Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Resultatet hade ju varit bra mycket intressantare om undersökningen genomförts i hela landet och inte bara i norra och nordöstra Thailand. Sen verkar det som om PT genomfört den själv och inte anlitat något opinionsinstitut, vilket också känns lite märkligt.

Men de fick ju det resultat de var ute efter...

Hej

Ett par av frågorna var ju besvarade av Bangkokborna, men opinionsundersökningar i Thailand har ju inte samma värde som vi

är vana med i t.ex Sverige, p.g.a vissa anledningar som vi ju redan har tagit upp många gånger tidigare i andra trådar.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL,

visst är opinionsundrsökningar aningen osäkra, men den här känns extra osäker på grund av att den är utförd av ett parti, inte av ett etablerat opinionsinstitut, Den är begränsad till ett område där PTP/UDD iallafall tidigare har haft ett stort stöd, sen står det inget om hur många som tillfrågats.

Hade den genomförts över hela landet, av ett etablerat opinionsintistut med minsta 5000 svaranden hade resultaten varit mer intressanta.

Men, de visste vilket resultat de ville ha och fick ju det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jo dom röda får mycket stryk pga den ensidiga propagandan på TV, Radio och tidningar.

Bangkokborna behöver inte titta på TV. Dom kunde själva se det på plats ju

Svårt att styra den bilden som du antyder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte sett denna tidigare. PM Abhisit visar stort hjärta och mogenhet samt vilja till försoning, även med terroristerna.

Ser fram mot kommentarer!

Tack för dessa.. intressant att lyssna till. great.gif

Intressant också att studera olika ansiktsuttryck hos närvarande.

Det som suger är däremot att inte efterföljande mingel fanns bandat.

Det är ju där godiset delas ut i form av grodor, roligheter och insiktsfulla sanningar.

Satt också och funderade på hur det hade låtit om Dr T, Samak, Chalerm, Kasit eller den där

ambassadören i Washington hade varit PM. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

visst är opinionsundrsökningar aningen osäkra, men den här känns extra osäker på grund av att den är utförd av ett parti, inte av ett etablerat opinionsinstitut, Den är begränsad till ett område där PTP/UDD iallafall tidigare har haft ett stort stöd, sen står det inget om hur många som tillfrågats.

Hade den genomförts över hela landet, av ett etablerat opinionsintistut med minsta 5000 svaranden hade resultaten varit mer intressanta.

Men, de visste vilket resultat de ville ha och fick ju det.

Det tror jag IL visste redan när han kopierade in texten.. Han hade lika gärna kunnat hitta på undersökningens slutsatser själv. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej

Det beror nog mest på vilken information man är intreserad av, den som stöder den omoraliskt tillkommna regeringen och

deras dödande för att behålla makten, eller oppositionens kamp för fria val och en moraliskt oantastligt tillsatt

regering.

Men här på MPR kan ju båda sidor få till sig det dom söker, eftersom vi har hela det politiska registret i Thailand ifrån

höger till vänster representerat, och det är väl bra? Eller föredrar du att bara en sida ska komma till tals?

Mvh Isan lover"

Nej, IL, jag föredrar att båda sidor får komma till tals, och det har dom ju fått gjort här på MPR.

Från MC, Buzz, Atom, andersbangkok, old wolf och några till har det kommit mycket läsvärt, men från er på andra kanten har det bara varit svammel om propaganda med mera. Ni har inte haft något matnyttigt att komma med. Det blir tröttsamt i längden, dessutom svarar du aldrig på frågor. Du kan förmodligen inte.

Men var och en får ju ha sin åsikt, även du. Den nuvarande regeringen är alltså omoralisk, dom dödar folk med mera.jojo!

Det är väl bra att folk kämpar för demokrati, men låt dom då göra det på ett annat sätt än dom gjorde nu. Som man kan se av valet i Bangkok, så verkar ju de dina ha förlorat ganska kraftigt.

Jag orkar inte hålla på och skriva om det här, allt har ju stötts och blötts tidigare. Men du och din klick är dom mest enögda fanatiker som finns.

Det är däremot inte dom vars jag har läst med intresse här. Dom har ju även kritiserat regeringen.

Möljis

Ändrades av Surin P3
Otrevlighet borttagen
Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, hur är det med undantagstillstånden som fortfarande råder i en hel del provinser. Gäller det fortfarande utegångsförbud i dessa provinser?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, hur är det med undantagstillstånden som fortfarande råder i en hel del provinser. Gäller det fortfarande utegångsförbud i dessa provinser?

Nej, inte i Bkk iaf.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte i Bkk iaf.

MVH Tommy

Nej det vet jag, tänkte mer på andra ställen, t.ex Nakhon Sawan då jag ska åka dit i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det vet jag, tänkte mer på andra ställen, t.ex Nakhon Sawan då jag ska åka dit i veckan.

Hävdes förra söndagen i samtliga provinser.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För folk i Bangkok eller på genomresa. Två intressanta event på FCCT.

http://fccthai.com/items/313.html

http://fccthai.com/items/316.html

Jag planerar att gå den 10:e iaf.

Det lär vara fullproppat med folk gissar jag. smile.gif

Perfekt ställe att lägga en granat om man är oppositionell och vill ha ihjäl utländska journalister som filmat "fel".

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej, IL, jag föredrar att båda sidor får komma till tals, och det har dom ju fått gjort här på MPR.

Från MC, Buzz, Atom, andersbangkok, old wolf och några till har det kommit mycket läsvärt, men från er på andra kanten har det bara varit svammel om propaganda med mera. Ni har inte haft något matnyttigt att komma med. Det blir tröttsamt i längden, dessutom svarar du aldrig på frågor. Du kan förmodligen inte.

Men var och en får ju ha sin åsikt, även du. Den nuvarande regeringen är alltså omoralisk, dom dödar folk med mera.jojo!

Det är väl bra att folk kämpar för demokrati, men låt dom då göra det på ett annat sätt än dom gjorde nu. Som man kan se av valet i Bangkok, så verkar ju de dina ha förlorat ganska kraftigt.

Jag orkar inte hålla på och skriva om det här, allt har ju stötts och blötts tidigare. Men du och din klick är dom mest enögda fanatiker som finns.

Det är däremot inte dom vars jag har läst med intresse här. Dom har ju även kritiserat regeringen. Men det har du väl inte kunnat se genom dina kommunistglasögon

Möljis

Hej

Bra att vi är överens om att båda sidor ska komma till tals, och att alla har rätt till sin egen åsikt.

Sedan vad det gäller detta du skrev, "Det är väl bra att folk kämpar för demokrati, men låt dom då göra det på ett annat

sätt än dom gjorde nu. Som man kan se av valet i Bangkok, så verkar ju de dina ha förlorat ganska kraftigt." det är inte

omöjligt att du har rätt på kort sikt, men för mig är målet demokrati och fria val så viktigt att man får leva med det i så

fall och se det mer långsiktigt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det lär vara fullproppat med folk gissar jag. smile.gif

Perfekt ställe att lägga en granat om man är oppositionell och vill ha ihjäl utländska journalister som filmat "fel".

Vad kul det var, buzzen!

Har det inte hänt något på ett tag så kan man ju iaf få föreslå och / eller hoppas på att det händer något.

Var det inte du som förut skrev så här:

Nej Moo.. inte längre.

Det finns hur mycket material tillgängligt som helst som visar precis vad som de händer.

Av utländska medier och vanliga människor som filmar.

Problemet är att folk, så som du, inte vill se utan tror en himla massa.

P.g.a det dör människor nu. Och det är så himla onödigt.

- men det är kanske jag som missförstår och i så fall ber jag om ursäkt.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Som man kan se av valet i Bangkok, så verkar ju de dina ha förlorat ganska kraftigt." det är inte

omöjligt att du har rätt på kort sikt, men för mig är målet demokrati och fria val så viktigt att man får leva med det i så

fall och se det mer långsiktigt.

Mvh Isan lover

Tror du valet i Bangkok var demokratiskt och fritt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul det var, buzzen!

Har det inte hänt något på ett tag så kan man ju iaf få föreslå och / eller hoppas på att det händer något.

Var det inte du som förut skrev så här:

- men det är kanske jag som missförstår och i så fall ber jag om ursäkt.

mvh GD

Ja, du missförstog. Ursäkt godtagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Distriktsval i Bangkok igår. Förra gången tror jag PPP/PT fick majoritet i 10/15 distrikt. Igår i endast 3 medan Demokraterna plockade hem 10 stycken. Demonstrationerna har nog satt sina spår.

Hur går dessa val till? Finns info någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

För övrigt så tycker jag att denna tråd har varit väldigt intressant med mycket tänkvärt från bägge sidor, mycke skit oxå =)!

Håller helt med dig. Läste just en del.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Snart kommer nog ytterligare två bannade kappvändare och vill vara med

och ta del av innehållet i syltburken.

*************************************************************

The executive committee of the Puea Thai Party on Monday resolved to expel two MPs for violating the party resolution on the no-confidence vote, party spokesman Prompong Nopparit said.

The two MPs are Porapol Adireksarn of Saraburi and Jumpot Boonyai of Sakon Nakhon.

Mr Prompong said Mr Porapol and Mr Jumpot voted in support of Prime Minister Abhisit Vejjajiva and five other ministers in the recent no-confidence vote in violation of Puea Thai's resolution that its MPs should vote against all of them.

This was a serious breach of party discipline, he said.

*******************************************************************

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo dom röda får mycket stryk pga den ensidiga propagandan på TV, Radio och tidningar.

Blind eller??? Efter att ha pratat med många BKK-bor så drar jag helt andra slutsatser.

Man är helt enkel trött och förbannad för att BKK först har varit en belägrad stad, stadens rykte har svärtats ner och inte minst; delar har förstörts genom brand och allmän förstörelse.

Titta bara på hur många som frivilligt ställt upp och återställt det som mobben skitat ner.

Det är svårt att tro att alla dessa människor skulle ha något förbarmande med de röda som grupp.

Det är klart att detta avspeglas i valresultatet. Trodde du något annat? Trodde du att PTP skulle få fler väljare efter detta?

Det är synd att vissa av de röda ställde till det för alla. Det behövs en stark opposition som har förtroende.

Jag tror det tar en tid innan någon, annan än de röda själva, har respekt för deras åsikter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...