Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Studerar man oberoende rapporter så var både korruptionen som lägst och mediefriheten som störst åren innan sekelskiftet i Thailand, sen tog Dr T makten och sedan dess har det varit en brant väg utför med både ökande korruption och minskad mediefrihet.

Klart att Dr T folket inte är intresserade av hur det såg ut innan han kom till makten, då spricker ju deras världsbild av honom som mediefrihetens riddare och korruptionens bekämpare...

Och om de visste hur Chelerm agerade när han införde en egen grupp specialpoliser med högtekonologisk utrustning till megabudget som han

basade över, i syfte att övervaka och förfölja journalister och deras artiklar, så hade man nog tystnat lite i sin snabba kritik över cencuren.

Cencuren har alltid använts som vapen av makthavare i Thailand och ingen är bättre eller sämre än den andre.

Därmed inte sagt att nuvarande regering inte förtjänar kritik för sitt nyttjande av cencurmöjligheter.

Men att tro att detta skulle förändras med en annan regering är bara bra naivt.

Speciellt om regeringen är bildad av folk med vana att jaga och slå ihjäl sina opponenter vilket UDD är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Från en ledare i Bangkok Post om korruptionen och även lite om vad som gjorts och görs...

Ursäkta om den redan citerats.

Corruption shames us all

...cut...

Singapore and Hong Kong eradicated corruption by paying competitive and attractive salaries in the public sector, creating well-defined career paths

and then disgracing or terminating the careers of any police officer or civil servant stupid enough to stoop to graft.

It worked.

Officers did not need tea money to survive, nor did they have to fill quotas for their corrupt superiors.

The anti-corruption agencies had teeth and became immune from political or other influences.

The same cannot be said here. The National Anti-Corruption Commission openly admits the lack of any improvement in the past five years.

The World Bank goes even further and says there has been no real progress in addressing corruption here as key indicators have remained

unchanged over the past decade.

The consensus seems to be that the situation is getting worse.

The amount of bribe money needed to win concessions or projects from government agencies is apparently growing,

with the Lands and Customs departments reputed to be the biggest offenders.

Police are also a target of complaints, but their morale is bad and likely to remain so until major reforms are instituted,

especially in the junior ranks. Police salaries are low and so is their self-esteem, partly due to poor leadership.

Mr Abhisit should be given credit for the firm stance he has adopted. Such political commitment is essential and must continue.

Introducing accountability and transparency in all public sector dealings is vital if we are to tread a path to a more honest future.

At present there is little to none.

The long-term solution, as with so much else, lies in a better quality of education designed to promote good morals and civic awareness,

two virtues our society does not value high enough.

Corruption shames us all

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Former senator Somkiat Onwimon yesterday called on former prime minister Thaksin Shinawatra to return to Thailand to serve his jail term and defend himself in court in the other cases

"Khun Thaksin, you should come back to Thailand to face what you need to face so that Thais could see that you are brave enough to face the consequences of your deeds," Somkiat said

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/21/politics/Return-and-serve-sentence-ex-senator-tells-Thaksin-30132009.html

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du inser att Bangkokpost, som du ofta länkar till för att sprida dina budskap, är en Thailändsk tidning, eller hur?

Och ligger alltså under "regeringens beskyddande censur".

Dom borde således ha en hel del terroriststämplade journalister jobbande hos sig eftersom det ofta förekommer artiklar

som kan uppfattas som hårda eller kritiska mot regeringen. Likaså Thammasat lär väl få stängas framöver. :)

Är det inte jobbigt att leva i en värld så full att bevis mot ens egna "sanningar," att bevisen t.o.m är uppenbara i de egna argumenten? :)

Hej

I ett land med censur får man ju använda dom få kritiska artiklar och synpunkter som slinker igenom, men det hade ju

givetvis varit trevligare om både Burma och Thailand hade slupppit censur och förföljelse av oppositionen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL, Bossej, RoiEt mfl.

Ni skriver att Thaksvin tog itu med korruptionen på ett helt nytt sätt och i stor omfattning.

Kan ni beskriva vad Thaksvin gjorde och vilka som han avsatte/skickade till domstol/fick fälld i domstol etc.

Eftersom ni argumenterar för att det är så, så antar jag att ni har något eller några konkreta exempel på detta.

Hej

Det har jag skrivit om många gånger dom senaste åren, men ok en gång till då.

Thaksin gick ut med att bekämpa korruptionen, och det första han gjorde var att sätta upp montrar med foton, grad och namn

på alla tjänstemän och poliser i kommunal och statlig tjänst i distriktet, t.ex i Robinsons (complex) i Udon Thani.

om någon av dessa hade begärt mutor eller annat olagligt så ombads man skriva ner vad som hänt och lämna in en anonym

anmälan i en brevlåda vid montern, detta ledde till att vissa tjänstemän snabbt framstod som korrumperade, dessa

konfronterades och fick möjlighet att säga upp sig själv eller ta en rättegång, och då slutade man oftast frivilligt.

Sedan rensade man upp bland lärare och rektorer som ägnade större del av dagen åt att dricka alkohol eller besöka sin

älskarinna istället för att ägna sig åt sina elever, det fick genomslag även i vår by där rektor och en lärare byttes ut.

Dessa var kända för att missköta sina jobb redan när frugan gick i byskolan för över 20 år sedan.

Detta ledde till att begärande av mutor nästan upphörde i vår del av Isaan, och att folk både fick ett bättre bemötande

och service av myndigheterna, ingen ville ju bli av med sitt jobb och framtida pension.

Vi fick en nyutexaminerad rektor som har lyft skolan och förbättrat allt, lokaler, utrustning och inte minst

utbildningsnivån, han brinner för sitt jobb, men hoppas ju tyvär att få en större skola att ta hand om i framtiden.

Den insamling som frugan startade förra året gav 165 000 baht som har använts till att förbättra skolan, och rektorn har

använt varenda baht på ett bra sätt och redovisat detta offentligt.

Detta är lokala exempel men jag förmodar att det finns liknande runt om i landet för det var ju en nationell kampanj.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är en utredning som går trögt, det är tydligen viktigt vilket parti vissa "terrorister" stöder.

Mvh Isan Lover

PAD indictments again deferred

Published: 18/09/2009 at 11:53 AM

Online news: Local News

The prosecution on Friday postponed to Nov 2 its decision on whether to indict leaders of the People's Alliance for Democracy over the 193-day seizure of Government House by PAD protesters last year.

PAD leaders Sondhi Limthongkul, Maj-Gen Chamlong Srimuang, Pibhop Dhongchai, Somsak Kosaisuk, Somkiat Pongpaiboon, Suriyasai Katasila, Chaiwat Sinsuwong, Amorn Amornrattananont and Therdphum Jaidee have been charged with criminal offences under Articles 116, 215 and 216.

The prosecution said the postponement was necessary because investigation of new witnesses brought forward by the accused had not been completed.

Några synpunkter på detta.

"Thailand is paying the price now for injustices such as this.

They need to learn to punish criminals of all classes, backgrounds and social strata."

"You can bet if the Amart win they will have a Nuremberg style trial to publicly and harshly punish the Red leaders - to warn other riff-raff never again to challenge the little men in big hats and the ladies with the big hairdos with their talk of 'democracy'.. Back to work - clean those toilets and dont break anything or we'll deduct it from your 209 baht daily wage that we so kindly let you have.."

"Thats it i am shocked

corrupt courts what next ?"

"Don't hold your breath . Sondhi is still walking free with three criminal convictions against him. He has previously bragged on Youtube that at the begining of all this he was repeatedly approached by many influential people seeking his help in dragging down Thaksin. It is unlikely that he and his colleagues would have gone so far without being given some pretty strong reasurrances."

After all, the yellows were the ones that started this entire mess and no-one ha ever been punished."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Alltid inspirerande att se rättvisa skipas.

Man kan ju bli deprimerad för mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar med spänning på försvarstalet...

Men egentligen inget som förvånar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... såg nu att det var en gammal artikel från september förra året som IL hade kopierat in. :)

Trodde det var ett nytt beslut från åklagaren.Tar tillbaka mitt förra ínlägg.

EDIT.

4e Augusti är tydligen det nya datumet som gäller då åklagaren ska offfentliggöra beslutet OM man ska åtala eller inte.

Det är värst vad det fläktar här inne.. får kanske vända kappan en gång till.. :)

http://www.mcot.net/cfcustom/cache_page/67970.html

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vet inte om 4:e Augusti imponerar mer tyvär. 20 månader efter brotten är åklagare redo att ta besult om åtal eller ej. Om det blir åtal kan vi se framemot en ännu lite längre domstolsprocess där försvarets skall ge tid att intevjua vittnen etc. EN process som säkerligen tar minst ett par år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig just en tanke.. angående detta med åtalet mot PAD.

Jag har ju haft en egen liten rättslig "tvist" med en kund i Thailand och vår rättsliga dans startade i Juli 2006.

I September samma år skulle vi ha träffats i rätten för att bestämma oss för hurvida vi skulle förlika oss eller dra tvisten i långbänk.

Jag hade en advokat som representerade mig och som begärde uppskov då jag inte var i landet vid tillfället i fråga.

Sedemera blev förhandlingen uppskjuten igen, 4-5 gånger, och det var inte förrän sommaren 2008 vi verkligen träffades

i rätten för första gången.

Så.. om det tog två år i mitt lilla skitcase, innan inledande förhandling, så är det inte förvånande alls att det tar minst lika lång tid i fallet PAD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille,

Och efter en sådan process ska det överklagas etc... det här kommer inte att vara klart förrän om 3 - 4 år. I bästa fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Att processer mellan två civilpersoner kan dra ut på tiden är väl ett dåligt och vilseledande försvar

för varför en process mot de Gula PAD i Thailand

avseende occupationen och skadegörelsen av landets regeringskansli i sex månader drar ut på

tiden.

Enligt min mening var PADs ockupation, som genomfördes 2008, terrorism mot landet,

liksom de Gula PADs occupation av landets Internationella flygplats senare 2008.

Att sedan åklagare och domstolar väljer att inte ta upp dessa båda fall och fängsla de misstänkta ledarna, lika snabbt som man fängslar ledarna för de Rödas demonstrationer, för terrorism är ett mycket tydligt exempel på så kallad .

``Double standard` vid tillämpning av lagarna i Thailand.

Ett annat lika tydligt exempel är när domstolarna snabbt tog upp fallet med den röde premiärministern Samak för att han tagit betalt för att laga mat i ett Tv program, och dömde och avsatte honom för detta.

Att den nuvarande Gula regeringen Abhisits parti tog emot 257 miljoner baht från ett börsföretag

under en valrörelse för flera år sedan har myndigheterna också valt att inte ta upp.

När sedan folk som demonstrerar mot fusket och orättvisorna i landet blir beskjutna av landets militär och

80 dödas och nära 2000 skadas

tycker jag att det är ganska lätt att förstå det hat och hänmdbegär mot makthavarna som nu finns i landet.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att processer mellan två civilpersoner kan dra ut på tiden är väl ett dåligt och vilseledande försvar

för varför en process mot de Gula PAD i Thailand

avseende occupationen och skadegörelsen av landets regeringskansli i sex månader drar ut på

tiden.

Enligt min mening var PADs ockupation, som genomfördes 2008, terrorism mot landet,

liksom de Gula PADs occupation av landets Internationella flygplats senare 2008.

Att sedan åklagare och domstolar väljer att inte ta upp dessa båda fall och fängsla de misstänkta ledarna, lika snabbt som man fängslar ledarna för de Rödas demonstrationer, för terrorism är ett mycket tydligt exempel på så kallad .

``Double standard` vid tillämpning av lagarna i Thailand.

Ett annat lika tydligt exempel är när domstolarna snabbt tog upp fallet med den röde premiärministern Samak för att han tagit betalt för att laga mat i ett Tv program, och dömde och avsatte honom för detta.

Att den nuvarande Gula regeringen Abhisits parti tog emot 257 miljoner baht från ett börsföretag

under en valrörelse för flera år sedan har myndigheterna också valt att inte ta upp.

När sedan folk som demonstrerar mot fusket och orättvisorna i landet blir beskjutna av landets militär och

80 dödas och nära 2000 skadas

tycker jag att det är ganska lätt att förstå det hat och hänmdbegär mot makthavarna som nu finns i landet.

Hej

Ja det är så bedrövligt att man ibland tvivlar på om Thailand någonsin kommer att få demokrati och opartiska domstolar.

Just domstolarna förvärrar läget katastrofalt, för när lagen används partipolitiskt och man helt öppet kan fria sina egna

och fälla andra för nästa precis samma brott så börjar nog även dom mest optimistiska tvivla på landets framtid politiskt.

Jag börjar nästan tro att det är både bättre och billigare att landet förblir en icke demokratisk nation med diktatur.

För att låtsas att landet är demokratiskt och hålla val kostar ju bara pengar och ställer till problem när resultatet "ska

rättas till" om det ändå bara är en part som får vinna.

Och det är samma sak med domstolarna som låtsas att alla har likhet inför lagen, men deras arbete är farsartat och påminner

mycket om motsvarigheterna i grannlandet Burmas och afrikas Zimbabwe.

Dom förkastar allt som är negativt för landets självutnämda ledare med hjälp av sina rymliga samveten och våldtäkter på

rättssystemet, och hjälper till att med samma rymliga samvete förfölja och försvåra oppositionen i dessa länder.

Mvh isan Lover

och förhalar ärenden som går emot deras uppdraggivares önskan, och är både snabba och uppfinnigsrika när det gäller mål mot

oppositionen i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd handlar inte om generella nyheter, utan är egentligen relaterad till upploppen i Bangkok.

Om ni vill skriva om "nya" nyheter, gör det i en ny tråd. Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att processer mellan två civilpersoner kan dra ut på tiden är väl ett dåligt och vilseledande försvar

för varför en process mot de Gula PAD i Thailand

avseende occupationen och skadegörelsen av landets regeringskansli i sex månader drar ut på

tiden.

Enligt min mening var PADs ockupation, som genomfördes 2008, terrorism mot landet,

liksom de Gula PADs occupation av landets Internationella flygplats senare 2008.

Att sedan åklagare och domstolar väljer att inte ta upp dessa båda fall och fängsla de misstänkta ledarna, lika snabbt som man fängslar ledarna för de Rödas demonstrationer, för terrorism är ett mycket tydligt exempel på så kallad .

``Double standard` vid tillämpning av lagarna i Thailand.

Ett annat lika tydligt exempel är när domstolarna snabbt tog upp fallet med den röde premiärministern Samak för att han tagit betalt för att laga mat i ett Tv program, och dömde och avsatte honom för detta.

Att den nuvarande Gula regeringen Abhisits parti tog emot 257 miljoner baht från ett börsföretag

under en valrörelse för flera år sedan har myndigheterna också valt att inte ta upp.

När sedan folk som demonstrerar mot fusket och orättvisorna i landet blir beskjutna av landets militär och

80 dödas och nära 2000 skadas

tycker jag att det är ganska lätt att förstå det hat och hänmdbegär mot makthavarna som nu finns i landet.

Hej IL,

Mitt inlägg var inget försvar. Möjligen en förklaring.

Inga röda har ännu åtalats för stormningen av ASEAN mötet förra året.

Att däremot vissa UDD-ledare häktas nu kan ha med deras våldsbenägenhet att göra.

En sittning är knappast att se som terrorism tycker jag. Oavsett om den sker på Rachaprasong eller på en flygplats.

Även om det kan diskuteras om en lamslagning av en flygplats är ett gränsfall - även om den är fredlig.

Tror att du är sjukligt fokuserad på orättvisor på fel grunder och borde försöka nyansera dig lite.

Att du tror att man häktar UDD-folk för terrorism för att de demonstrerat visar tydligt hur verklighetsfrånvänd din bild är.

Och även den bild du ger i övrigt visar med önskad tydlighet på din oförmåga att kritiskt granska information innan du sprider uppfattningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att processer mellan två civilpersoner kan dra ut på tiden är väl ett dåligt och vilseledande försvar

för varför en process mot de Gula PAD i Thailand

avseende occupationen och skadegörelsen av landets regeringskansli i sex månader drar ut på

tiden.

Enligt min mening var PADs ockupation, som genomfördes 2008, terrorism mot landet,

liksom de Gula PADs occupation av landets Internationella flygplats senare 2008.

Att sedan åklagare och domstolar väljer att inte ta upp dessa båda fall och fängsla de misstänkta ledarna, lika snabbt som man fängslar ledarna för de Rödas demonstrationer, för terrorism är ett mycket tydligt exempel på så kallad .

``Double standard` vid tillämpning av lagarna i Thailand.

Ett annat lika tydligt exempel är när domstolarna snabbt tog upp fallet med den röde premiärministern Samak för att han tagit betalt för att laga mat i ett Tv program, och dömde och avsatte honom för detta.

Att den nuvarande Gula regeringen Abhisits parti tog emot 257 miljoner baht från ett börsföretag

under en valrörelse för flera år sedan har myndigheterna också valt att inte ta upp.

När sedan folk som demonstrerar mot fusket och orättvisorna i landet blir beskjutna av landets militär och

80 dödas och nära 2000 skadas

tycker jag att det är ganska lätt att förstå det hat och hänmdbegär mot makthavarna som nu finns i landet.

Ett bra inlägg som jag helt håller med om och som förklarar varför jag aldrig kan ställa mig bakom sittande regering fullt ut, bara krasst konstatera att jag finner den bättre än andra nu existerande alternativ.

Intresant dock att Bossej anser att PADs aktioner var terrorism men han gav mig minuskarma häromdagen när jag skrev att det finns delar av dagens oppositionen som uppträder som terrorister. Double standard är tydligen något som inte bara Thailands regering använder när de tycker att det gynnar dem :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej IL,

Mitt inlägg var inget försvar. Möjligen en förklaring.

Inga röda har ännu åtalats för stormningen av ASEAN mötet förra året.

Att däremot vissa UDD-ledare häktas nu kan ha med deras våldsbenägenhet att göra.

En sittning är knappast att se som terrorism tycker jag. Oavsett om den sker på Rachaprasong eller på en flygplats.

Även om det kan diskuteras om en lamslagning av en flygplats är ett gränsfall - även om den är fredlig.

Tror att du är sjukligt fokuserad på orättvisor på fel grunder och borde försöka nyansera dig lite.

Att du tror att man häktar UDD-folk för terrorism för att de demonstrerat visar tydligt hur verklighetsfrånvänd din bild är.

Och även den bild du ger i övrigt visar med önskad tydlighet på din oförmåga att kritiskt granska information innan du sprider uppfattningar.

Hej

Jag tror att du har helt fel i denna fråga, och jag hoppas nästan att dom röda tar dig på orden och ockuperar och stänger

ner landets flygplatser med "fredliga sittningar" så att du får se hur detta skulle bemötas.

Det är helt enkelt inte fråga om vad dom gör utan vem som gör det som avgör om det är lagligt eller terrorism.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/security/182441/city-tensions-explosive

Lite bomber har briserat i Bangkok, tyvärr så skadades den oskyldiga (?) frukthandlaren och han pekade enligt polisen ut ett par UDD vakter som de som anlitat honom att ställa kärran framför BJT´s kontor,

Naturligtvis anser UDD och PT att det är militären som bränt av bomberna för att få behålla undantagstillståndet, the blame game har startat...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/security/182441/city-tensions-explosive

Lite bomber har briserat i Bangkok, tyvärr så skadades den oskyldiga (?) frukthandlaren och han pekade enligt polisen ut ett par UDD vakter som de som anlitat honom att ställa kärran framför BJT´s kontor,

Naturligtvis anser UDD och PT att det är militären som bränt av bomberna för att få behålla undantagstillståndet, the blame game har startat...

Fruitvendor??

Måste ha blivit en "bananasplitt(er)"

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste detta idag och tydligen är det fler än jag själv som tycker att Thailand riskerar att bli en diktatur.

Academic warns country is on road to dictatorship

Published: 28/06/2010 at 12:00 AM

Newspaper section: News

"Thailand is on the path to becoming a dictatorship and will face further rounds of political violence, a leading academic warns.

Thitinan Pongsudhirak, a regular contributor to the Bangkok Post who lectures on politics at Chulalongkorn University, said yesterday the government and the military are working together and exercising state power through the Centre for Resolution of the Emergency Situation.

He said the relationship has led to a state of authoritarianism."

"He said the military has been left alone to pursue its agenda, which includes buying weapons, and the government in return is allowed to feel secure in the knowledge it has the backing of the armed forces. The CRES is likely to remain an active force in the national administration until next year by citing the persistent, volatile security situation."

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"Who Really Killed the Red Shirts ?"

The True Facts Regarding the 10 April 2010 Incident

"Who Really Killed the Red Shirts ?"

On Saturday, 10 April 2010, the Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES), resolved to reclaim areas occupied by red shirt demonstrators. The incident resulted in violent clashes between the military and armed demonstrators ending with 842 injuries and 24 fatalities on both sides. Video footage gathered from numerous news agencies (domestic and international) covering the incident clearly shows that a group of armed terrorist militia from within the Red Shirt protesters instigated and provoked violence against the unarmed military. This group was heavily armed with high powered rifles and firearms, along with powerful explosives intent on targeting and firing on both the military and the demonstrators. The injuries and fatalities that resulted from the groups whose intention and actions can only be described as being premeditated terrorism with no regard for human life, public, or private property.

The Royal Thai Government, along with the CRES, have gathered all the video footage from the 10 April 2010 incident and produced one million video disks entitled "Who Really Killed the Red Shirts ?" for distribution in order to show the public the truth about this tragic incident.

The video footage can be downloaded from www.factreport.go.th

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt Thai Deputy Prime Minister Suthep har säkerhetsläget i landet förvärrats och undantagstillståndet måste förlängas.

"KUALA LUMPUR, June 29 (KUNA) -- The Thai government announced on Tuesday a state of high alert, and deployed the security forces in the capital two days after two bombs exploded in a wharehouse of the Thai Royal Army.

Thai Deputy Prime Minister Suthep Thueaksuban said in remarks to the media that the government would tighten its security measures and deploy forces in 40 posts around the country. The measure is in precaution to avoid acts of violence and chaos, he added.

The govnernment would extend the state of emergency in the county, which ends on July 7, he noted. (end) Aab.lb KUNA 291319 Jun 10NNNN "

http://www.kuna.net.kw/NewsAgenciesPublicSite/ArticleDetails.aspx?id=2097675&Language=en

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...