Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Den här tråden är ju bättre än Allers och Hänt i Veckan.

Har vi någon siare på avdelningen som kan hitta min borttappade portmonä?

Dessutom har jag en byrå från Djäkneböle som jag ärvt av min farfar. Den är tillverkad 1892. Vad är värdet på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den här tråden är ju bättre än Allers och Hänt i Veckan.

Har vi någon siare på avdelningen som kan hitta min borttappade portmonä?

Har du kollat under bilsätet, eller vid sidan av sätet?

Dessutom har jag en byrå från Djäkneböle som jag ärvt av min farfar. Den är tillverkad 1892. Vad är värdet på den?

Beror mycket på om den är i gott orginalskick eller om nån "Förbättrat" den, kan du posta en bild?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den genomgående skillnaden i alla tre exemplen var att motparten gavs mer tid för sin version än dom fick i Thailändsk TV.

Där man nästan inte fick höra detta alls, det var så nedkortat att man hade svårt att bilda sig en uppfattning i frågan.

Thailändsk statlig TV var helt inriktad på att ensidigt belysa sin egen ståndpunkt och fördömma det man inte tyckte om.

Mvh Isan lover

Thaksin räknas väl inte som motpart i vare sig Laos eller Kambodja, snarare tvärtom. Motparten i Burma sitter väl fortfarande i husarrest och kan knappast få yttra sig fritt på statlig TV, gissar jag. Det gemensamma för de tre länderna är väl deras goda relationer till doktorn. De ser nog gärna att han återkommer till makten så slipper man allt gnäll om mänskliga rättigheter och annat trams från Thailand i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

MVH Tommy

Tack för tipsen.

Ska leta i bilen.

Byrån har jag använt som hyvelbänk så den kanske har tappat i värde.

Bilder blir det inget med. Jag har nämligen tappat bort kameran också. Ska jag söka på samma plats som portmonän?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Intressant utspel av Sukhumbhand.

http://www.bangkokpo...ays-sukhumbhand

Vad tror ni?

och vad tror ni om Sukhumbhand som alternativ till Abhisit? Han är ju Mom och kusse med kungen. Borde ju avväpna en hel del kritik.

Tycker han beskriver problemen väldigt bra

Men jag är mycket tveksam till att Thaksin kan hjälpa till att lösa dom. Han har inte den roll eller ställning som behövs för en reell sammarbetspartner som kan tala, agera, ta beslut och genomdriva dessa beslut för "de röda" i landet

Dom är alldeles för splittrade för att anses som en "diskussionspart" oavsett vem som "leder" dom

Det visade inte minst reaktionerna runt scenen när de "röda ledarna" annonserade att de förhandlade med Abhisits regering under ockupationen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant utspel av Sukhumbhand.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/38152/unity-needs-thaksin-says-sukhumbhand

Vad tror ni?

och vad tror ni om Sukhumbhand som alternativ till Abhisit? Han är ju Mom och kusse med kungen. Borde ju avväpna en hel del kritik.

Att han som demokrat föreslår en dialog med Thaksin tyder på attityd som jag tycker om även om jag inte vet om just det förslaget är så bra eller realistiskt.

Däremot reagerar jag mer över det här

Among his plans are the installation of 10,000 CCTV cameras this year and the building of 300,000 volunteer networks in Bangkok communities to become the "eyes and ears of the government".

Låter som DDR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Att han som demokrat föreslår en dialog med Thaksin tyder på attityd som jag tycker om även om jag inte vet om just det förslaget är så bra eller realistiskt.

Däremot reagerar jag mer över det här

Among his plans are the installation of 10,000 CCTV cameras this year and the building of 300,000 volunteer networks in Bangkok communities to become the "eyes and ears of the government".

Låter som DDR.

Har inte ditt nuvarande hemland flest CCTV's i världen?

Gillar hans stil en hel del och ser honom som ett favoritalternativ till Abhisit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis blir det ingen försoning om inte Thakisn vill det, han har pengar att föda många demonstrationer och upplopp ännu. Naturligtvis borde han vara med och förhandla fram en lösningen.

Problemet är att de går inte att lita på Thaksin.

Hur många gånger har han inte slutat med politiken?

Hur många gånger har han inte sagt en sak och sedan gjort precis tvärtom?

Ett exempel:

Efter det misslyckade valet i april 2006 hamnade Thailand i en konstitutionell kris. Thaksin begärde då ett möte med kungen för att få råd om hur han skulle göra, efter mötet med kungen så stod Thaksin och förklarade att han på kungens inrådan inte skulle leda nästa TRT regering eftersom han som person skapade så pass mycket division bland thailändarna. TRT utsåg Chitchai Wannasathit som PM och Thaksin såg ut att hålla sitt löfte. Det höll ungefär en månad tills Thaksin tycket att han var bäst lämpad ändå och Chitchai degraderades till Vice PM igen.

Många ser detta som startpunkten för kuppförberedelserna, Thaksin gick till kungen-bad om råd-fick det och lovade offentligt att följa det. Sen skiter han i det löftet 1 månad senare. Man kan tycka vad man vill om kungens inflytande men en man som inte lyssnar på kungens råd efter att han själv begärt det får inga höga förtroendepoäng hos medel Somchai.

Hur ska man får Thaksin att följa och åtlyda vad som man kommer fram i i en eventuell överenskommelse?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte ditt nuvarande hemland flest CCTV's i världen?

Gillar hans stil en hel del och ser honom som ett favoritalternativ till Abhisit.

Bor sedan en knappt vecka i Konungariket Sverige. Men visst stämmer det om UK och jag anser att det gått till överdrift. Samtidigt har jag ett mycket större förtroende för statsapparaten i UK än i Thailand. I ett vinglig land som Thailand finns det en ganska stor risk för missbruk. Eller är jag onödigt negativ nu?

Jag ska dock hålla ögonen på din favoritkandidat. Info mottages tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Intressant utspel av Sukhumbhand.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/38152/unity-needs-thaksin-says-sukhumbhand

Vad tror ni?

och vad tror ni om Sukhumbhand som alternativ till Abhisit? Han är ju Mom och kusse med kungen. Borde ju avväpna en hel del kritik.

Reconciliation requires the involvement of the man who was blamed for the crisis.

"If you say Mr X is responsible, you have to deal with Mr X," he said.

Det är möjligt att Sukhumbhand är ärlig i sin önskan att även Thaksin ska behandlas som en jämlik

förhandlingspartner i en kommande försoningsprocess och kompromisslösning

(jag tror att han nöjer sig med att få tillbaka stålarna).

Men det kan också vara en ploj för att lura hem Thaksin för att

då få möjlighet att radera bort honom för gott.

På samma vis som man löste problemet med ”Den Röde Kommendanten”.

Jag kommer också ihåg en annan självupptagen ledare vid namn Bokassa.

(dock jämför jag inte Thaksin med Bokassas helgalna ledarskapsegenskaper)

Efter en tids landsflykt lurades han tillbaka med orden att allt var förlåtet och att

”vi behöver din hjälp med att bygga upp och styra landet”.

****************************************************************

Jean-Bédel Bokassa

Bokassa störtades emellertid själv i en militärkupp den 20 september 1979

men flydde och bosatte sig senare i ett slott i Frankrike.

År 1986 återvände han till sitt hemland då han hade hört att han skulle

tas emot på samma sätt som när Napoleon återvände från Elba.

Detta visade sig inte stämma och han greps och dömdes till döden för mord,

tortyr och kannibalism.

Han dog dock av en hjärtattack den 3 november 1996.

post-5068-127555624195_thumb.jpg

****************************************************************

post-5068-127555624195_thumb.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Många ser detta som startpunkten för kuppförberedelserna, Thaksin gick till kungen-bad om råd-fick det och lovade offentligt att följa det. Sen skiter han i det löftet 1 månad senare. Man kan tycka vad man vill om kungens inflytande men en man som inte lyssnar på kungens råd efter att han själv begärt det får inga höga förtroendepoäng hos medel Somchai.

Inte riktigt rättvis slutsats med tanke på att kuppmakarna själva hävdar att de började planera kuppen redan i Februari. Dvs. innan extra-valet och innan Thaksins sken-avgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt rättvis slutsats med tanke på att kuppmakarna själva hävdar att de började planera kuppen redan i Februari. Dvs. innan extra-valet och innan Thaksins sken-avgång.

Det planeras väl mer eller mindre alltid militärkupper i Thailand? :whistle:

Efter Thaksins skenavgång och snabba comeback så lär de inblandade ha fått det slutliga "ok" uppifrån att sätta planen i verket. Det är vad många anser vara det som är avgörande för att kuppen blev av, annars hade den nog blivit en i högen av kasserade projekt hos militären...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte ditt nuvarande hemland flest CCTV's i världen?

Gillar hans stil en hel del och ser honom som ett favoritalternativ till Abhisit.

Eftersom han är helt okänd för mig så blir man ju nyfiken. Hur är han?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att han som demokrat föreslår en dialog med Thaksin tyder på attityd som jag tycker om även om jag inte vet om just det förslaget är så bra eller realistiskt.

Däremot reagerar jag mer över det här

Among his plans are the installation of 10,000 CCTV cameras this year and the building of 300,000 volunteer networks in Bangkok communities to become the "eyes and ears of the government".

Låter som DDR.

Antar att det svenska företaget AXIS och dess aktieägare gnuggar händerna när de läser om dessa planer.

De säljer ju redan idag en hel del kameror i Thailand.

http://www.axis.com/solutions/references.php?bsn=&country=176

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

A small lesson in Thai culture…

Posted on 03/06/2010 by fredmarmann

Yesterday evening, there was a again a discussion by the Foreign Correspondence Club of Thailand (FCCT) with the topic “Thailand in the Eyes of Others” – How does foreign media see Thailand.

Guests were:

– Dr Sumet Jumsai – Architect, artist and social commentator

- Kraisak Choonhavan – Deputy Chairman of the Democrat Party, former senator and expert in foreign relations

- Pana Janviroj – Chief Operating Officer of the Nation Group

- Somtow Sucharitkul – Composer, author and social commentator

http://gaanpajonpai.wordpress.com/2010/06/03/a-small-lesson-in-thai-culture/

Läs det - det är mycket intressant att höra vad dessa "lärda" thailändare har för synpunkter.

*************************************************

Exempel:

Q (by member of Swedish embassy): 1766 Freedom of Speech was introduced in Sweden. This right doesn’t exist to protect the opinion of the government or the political correct opinion. Comment?

Now followed the most hilarious and then in my eyes the only useful comment of the whole evening.

Sumet: “You have free sex in Skandinavia as well” (why was he that offending?). Then he compared freedom of expression to a painter pissing on Jesus and only the Muslim complained as Jesus was also his prophet. (that was a comment on Twitter by _bm concerning this comment: “you can be upset at the free sex quote, but if the only thing you see from a western country are copulating backpacker … #nosurprise” )

Somtow instead sincerely commented on the fact that a country needs all opinions to be heard that the citizens can form their own opinion.

*****************************************************

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Eftersom han är helt okänd för mig så blir man ju nyfiken. Hur är han?

Vice FM under Chuan och fick hantera en hel del känsliga konflikter. Skulle väl bli FM igen under Abhisit men rykte in i omvalet av Bangkok Guvenor istället. Detta efter att Apirak fifflat for mkt med brandbilarna och påträffats med fingrarna i syltburken. Demokratena ville inte riskera att forlora Bangkok till PPP och satte in Sukhumbhan eftersom han ansågs vara ett av de starkaste korten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis blir det ingen försoning om inte Thakisn vill det, han har pengar att föda många demonstrationer och upplopp ännu. Naturligtvis borde han vara med och förhandla fram en lösningen.

Problemet är att de går inte att lita på Thaksin.

Hur många gånger har han inte slutat med politiken?

Hur många gånger har han inte sagt en sak och sedan gjort precis tvärtom?

Ett exempel:

Efter det misslyckade valet i april 2006 hamnade Thailand i en konstitutionell kris. Thaksin begärde då ett möte med kungen för att få råd om hur han skulle göra, efter mötet med kungen så stod Thaksin och förklarade att han på kungens inrådan inte skulle leda nästa TRT regering eftersom han som person skapade så pass mycket division bland thailändarna. TRT utsåg Chitchai Wannasathit som PM och Thaksin såg ut att hålla sitt löfte. Det höll ungefär en månad tills Thaksin tycket att han var bäst lämpad ändå och Chitchai degraderades till Vice PM igen.

Många ser detta som startpunkten för kuppförberedelserna, Thaksin gick till kungen-bad om råd-fick det och lovade offentligt att följa det. Sen skiter han i det löftet 1 månad senare. Man kan tycka vad man vill om kungens inflytande men en man som inte lyssnar på kungens råd efter att han själv begärt det får inga höga förtroendepoäng hos medel Somchai.

Hur ska man får Thaksin att följa och åtlyda vad som man kommer fram i i en eventuell överenskommelse?

Och var har du läst det där då? I Bangkokpost eller? De är inte direkt neutrala i denna soppa utan springer högerns ärenden inklusive herr kungs och hans armé. Lita inte på någonting som skrivs där eftersom det är bara förklädd propaganda för de nuvarande makthavarna med eller utan krona eller uniformer. För Thaksins bästa så bör han hålla sig borta från Thailand om han inte ska sluta i en liksäck eller bakom lås och bom. Vackert med martyrer visst, men demokrati för thailands folk kommer knappast närmare för att Thaksin offras, hans pengar kan säkerligen göra mer nytta.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Intressant utspel av Sukhumbhand.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/38152/unity-needs-thaksin-says-sukhumbhand

Vad tror ni?

och vad tror ni om Sukhumbhand som alternativ till Abhisit? Han är ju Mom och kusse med kungen. Borde ju avväpna en hel del kritik.

Hej

Tycker att det låter alldeles utmärkt och tror precis som han att det är nödvändigt.

Hoppas att han får gehör för detta förslag som en del i att lösa krisen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Naturligtvis blir det ingen försoning om inte Thakisn vill det, han har pengar att föda många demonstrationer och upplopp ännu. Naturligtvis borde han vara med och förhandla fram en lösningen.

Problemet är att de går inte att lita på Thaksin.

Hur många gånger har han inte slutat med politiken?

Hur många gånger har han inte sagt en sak och sedan gjort precis tvärtom?

Ett exempel:

Efter det misslyckade valet i april 2006 hamnade Thailand i en konstitutionell kris. Thaksin begärde då ett möte med kungen för att få råd om hur han skulle göra, efter mötet med kungen så stod Thaksin och förklarade att han på kungens inrådan inte skulle leda nästa TRT regering eftersom han som person skapade så pass mycket division bland thailändarna. TRT utsåg Chitchai Wannasathit som PM och Thaksin såg ut att hålla sitt löfte. Det höll ungefär en månad tills Thaksin tycket att han var bäst lämpad ändå och Chitchai degraderades till Vice PM igen.

Många ser detta som startpunkten för kuppförberedelserna, Thaksin gick till kungen-bad om råd-fick det och lovade offentligt att följa det. Sen skiter han i det löftet 1 månad senare. Man kan tycka vad man vill om kungens inflytande men en man som inte lyssnar på kungens råd efter att han själv begärt det får inga höga förtroendepoäng hos medel Somchai.

Hur ska man får Thaksin att följa och åtlyda vad som man kommer fram i i en eventuell överenskommelse?

Hej

Han vill nog gärna leva resten av sitt liv med familjen i Thailand, så han är nog öppen för samtal och även han borde vara trött på att bråka.

Ingår man överenskommelser om ett så här viktigt ämne och gärna med lite kunglig välsignelse så är nog ingen part beredd att riva upp det i första taget.

Värt ett försök för landets skull om inte annat, samtal är ju bättre att chansa på än mer bråk och fler döda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullet that killed Seh Daeng was govt type

A House committee on military believes that the bullet that killed MajGeneral Khattiya Sawasdipol, a rogue military officer and a prominent member of the redshirt movement, is the sort used by the government.

The committee's chairman Colonel Somchai Pesprasert, a Pheu Thai MP, made the announcement yesterday. He was speaking after he summoned some senior policemen to testify on Khattiya's case.

Khattiya was shot while giving an interview to media at a redshirt checkpoint on May 13. Days later, soldiers successfully marched through the redshirt barricade at the Sala Daeng Intersection.

It is still unclear who shot Khattiya.

National Police Office adviser Pol General Panupong Singhara na Ayutthaya and Scientific Crime Detection Division deputy commander Colonel Thawatchai Mekprasertsuk were summoned by the committee yesterday.

"Police said they started collecting evidence for this case seven days after the shooting," Somchai said yesterday.

Dr Jaroonsak Nualjam - who heads the Vajira Hospital's Forensic Department - explained that the bullet pierced Khattiya's head on the right and came out on the left. There was a 0.4cmwide hole in the right side of his head and a 0.8cmwide hole in the left.

Major Songpol Iamboonrat, adviser to the committee, believed a P90 rifle might have been used to gun down Khattiya.

"It has great precision and its bullets can cut through soft armour," he said. Songpol used to work at the Royal Thai Army's Ordnance Department.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/04/national/Bullet-that-killed-Seh-Daeng-was-govt-type-30130829.html

Decision today on Puea Pandin

Abhisit under pressure to act against coalition partner over no-confidence vote rebellion, mulls three options

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/04/politics/Decision-today-on-Puea-Pandin-30130871.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var har du läst det där då? I Bangkokpost eller? De är inte direkt neutrala i denna soppa utan springer högerns ärenden inklusive herr kungs och hans armé. Lita inte på någonting som skrivs där eftersom det är bara förklädd propaganda för de nuvarande makthavarna med eller utan krona eller uniformer. För Thaksins bästa så bör han hålla sig borta från Thailand om han inte ska sluta i en liksäck eller bakom lås och bom. Vackert med martyrer visst, men demokrati för thailands folk kommer knappast närmare för att Thaksin offras, hans pengar kan säkerligen göra mer nytta.

Har inte läst det någonstans, jag följde den här cirkusen hela våren 2006 på plats i Thailand. Vad skulle jag ha läst i BP?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullet that killed Seh Daeng was govt type

A House committee on military believes that the bullet that killed MajGeneral Khattiya Sawasdipol, a rogue military officer and a prominent member of the redshirt movement, is the sort used by the government.

The committee's chairman Colonel Somchai Pesprasert, a Pheu Thai MP, made the announcement yesterday. He was speaking after he summoned some senior policemen to testify on Khattiya's case.

Khattiya was shot while giving an interview to media at a redshirt checkpoint on May 13. Days later, soldiers successfully marched through the redshirt barricade at the Sala Daeng Intersection.

It is still unclear who shot Khattiya.

National Police Office adviser Pol General Panupong Singhara na Ayutthaya and Scientific Crime Detection Division deputy commander Colonel Thawatchai Mekprasertsuk were summoned by the committee yesterday.

"Police said they started collecting evidence for this case seven days after the shooting," Somchai said yesterday.

Dr Jaroonsak Nualjam - who heads the Vajira Hospital's Forensic Department - explained that the bullet pierced Khattiya's head on the right and came out on the left. There was a 0.4cmwide hole in the right side of his head and a 0.8cmwide hole in the left.

Major Songpol Iamboonrat, adviser to the committee, believed a P90 rifle might have been used to gun down Khattiya.

"It has great precision and its bullets can cut through soft armour," he said. Songpol used to work at the Royal Thai Army's Ordnance Department.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/04/national/Bullet-that-killed-Seh-Daeng-was-govt-type-30130829.html

Decision today on Puea Pandin

Abhisit under pressure to act against coalition partner over no-confidence vote rebellion, mulls three options

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/06/04/politics/Decision-today-on-Puea-Pandin-30130871.html

Den frågan som man kommer att tänka på direkt, hur särskiljer man regeringens kulor från oppositionens? Oppositionen har röda kulor?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Svar på fråga 1. Censur verkar vi ju vara överens om att regeringen använder. Och jag tror inte regeringen förvanska nyheter

i någon större omfattning, men däremot att man förtiger, förringar sånt som är negativt för regeringen och väljer ut nyheter

som framställer oppositionen i dålig dager.

I byn kan vi ju se grannländernas Laos, Kambodja, Vietnam och Burmas TV kanaler och det är stor skillnad på nyhets

rapporteringen där mot Thailändsk statlig TV.

Det bästa exemplen på detta som jag själv upplevde var när Thaksin började jobba åt Hun Sen, i grannländernas TV kunde man

se långa uppsluppna intervjuer med dom båda, där dom förklarade sitt samarbete och synen på det politiska läget.

På Thailändsk TV fick man nästan inte alls höra dessa båda tala, utan det var mest fördömmande och hot som framfördes.

Det samma var det när den Thailändske arbetaren greps på flygplatsen i Kambodja, detta framställdes helt olika i

grannländernas TV.

Det samma var det i tempel konflikten, så man kan presentera nyheter på olika sätt utan att förvanska dom, men framställa

dom väldigt olika beroende på vad man väljer att visa och vad man väljer att inte visa.

Ja det där med kunskaper om alla de språk du anger du kan, det är imponerande och har kommenterats av flera här.

Det är också noterat att du värderar dessa länders nyhetsrapportering som mer trovärdig än Thailands. Jag undrar om du verkligen menar det? kambodja?? Med de konflikter som råder mellan Thailand och Kambodja?? Tror du verkligen inte att Kambodja försöker at varje propagandapoäng som är möjligt?

På din fråga 2. Svarar jag så här, jag tillhör dom som inte tror att det finns några "ärliga" politiker p.g.a att man köper

sin plats i politiken och räknar med att få igen satsade pengar med en rejäl "ränta".

Att man inte sätter fast fler för korruption beror enligt mig på att nästan alla är inblandade som polis, domstolar,

politiker, militärer, EC, statliga verk och myndigheter, och det är mer en naturlig del av vardagen både för dom som tar

pengarna och dom som betalar.

Mvh Isan Lover

Det är just det som är intressant. Jag håller med dig i det principiella MEN...Abhisit är faktiskt en av få politiker som aldrig beslagits med fingrarna i syltburken Jag har i alla fall inte hört eller läst någor sådant. Det skulle vara mycket intressant att få höra om någon vet om han varit inblandad i några skumma affärer på samma sätt som Thaksvin var.

Eftersom du antagligen anser att man inte kan vara dömd utan det minsta bevis så borde det innebära att du högaktar PM Abhisit för den man han är. Det är flera av hans sort som Thailand behöver. Nya politiker som inte främst tänker på sin egen plånbok.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...