Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest wille

For ovrigt verkar samtliga kollegor rorande overens om att det bara ar en tidsfraga innan Abhisit avgar. Jag ar inte lika saker aven om jag tror det lutar ditat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UJUJ så många kloka och, dessvärre pessimistiska framtidsplaner, har kommer en lite mer jordnära betraktelse signerad min kära hustru (sorry, men hon kan faktiskt både läsa cóch skriva så jag litar på att hon vet vad hon pratar om).

Why Thaksin no more Thai, he no have THAT PASSEPORT SO HE MUST STAY AWAY, NO GOOD FORE RED PEOPLE !

Man kan ju alltid hoppas hon har rätt i sin bedömning att han numer inte räknas som Thailändare, men det är nog bara hon och några till ljusröda som tycker.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppla.. här kom en rejäl dask :)

Svarar i punktform.

Abhisit var PM nar det intraffade och en rad beslut togs av sittande makten (dvs direkt eller indirekt av PM) och darmed ar han i allra hogsta grad ratt person att ta ansvar. Antingen beslutade han och maste ta konsekvensen av dessa beslut eller sa var han inte tillrakligt handlingskraftig for att leda handelseutvecklingen. Detta friskriver sjalvklart inte de roda, Thaksin m.fl fran ansvarig. Det ar inte en antingen eller fraga som du konsekvent forsoker gora det till.

Kan inte se att jag försöker göra det till en "antingen eller" - fråga. I fråga om skuld till uppkommen situation så har jag gjort detta.

Där tycker jag att historien är tydlig.

Mitt ställningstagande gällande Abhisits ansvar är att jag fortfarande inte bestämt mig.

Så anklagelsen om "antingen eller" stämmer inte, tycker jag.

Kanns som du investerat precis allt ditt fotroendekapital i Abhisit och nu befinner dig i samma situation som tex. IL gor gentemot Thaksin. Bilden du malar upp av Abhisit och hans eventuella ledaregenskaper kanns minst lika forskonad som den idoldyrkan du spenderat atskillaga hundra inlagg att argumentera mot tidigare.

Eh.. ok. Ska försöka hjälpa dig behandla den känslan hos dig. :)

Jag har inga som helst problem med att ta till mig kritik mot Abhisit.

Jag gjorde detta med Thaksin som jag först var en förespråkare av under 2002 - 2005.

Men kritiken måste ha substans och inte vara baserad på generella sentiment återgivna av andra,

eller flummiga känsloyttringar.

Vilken bild tycker du att jag målar upp av Abhisits ledaregenskaper, som är förskönad?

Rent konkret nu, och gärna med hänvisningar till saker jag skrivit.

Tar gärna emot kritik och ändrar mig om jag uppmärksammas på några tillkortakommanden.

Antar att förhållandet är detsamma gällande dig, om din kritik skulle visa sig obefogad?

Oavsett om hur langt man valjer att spinna det latt konspiratoriska resonemanget om PTP's syn pa Abhisit sa maste man ta vanligt folks syn pa honom med i berakningen. Han kan kora ett "historien skall frikanna mig" resonemang men om processen skall drivas maste folk ha fortroende for ledande makten.

Absolut. Så ditt förslag är - "du kanske har gjort fel - avgå!"?

Om en neutral kommission/utredning visar att regeringen agerade rimligt och lägger skuld annorstädes - skulle folk inte få förtroende för honom då?

Borde han inte få den chansen?

Du tittar blint pa en kvasi-forsoningsprocess som inte handlar om nagot annat an om en politisk uppgorelse mellan PTP och de ovriga partierna. Snabbt gloms folk och dess uppfattning bort i ekvationen. Jag koper inte det naivt cyniska resonemanget om pragmatisk politik eftersom den politiska kartan i Thailand haller pa och malas om och det blir tydligare och tydligare att manniskor och dess asikter gor skillnad. Det ar den kraften som har att vinna pa att ledande aktorer tar ansvar.

Hmm... är lite osäker på vad du egentligen menar här men tolkar det som att du skriver om medborgares politiska mognad och

att det hand-i-hand med utveckling av den kommer ett ökat företrädaransvar.

Om det är vad du menar så håller jag med. Vad får dig att tro att jag in gör det?

Jag förespråkar transparans, välgrundad kritik och ansvar om fel har begåtts. Men dessa fel ska visas först.

Hur säker är du att du inte dömmer för snabbt, och avkräver ansvar "bara för att det är moget"?

Den "kraft" du pratar om har inget att vinna på att folk avkrävs ansvar så snart otoligheter bryter ut, eller fingrar kan pekas.

Den har däremot allt att vinna på förtroendefulla processer i samband med bedömning av företrädare.

For ovrigt ar jag forvanad over ditt extrema tunnelseende. Du vet ju sjalv att PTP inte ar roten till allt ont. DU vet att det ar en rad andra krafter som spelar med och paverkar resultatet. Ditt blame game och name and shame av PTP blir darmed ganska analytiskt tunnt och inte sa insiktsfullt. Forenklar du medvetet for att fordumma debatten for att darmed undvika vissa slutsatser? DEt knepet har ju anvands av de roda ratt flitigt under de senaste veckorna - varfor anammar du den strategin?

Debatten blir fördummad p.g.a att en sida kastar så mycket blame-trams omkring sig att debatten blir ensidig.

Jag triggar väl igång på detta och därav att mina svar blir ensidiga med.

Får väl försvara mig med att jag inte anammat den strategin utan i sådana fall bara "åkt med".

De "andra krafter" som du pratar om går inte att prata om eftersom all tolkning/spekulation om deras

medverkan är ömöjlig att vederlägga.

Och därför tar jag inte upp det.

Men om du har information om deras påverkan, som kan styrka deras syfte, vilja och intention, så tar jag mer

än gärna del av den och en diskussion om denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Arrest warrant for Thaksin to be circulated worldwide

As part of the government's efforts to secure the extradition of Thaksin, the Department of Special Investigation (DSI) will circulate copies of the court's arrest warrant for former prime minister Thaksin Shinawatra on terrorism charges to police in 187 countries, DSI chief Tharit Pengdit said on Tuesday.

http://www.nationmul...w-30130632.html

Är det någon som känner till om Interpol har godkänt detta eller fortfarande anser det är enbart politiskt motiverat straff och därmed inte accepterar en internationell efterlysning?

Han har inte dykt upp på Interpols lista på internationellt efterlysta personer.

Efterlysta från Thailand. Sökknapp i menyn till vänster.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej till bara.. smile.gif

Abhisit var PM nar det intraffade och en rad beslut togs av sittande makten (dvs direkt eller indirekt av PM) och darmed ar han i allra hogsta grad ratt person att ta ansvar. Antingen beslutade han och maste ta konsekvensen av dessa beslut eller sa var han inte tillrakligt handlingskraftig for att leda handelseutvecklingen.

Är inte helt säker på att jag håller med om detta. Har inte anammat den åsikten i fallt Thaksin och södra Thailand och inte i fallet Abhisit nu heller.

Jag tycker absolut att personer/företrädare ska ta ansvar för eget agerande.

Vad gäller deras ansvarstagande vid uteblivet agerande så är det inte lika lätt eller uppenbart.

Vet inte vad jag ska tycka om detta faktiskt.

Mer än att jag tycker att "rätt ska vara rätt" väger tyngre än "skyll den ansvarige".

Det är alltid så himla lätt att anklaga folk och den här tråden är väl ett typexempel på

att folk gärna gör detta utan grund, orättvist eller på falska grunder. .

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Abhisit var PM nar det intraffade och en rad beslut togs av sittande makten (dvs direkt eller indirekt av PM) och darmed ar han i allra hogsta grad ratt person att ta ansvar. Antingen beslutade han och maste ta konsekvensen av dessa beslut eller sa var han inte tillrakligt handlingskraftig for att leda handelseutvecklingen. Detta friskriver sjalvklart inte de roda, Thaksin m.fl fran ansvarig. Det ar inte en antingen eller fraga som du konsekvent forsoker gora det till.

Kanns som du investerat precis allt ditt fotroendekapital i Abhisit och nu befinner dig i samma situation som tex. IL gor gentemot Thaksin. Bilden du malar upp av Abhisit och hans eventuella ledaregenskaper kanns minst lika forskonad som den idoldyrkan du spenderat atskillaga hundra inlagg att argumentera mot tidigare.

Oavsett om hur langt man valjer att spinna det latt konspiratoriska resonemanget om PTP's syn pa Abhisit sa maste man ta vanligt folks syn pa honom med i berakningen. Han kan kora ett "historien skall frikanna mig" resonemang men om processen skall drivas maste folk ha fortroende for ledande makten.

Du tittar blint pa en kvasi-forsoningsprocess som inte handlar om nagot annat an om en politisk uppgorelse mellan PTP och de ovriga partierna. Snabbt gloms folk och dess uppfattning bort i ekvationen. Jag koper inte det naivt cyniska resonemanget om pragmatisk politik eftersom den politiska kartan i Thailand haller pa och malas om och det blir tydligare och tydligare att manniskor och dess asikter gor skillnad. Det ar den kraften som har att vinna pa att ledande aktorer tar ansvar.

For ovrigt ar jag forvanad over ditt extrema tunnelseende. Du vet ju sjalv att PTP inte ar roten till allt ont. DU vet att det ar en rad andra krafter som spelar med och paverkar resultatet. Ditt blame game och name and shame av PTP blir darmed ganska analytiskt tunnt och inte sa insiktsfullt. Forenklar du medvetet for att fordumma debatten for att darmed undvika vissa slutsatser? DEt knepet har ju anvands av de roda ratt flitigt under de senaste veckorna - varfor anammar du den strategin?

Hej

Jag kan informera om att jag numera inte ser Thaksin som en möjlig PM, och naturligtvis inte Apishit heller.

Så jag är överens med dig och Joint,s om att nya namn måste fram.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

En läsvärd dansk artikel med farhågor om utvecklingen i Thailand..

Hoppas ni kan läsa danska, annar går det ju att översätta den.

"Thailand på vej mod autoritært regime. Masseanholdelser af systemkritikere og en regering der nægter at gå af - Thailands deroute fra demokrati fortsætter. Det har ligheder med valget i Burma i 1990, advarer ekspert"

http://www.information.dk/234405

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Jag kan informera om att jag numera inte ser Thaksin som en möjlig PM, och naturligtvis inte Apishit heller.

Så jag är överens med dig och Joint,s om att nya namn måste fram.

Mvh Isan Lover

Vad anser du om Abhisits möjligheter då ? whistle.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kan informera om att jag numera inte ser Thaksin som en möjlig PM, och naturligtvis inte Apishit heller.

Så jag är överens med dig och Joint,s om att nya namn måste fram.

Mvh Isan Lover

Nu har det frusit is i helvetet! :dance1:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan informera om att jag numera inte ser Thaksin som en möjlig PM.

Varför inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade Interpol accepterat efterlysningen så hade detta slagits upp jättestort.

Vad Interpol egentligen anser vet ingen. Att dom anser att det är ett politiskt motiverat straff vet vi inte heller.

Personligen tror jag att dom är osäkra, att läget inte är entydigt, och att det är därför de inte agerar.

Det är ingen osäkerhet om att dom anser Thaksins dom är politiskt motiverad är ju uppenbart, För det är ju Interpols officiella anledning till att inte godkänna en internationell efterlysning.

Vad gäller dom nya anklagelserna om terroristbrott återstår att se, Dom har ju lämnat in en efterlysningorder till Interpol men eftersom dom fortfarande inte har svarat tyder ju på osäkerhet, Hade dom haft klara bevis för efterlysningen så hade dom godkänt den omedelbums.

Varför inte det?

Ser du Thaksin som en PM kandidat?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

FNs kommisionär för Mänskliga Rättigheteter om Thailand

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2010/06/20106132741954232.html

The United Nations' high commissioner for human rights has called for an independent investigation into the recent deadly violence in Thailand, saying that a full examination of events is essential for political reconciliation.

Speaking at a meeting of the Human Rights Council in Geneva on Monday, Navi Pillay said that anyone found to be responsible for rights violations should be held accountable.

"To foster longer-term political reconciliation, I urge the government to ensure that an independent investigation of recent events be conducted and all those found responsible for human rights violations are held to account," Pillay said.

She acknowledged that the Thai government had tried to resolve the deadlock, but said that in the process of restoring order authorities had a responsibility to "abide by international standards concerning the use of force and due process for those detained."

Pillay's comments came as Thailand's prime minister, Abhisit Vejajjiva, faced growing questions over his response to the opposition "red shirt" street protests.

A military operation in May to end more than two months of protests left 88 people dead, almost all of them civilians.

The red shirts had been campaigning for Abhisit to resign, saying his government was undemocratic because it came to power in 2008 with army backing after a court ruling threw out the previous administration.

While the protests themselves have ended for the time being, analysts say the issues behind them remain unaddressed, fuelling resentments and driving a damaging a wedge into Thai society.

Thai opposition politicians have accused Abhisit of human rights abuses by ordering the crackdown and parliament has begun debating a no-confidence motion against his government.

Responding to Pillay's call on Monday, Thailand's ambassador in Geneva told the Human Rights Council that an independent commission was being set up "to look into all the incidents that took place during the protests".

"The Thai government deeply regrets the loss of lives and injuries that occurred, and is committed to bringing those responsible to account so as to provide justice to those affected by these tragic incidents," Sihasak Phuangketkeow added.

He said that the use of force to end the protests had been a "last resort" and was in line with international standards.

Sihasak said the Thai government was "open to scrutiny" over its handling of the protests was ready to be subject to legal process.

"The government does not seek to evade any responsibility," he said.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför inte det?

Hej

Av den enkla anledningen att han visserligen är populär i norr och nordost men definitivt inte är rätt man att ena och hela

Thailand, precis lika lite som Apishit är det.

Båda dessa ledare är alldeles för polariserade och nedsvärtade för tillfället och bör nog ta en "Time Out" som det brukar

heta inom politiken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite av vad som sagts i debatten i parlamentet.

Sunai points cameras to empy seats of govt cabinet ministers.Says coalition partners will all be implicated in killings if they stay w. Dems

Sunai, in character, accuses govt of premeditated murder.

In the past, all govts who have used deadly force, have been forced to leave power, Chaiya says.

PT MP: Police are well-trained for crowd control, troops are not, making deaths inevitable. (Hmm on the police part of that)

Dem protesting audio from first clip was added to second. Speaker Chai is shutting him up, saying clip was screened and OKed.

Worawat, who comes across as very sincere incidentally,asks PM why he changed mind on live ammo after saying he would never go beyond rubber

PM: accusations levelled against him are so serious that, if true, would mean he could no longer hold office.(Going to say they aren't true)

Suthep denies categorically that there were snipers in high buildings on April 10. Disputes Worawat explanation of photo of army sniper.

Sathit justifies closure of red media, giving examples of incitement including putting price on PM's head. Sathit still talking & PT unhappy

PM says he set out process to lead up to dissolution long before latest demonstration, but did not receive cooperation.

Suthep says terrorists were few in number, but they were very real. Protest: Suthep is not telling the truth. Chai says out of order

Worawat, trying to finish, tells PM to resign, saying he is the most hated PM in history - prompting a vigorous protest from Akom Engchuan.

PM says he understands supporters of Thaksin would want to show their support, but they were incited to go beyond constitutional rights

http://twitter.com/terryfrd

CNNs nya rapport.. intressant.

http://edition.cnn.com/video/#/video/world/2010/06/01/rivers.thai.crisis.cnn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad anser du om Abhisits möjligheter då ? whistle.gif

Hej

Dom är obefintliga och att han själv inte inser detta är pinsamt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har internationell press, politiker mm, samt organisationen "vi som vet allt om Thailand och dess politiker" d.v.s. MPR skrivt och tyckt en himla massa.

Finns det någon förhoppning om att Thailands politiska intressekår skulle bry sig det allra minsta om internationella åsikter?

Förutom MPR då förståss :ironi:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen osäkerhet om att dom anser Thaksins dom är politiskt motiverad är ju uppenbart, För det är ju Interpols officiella anledning till att inte godkänna en internationell efterlysning.

De får, enligt deras stadgar, inte arrestera folk där arresteringsordern har "politisk natur".

Alltså... om en brottsling inte är politiskt aktiv, så kan de agera.

Men om en brottsling är politiskt erkänd så vill dom inte ta i det, även om denne begått brott.

Just ifallet med Thaksin så har dom inte fått något order om arrestering än, vad jag förstått.

Att något är av "politisk natur" betyder inte att det är "politiskt motiverat".

Du antyder att Interpol har tagit ställning i frågan, vilket de inte har.

Oavsett vad du tycker är uppenbart eller inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Dom är obefintliga och att han själv inte inser detta är pinsamt.

Mvh Isan Lover

Vad avgör att han har fel och du har rätt ?

Varken du eller han är väl rätt personer att avgöra detta och just nu är det många som talar för båda synsätten

Båda sidorna bygger på "åsikter" och båda sidorna anser att de har "fakta" som styrker deras åsikter

Kanske en förtroendeomröstning eller misstroendeförklaring kunde vara på plats och leda det hela framåt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad avgör att han har fel och du har rätt ?

Varken du eller han är väl rätt personer att avgöra detta och just nu är det många som talar för båda synsätten

Båda sidorna bygger på "åsikter" och båda sidorna anser att de har "fakta" som styrker deras åsikter

Kanske en förtroendeomröstning eller misstroendeförklaring kunde vara på plats och leda det hela framåt ?

Du inser väl lika väl som alla andra att en Förtroendeomröstning aldrig går igenom eftersom Abhisit med koalitions partierna har majoritet.

Vilket i sig är rätt om man bortser från att parlamentet inte är legitimt.

Abhisit borde åtminstone utlysa nyval i november, Ett sätt för att visa att dom verkligen vill följa "försoningsprocessen"

Vad jag sett hittills är det bara konfrontationspolitik från Abhisits sida, Mycket prat om försoning men arresteringarna och anklagelserna fortsätter.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Av den enkla anledningen att han visserligen är populär i norr och nordost men definitivt inte är rätt man att ena och hela

Thailand, precis lika lite som Apishit är det.

Båda dessa ledare är alldeles för polariserade och nedsvärtade för tillfället och bör nog ta en "Time Out" som det brukar

heta inom politiken.

Mvh Isan Lover

Fattar inte. var det inte du som inte var intresserad av objektvitet och bara ville det bästa för de fattiga Isaanborna?

Vad har hänt med detta nu?

Nu tycker du att ledare borde ta "Time Out" för att de är polariserade?

Varför tog inte du "Time Out" för 2 år sedan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen osäkerhet om att dom anser Thaksins dom är politiskt motiverad är ju uppenbart, För det är ju Interpols officiella anledning till att inte godkänna en internationell efterlysning.

Vad gäller dom nya anklagelserna om terroristbrott återstår att se, Dom har ju lämnat in en efterlysningorder till Interpol men eftersom dom fortfarande inte har svarat tyder ju på osäkerhet, Hade dom haft klara bevis för efterlysningen så hade dom godkänt den omedelbums.

Ser du Thaksin som en PM kandidat?

Nu ska vi ta en sak i sänder, Thaksin var/är efterlyst för att han smitit från sin borgen vid ett mål som gällde korruptionsbrott. Ifall jag inte helt missminner mig så omfattas inte Interpols handräckning bland annat korruptionsbrott. Alltså man kan inte begära att interpol ska eftersöka någon korruptionsmisstänkt. Ska kolla dett noga när jag har tid.

Det beror helt på värdet av de bevis som Thailand har gett Interpol på att Thaksin är involverad i terrorism. Helt klart är att Interpol ser bra mycket allvarligare på terrorism än på korruption och de kommer inte att gå ut med huruvida de acceptera Thailands begäran eller inte. Grips THakisn i något av Interpols medlemsländer kan vi utgå från att Interpol accepterar Thailands ansökan om hjälp att gripa honom.

Att sen de flesta länder nog inte vill har den diplomatiska konflikt som skulle uppstå ifall man griper Thaksin gör nog att han kommer att hålla en mycket låg profil när han färdas i dessa länder. När han landar med sitt privatplan så kommer han att upplysas att om han tar sig igenom immigration så kommer han att kunna gripas och Thaksin väljer nog då att flyga vidare, utan att passera immigration.

Komplikationer som skulle kunna tillstöta är att Thaksin till exempel tar upp sitt Diplomatiska pass från Nicaragua och kräver att bli utvisad dit istället för till Thailand. Reste han in i landet på Nicaragua passet så skulle myndigheterna i det aktuella landet kunna förklara honom persona non grata och skicka iväg honom till Nicaragua.

Hur som helst blir det svårare för honom att röra sig runt världen och det kan vara ett skäl för honom att öka på "insatserna" på hemmafronten för att på så sätt får regeringen att sluta jaga honom.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket i sig är rätt om man bortser från att parlamentet inte är legitimt.

Parlamentet inte legitimt? biggrin.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns sådana.. visst.. låt Abhisit avgå. Men visa mig EN enda först. :)

Chuan Leekpai :)

Nu visste jag knappt vem Abhisit var innan han blev partiledare även om han varit med i spelet länge vilket gör att jag inte kan ge dig så många namn. Du vet att jag tycker att Abhisit är en ovanligt klarsynt och demokratisk thailändsk politiker men efter vad som skett ser jag inget annat än att avgång är ett måste för att försoningsarbete kan komma i gång. Ett arbete som givetvis måste komma från alla håll och kanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har internationell press, politiker mm, samt organisationen "vi som vet allt om Thailand och dess politiker" d.v.s. MPR skrivt och tyckt en himla massa.

Finns det någon förhoppning om att Thailands politiska intressekår skulle bry sig det allra minsta om internationella åsikter?

Förutom MPR då förståss :ironi:

Hmm, det skulle innebära ett gigantiskt "Loose face" för thailändare att någon annan, utifrån, skulle kunna komma och ge dem råd. Politikerna i Thailand har ju under många år målat upp sig själva som ofelbara halvgudar och att då lyssna på eller lära av andra länder är synnerligen otänkbart.

Därför kommer det inte heller att kunna bli något val med sträng internationell bevakning eller i FN´s regi. Inga politiska partier i Thailand är intresserade av ett val som de inte vet hur man påverkar:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...