Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Over 50% of people back grilling of government

Most people look forward to today's censure debate in Parliament and see Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban as the prime target, two surveys showed yesterday.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/31/politics/Over-50-of-people-back-grilling-of-government-30130502.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Vem bedömde situationen i Thailand som en intern angelägenhet?

Hur sannolikt är det att de skulle anse angelägenheten vara "extern".

Menar du att FN självmant ska göra bedömningen, när (vemdå) tycker det är dax.

Om inte ena parten kan anmoda om hjälp utan att den andra samtycker då blir det som det blev.

mvh

Situationen i Thailand måste väl ändå anses vara en intern angelägenhet? Vad skulle vara externt? Att vi turister inte kan shoppa i WTC längre?

Du pekar dock på komplikationen med FN.

I Darfur har FN mer eller mindre tvingat sig in för att rädda några människor undan milisens slakt. Klart det är frustrerande att vara inom FN och inte kunna bistå.

Nu är ordningen dock sådan att det krävs godkännande av regeringen i det aktuella landet för att FN skall kunna verka där.

I fallet Thailand ser jag ingen anledning eller ens möjlighet för FN att deltaga. Här handlar det om direkt interna angelägenheter vilka måste hanteras internt i landet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Man kan se vissa paralleller till media i Thailand och även samma argumentation om terrorism:

Enligt ett pressmeddelande från Israels utrikesdepartement ska en bandinspelinng från en av båtarna ha visat att flera personer sjöng "Judar, minns Khyabar, Muhammeds armé kommer tillbaka". Khyabar anspelar enligt Jerusalem Post på en muslimsk massaker på judar år 629.

"Zoabi arbetar tillsammans med Israels fiender för att uppmana till terrorism och för att skada Israels internationella rykte, uppmaningar som är att likställa vid landsförräderi", skriver Danon.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-kallar-konvojen-en-armada-av-hat-1.1114124

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ship-to-gaza-stoppade-1.1114217

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att Tallviking har militär bakgrund,så han vet nog mer om stridsteknik än de flesta här på forumet :whistle: Mvh Måne :friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är just den logiken som gör att det internationella etablissemanget har stått bredvid

och bevittnat övergreppen i Burma i över 50 år.

Samma logik som Kina använder frekvent.

Vem tycker du ska göra bedömningen: intern eller extern?

mvh GD

Hej

Håller med om detta och tycker att både Burma, Tibet, Kambodja och även forna Jugoslavien är bra exempel på hur det kan gå

om makthavare får behandla folk hur som helst med hänvisning till att det är interna konflikter.

Det borde naturligtvis stoppas i tid av utomstående, ingriper man inte ger man enligt mig regimerna ett tyst medgivande för

sitt agerande och blir därmed medskyldiga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just hem till Bangkok igår från frugans hemby i Sakhon Nakhon.

Dom "Röda" har ett mycket starkt fäste i hembyn. Vad som irriterade min fru till den milda grad att hon mer eller mindre idot förklarade byns "röda" ledare inkl. sin egen mor var den censur som dom "röda" idkade mot sina sympatörer uppe i norr.

"Röda" ledaren i byn påstod:

- Millitären sköt alla röda som ville lämna demostrationerna frivilligt.

- Millitären sköt alla journalister som försökte föra dom "rödas" talan, eller fotografera millitärens "våldsamma" skjutande.

- Inte en enda "röd" hade några som helst vapen, bara fredliga demonstranter med flaggor och banderoller.

- Inget som helst uppviglande om våld hade framförts av dom "röda" ledarna vid demonstrationerna.

- Det var millitären / regeringen som stängde ner TV3 och stack byggnaden i brand.

- Millitären / regeringen bröt all TV rappotering och slog ut alla TV sändarna i Isaan.

Snacka om att vilseleda sitt "eget" folk...

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Glöm inte sjuksköterskorna som dom sköt också, Otäckt när ett land mördar sin egna befolkning så urskillningslöst.

Hej

Och glöm inte den skjutne volontär hjälparbetaren med neongrön väst och tydliga markeringar.

Hur militären och Apishit kan få honom till att vara en våldsverkare som utgjorde ett hot mot omgivningen begriper inte jag.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja,i Jugoslavien gjorde FN (usa)ett grundligt jobb :ironi:

Hej

Ja USA ingrep som tur var till slut, men det som kallades en intern konflikt pågick länge och många tusen var redan döda,

men det var samtidigt ett bra exempel på att det går att ingripa och stoppa även "interna" konflikter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att du är vaken IL, vi är många som väntar på ett svar från dig på denna fråga som jag ställde i inlägg 7104, har du funderat ut ett svar än?

Så det är alltså okej att döda obeväpnade muslimer i en moské för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan men samtidigt fel att döda obeväpnade röda demonstranter i Bangkok för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan?

Det går bra att besvara frågan med ett enkelt ja eller nej.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och glöm inte den skjutne volontär hjälparbetaren med neongrön väst och tydliga markeringar.

Hur militären och Apishit kan få honom till att vara en våldsverkare som utgjorde ett hot mot omgivningen begriper inte jag.

Mvh Isan Lover

Glöm inte de svårt skadade soldaterna som slets av från sjuktransporterna den 10 april, hur Thasksvin kunde få att de skadade soldaterna utgjorde något hot mot honom begriper jag inte...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Har för mig att Tallviking har militär bakgrund,så han vet nog mer om stridsteknik än de flesta här på forumet :whistle: Mvh Måne :friends:

Hej Måne Är ditt inlägg ovan ett förslag till SurinP3 att anställa Tallviking som moderator?:whistle::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Så bra att du är vaken IL, vi är många som väntar på ett svar från dig på denna fråga som jag ställde i inlägg 7104, har du funderat ut ett svar än?

Så det är alltså okej att döda obeväpnade muslimer i en moské för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan men samtidigt fel att döda obeväpnade röda demonstranter i Bangkok för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan?

Det går bra att besvara frågan med ett enkelt ja eller nej.

Handlar inte denna tråd om vad som händer just nu? ;)

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

MLK,

hade vi kunnat få ett svar "Just då" så hade vi kunnat gå vidare med vad som händer "just nu".

Men medan vi väntar på IL´s svar så kanske du kan svara på vad du tycker är rätt svar på frågan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

AFP: Fugitive former Thai prime minister Thaksin Shinawatra's legal team said Monday it had hired an international warcrimes expert to help investigate a recent army crackdown on protesters in Bangkok. Dutch professor GJ Alexander Knoops, previously involved in cases on the former Yugoslavia, Rwanda and Sierra Leone will help attempt to bring the Thai government to court for alleged human rights violations, a statement said.</SPAN>

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

MLK,

hade vi kunnat få ett svar "Just då" så hade vi kunnat gå vidare med vad som händer "just nu".

Men medan vi väntar på IL´s svar så kanske du kan svara på vad du tycker är rätt svar på frågan?

Jag tycker det hör till en annan tråd.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så bra att du är vaken IL, vi är många som väntar på ett svar från dig på denna fråga som jag ställde i inlägg 7104, har du funderat ut ett svar än?

Så det är alltså okej att döda obeväpnade muslimer i en moské för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan men samtidigt fel att döda obeväpnade röda demonstranter i Bangkok för att det gömmer sig beväpnade militanta element i folkmassan?

Det går bra att besvara frågan med ett enkelt ja eller nej.

Hej

Jag har redan besvarat den frågan några gånger och du får nöja dig med det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

AFP: Fugitive former Thai prime minister Thaksin Shinawatra's legal team said Monday it had hired an international warcrimes expert to help investigate a recent army crackdown on protesters in Bangkok. Dutch professor GJ Alexander Knoops, previously involved in cases on the former Yugoslavia, Rwanda and Sierra Leone will help attempt to bring the Thai government to court for alleged human rights violations, a statement said.</SPAN>

Hej

Det låter som en bra ide, ser fram emot detta .

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har redan besvarat den frågan några gånger och du får nöja dig med det.

Mvh Isan Lover

Jag, Wille plus några andra förstod inte ditt svar, kan du förenkla det till ett ja eller nej så att vi begriper?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kom just hem till Bangkok igår från frugans hemby i Sakhon Nakhon.

Dom "Röda" har ett mycket starkt fäste i hembyn. Vad som irriterade min fru till den milda grad att hon mer eller mindre idot förklarade byns "röda" ledare inkl. sin egen mor var den censur som dom "röda" idkade mot sina sympatörer uppe i norr.

"Röda" ledaren i byn påstod:

- Millitären sköt alla röda som ville lämna demostrationerna frivilligt.

- Millitären sköt alla journalister som försökte föra dom "rödas" talan, eller fotografera millitärens "våldsamma" skjutande.

- Inte en enda "röd" hade några som helst vapen, bara fredliga demonstranter med flaggor och banderoller.

- Inget som helst uppviglande om våld hade framförts av dom "röda" ledarna vid demonstrationerna.

- Det var millitären / regeringen som stängde ner TV3 och stack byggnaden i brand.

- Millitären / regeringen bröt all TV rappotering och slog ut alla TV sändarna i Isaan.

Snacka om att vilseleda sitt "eget" folk...

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Det här är väl baksidan med regeringens censur, då får ryktena fritt spelrum.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag, Wille plus några andra förstod inte ditt svar, kan du förenkla det till ett ja eller nej så att vi begriper?

Hej

Jag har varit så tydlig att dom som vill förstå gör det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

PAD vill att Puea Thai upplöses och politiker bannas. Gissar att de kanske lyckas.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/179679/pad-lawyer-seeks-pt-dissolution

Lite magstarkt kan tyckas. Precis som de ar idi*tiskt av Demokraterna att krava "Impeachment" av de PTP-parlamentarikerna som syntes pa de rodas scen under de tidiga skedet av demonstrationerna. De skjuter sig sjalva i benet eftersom de har forsvarat Kasit med nabbar och klor.

Vilken signal skickar de ut over landet? Samma regler galler in for alla och aven om alla manniskor ar lika ar visa lite mer lika an andra...

Gallande PAD sa kravs det extremt ovilja till forsoning att agera som de gor. De inser sjalvklart att de sprutar bensin pa gloden och om PTP mot formodan skulle upplosas pga av vad en eller tva medlemmar sagt eller gjort sa blir det annu en spik i kistan for demokratin. De som kande sig forfordelade och marginaliserade forut lar ju inte tycka att det ar mer rattvist att annu ett av deras politiska alternativ upploses.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Jag har varit så tydlig att dom som vill förstå gör det.

Mvh Isan Lover

Uppriktigt sa forstod jag inte ditt svar - trots flera forsok. Jag sag att du skrev om en massa irrelevanta saker sasom terrorister, talibaner, etc men ingenting angaende de civilia som omkommit och inget angaende sittande PM's ansvar.

Hur mkt ansvar kan avkravas en PM nar militaren agerar? Skall olika regler galla for Abhisit och Thaksin?

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

jaha, då är vi många som enligt dig inte vill förstå.

Den bild som du målat upp av dig själv som de fattigas förkämpe solkas rejält av att du tycker det är okej att döda obeväpnade muslimer i en moské för att det döljer sig en mindre grupp beväpnade män i folkmassan.

Den lilla respekt jag hade för dig tidigare försvann nu helt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...