Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

kör på det, misstag gör vi alla.

Vart hän ska du på semestern?

Ok.. så du och MC är kvitt...

Då är det bara lilla jag kvar.. :)

Absolut inte, vore ju skönt för Maichai om hans teori stämde. Dock han den ende som tror på den förutom du.

mao eran LOL teori som jultomten hitta på.

Kan du visa mig vad du har för grund till denna hallicunation?

Mig veterligen har ingen annan påstått att jag tror denna "teori".

Inte heller har jag skrivit detta någonstans.

Så. minnesproblem igen? crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då är det bara lilla jag kvar.. smile.gif

Kan du visa mig vad du har för grund till denna hallicunation?

Mig veterligen har ingen annan påstått att jag tror denna "teori".

Inte heller har jag skrivit detta någonstans.

Så. minnesproblem igen? crazy.gif

Verkar som ett återfall i Twitteritisen, tycker jag. smile.gif

Som tidigare drabbad kan jag vederlägga att sjukdomen är behandlingsbar.

Det finns ett väl beprövat danskt demensmedel som snabbt återtar twitteritisen till kontrollerbara nivåer.

Biverkningar är oproportionerlig ömkan för andra människors livsöden. Speciellt danskars.

Den som behöver källa kan PMa mig om twitterlänk. smile.gif

Ta gärna det danska undermedlet på en gång. Ta ej förmycket, biverkningar i form av sluddrigt tal, dåligt balanssinne men framförallt dåligt omdöme kan visa sig i sådana fall.

I fall du redan medicinerat under dagen så ger jag rådet att genast upphöra. Senaste inläget kan vara ett tecken på sådan överdosering. smile.gif

Edit: Verkar inte som du lider av biverkningar!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. så du och MC är kvitt...

Då är det bara lilla jag kvar.. :)

Kan du visa mig vad du har för grund till denna hallicunation?

Mig veterligen har ingen annan påstått att jag tror denna "teori".

Inte heller har jag skrivit detta någonstans.

Så. minnesproblem igen? crazy.gif

Nej buzzen du har inte sagt eller hållt med om den teorin mig veterligen, och därmed så ber jag ödmjukast om ursäkt att ha slängt ur mig en sådan fasanfull beskyllning ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej buzzen du har inte sagt eller hållt med om den teorin mig veterligen, och därmed så ber jag ödmjukast om ursäkt att ha slängt ur mig en sådan fasanfull beskyllning ;)

Bra... ta nu och njut av din semester och koppla ur all elektronik. Ja... ta lite ledigt. B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej buzzen du har inte sagt eller hållt med om den teorin mig veterligen, och därmed så ber jag ödmjukast om ursäkt att ha slängt ur mig en sådan fasanfull beskyllning wink.gif

Fantastiskt! Ursäkten godtagen. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra... ta nu och njut av din semester och koppla ur all elektronik. Ja... ta lite ledigt. B)

4 veckors arbete kvar, 7 juli drar det iväg till Thailand :drinks:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eemergency to remain: PM

Situation is back to normal but SOE will be maintained for some time as govt fears there could be fresh unrest, premier says; Cabinet reshuffle draws disappointment, while observers see cracks in ruling Democrat Party

The political situation was back to normal - but it was necessary for the government to maintain the state of emergency for a time yet due to fears of fresh unrest, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said yesterday.

At the same time, observers see cracks in his ruling Democrat Party after the latest cabinet shake-up.

Speaking at the World Economic Forum on East Asia in Ho Chi Minh City yesterday, Abhisit said Thailand was back to normal, stable and secure.

It was the premier's first foreign trip since the riots and unrest sparked by the red-shirt group over the past two months. Abhisit had skipped all previous foreign trips, including an Asean summit in Hanoi in April, saying he would miss this one if the country had not returned to normalcy.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/07/politics/Eemergency-to-remain-PM-30131013.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Lägger in en länk med opinionsundersökningar som visar att 92% av befolkningen i norr och nordost tror att det var militären som sköt dom röda.

Och att 79% av människorna i norr och nordost tror att dom röda var oskyldiga, och att bara 12% tror att dom röda startade bränderna i Bangkok.

I Bangkok tror 19.48% att dom röda var oskyldiga vid bränderna, och 38% att dom var skyldiga.

I norr och nordost tyckte 83% att tillslaget mot dom röda var grymmt och inhumant, och i Bangkok var det 74% som tyckte det samma.

51% säger sig stödja demokraterna i Bangkok, 46% Puea Thai, 3% BJT.

Motsvarande siffror i Norr och Nordost var 79% Puea Thai, 12% demokraterna, 9% BJT.

Dessa siffror får man väl som vanligt ta med en nypa salt eller två eftersom det inte finns fasta telefonförbindelser överallt ute på landsbygden o.s.v.

Men dom är ändå värda lite uppmärksammhet, för det har ju spekulerats i vem som skulle förlora eller tjäna på dom tragiska händelserna i landet.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/180264/puea-thai-poll-soldiers-kill-red-shirts

Mvh Isan Lover

Några kommentarer;

1. Det är väl skönt att i dessa tider då censurdebatten och påståenden flödar från vissa här om att regeringen endera undanhållit information eller givit information (den är dessutom mer saklig när den sänds i Vietnam, Kambodja, Laos och Burma :crazy: ) att då detta visas. Jag ser det som tecken på att det är en öppen debatt med rimligt fria media.

2. Det hade varit intressant att se hur många som svarat. Det påverkar i allra högsta grad tolkningen av resultaten.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja du är ju den ENDA på forumet som medvetet ljugit. Att du sen sprider desinformation om olika händelser sker ju ofta också. Men andras fel eller misstag vill du så gärna påpeka men dina egna blundar du för som vanligt. Som sagt var, Du är fortfarande den enda som medvetet ljugit på forumet.

Ha en trevlig semester ;)

August Strindberg skrev en roman med en titel som passar detta uttalande.

Boken sluta med "Min älskade, jag har hämnats, vi är kvitt"

Kan vara värt för dig att fundera över.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Eemergency to remain: PM

Situation is back to normal but SOE will be maintained for some time as govt fears there could be fresh unrest, premier says; Cabinet reshuffle draws disappointment, while observers see cracks in ruling Democrat Party

The political situation was back to normal - but it was necessary for the government to maintain the state of emergency for a time yet due to fears of fresh unrest, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said yesterday.

At the same time, observers see cracks in his ruling Democrat Party after the latest cabinet shake-up.

Speaking at the World Economic Forum on East Asia in Ho Chi Minh City yesterday, Abhisit said Thailand was back to normal, stable and secure.

It was the premier's first foreign trip since the riots and unrest sparked by the red-shirt group over the past two months. Abhisit had skipped all previous foreign trips, including an Asean summit in Hanoi in April, saying he would miss this one if the country had not returned to normalcy.

http://www.nationmul...M-30131013.html

Han kan inte åka till World Economic Forum on East Asia och säga att det är en lång väg kvar att gå. Han säger det han måste säga vid ett sådant tillfälle.

Jag tolkar siffrorna i stödet för regeringen (24,"%) att det är otrevligt lågt. Att 60,6% inte har en uppfattning tolkar tydligen vissa som att 60% inte vill uttala sig mot militären.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Skulle vara intressant att veta var jag medvetet ljugit? Men en länk till det och en förklaring från dig vad som är lögn är kanske för mycket att begära så här på en söndagseftermiddag?

Bry dig inte! Jag och uppenbarligen många med mig uppskattar mycket din rapportering! Stort tack!

Vi vet att han snackar goja och vi ler åt hans förtvivlade försök att varar hang-around till IL...det går inget vidare. Låt honom hållas.

Ingemar Stenmarks bevingade ord "det är inge idé att förklara för en som int begriper"; det stämmer bra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

har inte sett denna tidigare. PM Abhisit visar stort hjärta och mogenhet samt vilja till försoning, även med terroristerna.

Ser fram mot kommentarer!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

kör på det, misstag gör vi alla.

Vart hän ska du på semestern?

Bor man i Thailand större delen av året så lockar Sverige och svensk sommar, det blir till att åka "him" och vara social med släkt och vänner. Sen ryktas det att värmen kommit till norden, jag har dock ingen trovärdig källa till det ryktet och thailändarna jag pratar med menar att 20 grader inte är varmt, det är skitkallt enligt dem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Några kommentarer;

1. Det är väl skönt att i dessa tider då censurdebatten och påståenden flödar från vissa här om att regeringen endera undanhållit information eller givit information (den är dessutom mer saklig när den sänds i Vietnam, Kambodja, Laos och Burma :crazy: ) att då detta visas. Jag ser det som tecken på att det är en öppen debatt med rimligt fria media.Men har vi inte redan sett ifrån flera undersökningar att det inte är fri media i Thailand? Vad jag såg så blir den kallad partly free som bäst. Sen att du känner att den är "rimgigt" fri är ju såklart upp till dig.

2. Det hade varit intressant att se hur många som svarat. Det påverkar i allra högsta grad tolkningen av resultaten.

För övrigt så tycker jag att denna tråd har varit väldigt intressant med mycket tänkvärt från bägge sidor, mycke skit oxå =)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fortsätt att ge oss bra info, MC, lägg inte av med att skriva här.

Från IL-klicken får man ingen vettig info, men det får man från dig.

Möljis

Hej

Det beror nog mest på vilken information man är intreserad av, den som stöder den omoraliskt tillkommna regeringen och

deras dödande för att behålla makten, eller oppositionens kamp för fria val och en moraliskt oantastligt tillsatt

regering.

Men här på MPR kan ju båda sidor få till sig det dom söker, eftersom vi har hela det politiska registret i Thailand ifrån

höger till vänster representerat, och det är väl bra? Eller föredrar du att bara en sida ska komma till tals?

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

har inte sett denna tidigare. PM Abhisit visar stort hjärta och mogenhet samt vilja till försoning, även med terroristerna.

Ser fram mot kommentarer!

Hej

Det kanske beror på att det inte finns några terrorister?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Distriktsval i Bangkok igår. Förra gången tror jag PPP/PT fick majoritet i 10/15 distrikt. Igår i endast 3 medan Demokraterna plockade hem 10 stycken. Demonstrationerna har nog satt sina spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Distriktsval i Bangkok igår. Förra gången tror jag PPP/PT fick majoritet i 10/15 distrikt. Igår i endast 3 medan Demokraterna plockade hem 10 stycken. Demonstrationerna har nog satt sina spår.

Jo dom röda får mycket stryk pga den ensidiga propagandan på TV, Radio och tidningar.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jo dom röda får mycket stryk pga den ensidiga propagandan på TV, Radio och tidningar.

Lite svårt att skylla på propagandan i just Bangkok eftersom folk faktiskt har kunnat se och uppleva de senaste tidens händelser på plats. Tycker det är direkt oförskämt att hela tiden prata om och skylla på propaganda och därmed antyda att alla thailändare är lättlurade puckon som inte kan tänka själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Distriktsval i Bangkok igår. Förra gången tror jag PPP/PT fick majoritet i 10/15 distrikt. Igår i endast 3 medan Demokraterna plockade hem 10 stycken. Demonstrationerna har nog satt sina spår.

Det var visst 11 av 14 för PT förra gången: Puea Thai candidates had previously dominated councillor seats in 11 of the 14 Bangkok districts.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/38315/democrats-dominate-city-polls

Var med frugan när hon röstade igår, lite nyfiken på hur processen ser ut.

Såg ut precis som när jag röstade hemma senast.

De kollade leg och visade vilket tält hon skulle gå till, antecknade att hon röstat, sen gick hon till ett bås där hon röstade och sedan lämnade hon in sitt val i en låda för röstsedlarna.

Bangkhen där vi bor har alltid vart på "den andra sidan" i tidigare val, frugan är lite förvånad att Demokraterna vann eftersom många av de svinrika som bor här stöder PT.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Distriktsval i Bangkok igår. Förra gången tror jag PPP/PT fick majoritet i 10/15 distrikt. Igår i endast 3 medan Demokraterna plockade hem 10 stycken. Demonstrationerna har nog satt sina spår.

Efter sådana här händelser som har utspelats sig i Bangkok de senaste tre månaderna brukar folk tendera att välja "Konservativt" och stödja det sittande alternativet.

Hade PT fått sin vilja igenom med en nyval inom en månad hade de kanske skrapat ihop 15% av rösterna och nästan uteslutande i de norra delarna medan de som var tveksamma , enligt en annan undersökning som länkades till här igår var hela 60%, förmodligen hade valt det sittande regerings alternativet.

Ibland är det kanske tur att man inte får som man vill...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Lägger in en länk med opinionsundersökningar som visar att 92% av befolkningen i norr och nordost tror att det var militären som sköt dom röda.

Och att 79% av människorna i norr och nordost tror att dom röda var oskyldiga, och att bara 12% tror att dom röda startade bränderna i Bangkok.

I Bangkok tror 19.48% att dom röda var oskyldiga vid bränderna, och 38% att dom var skyldiga.

I norr och nordost tyckte 83% att tillslaget mot dom röda var grymmt och inhumant, och i Bangkok var det 74% som tyckte det samma.

51% säger sig stödja demokraterna i Bangkok, 46% Puea Thai, 3% BJT.

Motsvarande siffror i Norr och Nordost var 79% Puea Thai, 12% demokraterna, 9% BJT.

Dessa siffror får man väl som vanligt ta med en nypa salt eller två eftersom det inte finns fasta telefonförbindelser överallt ute på landsbygden o.s.v.

Men dom är ändå värda lite uppmärksammhet, för det har ju spekulerats i vem som skulle förlora eller tjäna på dom tragiska händelserna i landet.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/180264/puea-thai-poll-soldiers-kill-red-shirts

Mvh Isan Lover

Resultatet hade ju varit bra mycket intressantare om undersökningen genomförts i hela landet och inte bara i norra och nordöstra Thailand. Sen verkar det som om PT genomfört den själv och inte anlitat något opinionsinstitut, vilket också känns lite märkligt.

Men de fick ju det resultat de var ute efter...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En "Britt" och en "Aussie" kan se fram mot ytterligare 1 vecka i finkan under tiden som deras göranden under de "Rödas" demonstrationer utreds.

De anklagas bland annat för att ha uppmanat till våldsamheter...

Om de döms kan det bli upp till 2 år på vatten och ris.

The Criminal Court has extended the detention of an Australian and a Briton, as their actions during last month's red shirt protests are investigated, including allegations they incited violence.

Mr Savage (passande namn?) kan ses på youtube där han bland annat säger "We're gonna smash the Central[World] Plaza, we're gonna loot everything, gold, watches, everything, and then we're gonna burn it to the ground."

Ser ut som han kommer att får fira 50 års dagen på kåken.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter sådana här händelser som har utspelats sig i Bangkok de senaste tre månaderna brukar folk tendera att välja "Konservativt" och stödja det sittande alternativet.

Det som hände igår var väl precis tvärtom?

De sittande fick foten ut på gatan och Demokraterna tar strax över ;):whistle:

Förstår vad du menar ändå, tror jag...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som hände igår var väl precis tvärtom?

De sittande fick foten ut på gatan och Demokraterna tar strax över ;):whistle:

Förstår vad du menar ändå, tror jag...

MVH Tommy

Sorry, det sittande regeringsalternativet ska det vara. Det stödet fortplantar sig snabbt ner i nivårena och att folket i Bangkok är rejält trötta på PTP/UDD var väl ingen större skräll.

Som nam naa, heter det väl?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...