Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

GammalDansken

Men det är ok att "minnas fel"? Speciellt i samband med påståenden om andra?

X gånger i rad?

På ett forum där inlägg enkelt kan sökas efter via en knapptryckning.

Tycker du inte det är rätt att ställa krav på skribenter, att sådant de skriver om andra stämmer?

Måste säga att jag tycker det är sanslöst ryggradslöst att försvara fula beteenden.

Varför gör du det?

Vad menar du med att jag försvarar fula beteenden?

Läs igen så förstår att mitt inlägg handlar om hur beteenden beskrivs.

Men inte får det mig att påstå att du ljuger - bara att du inte läst rätt smiley.gif

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej MaiChai SehDaeng blev ju skjuten den 13 maj.

Dagen före, dvs den 12 maj skrev du ovanstående i inlägg nr 3383.

Såhär i efterhand måste jag säga att din källa verkade välunderrättad.

Tack Bossej! :great:

Jo, min källa inom militären har visat sig vara mycket välunderättad. Så även den här gången. Samtidigt så hoppas jag att alla förstår att jag inte kan namnge eller peka ut källan, inte ens för MPR medlemmarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst det någonstans, jag följde den här cirkusen hela våren 2006 på plats i Thailand. Vad skulle jag ha läst i BP?

Någonstans måste ju uppgifterna komma ifrån? För du har knappast pratat med varken kungen eller Thaksin, eller? Propaganda och tillrättalagda nyheter (i alla fall engelska sådana) sprids ofta vi Bangkok Post. Sedan är det ju klart att du kan ju ha fått informationen från hjärntvättade thailändare eller helt enkelt från någon som inte begriper bättre. Tro inte på vad du ser eller hör (speciellt inte från den censurerade, regeringskontrollerade thailändska pressen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Tack Bossej! :great:

Jo, min källa inom militären har visat sig vara mycket välunderättad. Så även den här gången. Samtidigt så hoppas jag att alla förstår att jag inte kan namnge eller peka ut källan, inte ens för MPR medlemmarna...

Bäst så. Den risken ska du absolut inte ta.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med att jag försvarar fula beteenden?

Läs igen så förstår att mitt inlägg handlar om hur beteenden beskrivs.

Men inte får det mig att påstå att du ljuger - bara att du inte läst rätt smiley.gif

Tja... inte läst rätt..

Serath drog en "lögn".

MC kallade honom "lögnare".

Du hoppar på MC men nämner inte ett ord om det faktum att Serath, på felaktiga grunder i ett antal inlägg i rad, utmålar MC negativt.

Jag kan alltså påstå vad jag vill om dig och hitta på allehanda saker om dig - det är ok - om jag i

efterhand bara förklarar att jag drabbats av minneslucka.

Men gud nåde den som kallar mig lögnare för detta.

Jag tycker att du försvarar ett fult beteende genom att inte kritisera det fula beteendet istället.

Om du tycker annorlunda, hur tycker du då att man ska "beskriva" Seraths beteende?

Och hur många gånger är det ok för mig att kalla dig hetsare innan det är ok för dig att påstå att jag ljuger?

1 gång? 3 gånger? Säg till precis innan det är försent är du snäll.

Varför förespråkar du personliga påhopp i otrevliga toner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Kasit sitter kvar. Starkt jobbat Abhisit suicide.gif

Jag gillar inte Kasit speciellt mycket. Tycker att han gjort bort sig, och regeringen, ordentligt några gånger.

Men hur menade du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Tja... inte läst rätt..

Serath drog en "lögn".

MC kallade honom "lögnare".

Du hoppar på MC men nämner inte ett ord om det faktum att Serath, på felaktiga grunder i ett antal inlägg i rad, utmålar MC negativt.

Jag kan alltså påstå vad jag vill om dig och hitta på allehanda saker om dig - det är ok - om jag i

efterhand bara förklarar att jag drabbats av minneslucka.

Men gud nåde den som kallar mig lögnare för detta.

Jag tycker att du försvarar ett fult beteende genom att inte kritisera det fula beteendet istället.

Om du tycker annorlunda, hur tycker du då att man ska "beskriva" Seraths beteende?

Och hur många gånger är det ok för mig att kalla dig hetsare innan det är ok för dig att påstå att jag ljuger?

1 gång? 3 gånger? Säg till precis innan det är försent är du snäll.

Varför förespråkar du personliga påhopp i otrevliga toner?

Har du sett GD kritisera någon av vänstergubbarna här någon gång. Nej, han håller alltid med dom och rycker ut till försvar när IL och hans lärljungar sprider sin sanning. (och då är inte sanningen så viktig, utan hur man vill att det ska vara).

Jag har läst hela denna tråd och har uppskattat all information som Maichai har bidragit med. :clapping: Ett stort tack till Maichai. :D

Det som Serallt har bidragit med klarar jag mig förutan. (Lika med noll tycker jag). :suicide::na:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du sett GD kritisera någon av vänstergubbarna här någon gång. Nej, han håller alltid med dom och rycker ut till försvar när IL och hans lärljungar sprider sin sanning. (och då är inte sanningen så viktig, utan hur man vill att det ska vara).

Jag har läst hela denna tråd och har uppskattat all information som Maichai har bidragit med. :clapping: Ett stort tack till Maichai. :D

Det som Serallt har bidragit med klarar jag mig förutan. (Lika med noll tycker jag). :suicide::na:

Mvh :wai:

Kenthamon

Dig går också utmärkt att klara sig utan. Vad har du bidragit med för inlägg med annat innehåll än ryggdunk till "högerkrafterna"? :suicide:

Tycker för övrigt att det säger lite om din intellektuella nivå när/om du tror att konflikten handlar om höger eller vänster. Jag har röstat borgerligt i alla val jag röstat i.

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han har ju viss terroristanstrykning.

Åh fan.. där ser man. Inte lätt att hålla reda på allt som händer.

Nåja... PTP har ju sådär 2-3 st direkta terrorister med i partiet.

Och resterande är väl sådana som Kasit, med anknytning.

Så om regeringen bara har en endaste halvt tvivelaktig gubbe med så får det ju nästan ses om något bra.

Eller hur? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Dig går också utmärkt att klara sig utan. Vad har du bidragit med för inlägg med annat innehåll än ryggdunk till "högerkrafterna"? :suicide:

Tycker för övrigt att det säger lite om din intellektuella nivå när/om du tror att konflikten handlar om höger eller vänster. Jag har röstat borgerligt i alla val jag röstat i.

Hur ska du ha det? Hur kan det finnas högerkrafter om det inte är frågan om höger/vänster. Kan du förklara.

Jag anser inte att jag bidragit med något i denna tråd, men jag reagerar när jag ser någon skriver bara skit och balanserar upp det med motskit om du förstår.

Därför tycker jag det är viktigt att ge kredit åt dom som bidrar med nåt matnyttigt som t.ex Maichai.

Mvh :wai:

Kenthamon

Ps. Skulle va kul att veta vilket borgerligt parti som du sympatiserar med.

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan.. där ser man. Inte lätt att hålla reda på allt som händer.

Nåja... PTP har ju sådär 2-3 st direkta terrorister med i partiet.

Och resterande är väl sådana som Kasit, med anknytning.

Så om regeringen bara har en endaste halvt tvivelaktig gubbe med så får det ju nästan ses om något bra.

Eller hur? :)

Skillnaden är ju att de i PTP kämpade för mer demokrati. Kasit och hans anhang förespråkade(eller förespråkar?) inskränkningar i demokratin.

Eller hur? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Skillnaden är ju att de i PTP kämpade för mer demokrati. Kasit och hans anhang förespråkade(eller förespråkar?) inskränkningar i demokratin.

Eller hur? ;)

När man läser vad du skriver här på MPR och ger pluskarma till, så låter du mer som en vänsterpartist. :whistle::crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska du ha det? Hur kan det finnas högerkrafter om det inte är frågan om höger/vänster. Kan du förklara.

Jag anser inte att jag bidragit med något i denna tråd, men jag reagerar när jag ser någon skriver bara skit och balanserar upp det med motskit om du förstår.

Därför tycker jag det är viktigt att ge kredit åt dom som bidrar med nåt matnyttigt som t.ex Maichai.

Mvh :wai:

Kenthamon

Ps. Skulle va kul att veta vilket borgerligt parti som du sympatiserar med.

Jag tog kanske i lite i överkant :wai:

Jag har röstat på alla utom KD. Just nu lutar det åt Maud då jag tycker C är de enda som inte fnaskar runt i mitten/vänster-träsket för tillfället. Men nu får vi ju inte diskutera sånt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag tog kanske i lite i överkant :wai:

Jag har röstat på alla utom KD. Just nu lutar det åt Maud då jag tycker C är de enda som inte fnaskar runt i mitten/vänster-träsket för tillfället. Men nu får vi ju inte diskutera sånt här.

No ploblem. Det är högt i tak på MPR. :dance1:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasit och hans anhang förespråkade(eller förespråkar?) inskränkningar i demokratin.

Jasså? Vilka inskränkningar förespråkar/de Kasit? crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va det inte nått om viktningen av röster och att outbildade skulle få mindre att säga till om?

Jag har inte hört något sådant om/från Kasit. Var har du fått detta ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hört något sådant om/från Kasit. Var har du fått detta ifrån?

Inte Kasit men från anhanget. De röda stackarna får ju klä skott för allt som individuella virrpannor i röda kläder gör och säger så för att någon rättvisa skall råda här på forumet bör Kasit få ta ansvar för allt som individuella byfånar i gula t-shirts gör och säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Kasit men från anhanget. De röda stackarna får ju klä skott för allt som individuella virrpannor i röda kläder gör och säger så för att någon rättvisa skall råda här på forumet bör Kasit få ta ansvar för allt som individuella byfånar i gula t-shirts gör och säger.

Det finns såvitt jag vet inget sånt förslag från vare sig PAD, deras parti eller demokraterna. Däremot finns det individer som har uttryckt sig så. de röda har för övrigt inga förslag om nånting, mer än upplösa parlamentet och nyval. Det gäller UDD såväl som PTP. Deras politiska program är fullständigt obefintligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns såvitt jag vet inget sånt förslag från vare sig PAD, deras parti eller demokraterna. Däremot finns det individer som har uttryckt sig så. de röda har för övrigt inga förslag om nånting, mer än upplösa parlamentet och nyval. Det gäller UDD såväl som PTP. Deras politiska program är fullständigt obefintligt.

PTP och UDD är väl sprunget från ett parti som har partiprogram men som blev upplöst? Demokraterna är väl dom som nu försöker skaffa sig sympatier genom att fortsätta det som bl.a. TRT startade och som gjorde att de blev så populära? Abhisits partiprogram? Att fortsätta Thaksins värv?

Vad gäller de mycket odemokratiska inslagen hos de gula.. Finns det inte en utbrytargrupp? Om de röda skall stå till svars för allt som görs i deras namn och i utbrytargrupper bör de gula och deras regering göra detsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

NHRC expects probe to take four months

A member of the National Human Rights Commission (NHRC) said yesterday that he expected its investigation into the recent political violence to be completed within four months.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/06/politics/NHRC-expects-probe-to-take-four-months-30130949.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

PTP och UDD är väl sprunget från ett parti som har partiprogram men som blev upplöst? Demokraterna är väl dom som nu försöker skaffa sig sympatier genom att fortsätta det som bl.a. TRT startade och som gjorde att de blev så populära? Abhisits partiprogram? Att fortsätta Thaksins värv?

Vad gäller de mycket odemokratiska inslagen hos de gula.. Finns det inte en utbrytargrupp? Om de röda skall stå till svars för allt som görs i deras namn och i utbrytargrupper bör de gula och deras regering göra detsamma.

Har du en länk till PTP:s partiprogram? UDD är inget parti, lika lite som PAD. Som jag sa förut, att det finns visa individer, ingen grupp, som uttalat tankar om röstvägning. Jag tror deras argument har varit att man de som betalar skatt skall ha flera röster. Detta finns dock inte med i något program eller bland några krav från PAD.

Sedan måste det väl vara positivt om demokraterna utvecklar det som var bra i tidigare politik. T ex ser till att sjukvårdsreformen blir finansierad. Tar fram ett skuldsaneringsprogram för att hjälpa de som blev skuldsatta under TRT. Satsar på fri utbildning och fria skolkläder m m.

Under sin tid vid makten, vilka politiska reformer genomförde PPP?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja... inte läst rätt..

... cut ...

Och hur många gånger är det ok för mig att kalla dig hetsare innan det är ok för dig att påstå att jag ljuger?

1 gång? 3 gånger? Säg till precis innan det är försent är du snäll.

Varför förespråkar du personliga påhopp i otrevliga toner?

Du får inget svar för det du håller på med är trams.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...