Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Serath,

var har jag sagt/skrivit att skytten hade vit t-shirt? En länk till ditt påstående tack.

Min kollega hävdar att Seh Daeng sköts från nära håll, hon var nämligen på plats. Den kultyp som han sköt med härhör inte från ett pricksyttevapen. Hade han skjutits med ett sådant från något av höghusen som ligger 4-600 meter från den plats där Seh Daeng sköts hade det inte blivit något kvar av han huvud.

Men hur särskiljer man nu regeringsammunitionen från andra ammunitionstyper, du som verkar var expert på området?

Fråga The Nation, det var dom som skrev artikeln...

Så hur går det med pistolmannen, har du nått signalement?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fråga The Nation, det var dom som skrev artikeln...

Så hur går det med pistolmannen, har du nått signalement?

Var är den efterfrågade länken där du hävdar att jag säger att skytten har en vi t-shirt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är den efterfrågade länken där du hävdar att jag säger att skytten har en vi t-shirt?

I denna tråd, Du hittar den ganska lätt eftersom du skrev den.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den senaste tiden har jag bara läst o i akta-get. Har en gång i tiden sett liknande, folk som måste ta till citat när de inte har egna argument, beroende på att de inte har någon förankring i verklig het än. Musiken kan i bland vara en vägledning. Ni som ej har så stor erfaren het av Politik eller att leva som de sämst ställda i samhället kan ju försöka att lyssna på Svensk progg musik.Ex Nyningens DE VERKLIGA TERORISTERNA PS VET R

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag bifogar en länk till The Star 2010-06-03 som jämför dom rödas uppror i Bangkok med många andra uppror runt om i världen.

Jag tycker att jämförelserna var spännande och läsvärda.

"THE Red Shirts are now gone from the centre of Bangkok and things are returning to normal. Hopefully, the new normal won't be one where the poor and disenfranchised rural voters are again marginalised and neglected. The Red Shirt uprising is another reminder that we are living in an age defined by the readiness of ordinary people to confront the powers that be, whether brutal dictatorships or..."

Mvh Isan lover

http://thestar.com.m...76899&sec=focus

Det är alltid spännande vilka citat man använder sig av. Om man läser lite längre ner hittar man detta:

True, the common people are often manipulated and misled by unscrupulous politicians. For sure, they can be naïve and fickle. They most certainly make mistakes and sometimes end up choosing leaders that are as inexperienced as they are, even leaders as corrupt as the ones they replaced.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är den efterfrågade länken där du hävdar att jag säger att skytten har en vi t-shirt?

Du har ju helt rätt, Du skrev inte Vit T-shirt.. Du skrev Ljusklädd.

Så vilka signalement har du? har han arresterats kanske? Dessa vittnen är dom kallade till polisen för förhör?

Har inte tid att skriva något längre just nu det får bli senare om jag hinner/orkar.

Seh Daeng ska ha skjutits från nära håll, inte från en sniper.

Seh Daeng sköts från ganska nära håll med en pistol eller revolver, av någon som inte hade några som helst problem att röra sig mitt ibland de röda.

Det kan vara armén som tar ut hämnd för Överste Romklao.

Det kan vara en hitman sponsrad av de gula.

Det kan vara en annan fraktion av de röda.

Det kan vara CRES order att oskadliggöra Seh Daeng.

Det finns hundratals andra som skulle vilja se honom död. På båda sidor.

Överlever han så är han bunden till en respirator resten av livet så hans inflytande är hur som helst borta. Thaksin har förlorat sitt trumfkort, mannen som skrämde slag på både regeringen och de röda.

Det finns ingen naturlig arvtagare till Seh Daeng, nej Siam-Nilsson, hans dotter är inte kapabel att fylla de skorna.

De röda kommer att få klart för sig att Seh Daeng är ute ur bleken och kommer att få en sista chans att ge upp, sen kommer militären att ta hand om resterna. Kan kanske vara ett par hundra nu när Seh Daeng är borta.

Undantagstillståndet i de rödas provinser som utfärdades idag ger militären möjlighet att gripa upprorsmakare och folk som ska hämnas på de som väljer att avbryta demonstrationen.

Jag har ett ögonvittne som fans på plats när han sköts.

In och utgångshål talar ju också för att han sköts från markplan och inte uppifrån.

Men någon länk har jag inte-tror på det om du vill.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

och var någonstans står det att jag hävdar att skytten var ljusklädd?

Eller det står i någon annan länk som du inte klistrade in?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

och var någonstans står det att jag hävdar att skytten var ljusklädd?

Eller det står i någon annan länk som du inte klistrade in?

Men hur går det med pistolmannen?

har du signalement på han?

Måste ju vara intressant för polisutredningen eftersom den nu har startat, Särskilt eftersom du har ett ögonvittne till mordet.

Finns längre bak i tråden, jag har pratat med en thaijournalist som var på plats när Seh Daeng sköts. Hon hävdar att han sköts från nära håll med en pistol/revolver. Till mig sade hon att han som sköt bar "plainclothes" alltså ingen utmärkande klädsel. Jag väljer att tro på hennes version av vad som hände då vi har jobbat tillsammans under många år, du får givetvis välja att tro på någon annan av de hundratals varianterna som finns i omlopp just nu.

Det är ju inte helt enkelt att memorera exakt vad som händer i ett sådant här ögonblick.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart andra som skrev han var "ljusklädd" men du blev refererad till att sagt det, Men hur går det med pistolmannen?

har du signalement på han?

Måste ju vara intressant för polisutredningen eftersom den nu har startat, Särskilt eftersom du har ett ögonvittne till mordet.

Så här skrev du i inlägg 7483:

"Ja det skall du väl veta?

Vart ju en pistolman med Vit T-shirt som sköt han och sprang från platsen.

Din super duper trovärdiga hemlis hemlis källa som berättat för dig om sånt som alltid varit sant...

Hur ligger det till med pistolmans teorin, Måste bara vara du inom journalistkåren som fortfarande tror på den."

Du började med att ljuga om att jag hade påstått att skytten hade vit t-shirt, sen när du avkrävdes någon som helt bevis för det påståendet så ändrade du dig till att påstå att jag hävdade att skytten var ljusklädd, något du inte heller kunde styrka.

Två lögner på rad alltså.

Satsar du på tre lögner i rad nu eller?

Japp, jag har återgett hur skytten enligt min kollega var klädd i den här tråden, tror du att du klarar av att hitta det eller drar du som vanligt till med en lögn?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow,

du hittade rätt länk!

Då har du ju bara ljugit två gånger idag, men chansen finns ju att du hinner med fler...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow,

du hittade rätt länk!

Då har du ju bara ljugit två gånger idag, men chansen finns ju att du hinner med fler...

Hur går det med pistolmannen?

Kom igen nu, du har ju en mördare på tråden du skulle ju bli hjälte om du får han arresterad han eftersom du har ögonvittnen och allt.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med pistolmannen?

Kom igen nu, du har ju en mördare på tråden du skulle ju bli hjälte om du får han arresterad han eftersom du har ögonvittnen och allt.

Jag brukar normalt sett inte spilla tid på folk som bevisat sig själva var lögnare...

Man jag kan upplysa dig om att hon har blivit förhörd av polisen.

Hoppas du trivs med din Pinnochionäsa :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Wow,

du hittade rätt länk!

Då har du ju bara ljugit två gånger idag, men chansen finns ju att du hinner med fler...

Måste diskussioner föras på den nivån? Kalla varandra för "lögnare", menar jag.

Är "segern" i en debatt på ett thailandsforum så viktig att normala sociala normer

sätts ur spel i samma sekund någon är av en annan uppfattning än en själv?

Det är väl mänskligt att inte minnas eller att minnas fel.

Som du själv så träffsäkert har sagt alldeles nyligen (så jag chansar på att det inte behövs en länk)

Det är ju inte helt enkelt att memorera exakt vad som händer i ett sådant här ögonblick.

Inte bara i "ett sådant ögonblick" MC

I min ålder (och jag är inte äldst) gäller det nästan hela tiden och inte minst i en monstertråd som denna.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar normalt sett inte spilla tid på folk som bevisat sig själva var lögnare...

Man jag kan upplysa dig om att hon har blivit förhörd av polisen.

Hoppas du trivs med din Pinnochionäsa :whistle:

Din pistolman blir snart arresterad då eller hur?

Hur går utredningen med det spåret, Skrivs mycket om det i tidningarna.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

du vet ju att jag har ganska bra koll på vad jag skrivit och här drog Serath till med en uppenbar lögn som han sen försökte släta över med ytterligare en lögn.

Japp, då är han en lögnare!

Debatten hade inte behövts föras på detta viset om Serath, och vissa andra, bemödat sig att kolla vad JAG faktiskt skrivit istället för att fabricera det på egen hand utifrån vad andra skribenter har skrivit.

Det borde ju inte vara så jävla svårt för Serath att kolla upp det innan eftersom han ju faktiskt gjorde det efteråt och då fann att han hade fel. Så hade han sluppit att stå där med lång näsa nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

du vet ju att jag har ganska bra koll på vad jag skrivit och här drog Serath till med en uppenbar lögn som han sen försökte släta över med ytterligare en lögn.

Japp, då är han en lögnare!

Debatten hade inte behövts föras på detta viset om Serath, och vissa andra, bemödat sig att kolla vad JAG faktiskt skrivit istället för att fabricera det på egen hand utifrån vad andra skribenter har skrivit.

Det borde ju inte vara så jävla svårt för Serath att kolla upp det innan eftersom han ju faktiskt gjorde det efteråt och då fann att han hade fel. Så hade han sluppit att stå där med lång näsa nu.

Ingen lögn, Snarare ett antagande att du skrivit det eller minnes blunder. Men det var andra som hade skrivit "ljusklädd" men du blev refererad till att skrivit det. Du skrev ju "plain cloths"

Men hur går det med pistolmannen, bara du som fortfarande tror på dom "lögnerna" eller skall vi kalla det desinformation som spreds vid lönnmordet..

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen lögn, Snarare ett antagande att du skrivit det eller minnes blunder. Men det var andra som hade skrivit "ljusklädd" men du blev refererad till att skrivit det. Du skrev ju "plain cloths"

Men hur går det med pistolmannen, bara du som fortfarande tror på dom "lögnerna" eller skall vi kalla det desinformation som spreds vid lönnmordet..

Serath,

varför skulle jag skriva något om det här, du läser ju uppenbarligen inte det ändå utan antar en massa saker istället.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

GD,

du vet ju att jag har ganska bra koll på vad jag skrivit och här drog Serath till med en uppenbar lögn som han sen försökte släta över med ytterligare en lögn.

Japp, då är han en lögnare!

Debatten hade inte behövts föras på detta viset om Serath, och vissa andra, bemödat sig att kolla vad JAG faktiskt skrivit istället för att fabricera det på egen hand utifrån vad andra skribenter har skrivit.

Det borde ju inte vara så jävla svårt för Serath att kolla upp det innan eftersom han ju faktiskt gjorde det efteråt och då fann att han hade fel. Så hade han sluppit att stå där med lång näsa nu.

Du sänker nivån ytterligare ett snäpp.

Lögnerna är nu inte längre lögner utan uppenbara sådanna

Du är inte ensam om stilen, jag bara undrar varför.

Det kan ju inte handla om din "journalistiska ära".

Den lämnar du ju, enligt uppgift, på jobbet innan du börjar skriva här.

Det är "privatpersonen" MaiChai som har sådanna krav på bevis utan vilka medskribenter förtjänat epitetet lögnare.

Har du inte andra krav på dig själv när du är ledig?

Inte ropar du väl "lögnare" över häcken till grannen eller på föräldramötet i skolan.

Bara på MPR - eller "på nätet"?

Att ha fel i sak, är en sak; att minnas fel en annan.

Att ljuga något helt tredje

Fortsätt för all del, vem är jag att klaga.

Jag tycker bara det vore trevligare utan de personliga övertonerna.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

det är inte så svårt att följa Seraths uppenbara lögner, eller brist på faktakoll, om det kanske låter bättre i dina öron? Du kan läsa dem på de senaste sidorna.

Jag tycker också det är tråkigt att jag inte kan/vill/känner för att delge MPR´s läsare det intressanta som dyker upp i realtid som jag till exempel gjorde under hösten 2008.

Mest på grund att att folk läser vad jag skriver som fan läser bibeln eller väljer att tolka det som står efter eget förstånd. Istället för att läsa det. Eller som var fallet idag, fabricera ihop något från lite olika skribenter och tillskriva mig det.

Du skulle förstå inte ha några problem om jag samlade lite uppgifter från olika skribenter i den här tråden och tillskriver dig de tokigheterna?

Särskilt om jag ber dig besvara saker som du aldrig skrivit?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow,

du hittade rätt länk!

Då har du ju bara ljugit två gånger idag, men chansen finns ju att du hinner med fler...

Nej.. han har farit med osanning 3 gånger.. han påstog ju att jag också trodde Seh Daeng skjutits på nära håll. :)

Tror inte du ska lägga så stor vikt vid Seraths trams dock.

Han har bara abstinens efter alla händelser och tycker livet är tråkigt igen.

Och han är nog rätt irriterad, innerst inne, att han inte får vara reporter i Bangkok. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

det är inte så svårt att följa Seraths uppenbara lögner, eller brist på faktakoll, om det kanske låter bättre i dina öron? Du kan läsa dem på de senaste sidorna.

Jag tycker också det är tråkigt att jag inte kan/vill/känner för att delge MPR´s läsare det intressanta som dyker upp i realtid som jag till exempel gjorde under hösten 2008.

Mest på grund att att folk läser vad jag skriver som fan läser bibeln eller väljer att tolka det som står efter eget förstånd. Istället för att läsa det. Eller som var fallet idag, fabricera ihop något från lite olika skribenter och tillskriva mig det.

Du skulle förstå inte ha några problem om jag samlade lite uppgifter från olika skribenter i den här tråden och tillskriver dig de tokigheterna?

Särskilt om jag ber dig besvara saker som du aldrig skrivit?

Hej MC

Jag tror vi är många som uppskattar dina inlägg och är tacksamma för det du skriver och berättar här.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.. han har farit med osanning 3 gånger.. han påstog ju att jag också trodde Seh Daeng skjutits på nära håll. :)

Tror inte du ska lägga så stor vikt vid Seraths trams dock.

Han har bara abstinens efter alla händelser och tycker livet är tråkigt igen.

Och han är nog rätt irriterad, innerst inne, att han inte får vara reporter i Bangkok. :)

haha tror nog du är den som har Abstinens ;)

personligen skönt att våldsamheterna är över i Bangkok, hoppas dock Abhisit och militär regimen avgår eller blir avsatt snart...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sänker nivån ytterligare ett snäpp.

Lögnerna är nu inte längre lögner utan uppenbara sådanna

Du är inte ensam om stilen, jag bara undrar varför.

Det kan ju inte handla om din "journalistiska ära".

Den lämnar du ju, enligt uppgift, på jobbet innan du börjar skriva här.

Det är "privatpersonen" MaiChai som har sådanna krav på bevis utan vilka medskribenter förtjänat epitetet lögnare.

Har du inte andra krav på dig själv när du är ledig?

Inte ropar du väl "lögnare" över häcken till grannen eller på föräldramötet i skolan.

Bara på MPR - eller "på nätet"?

Att ha fel i sak, är en sak; att minnas fel en annan.

Att ljuga något helt tredje

Fortsätt för all del, vem är jag att klaga.

Jag tycker bara det vore trevligare utan de personliga övertonerna.

mvh GD

Men det är ok att "minnas fel"? Speciellt i samband med påståenden om andra?

X gånger i rad?

På ett forum där inlägg enkelt kan sökas efter via en knapptryckning.

Tycker du inte det är rätt att ställa krav på skribenter, att sådant de skriver om andra stämmer?

Måste säga att jag tycker det är sanslöst ryggradslöst att försvara fula beteenden.

Varför gör du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

haha tror nog du är den som har Abstinens wink.gif

personligen skönt att våldsamheterna är över i Bangkok, hoppas dock Abhisit och militär regimen avgår eller blir avsatt snart...

Hoppas på bara.. du har ju haft fel i det mesta du trott hittils och därmed ser framtiden lovande ut för regeringen. :)

Dags att cencurera ett litet tag igen.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Det ska finnas en speciell grupp inom militären som har till uppgift att oskadliggöra Seh Daeng innan operationen startar. När han är ute ur leken ska de röda få ytterligare en chans att ge sig av, sedan kommer de att drivas ut med våld om så krävs.

Hej MaiChai SehDaeng blev ju skjuten den 13 maj.

Dagen före, dvs den 12 maj skrev du ovanstående i inlägg nr 3383.

Såhär i efterhand måste jag säga att din källa verkade välunderrättad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...