skulle skriva några meningar om t.ex. Palme och då välja ut bara de mycket dåliga saker han gjort, därefter tar någon annan detta och hänvisar till som en "artikel", det blir lite galet. För mig är en "artikel" mer än MAD eller Kalle Anka. Den skall i alla fall innehålla någon form av beskrivning av ämnet, inte vara en politisk pamflett. Då går den för mig under just det begreppet.

Om det var du som skrev det så blev det inte något vidare som "artikel". Vad tycker du?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle skriva några meningar om t.ex. Palme och då välja ut bara de mycket dåliga saker han gjort, därefter tar någon annan detta och hänvisar till som en "artikel", det blir lite galet. För mig är en "artikel" mer än MAD eller Kalle Anka. Den skall i alla fall innehålla någon form av beskrivning av ämnet, inte vara en politisk pamflett. Då går den för mig under just det begreppet.

Om det var du som skrev det så blev det inte något vidare som "artikel". Vad tycker du?

Det är ingen artikel om hans liv, Personen/Personerna i fråga har skrivet 2 artiklar om 2 olika händelser i hans liv. Inget som säger att man måste skriva hans liv i detalj. Därför är artiklarna klart och tydligt märkta med respektive händelse.

Kritisera inte fakta, Istället ta du och skriv hans lifestory om du nu tycker det är så viktigt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är ingen artikel om hans liv, Personen/Personerna i fråga har skrivet 2 artiklar om 2 olika händelser i hans liv. Inget som säger att man måste skriva hans liv i detalj. Därför är artiklarna klart och tydligt märkta med respektive händelse.

Kritisera inte fakta, Istället ta du och skriv hans lifestory om du nu tycker det är så viktigt.

Det här skrev du tidigare:

Hittade en intessant artikel om Abhisits närmaste man, vice PM Suthep.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suthep_Thaugsuban

Vill du på fullaste allvar kalla detta för en "intressant artikel"? Jag tycker att Grönköpings veckoblad innehåller mer intressanta artiklar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det här skrev du tidigare:

Vill du på fullaste allvar kalla detta för en "intressant artikel"? Jag tycker att Grönköpings veckoblad innehåller mer intressanta artiklar.

Anders,

Du citerar Serath och sedan Bosse.

Nog for att de ofta verkar halla med varandra men att halla dem till svars for vad den andre skriver ar val kanske lite mkt begart eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här skrev du tidigare:

Vill du på fullaste allvar kalla detta för en "intressant artikel"? Jag tycker att Grönköpings veckoblad innehåller mer intressanta artiklar.

Jag är väl inte Bossej?

Wikipedia är ett uppslagsverk skrivet av vem som helst om vem som helst, inte en nyhetstidning.

Hittar du några Fakta fel i artiklarna?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

Vilka är de spöken du jagar?

Bossej påstog att detta var en artikel, vilket vi opponerade oss mot.

Och nu gör du samma sak men vänder det mot oss?

Kom igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

Vilka är de spöken du jagar?

Bossej påstog att detta var en artikel, vilket vi opponerade oss mot.

Och nu gör du samma sak men vänder det mot oss?

Kom igen..

Urklipp från Wikipedia:

Wikipedia är en fri encyklopedi, ett uppslagsverk med öppet innehåll. Det innebär att artiklarna i Wikipedia skrivs av människor som du själv, världen över och dygnet runt. Vem som helst kan läsa, redigera och lägga till artiklar.

Wikipedia kallar allt skrivet för artiklar, Sen är det ju inte vad dom flesta kallar en artikel, Men ni kan ju inte skylla Bossej har gjort några fel. Även om artikeln i sig vart väldig torr på innehåll och intressant är väl att ta i.

Men nu lägger vi ner denna diskussion, I alla fall jag ;)

Hmm nästa ämne att bråka om?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

The Nation Reds receive stern Army warning

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/19/politics/Reds-receive-stern-Army-warning-30127388.html

Elite forces from all three branches of the armed forces and police are being mobilised to carry out operations to remove red-shirt demonstrators from the Rajprasong intersection in Bangkok.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/19/politics/Top-army-navy-units-readied-for-dispersal-30127373.html

Ser ut att armen tuffar till sig lite, Frågan är vad som händer i veckan.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Urklipp från Wikipedia:

Wikipedia är en fri encyklopedi, ett uppslagsverk med öppet innehåll. Det innebär att artiklarna i Wikipedia skrivs av människor som du själv, världen över och dygnet runt. Vem som helst kan läsa, redigera och lägga till artiklar.

Wikipedia kallar allt skrivet för artiklar, Sen är det ju inte vad dom flesta kallar en artikel, Men ni kan ju inte skylla Bossej har gjort några fel. Även om artikeln i sig vart väldig torr på innehåll och intressant är väl att ta i.

Men nu lägger vi ner denna diskussion, I alla fall jag wink.gif

Hmm nästa ämne att bråka om?

Ok! Du har rätt i att wikipedia faktiskt kallar sina sidor för atiklar, och därmed gjorde Bossej inget fel.

Och den var faktiskt t.o.m intressant! Inte för vad den innehöll, utan för vad den inte innehöll.

Så Bossej hade rätt där med.

Intressant ur den aspekten att det var en skitartikel! Men visst är det skit att han varit korrupt.

Har hört det om honom i andra sammanhang med och var faktiskt förvånad över att han är i samma team som Abhisit.

Men Abhisit kanske inte har så många alternativ, vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig just att en av anledningarna till Abhisits tystnad kan vara att folk runt omkring honom kräver tuffare tag, men att han inte vill vara del i detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig just att en av anledningarna till Abhisits tystnad kan vara att folk runt omkring honom kräver tuffare tag, men att han inte vill vara del i detta.

Mycket intressant tanke.

Han försöker distansera sig från vad som komma skall.

Ett blodbad kommer ju skyllas på Abbhisit, Han är ju ledaren utåt sett och även om han inte beordrar ett blodbad så kommer han få skulden.

Tyvärr så är nog militärens (Eller rättare sagt Kungens) tålamod slut och dom röda skall sättas på plats med våld.

Vi får hoppas på nån form av politisk lösning innan helvetet brakar loss, Måndag blir intressant och se om Anupong kör med en ful manöver och arresterar alla inom militären som har nån lojalitet kvar mot Thaksin.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...