Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

GammalDansken

Föressten... jag måste ha missat något... involverade situationen i Thailand några andra länder?

Vet ej vad du missat men så här efter diskussionen kan vi konstatera att .

UN calls for Thai clashes inquiry

The UN has demanded an independent inquiry into recent unrest in Thailand,

when more than 80 people were killed in clashes between security forces and protesters.

http://news.bbc.co.u...ic/10199051.stm

mvh GD

PS

Jag tillhandahåller informationen om informationen, buzzen, eftersom vi tidigare utväxlat synpunkter i frågan,

och avstår frivilligt från käbbel / diskussion / debatt om innehållet.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om man tittar på debatterna i parlamentet så framgår inom ungefär 5 minuter att PTP består av ett gäng pajasar.

Helt otroligt att de kan stå som främsta opposition och representera ca 40% av väljarna.

I Sverige är det mycket tveksamt om de ens fått representera Tumba Boule-klubb.

För mig känns det som att man lyckats samla Thailands alla skurkar och mest korrupta/fula typer i ett och samma parti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej vad du missat men så här efter diskussionen kan vi konstatera att .

UN calls for Thai clashes inquiry

The UN has demanded an independent inquiry into recent unrest in Thailand,

when more than 80 people were killed in clashes between security forces and protesters.

http://news.bbc.co.u...ic/10199051.stm

mvh GD

PS

Jag tillhandahåller informationen om informationen, buzzen, eftersom vi tidigare utväxlat synpunkter i frågan,

och avstår frivilligt från käbbel / diskussion / debatt om innehållet.

Observera.. ställde inte frågan direkt till dig utan tillhandahåller den mer som ett öppet konstaterande av motsatsen,

och avstår frivilligt från käbbel / diskussion /debatt om innehållet. smile.gif

Ändrades av Atom
Otrevlighet borttagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Observera.. ställde inte frågan direkt till dig utan tillhandahåller den mer som ett öppet konstaterande av motsatsen,

och avstår frivilligt från käbbel / diskussion /debatt om innehållet. :)

Hårda ORD använd Hjälm!

Ändrades av Herr Chang
Otrevligt inlägg från noBuzz borttaget från citat

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hårda ORD använd Hjälm!

Inga problem, jag avstod ju frivilligt.

Bl.a för att slippa buzzens utbrott.

Men det finns säkert andra som har nytta av länken.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårda ORD använd Hjälm!

Hehe... inte såå hårda.. om man tar dem på rätt sätt. :)

Jättehårda... om man tar dem fel.

It´s in the eye of the beholder. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, jag avstod ju frivilligt.

Bl.a för att slippa buzzens utbrott.

Men det finns säkert andra som har nytta av länken.

mvh GD

Käbblar fortfarande? Nu är du uppe i två inlägg med anledning av ditt förstas innehåll.

Blir det ett tredje? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hehe... inte såå hårda.. om man tar dem på rätt sätt. :)

Jättehårda... om man tar dem fel.

It´s in the eye of the beholder. :)

Jag tyckte det var lågt och rapporterade ditt inlägg.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ett tillägg så tycker jag att det är bra med en oberoende utredning.

Och det tyckte väl Abhisit själv redan för en vecka sedan?

Vilket FN då tyckte var bra. Eller minns jag fel?

At de nu "demand" samma känns.. hmm.. konstigt.

Jag tyckte det var lågt och rapporterade ditt inlägg.

Rapportera det här med. smile.gif

PS.. jag skulle kunna rapportera ditt inlägg med.. och skriva t.ex såhär..

Lao Kao agerar forumpolis och har börjat rapportera inlägg.

Jättebra... men kanske kontraproduktivt om det sätts i system mot de

han (och de andra som gör detsamma) ogillar.

Har sett att det finns andra som gör samma och tycker att det är att missbruka

ett forums öppenhet att inte lämna klagan till inläggsförfattaren innan man

anmäler folk till höger och vänster.

Hälsar,

Buzzen

Men... nu rapporterade jag inte ditt lumpna beteende så då slapp jag att skriva så. smile.gif

Puss på dig. smile.gif

Ändrades av Atom
Otrevligt språk
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det borde finnas en regel som förbjuder medveten sabotage av en tråd.

För att hålla mig ontopic ställer jag följande fråga till IL:

Har du läst artikeln på BBC om FNs undersökning?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hederlighet" verkar vara ett begrepp som saknas både hos PTP och UDD.

Varför inte låta material granskas innan om man inte har något att döja?

Av 2 enkla skäl naturligtvis.

  1. Materialet är fabricerat eller modifierat. Vilket är direkt ohederligt.
  2. Man vill inte ge de man anklagar möjlighet att få kännedom om materialet innan man visar det.

    För att man är rädd att den anklagade hinner bereda förklaring som tillintetgör anklagelsen.

    Och för att man vill smutskasta. Inte faktiskt bevisa något. Ohederligt vilket som.

Jag kanske är blåögd men är inte dina två punkter ovan även en sammanfattning av vad sittande regering har gjort den senaste tiden?

Genom att strypa oppositionell media i landet har man skapat en situation precis som du beskriver. Personer anklagas och smutskastas utan möjlighet att försvara sig själva då underlag för dessa anklagelser varken preciseras eller offentliggörs. Finns det autentiskt material att tillgå eller bygger anklagelser enbart på indicier, fabricerat eller förvanskat material?

Att, som försvarande part, få tillgång till det material som anklagande part använder som bevisning måste vara en rättighet och det tycks ju som att sittande regering inte håller allt för hårt på detta. Att material som ligger till grund för en brottsutredning inte sprids till en bred allmänhet är en sak. Att försvarande parter, och deras eventuella juridiska ombud, inte får tillgång till sådana uppgifter är en helt annan.

Jag skulle vilja påstå att det fall du nämner endast är en variant av censur. Man vill helt enkelt styra informationsflödet på olika sätt för att uppnå den effekt som du nämner i ovan punkter. Att du, och andra, nu anser detta vara förkastligt och "ohederligt" finner jag svårt att förstå. Väldigt många på detta forum har skrikit sig hesa i hyllningskörerna över regeringens tidigare censur. Vad är skillnaden?

Nu förväntar jag mig i och för sig svar i stil med "men de röda använde sina kommunikationsvägar till uppvigling och värre" och visst skedde sådant. Skamligt var det dessutom. Sen kan ju diskuteras om inte media användes också för att skapa ett allmänt hat mot demonstranterna och därmed undvika senare problem bland allmänheten då blodet började flyta. Uppvigling? Kanske inte på samma sätt men nog tycks det som att båda sidor använde media flitigt för att skapa legitimitet för sina aktioner.

Hederlighet tycks vara något som ingen sida i konflikten begåvats med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Som ett tillägg så tycker jag att det är bra med en oberoende utredning.

Och det tyckte väl Abhisit själv redan för en vecka sedan?

Vilket FN då tyckte var bra. Eller minns jag fel?

At de nu "demand" samma känns.. hmm.. konstigt.

Vad duktigt.. då kanske du fyller något syfte med ditt liv. smile.gif

Rapportera det här med. smile.gif

PS.. jag skulle kunna rapportera ditt inlägg med.. och skriva t.ex såhär..

Lao Kao agerar forumpolis och har börjat rapportera inlägg.

Jättebra... men kanske kontraproduktivt om det sätts i system mot de

han (och de andra som gör detsamma) ogillar.

Har sett att det finns andra som gör samma och tycker att det är att missbruka

ett forums öppenhet att inte lämna klagan till inläggsförfattaren innan man

anmäler folk till höger och vänster. Där jag kommer från kallas sådana fi**or, och

sådana är väl inte kul att ha på forum?

Hälsar,

Buzzen

Men... nu rapporterade jag inte ditt lumpna beteende så då slapp jag att skriva så. :)

Puss på dig. :)

Anmäld!

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ett tillägg så tycker jag att det är bra med en oberoende utredning.

Och det tyckte väl Abhisit själv redan för en vecka sedan?

Vilket FN då tyckte var bra. Eller minns jag fel?

At de nu "demand" samma känns.. hmm.. konstigt.

Vad duktigt.. då kanske du fyller något syfte med ditt liv. smile.gif

Rapportera det här med. smile.gif

PS.. jag skulle kunna rapportera ditt inlägg med.. och skriva t.ex såhär..

Lao Kao agerar forumpolis och har börjat rapportera inlägg.

Jättebra... men kanske kontraproduktivt om det sätts i system mot de

han (och de andra som gör detsamma) ogillar.

Har sett att det finns andra som gör samma och tycker att det är att missbruka

ett forums öppenhet att inte lämna klagan till inläggsförfattaren innan man

anmäler folk till höger och vänster. Där jag kommer från kallas sådana fi**or, och

sådana är väl inte kul att ha på forum?

Hälsar,

Buzzen

Men... nu rapporterade jag inte ditt lumpna beteende så då slapp jag att skriva så. smile.gif

Puss på dig. smile.gif

Oj.. det här var tydligen en öm tå man trampade på...haha det tog 3 sekunder innan RoiET tryckte minus.

26 sekunder så tryckte Lenno minus...hehe har jag nu dragit på mig hela röda armén?

Ändrades av Atom
Otrevligt språk

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vissa fjantar är direktuppkopplade till admin, verkar som de har en fast uppkoppling! B)

Oj.. det här var tydligen en öm tå man trampade på...haha det tog 3 sekunder innan RoiET tryckte minus.

26 sekunder så tryckte Lenno minus...hehe har jag nu dragit på mig hela röda armén?

Det är trevligt att du förolämpar mig så här öppet denna gång och inte via privata meddelanden.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Talk to Al Jazeera - Abhisit Vejjajiva

Det där var ju en svettig intervju.

Betydligt tyngre och bättre än den där "hard talk" intervjun från en månad sedan.

Jobbiga och hårda frågor.

Och en trängd Abhisit. Avundas inte hans sits en sekund. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

... men kanske kontraproduktivt om det sätts i system mot de

han (och de andra som gör detsamma) ogillar.

Har sett att det finns andra som gör samma och tycker att det är att missbruka

ett forums öppenhet att inte lämna klagan till inläggsförfattaren innan man

anmäler folk till höger och vänster. Där jag kommer från kallas sådana fi**or, och

sådana är väl inte kul att ha på forum?

Jag misstänker att MPR's administratörer har gott omdöme när de granskar klagomål och rapporteringar.

Sen kan man ju tycka att negativa tillmälen etc. kan undvikas av vuxna människor, oavsett skillnader i åsikter.

Du har tidigare visat både stor vilja, och förmåga till diskussion och debatt. Vore trist att se dig lägga för mycket tid på pajkastning istället.

Sen delar jag i och för sig inte alla dina åsikter men det gör ju allting desto mer intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det där var ju en svettig intervju.

Betydligt tyngre och bättre än den där "hard talk" intervjun från en månad sedan.

Jobbiga och hårda frågor.

Och en trängd Abhisit. Avundas inte hans sits en sekund. :)

Tycker också det var en bra intervju. Tyckte han kunde ställt frågan angående Seh Deang också, om vem han anser sköt honom. Men han som intervjuade honom var faktiskt riktigt bra. Tycker Abhisit ändå håller sig väldigt lugn och förhastar sig inte i sina svar oavsett om man inte alltid håller med honom.

Jag kan inte släppa han rödskjortan som blev intervjuad av ett annat program, med ambassadören i Washington bl.a. Ambassadören var ju ett riktigt spån. Men jag minns inte namnet på rödskjortan, men jag fick en bra känsla av honom i intervjun. En saklig och väldigt lugn och sansad man imo.. som jag även tycker att Abhisit är. Därmed inte sagt att man alltid tycker att dom har rätt, men man får iaf en känsla av att dom vill det bästa för landet.

Jag kanske är naiv och inte kan det politiska spelet som såklart finns där, men inte till vilken grad. Flera av den karaktären som Abhisit och den andra rödskjortan skulle få landet på rätt köl och till och med kunna samarbeta. Om det nu visar sig att dom är 100% seriösa i det dom säger och vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är blåögd men är inte dina två punkter ovan även en sammanfattning av vad sittande regering har gjort den senaste tiden?

Genom att strypa oppositionell media i landet har man skapat en situation precis som du beskriver. Personer anklagas och smutskastas utan möjlighet att försvara sig själva då underlag för dessa anklagelser varken preciseras eller offentliggörs. Finns det autentiskt material att tillgå eller bygger anklagelser enbart på indicier, fabricerat eller förvanskat material?

Att, som försvarande part, få tillgång till det material som anklagande part använder som bevisning måste vara en rättighet och det tycks ju som att sittande regering inte håller allt för hårt på detta. Att material som ligger till grund för en brottsutredning inte sprids till en bred allmänhet är en sak. Att försvarande parter, och deras eventuella juridiska ombud, inte får tillgång till sådana uppgifter är en helt annan.

Jag skulle vilja påstå att det fall du nämner endast är en variant av censur. Man vill helt enkelt styra informationsflödet på olika sätt för att uppnå den effekt som du nämner i ovan punkter. Att du, och andra, nu anser detta vara förkastligt och "ohederligt" finner jag svårt att förstå. Väldigt många på detta forum har skrikit sig hesa i hyllningskörerna över regeringens tidigare censur. Vad är skillnaden?

Nu förväntar jag mig i och för sig svar i stil med "men de röda använde sina kommunikationsvägar till uppvigling och värre" och visst skedde sådant. Skamligt var det dessutom. Sen kan ju diskuteras om inte media användes också för att skapa ett allmänt hat mot demonstranterna och därmed undvika senare problem bland allmänheten då blodet började flyta. Uppvigling? Kanske inte på samma sätt men nog tycks det som att båda sidor använde media flitigt för att skapa legitimitet för sina aktioner.

Hederlighet tycks vara något som ingen sida i konflikten begåvats med.

Förstår inte behovet att blanda ihop censur med offentliga hot om våld.

1. "Att, som försvarande part, få tillgång till det material som anklagande part använder som bevisning måste vara en rättighet och det tycks ju som att sittande regering inte håller allt för hårt på detta. Att material som ligger till grund för en brottsutredning inte sprids till en bred allmänhet är en sak. Att försvarande parter, och deras eventuella juridiska ombud, inte får tillgång till sådana uppgifter är en helt annan."

Absolut så är det så att en anklagad måste få tillgång till bevisning mot sig.

Men tror du att en brottsmisstänkt i Sverige får det under pågående utredning? Glöm det! Tror det så är du naiv.

I Sverige häktas du, om brottsmisstanken är tillräckligt grov, och när utredningen är klar delges du

och din försvarare materialet så att ni kan förbereda er inför den rättsliga prövningen.

Och det är likadant i hel västvärlden. Tycker du att det ska vara annorlunda i Thailand?

Vänligen beskriv din tankekedja i detta.

Om det är likadant i Thailand eller inte känner jag inte till men gissar att det är något liknande.

Om det däremot är så att folk hålls häktade utan att veta varför så är det naturligtvis förkastligt.

Men att gnälla på att de inte får tillgång till material innan det är sammanställt är inte per automatik

rättrådigt. Man får ha lite förtroende för processen också.

2. "Personer anklagas och smutskastas utan möjlighet att försvara sig själva då underlag för dessa anklagelser varken preciseras eller offentliggörs. "

Hur vet du att anklagelserna inte preciseras? Var framgår detta? Det som kopierats in i den här tråden

är diverse bloginlägg från lögnaktiga sömngångare. BosseJs länk till thaipoliticalprisoner t.ex.

Om folk döms utan möjlighet att få försvara sig så kommer jag att vara den förste att klaga på detta.

Men är det vad som kommer att ske? Vet du detta?

3. "Jag skulle vilja påstå att det fall du nämner endast är en variant av censur. Man vill helt enkelt styra informationsflödet på olika sätt för att uppnå den effekt som du nämner i ovan punkter. Att du, och andra, nu anser detta vara förkastligt och "ohederligt" finner jag svårt att förstå. Väldigt många på detta forum har skrikit sig hesa i hyllningskörerna över regeringens tidigare censur. Vad är skillnaden?"

För hundrafemtielfte gången.. vilka har hyllat regeringens censur? Tankevurpa? Jag, och några andra, har accepterat

att regeringen tillfälligt stänger medier som används i våldsmanande syfte. Varför dra liknelser med generell censur?

Snälla svara på frågan om du verkligen förstår mig när jag säger att det finns en skillnad.

Vad är skillnaden mot detta fall nu undrar du.

Skillnaden är att i det första fallet stängs part Bs kanal, av A, för att den ohederligt (genom lögner) manar till våld.

Och i det andra fallet att part B undanhåller material för att den ohederligt vill mana till hat mot A.

Skillnaden är alltså ganska liten, faktiskt bara den egna frivilligheten, men likheten är enorm.

I det här fallet Bs ohederlighet och vilja att föda hat och skapa problem.

Angående din fråga om inte media användes till att skapa ett hat mot demonstranter så är det självklart så

att den bild som framkom i regeringskanaler var vinklad. Inte tu tal om det.

Men,

1. Den manade inte till våld.

2. Den var försonande i sin framtoning.

3. Den gav också uttryck för vad den andra sidan sade. (jag såg på nyheter och debatter och hörde detta. Bossej etc gjorde det inte och har ingen aning.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tidigare visat både stor vilja, och förmåga till diskussion och debatt. Vore trist att se dig lägga för mycket tid på pajkastning istället.

Tja... jag är skitkass på att serva. Mycket bättre på att returnera. Och det gör jag tyvärr både med glädje och ibland för mycket iver. smile.gif

Föressten.. angående moderatorerna.. absolut klarar de sina jobb jättebra. Och minst 4 av dem läser den här tråden regelbundet varje dag.

Därför behövs knappast en anmälan om någon beter sig för "lågt". Det lär inte gå obemärkt förbi.

Därav att Lao Kaos anmälan, och meddelande om anmälan, endast var en paj och ett missbruk av både öppenhet och anmälningsfunktion.

Hade han inte velat kasta paj hade han inte skrivit om det öppet utan bara anmält.

:)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte släppa han rödskjortan som blev intervjuad av ett annat program, med ambassadören i Washington bl.a. Ambassadören var ju ett riktigt spån.

Jo.. jag minns ambassadören.. otroligt jobbig röst. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Anmäld!

Äh.. du är bara sur för att jag fick dig att framstå som korksamlare häromdagen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa fjantar är direktuppkopplade till admin, verkar som de har en fast uppkoppling! B)

Oj.. det här var tydligen en öm tå man trampade på...haha det tog 3 sekunder innan RoiET tryckte minus.

26 sekunder så tryckte Lenno minus...hehe har jag nu dragit på mig hela röda armén?

Tja, det var du väl förtjänt av och det mesta jag orkar med vad gäller debattera med "er". Har du behov av att förenkla livet med färgsättning för att förstå det - så ok för mig, så länge enbart just Thailand avses. Anmälan har jag ännu inte använt mig av, men har börjat lura på det, i takt med att de militanta inläggen blir allt råare.

Rättvisepatos däremot - är något jag tycker är fint och försöker jobba på.

God kväll.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jaha och varför gick din mus stavad med f.. igenom, medan min blev stoppad.

Är det så att en f... är förbjudet, men många f..är ok och går igenom?

Experiment:

fulord (tog bort bilden på ordet för inte att stöta känsliga personer)

Det verkar inte så.

Någon som vet när FN skulle inleda sin undersökning av oroligheterna i Thailand?

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm låt mig gissa. just nu sitter det nog (minst en forumpolis) och lite upphetsat trycker på "Rapportera" B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...