Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Anar jag inte visa förstadium till Twittervitis här på forumet? wink.gif

Som tidigare drabbad kan jag vederlägga att sjukdomen är behandlingsbar.

Det finns ett väl beprövat danskt demensmedel som snabbt återtar twitteritisen till kontrollerbara nivåer.

Biverkningar är oproportionerlig ömkan för andra människors livsöden. Speciellt danskars.

Den som behöver källa kan PMa mig om twitterlänk. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och att 79% av människorna i norr och nordost tror att dom röda var oskyldiga, och att bara 12% tror att dom röda startade bränderna i Bangkok.

I Bangkok tror 19.48% att dom röda var oskyldiga vid bränderna, och 38% att dom var skyldiga.

Fantastiskt. TIT. :)

Men det var det jag trodde hela tiden!

Och det var egentligen gula anhängare som brände ner Ampheur i Udon, Ubon, Konkaen, Mukdahan etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Föressten, är Kasit ens medlem i PAD?

Ok.. tar tillbaka.. såg just den här.

http://uk.asiancorre...itics-what.html

Grodmannen får man börja kalla honom. :)

Att han är FM visar hur taskigt ställt det är med tillgången på bra folk i politiska kretsar i Thailand.

Rätt skall väl vara rätt. Du frågade om Kasit var medlem i PAD och visade sedan själv till en länk att han är det. I artikeln stod det följande:

Kasit Piromya, former Ambassador to Washington and Tokyo, and now a supporter of the People’s Alliance for Democracy.

Jag är inte heller någon fan av Kasit, men som sagt jag har inte sett nånstans att han är medlem i PAD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt skall väl vara rätt. Du frågade om Kasit var medlem i PAD och visade sedan själv till en länk att han är det. I artikeln stod det följande:

Kasit Piromya, former Ambassador to Washington and Tokyo, and now a supporter of the People’s Alliance for Democracy.

Jag är inte heller någon fan av Kasit, men som sagt jag har inte sett nånstans att han är medlem i PAD.

Ok. Så han är supporter, inte medlem.

Då är ju nästa fråga... finns fog för kritiken mot honom för hans medverkan på scen?

Vad är rimligt att kritisera honom för, egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/local/180333/survey-60-take-no-political-sides

När kommer Thailands "Tysta" majoritet att sätta ner foten emot landets stolliga politiker?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Så han är supporter, inte medlem.

Då är ju nästa fråga... finns fog för kritiken mot honom för hans medverkan på scen?

Vad är rimligt att kritisera honom för, egentligen?

Här är hela hans politiska karriär, men inte vad han egentligen sa i samband med flygplatsockupationen, om citaten var tagna ur sitt sammanhang.

http://www.th4u.com/kasit_piromya.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är hela hans politiska karriär, men inte vad han egentligen sa i samband med flygplatsockupationen, om citaten var tagna ur sitt sammanhang.

http://www.th4u.com/kasit_piromya.htm

I wonder what buddha amulet Kasit is wearing. the guy's survived another reshuffle scare. 12:49 AM Jun 4th via Twitterrific

Man kan ju börja undra...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

SCENARIOS - Is Thailand headed for peace or protests?

Thai Prime Minister Abhisit Vejjajiva won some breathing space in parliament this week and can now focus on addressing a yawning social divide that erupted into the bloodiest chapter in Thailand's recent history.

http://in.reuters.com/article/idINIndia-49041220100604

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig studie i skolgårdsbeteende här just nu.

Person A och person B argumenterar/bråkar.

...Person W då? Han sitter bara och är snuskigt dryg och arrogant på en sådant sätt bara tonåringar kan vara..

Har inget problem med att Serath ljuger/förvanskar/missminner sig om det ena eller andra, bara han är lycklig i sin värld. Problemet är när Serath hävdar att jag står bakom något uttalande eller som är skrivet här på forumet och aggresivt förföljer mig i inlägg efter inlägg och kräver att jag ska besvara/försvara något som någon annan medlem skrivit?

Redan efter mitt första svar kunde han ju ha kollat upp att det faktiskt var en annan medlem som skrev det han hävdade att jag skrev och saken hade varit utagerad och sorterat i dokumentet misstag. Nej istället fortsätter han aggresivt att kräva svar av mig och kryddar det hela med ytterligare lögner/förvanskningar/missminnelser innan han gör vad han borde gjort från början, kollat upp vem som faktiskt skrev det han påstod att jag skrev.

Martyr tänker jag inte bli men jag funderar på om jag inte ska bli allmän trådfjant istället nu när Bananen lämnat? Alterativt se allt från den superröda sidan?

Men först ska jag ha semester!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget problem med att Serath ljuger/förvanskar/missminner sig om det ena eller andra, bara han är lycklig i sin värld. Problemet är när Serath hävdar att jag står bakom något uttalande eller som är skrivet här på forumet och aggresivt förföljer mig i inlägg efter inlägg och kräver att jag ska besvara/försvara något som någon annan medlem skrivit?

Redan efter mitt första svar kunde han ju ha kollat upp att det faktiskt var en annan medlem som skrev det han hävdade att jag skrev och saken hade varit utagerad och sorterat i dokumentet misstag. Nej istället fortsätter han aggresivt att kräva svar av mig och kryddar det hela med ytterligare lögner/förvanskningar/missminnelser innan han gör vad han borde gjort från början, kollat upp vem som faktiskt skrev det han påstod att jag skrev.

Martyr tänker jag inte bli men jag funderar på om jag inte ska bli allmän trådfjant istället nu när Bananen lämnat? Alterativt se allt från den superröda sidan?

Men först ska jag ha semester!

Ja du är ju den ENDA på forumet som medvetet ljugit. Att du sen sprider desinformation om olika händelser sker ju ofta också. Men andras fel eller misstag vill du så gärna påpeka men dina egna blundar du för som vanligt. Som sagt var, Du är fortfarande den enda som medvetet ljugit på forumet.

Ha en trevlig semester ;)

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundratals fängslade utan åtal

Hundratals politiska aktivister i Thailand hålls fortfarande fängslade utan formella åtal efter de omfattande demonstrationerna mot regeringen som utfördes av "rödskjortorna" i mitten av maj.

Människorättsgrupper, bland dem Amnesty, varnar för att regimen kringgår grundläggande mänskliga rättigheter genom att utnyttja undantagslagarna som fortfarande råder i en tredjedel av landet. Oro uttrycks även över att flera fångar hålls isolerade.

Thailands premiärminister Abhisit Vejjajiva antydde dock på söndagen att undantagslagarna avskaffas.

– Vi måste inse att även om läget åter börja verka normalt, så finns fortfarande problemen med terrorism och säkerhet, sade Abhisit i ett tv-sänt tal.

– Vi överväger rätt tidpunkt för att frångå undantagstillståndet.

Vejjajiva säger också, enligt Reuters, att ett nyval kan komma att genomföras i början av nästa år om alla parter samarbetar. Ett nyval var kärnfrågan vid demonstrationerna.

Våldsamheterna kulminerade den 19 maj, då även utegångsförbud infördes. 89 dödades, de flesta civila, och nästan 1 900 skadades vid sammandrabbningar mellan regimkritiska "rödskjortor" och poliser och soldater.

T

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article7251508.ab

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt skall väl vara rätt. Du frågade om Kasit var medlem i PAD och visade sedan själv till en länk att han är det. I artikeln stod det följande:

Kasit Piromya, former Ambassador to Washington and Tokyo, and now a supporter of the People’s Alliance for Democracy.

Jag är inte heller någon fan av Kasit, men som sagt jag har inte sett nånstans att han är medlem i PAD.

Förmodligen dumma frågor, men jag måste ställa dom.

Är medlemsmatrikeln för PAD tillgänglig så att man kan granska vilka medlemmar de har?

På vilket vis är det bättre i fallet Kasit om han är en aktiv supporter av PAD än om han är medlem?

Så här tänker jag. Efter uppträdandet för de gula vet "alla" att Kasit stöder PAD, vad har medlemsskapet för relevans i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen dumma frågor, men jag måste ställa dom.

Är medlemsmatrikeln för PAD tillgänglig så att man kan granska vilka medlemmar de har?

På vilket vis är det bättre i fallet Kasit om han är en aktiv supporter av PAD än om han är medlem?

Så här tänker jag. Efter uppträdandet för de gula vet "alla" att Kasit stöder PAD, vad har medlemsskapet för relevans i så fall.

Jo så är det nog i övriga världen, på MPR måste man dock ha foto bevis på hans medlemskort.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpo...political-sides

När kommer Thailands "Tysta" majoritet att sätta ner foten emot landets stolliga politiker?

Intressant kommentar till artikeln

Discussion 4 : 06/06/2010 at 02:24 PM4

Most Thai people know from judging their neighbor hood that a countrywide survey will show 60% of the citizen are against the military dictatorship, 20% can sway both ways 20% are positive to the present

regime

http://www.bangkokpost.com/news/local/180333/survey-60-take-no-political-sides

Kan man tolka det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du är ju den ENDA på forumet som medvetet ljugit. Att du sen sprider desinformation om olika händelser sker ju ofta också. Men andras fel eller misstag vill du så gärna påpeka men dina egna blundar du för som vanligt. Som sagt var, Du är fortfarande den enda som medvetet ljugit på forumet.

Ha en trevlig semester ;)

Skulle vara intressant att veta var jag medvetet ljugit? Men en länk till det och en förklaring från dig vad som är lögn är kanske för mycket att begära så här på en söndagseftermiddag?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant att veta var jag medvetet ljugit? Men en länk till det och en förklaring från dig vad som är lögn är kanske för mycket att begära så här på en söndagseftermiddag?

Behöver jag verkligen länka tråden?

Eller har ditt minne redan svikit dig, Ditt så kallade "experiment"

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath kanse syftar på detta

Tack Enis.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver jag verkligen länka tråden?

Eller har ditt minne redan svikit dig, Ditt så kallade "experiment"

Ahhh, det sved tydligen så mycket att vara den enda som gick på den förstår jag...

Men där erkände jag ju efter att antal timmar att vissa namn var utbytta, texten i sig var ju ett original.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh, det sved tydligen så mycket att vara den enda som gick på den förstår jag...

Men där erkände jag ju efter att antal timmar att vissa namn var utbytta, texten i sig var ju ett original.

Precis du ljög medvetet, Men kallar andra snabbt för lögnare.

Så vart vill du komma fram till med denna diskussion, Du har ju upprepade ggr kallat mig lögnare men så vitt jag vet så är du den enda som medvetet ljugit.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis du ljög medvetet, Men kallar andra snabbt för lögnare.

Så vart vill du komma fram till med denna diskussion, Du har ju upprapade ggr kallat mig lögnare men så vitt jag vet så är du den enda som medvetet ljugit.

Närminnet är inget vidare ser jag, den vita "T-shirten" och den "Ljusklädde" skytten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Närminnet är inget vidare ser jag, den vita "T-shirten" och den "Ljusklädde" skytten?

Jag sa fel vilket jag erkänt också. Det var dina "kompisar" som sagt Ljusklädd mm. Men du blev refererad till att ha sagt det av Siamnilsson. (Be mig inte leta upp posterna för jag orkar fan inte)

Det du sagt var "Plain cloths" och inte ljusklädd.

Men du envisas med att kalla mig lögnare för detta misstag, och upprepar det post efter post istället för att svara på min fråga om mystiska "pistol mannen"

Det du håller på med är ju bara ett sätt för dig att slippa diskussion om det viktiga, Istället håller du på med personliga attacker mot mig för denna felsägning eller minnes blunder.

Som sagt var, Vart vill du komma med denna diskussion om lögnare, Åter igen så vitt jag kan minnas är du den enda som medvetet ljugit men hela tiden kallar mig för lögnare.

för min del är denna diskussion nedlagd, snart kommer väl dina kompisar in och bombaderar mig igen i sedvanlig stil.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa fel vilket jag erkänt också. Det var dina "kompisar" som sagt Ljusklädd mm. Men du blev refererad till att ha sagt det av Siamnilsson. (Be mig inte leta upp posterna för jag orkar fan inte)

Det du sagt var "Plain cloths" och inte ljusklädd.

Men du envisas med att kalla mig lögnare för detta misstag, och upprepar det post efter post istället för att svara på min fråga om mystiska "pistol mannen"

Det du håller på med är ju bara ett sätt för dig att slippa diskussion om det viktiga, Istället håller du på med personliga attacker mot mig för denna felsägning eller minnes blunder.

Som sagt var, Vart vill du komma med denna diskussion om lögnare, Åter igen så vitt jag kan minnas är du den enda som medvetet ljugit men hela tiden kallar mig för lögnare.

för min del är denna diskussion nedlagd, snart kommer väl dina kompisar in och bombaderar mig igen i sedvanlig stil.

Ok, så du gjorde ett misstag och blandade ihop namnen.

Det gjorde jag också...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt att ge oss bra info, MC, lägg inte av med att skriva här.

Från IL-klicken får man ingen vettig info, men det får man från dig.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så du gjorde ett misstag och blandade ihop namnen.

Det gjorde jag också...

kör på det, misstag gör vi alla.

Vart hän ska du på semestern?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...